Gå til innhold

Tror du klimaendringene er menneskeskapte!


Stoltskeiv

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, jabx said:

Det du kommer med her er bare svada. Typisk løgnaktig møkk som er tilbakevist her:

https://www.skepticalscience.com/co2-lags-temperature-intermediate.htm

Trakk Gore seg tilbake? Kilde? Du klarer jo faen ikke å få selv de enkleste fakta korrekt. Al Gore kom faktisk ut med en oppfølger til An Inconvenient Truth i 2017:

https://en.wikipedia.org/wiki/An_Inconvenient_Sequel:_Truth_to_Power

Blir du ikke flau av å prate så mye tull? Jeg mener, her er du tatt med buksene nede og lemmet i hånda.

Det er bare å oppsøke fakta, havet stiger ikke, temperaturen har ikke steget siden 1997(selv ipcc har innrømmet at det er "noe feil" med prognosene, isen blir ikke borte osv osv.) Det er på tide å komme ut av tåka ;) og ikke ta alt du hører for god fisk. Det finnes mye tilgjengelig info som ikke har vært gjennom "kværna" til myndighetene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, AnonymBruker said:

Bare tull. Som kjent kan det plantes mer skog for å binde co2 og minke dette dramatisk. Likevel er det ikke et land i verden som tar til orde for dette. At noe som kan gjøres så lettvint blir ignorert over hele verden, når krisen skal være så hinsides stor og farlig, er intet mindre en latterlig.

Hadde det vært en reell krise, hadde skogplantingen vært startet massivt for flere år siden. I tillegg sliter man med avskogning flere steder i verden, men dette blir også gitt blaffen i.

At folk fortsatt går på dette klimatullet er for meg en gåte.

Anonymkode: e85db...988

Er flerer steder hvor man planter trær allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, MrGentlemann said:

Det er bare å oppsøke fakta, havet stiger ikke, temperaturen har ikke steget siden 1997(selv ipcc har innrømmet at det er "noe feil" med prognosene, isen blir ikke borte osv osv.) Det er på tide å komme ut av tåka ;) og ikke ta alt du hører for god fisk. Det finnes mye tilgjengelig info som ikke har vært gjennom "kværna" til myndighetene. 

Du tar feil, men det er bare å vise til kilder som sier det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, jabx skrev:

Du tar feil. All forskningen viser at oppvarmingen er menneskeskapt.

Nei, det gjør den ikke. Noe av den viser at den kan være påvirket.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, jabx skrev:

Da har du beviselig ikke lest deg opp. Skjerpings. Hva er poenget med å lyve så jævlig?

Jeg lyver ikke.

 

6 timer siden, jabx skrev:

Du stiller tusen spørsmål om ting du lett kan finne ut ved å se f.eks. climate.nasa.gov eller tilsvarende gode kilder.

I stedet kjører du på med en evig Gish-Gallop med uendelig antall "spørsmål" ment for å sette folk fast.

At folk ikke er i stand til å besvare de enkleste spørsmål forteller at kunnskapen de har om saken er for lav til å uttale seg om den.

Endret av Husholdning1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Snikende ullteppe skrev:

Er flerer steder hvor man planter trær allerede.

Selvfølgelig plantes det men når mye mer co2 kan bindes enkelt ved å plante mer, og det ikke blir gjort eller planlagt, skjønner man at bløffen er fullkommen.

Et så enormt farlig problem som kan løses så enkelt. Det sier seg selv at dette er 100% sprøyt.

Anonymkode: e85db...988

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, MrGentlemann skrev:

Det er bare å oppsøke fakta, havet stiger ikke, temperaturen har ikke steget siden 1997(selv ipcc har innrømmet at det er "noe feil" med prognosene, isen blir ikke borte osv osv.) Det er på tide å komme ut av tåka ;) og ikke ta alt du hører for god fisk. Det finnes mye tilgjengelig info som ikke har vært gjennom "kværna" til myndighetene. 

