Gå til innhold

14.05.05 - Minerva's Marriage Madness


Minerva Grey

Anbefalte innlegg

:vinke:

Takk for koselig hilsen i dagboken min!! :)

Ser ut som du har det meste under kontroll :wink: ... ikke lenge igjen nå gett! Det må da ha begynt å kile litt i magen nå?

Ha en flott tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å herre jemini! :o

Jeg og søstern satte opp første utkast til bordplassering i kveld, sånn litt for moro skyld...

Fyttirakkern for en jobb!

Alltid endte det opp med en stakkars slektning av meg helt alene og fortapt blant alle hans venner, eller en av hans kamerater hjelpeløst omringet av horder av aldrende slektninger fra min side!

Eller 'perifere' venner for langt opp langs bordet, mens 'viktige' slektninger som jeg har null kontakt med endte opp i full kontroll av hele det ene beinet av E-en.

Kommer nok til å ta en gooood stund, dette her.

Får vise utkastet til min kjære når han kommer hjem, og så sette ham til å rangere og foreslå og kommentere og... og... :P

Fikk akkurat avslag fra fetter med kone, noe som gjør at antallet ubesvarte invitasjoner er nede i 5 stykker.

Det var ikke noe sjokk, min fetter og hans kone er ikke på talefot med hans foreldre, altså min tante og onkel, og heller ikke på godfot med andre deler av familien, så jeg forventet ærlig talt ikke at de ville komme.

Men det var jo greit å få svar da.

Oppdatering - fikk også vite fra min mor at tante og onkel (som har sagt til alle andre enn meg at de kommer :wink:) sendte pent svarkort for flere uker siden!

Sikkert sendt til den gamle adressen vår - da vet jeg i alle fall at de ikke har vært 'frekke' og utsatt svaret til siste liten! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surrehode meg!

Var jo og så på kirken i går!

Har aldri vært inne i Trefoldighetskirken før, men da den ligger like ved siden av jobben og de har åpen kirke på onsdager 16-20, passet jeg og søstern på å stikke innom for å se.

Så peeeeen den var!

Selv om den er kjempestor, føles den ikke 'stor' innvendig. Joda, det er høyt under taket og plenty med sitteplasser, men fordi den er rund med bittesmå sidefløyer får man ikke den evighetslange midtgangen som jeg er vandt til.

Du vet, man kommer inn i kirken og så er det bare utallige benkerader frem til alteret, mil på mil man må gå i sine fine brudesko... :wink:

Her er ting lagt mer i bredden, så det er ikke så fryktelig langt opp til alteret, og hele stedet virket mer lunt og intimt enn stort og prangende.

Søstern syntes kirken var så pen at vi bare bør droppe all pynt, må nok nesten si meg enig.

Uansett blir det ikke noe langt benkeradene, men kanskje en stor vase med ferskt bjerkeris under prekestolen. Kan ikke ha noe oppe foran alteret, for da blir det enten i veien for oss som skal sitte der, eller i veien sånn at ingen av gjestene ser oss som sitter der. :wink:

Passer meg utmerket - hadde ikke tenkt å legge noe særlig på dekorering av kirken uansett, så det er bra den er pen på egen hånd! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Så bra at du er så fornøyd med kirken! :)

Sånn var det når jeg også så på kirken vi skal ha, den er diger, men er utrolig fin & ikke for stor inni, er "sjel" i kirken & personlig preg. Og ikke sålangt å gå bortover..

:ler: som jeg har grudd meg litt til, men gjør ikke det lenger nå :)

Hvor mange blir dere?

Vi blir 46 stk hvis alle svarer ja... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi inviterte 61 + oss, vi har fått 10 nei, men også lagt til 3 gjester i etterkant (en datter, to venner/bartendere).

Mangler 3 svar, frist i morgen...

For øyeblikket er vi altså 53, blir 56 dersom de resterende sier ja.

I tillegg skal serveringsfolkene få mat (spiser på kjøkkenet), så det blir 56 til bords men middag til 62.

Folksomt, ja!

Egentlig bare to nei som var uventet/irriterende, et vennepar som skal til utlandet. Alle andre var 'greie' - bestemor som er for gammel og sliten til å reise helt fra Malmö, fetter som ikke er på talefot med store deler av slekten, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Sparer litt penger vertfall, på mindre gjester ;)

Når begynte du å finne fotograf?

trenger jeg å bestille et år før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestemte meg for fotograf i begynnelsen av januar - med andre ord bare 4 1/2 måned før bryllupet. Litt avhengig av hvor kjent fotograf du vil ha, eller hvor lite sted du kommer fra.

Jeg hadde flaks - helgen ble fyllt opp rett etter at vi booket.

Dersom du vil ha en god fotograf som tar mange bryllupsoppdrag, avhenger det også av når på året du skal gifte deg. I 'høysesongen' mai-august er det mer kamp om å finne en ledig fotograf, mens det i vinterhalvåret nok er betydelig flere ledige helger.

Det samme gjelder om du kommer fra et lite sted - kanskje de bare har en eller to lokale fotografer? I så fall må du booke tidlig, slik at ikke de er opptatt med en konfirmasjon eller 60-årslag eller dåp eller... :wink:

Sjekk litt rundt, finn noen du liker bildene til eller hører mye positivt om, og start en dialog med dem. I så fall vil de ofte gi deg beskjed før de booker 'din' dag for noen andre, du vet 'vi har fått forespørsel fra et annet par, vil du ha datoen eller kan vi sette opp dem?' hvilket gir deg litt mer sikkerhet/frihet på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Bor i Stavanger. han er ganske kjent, tar nyyydelige bilder, ikke så kjedelige & tradisjonelle.. Men kanskje jeg ikke trenger bestille så tidlig siden april ikke er så pop mnd å gifte seg?.. Men bør kanskje være ute i 6-7 mnd i forveien... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke glemt deg! Det er bare så mye om dagen... Men tenker på deg stadig vekk, og gleder meg til å ta meg en fridag og komme og se på deg i kirken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay!

*does happydance*

Gleder meg til å ha deg der, Lunacia!

Synes du fortjener en fridag - du må ta vare på deg selv, du også, ellers ender du opp syk som Lythande. :-(

Har vært ganske opptatt selv om dagen, bare det at jeg tilbringer mye av dagen foran pc'en, og da er det helt håpløst å holde seg borte herfra - kan jo ikke sitte på jobb og snakke bryllup hele dagen, så da sitter jeg der flink og prektig og holder kjeft og sniker meg inn på forum i stedet! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo også bare si at jeg gleder meg til å se deg gifte deg.

Skjønner ikke at du ikke klarer å holde deg borte fra KG på jobb - ærlig talt det burde du da klare (ironi!!!!!!!!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis_brud05

Håper du har hatt en fin helg! :kul:

Jeg har prøvd meg litt på borplassering bare for gøy jeg også. Litt tidlig siden vi ikke har svarfrist før 15/6, men jeg ville bare prøve for å se. Det var jo helt håpløst :o Enig med deg i at det kommer til å ta evigheter å få det der til ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig kort og kjapp oppdatering før jeg løper fra jobb:

Søndag var det brudevalskurs - spennende!

Min kjære gjorde det riktig bra, så fort han la fra seg 'dette får jeg ikke til'-holdningen. :wink:

Flink instruktør - hadde sansen for henne, følte at hun tok oss og våre ønsker på alvor, hun fant en vals som funker for oss og fikk alle til å slappe av.

(Det var oss to og forloverne tilstede - og en hund. :wink:)

Hun viste oss hvordan vi skal stille opp til polonaise, hvordan polonaisen leder inn i en stor sirkel, hvordan vi starter på valsen - må jo komme oss fra sirkelen og til faktisk dans - og hvordan man avslutter.

Blir fantastisk pent, dersom vi klarer å styre beina!

:hoho:

Bjørg Grethes danseskole - kan anbefales.