Det du skriver her er altså feil. Du må slutte å gulpe opp løgner som er stikk i strid med det fagfolkene har funnet. Havet stiger, og det blir fortsatt varmere. Påstanden om at det ikke har blitt varmere siden 1998 (ikke 1997) er en løgn basert på cherry-picking av data.

"Kværna til myndighetene"? Du mener at vitenskapelige journaler som "Nature" og "Science Magazine" er "kværna til myndighetene"?

Hvor ekstremt kunnskapsløs går det an å bli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Husholdning1 skrev:

At folk ikke er i stand til å besvare de enkleste spørsmål forteller at kunnskapen de har om saken er for lav til å uttale seg om den.

Og der er problemet: Ingen av oss er fagfolk og har ikke kompetanse som tilsier at vi vet bedre enn de som faktisk er fagfolk.

Saken er at jeg ikke er den som påstår at fagfolkene tar feil. Jeg er ikke den som påstår at jeg har et enormt kunnskapsnivå som overgår fagfolkenes.

Det er det du og dine med-vitenskapsbenektere som gjør. Dere påstår at ekspertene tar feil og at dere vet mye mer enn ekspertene om dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig plantes det men når mye mer co2 kan bindes enkelt ved å plante mer, og det ikke blir gjort eller planlagt, skjønner man at bløffen er fullkommen.

Et så enormt farlig problem som kan løses så enkelt. Det sier seg selv at dette er 100% sprøyt.

Anonymkode: e85db...988

Det er ikke bare å plante, så det er ikke så enkelt nei. Skaff deg litt kunnskap før du dummer deg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, jabx said:

Det du skriver her er altså feil. Du må slutte å gulpe opp løgner som er stikk i strid med det fagfolkene har funnet. Havet stiger, og det blir fortsatt varmere. Påstanden om at det ikke har blitt varmere siden 1998 (ikke 1997) er en løgn basert på cherry-picking av data.

"Kværna til myndighetene"? Du mener at vitenskapelige journaler som "Nature" og "Science Magazine" er "kværna til myndighetene"?

Hvor ekstremt kunnskapsløs går det an å bli?

Du prøver å være politisk korrekt, men mange har fått opp øynene for bedragbransjen "klimaforandringer".
Troverdighet og sannhet får man andre steder, som f.eks. her:
https://newsvoice.se/2018/11/mikael-willgert-peter-stilbs-klimafornekelse/

https://www.youtube.com/watch?v=En4_WGhmIz8

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, slask skrev:

Du prøver å være politisk korrekt, men mange har fått opp øynene for bedragbransjen "klimaforandringer".
Troverdighet og sannhet får man andre steder, som f.eks. her:
https://newsvoice.se/2018/11/mikael-willgert-peter-stilbs-klimafornekelse/

https://www.youtube.com/watch?v=En4_WGhmIz8

 

Hvorfor skal noen høre på en fyr som mener Sandy Hook-skoleskytingen ikke var ekte engang? Du er en tilhenger av konspirasjoner og har null kredibilitet.

Anonymkode: 29e38...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor skal noen høre på en fyr som mener Sandy Hook-skoleskytingen ikke var ekte engang? Du er en tilhenger av konspirasjoner og har null kredibilitet.

Anonymkode: 29e38...cb2

Men hva med å høre på professoren i klippet - professor i "fysikalisk kemi".
I en høyst seriøs intervjusetting som blir applaudert både på Newsvoice-siten og i YT-kommentarfeltet.
Skyt ikke budbringeren når du kan gå rett til kilden.

Jeg siterer første kommentar fra N-Voice, Öystein Rönne:
"Intervjuen är verkligen klockren och dödar alla s.k. klimatalarmisters lögner! "


Og apropos Sandy Hook, så finnes det jo ikke bevis for at disse barna døde, bare en masse frekke påstander som er ekkoformidlet av alt av MSM som kan krype og gå, uten at det hjelper på sannheten.
Om du velger å stole på MSM som er betalt for å være politisk korrekt, så er det lite jeg kan gjøre med det annet ennå si fra, samt vise til alternative kilder.
 