I går (mandag) var vi og snakket med presten - min kjære stilte i hvert fall opp, selv om det var jeg som hadde med meg papirer om vielsesritualet, forslag til tekster og salmer og... og... :P

Presten var hyggelig, om enn noe mer religiøs enn det vi er. :wink:

Men vi velger tross alt å gifte oss i 'Herrens hus', så når vi var uenige i hans kommentarer holdt vi bare klokelig kjeft, vi...

Blir nok kjempebra, tror jeg - han er veldig rutinert, mente han hadde Norgesrekord i vielser, vi blir par nr. 1296 eller no', han håper å rekke 1300 før han pensjonerer seg 1. september! :-)

Alt dette har hatt en veldig positiv effekt - min kjære har ikke hatt så veldig mye med den praktiske planleggingen å gjøre til nå, og dermed har han følelsen av at det er veldig lenge igjen til bryllupet.

Nå innså han plutselig at det var veldig kort tid igjen, som han sa, og har derfor begynt å engasjere seg litt mer!

I tillegg til at han fra nå av kliner til alle 'bekjente' som skal spørre ham om han får kalde føtter.

Nei, han har ikke kalde føtter, men han er møkk lei spørsmålet!

Kom hjem en dag og sa 'neste man som spør får seg en rett i...', og for noen dager siden rapporterte han at førstemann hadde fått seg en smekk. :wink:

Kanskje ikke så fryktelig hardt, men nok til at poenget var tydelig! 8)

Idioter.

Men nå må jeg løpe - mer oppdatering om vals, bordpynt, serviettvalg og salme/tekst-mas følger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til at han fra nå av kliner til alle 'bekjente' som skal spørre ham om han får kalde føtter.

Nei, han har ikke kalde føtter, men han er møkk lei spørsmålet!

Kom hjem en dag og sa 'neste man som spør får seg en rett i...', og for noen dager siden rapporterte han at førstemann hadde fått seg en smekk. :wink:

Kanskje ikke så fryktelig hardt, men nok til at poenget var tydelig! 8)

Idioter.

:hoho::ler: Skulle da bare mangle at de får seg en på **' når de ikke kan la vær' med å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis_brud05

Jammen ikke lenge igjen for dere nå.

Sikkert veldig greit å få unna den samtalen med presten. Har lyst til å ha vår samtale snart jeg også så jeg kan bli ferdig med det kirkeprogrammet...

Men du: Begynner DU å få kalde føtter? :eeeh:

:hoho::hoho::hoho:

Skjønner godt at han blir forbanna om det er drøssevis av folk som maser om det. Folk er merklige :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, jeg begynner ikke å få kalde føtter, men herregud som jeg gleder meg til å bli ferdig!

15. mai blir det sen morgen på hotellet med min ektemann :hjerter:, så blir det litt vasking i festlokalet, så blir det vennefest hos kamerat som har varslet bryllupsfeiring 3 dager til ende!

:hoho:

Oppdateringer:

Har nå fått kjøpt maling, lakk og limpistol m/lim til dekorering av lyseholdere, planlegger første økt i morgen.

Har som sagt vært og snakket med prest, så nå kan vi sette opp program - skal bare spørre fetter om han vil synge i kirken.

Vi har fått ny organist - den første, som kom varmt anbefalt av en venninne som kjenner ham, skulle selvfølgelig til Stockholm den 14., så kirken måtte ordne vikar! :-(

Snakket med ham på telefonen i dag, og han hørtes ganske... treig og usosial ut?

Sa bare 'ja' kjempekort på hva jeg enn sa, følte ikke jeg fikk noe kontakt. Han sa også at orgelet i vår kirke er i slett stand, så han anbefalte at jeg ikke valgte Birkalåten (som jeg nylig har falt for) siden det nok ikke ville bli pent. *sukk*

Men Trumpet Tune ville gå bra.

Uansett var det hele litt skuffende. :-?

Vi har også nesten bestemt oss for å gå med hvite servietter - siden cateringmannen skal ha dekketallerkenene på kjøkkenet for å legge opp maten, blir det ikke hvite servietter på hvite tallerkener, men hvitt mot svart duk.

Vi vil jo helst ha burgunder servietter, men da Dunilin (og 'stoff'-serviettene fra Rimco) tydeligvis ikke er å få i burgunder, bare 'oriental red' og andre røde fargevarianter, blir det vanskelig.

Blir kanskje bare burgunder lys og lyseholdere og slikt.

Men nå må jeg lage meg mat - skal prøve å skrive litt mer om dansekurs og presteprat senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg og søster'n flinke og malte og lakkerte de 18 første lyseholderne. :-)

Synes de ble riktig fine!

Dessverre var det så langt vi kom, da det viste seg at den åndssvake damen i butikken i stedet for å gi meg to flasker maling nr. 89, ga meg èn 89 og en 72... :-?

Så 18 var det vi klarte før vi slapp opp for maling - men vi holdt bare på i 1 1/2 time, så det gikk ganske radig.

I morgen blir det Den Store Male-lakke-pynte-dagen, jeg og en venninne skal opp til søster'n og male og lakke og se om vi får pyntet litt.

Så skal jeg overnatte hos søster'n, før vi eventuelt fortsetter jobben på søndag. :-)

Tror det blir koselig!

Også en kjekk måte å unnslippe den &¤%£€ dugnaden i bakgården, og den laaaaaange e-post krangelen med dugnadsdamen fra i fjor.

Kort-versjon:

Vi stilte på dugnad i fjor. Vi vasket trappeoppgang og klargjorde den for maling. Det var ingen aktivitet i bakgården når vi holdt på - husker ikke nøyaktig når vi gjorde jobben, min kjære jobber natt i helgene så vi har litt sær rytme noen ganger.

I år får vi surt brev fra huseier fordi hun ikke har fått igjen dugnadspotten fra i fjor, siden vi ikke stilte på dugnad...

Vi kontakter da selvfølgelig damen vi avtalte ting med før dugnaden i fjor.

Damen er jo helt noldus! I en e-post klarer hun å påstå at vasking av trappeoppgang ikke var en gyldig arbeidsoppgave. Da jeg påpekte at den a)sto på listen over foreslåtte oppgaver og B) vi diskuterte det hele pr. mail flere uker før dugnaden i fjor, fikk jeg en ny mail hvor hun påsto at hun visste 'utmerket' hvem hun hadde gitt hvilke oppgaver til - det var ikke det som var problemet, det var hvorvidt vi hadde utført jobben som var spørsmålet.

WTF?

Hun motsier seg selv i hver eneste mail, og i siste mailen jeg sendte henne siterte jeg et par av disse perlene for henne samt sendte kopi til huseier.

Neste gang ba jeg henne oppgi klokkeslett for oppmøte, evnt. telefonnummer slik at man kan 'sjekke inn' når man setter igang.

Kan ikke oppgi vag dato uten klokkeslett, og så klage over at folk som aldri har sett deg og ikke vet i hvilken oppgang du bor ikke kontakter deg når de setter igang?!

Litt irritert over hele greia, som du kanskje forstår. :wink:

Men i år uteblir vi med vitende og vilje - da betaler vi heller 100,- i måneden. Har ikke tid til å ofre nest siste helgen før bryllupet på dugnadsrydding av bakgården!

Som bare er en eneste asfaltørken allikevel...

Guuuuuud, jeg vil flytte!

Nok syting - må møte søster'n for sol nå!

*løpeløpeløpe*

Hei sveis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at dere da "skulker" dugnaden om det er sånn det skal være. Og særlig når den holdes på et slikt teit tidspunkt - de må da skjønne at det ikke passer dere. ;)

Du er ikke alene om å ville flytte - tro meg det vil vi også. Har villet det i snart 3 og 1/2 år (har bodd her i snart 4), men det blir i hvertfall 2 år til vi flytter tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...