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jabx skrev:

Det er ikke bare å plante, så det er ikke så enkelt nei. Skaff deg litt kunnskap før du dummer deg ut.

Fortell heller hvorfor det ikke er enkelt å plante? En trenger et hogstfelt, et plantespett, planter og en person. Så ganger en opp dette til ønsket arbeidsinnsats og ønsket mengde plantede trær.

Veldig vanskelig ja. Mtp hvor "farlig" klimaendringene skal være blir det enda sprøere å si at dette ikke er enkelt😂.

Hilsen en som har jobbet i skogen i mange år. 

Anonymkode: e85db...988

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Mtp hvor "farlig" klimaendringene skal være

Ja, og du tror vi kan stoppe klimaforandringer? Nei, her er de fleste blittt lurt ....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, MrGentlemann said:

Ja, og du tror vi kan stoppe klimaforandringer? Nei, her er de fleste blittt lurt ....

De som blir lurt er de som tror blindt på forskere og forskning sponset av oljeindustrien. Som f.eks klimarealistene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, MrGentlemann skrev:

Ja, og du tror vi kan stoppe klimaforandringer? Nei, her er de fleste blittt lurt ....

Nei, jeg mener det er vas fra ende til annen. Men om det var tilfelle, kunne de redusert co2-mengden enormt ved å plante skog. Men ingen gjør dette, selv om det haster så bort i natta😂

Anonymkode: e85db...988

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, slask skrev:

Du prøver å være politisk korrekt, men mange har fått opp øynene for bedragbransjen "klimaforandringer".
Troverdighet og sannhet får man andre steder, som f.eks. her:
https://newsvoice.se/2018/11/mikael-willgert-peter-stilbs-klimafornekelse/

https://www.youtube.com/watch?v=En4_WGhmIz8

 

Hva er poenget med å ikke svare på det jeg skriver? Det eneste du driver med er jo å spamme.

Hva har en kjemiker som ikke har peiling på klima med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fortell heller hvorfor det ikke er enkelt å plante? En trenger et hogstfelt, et plantespett, planter og en person. Så ganger en opp dette til ønsket arbeidsinnsats og ønsket mengde plantede trær.

Veldig vanskelig ja. Mtp hvor "farlig" klimaendringene skal være blir det enda sprøere å si at dette ikke er enkelt😂.

Hilsen en som har jobbet i skogen i mange år. 

Anonymkode: e85db...988

Det krever litt kunnskap, dette her. Og det har du enten ikke evne til å ta til deg, eller du benekter bevisst fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, jabx skrev:

Og der er problemet: Ingen av oss er fagfolk og har ikke kompetanse som tilsier at vi vet bedre enn de som faktisk er fagfolk.

Saken er at jeg ikke er den som påstår at fagfolkene tar feil. Jeg er ikke den som påstår at jeg har et enormt kunnskapsnivå som overgår fagfolkenes.

Det er det du og dine med-vitenskapsbenektere som gjør. Dere påstår at ekspertene tar feil og at dere vet mye mer enn ekspertene om dette.

Du er en av den som påstår fagfolkene du ikke er enige med tar feil. Jeg har ikke påstått at noen tar feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, jabx skrev:

Det krever litt kunnskap, dette her. Og det har du enten ikke evne til å ta til deg, eller du benekter bevisst fakta.

Jeg har meget god kunnskap om dette, da jeg har hugd 1000-vis av kubikk og satt 50000+ planter i bakken. Den som ikke evner å svare på hvorfor dette er vanskelig og hva kunnskapen om dette måtte være, er nok deg.

Jeg spør igjen: Hva er vanskelig med å plante skog? Hva er kunnskapene som trengs?

Anonymkode: e85db...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...