Gå til innhold

Juridisk abort for far OG mor.


Dr. Ops

Anbefalte innlegg

1 hour ago, veggteppe said:

Hurra! Abort hver helg! Hurra for abort! Jeeei. Gratis prevensjon! 

 

:ironi:

Er du ikke glad for at kvinner kan ta gratis abort? Kvinner kan ligge rundt så mye de vil uten å risikere å få barn hvis de ikke ønsker. De kan også få støtte til prevensjon, og det synes jeg er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Maleficenta said:

Herregud linsejesus. Forslagene dine blir bare mer og mer surrealistiske

Det er ikke et forslag at abort skal være gratis, det ER gratis. Jeg foreslår at de kan spleise på graviditetstest.

Endret av linsejesus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, linsejesus skrev:

Synes du ikke det er så nøye om du ikke vet hvem faren din er?

Selvsagt er det nøye, men det er ikke alt som kan, eller bør, lovreguleres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Thyra said:

Selvsagt er det nøye, men det er ikke alt som kan, eller bør, lovreguleres. 

Jeg kan ikke tenke meg en god grunn til at voksne skal ha lov til å nekte barn å vite hvem foreldrene er. Hvorfor bør det ikke reguleres?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, linsejesus skrev:

Jeg kan ikke tenke meg en god grunn til at voksne skal ha lov til å nekte barn å vite hvem foreldrene er. Hvorfor bør det ikke reguleres?

Hva om barnet er unnfanget ved voldtekt? Incest? Hva om moren vet at faren vil kreve samvær om han får vite om barnet, og hun også vet at han utgjør en fare for barnet? 

Og hvordan skal man egentlig lovreguleres dette? Hvordan bevise at kvinnen selv faktisk vet hvem som er faren? Kanskje var det en hun møtte flyktig og ikke vet hvor befinner seg/hvordan få tak i? 

Endret av Thyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Thyra said:

Hva om barnet er unnfanget ved voldtekt? Incest? Hva om moren vet at faren vil kreve samvær om han får vite om barnet, og hun også vet at han utgjør en fare for barnet? 

Det rettferdiggjør ikke at ingen skal være forpliktet til å si det. Hvis faren er farlig må man snakke med politi eller barnevern. Retten til å vite at man har barn kan ikke være betinget av oppførsel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, linsejesus skrev:

Det rettferdiggjør ikke at ingen skal være forpliktet til å si det. Hvis faren er farlig må man snakke med politi eller barnevern. Retten til å vite at man har barn kan ikke være betinget av oppførsel.

Det er ikke alltid politi eller barnevern kan hjelpe. Mange eksempler på voldelige menn som har fått samvær. 

Jo, retten til å vite at man har blitt far bør faktisk være betinget av oppførsel. Dersom moren vet at faren vil være til skade eller fare for henne og/eller barnet om han får vite om det, skjønner jeg veldig godt at hun holder det skjult. Barnets trygghet er viktigere enn fars rettigheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, linsejesus skrev:

Her snakket jeg om ansvar for prevensjon. Rettigheter bør stå i forhold til forpliktelser. Den som velger å få barn bør være forpliktet til å ta vare på dem. Kvinner er de som velger å få barn. De står helt fritt til å la være.

Så menn skal ikke stå ansvarlig for bruk av prevensjon når DE SELV har samleie, og ikke kan de bidra i prosessen med å avgjøre om man skal ha barn heller? 

Er du sikker på at menn er i stand til å ha samleie med samtykke om de er så umyndige ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, linsejesus skrev:

Er du ikke glad for at kvinner kan ta gratis abort? Kvinner kan ligge rundt så mye de vil uten å risikere å få barn hvis de ikke ønsker. De kan også få støtte til prevensjon, og det synes jeg er helt greit.

💙

 

Endret av veggteppe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Thyra said:

Det er ikke alltid politi eller barnevern kan hjelpe. Mange eksempler på voldelige menn som har fått samvær. 

Jo, retten til å vite at man har blitt far bør faktisk være betinget av oppførsel. Dersom moren vet at faren vil være til skade eller fare for henne og/eller barnet om han får vite om det, skjønner jeg veldig godt at hun holder det skjult. Barnets trygghet er viktigere enn fars rettigheter. 

Ja, det er klart at det i ekstreme tilfeller kanskje bør gjøres et unntak hvis faren er klin sprø. Men barnet må uansett ha rett til å vite hvem faren er, om det så er Anders Behring Breivik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, veggteppe said:

Så menn skal ikke stå ansvarlig for bruk av prevensjon når DE SELV har samleie, og ikke kan de bidra i prosessen med å avgjøre om man skal ha barn heller? 

Er du sikker på at menn er i stand til å ha samleie med samtykke om de er så umyndige ? 

 

Jeg har aldri sagt at de ikke bør ta ansvar. Men det er 100% opp til kvinnen om det skal bli barn av det. Hvis hun har lyst til å lage et farløst barn har hun all rett til det. Men da bør hun også være forberedt på å ta hele ansvaret. For at barnet ikke skal lide, bør i så fall staten støtte økonomisk, selv om moren er en drittsekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, veggteppe said:

 

7C409A1D-A5CE-4EBC-84C6-FA9F19B1CA54.jpeg

Jeg er ikke glad for at noen tar abort, og jeg mener det mildt sagt er moralsk problematisk. Men når kvinner nå engang har den rettigheten, som de fleste kvinner her er glad for, synes jeg menn også bør ha noen rettigheter. Det vil kanskje føre til at enkelte kvinner tenker seg om en ekstra gang før de har usikker sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, linsejesus skrev:

Jeg er ikke glad for at noen tar abort, og jeg mener det mildt sagt er moralsk problematisk. Men når kvinner nå engang har den rettigheten, som de fleste kvinner her er glad for, synes jeg menn også bør ha noen rettigheter. Det vil kanskje føre til at enkelte kvinner tenker seg om en ekstra gang før de har usikker sex.

Igjen;

det ENESTE du snakker om er MENN sine rettigheter som de MÅ FÅ fordi KVINNER har fått noen rettigheter.

HVA MED BARNETS RETTIGHETER ??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, veggteppe said:

Igjen;

det ENESTE du snakker om er MENN sine rettigheter som de MÅ FÅ fordi KVINNER har fått noen rettigheter.

HVA MED BARNETS RETTIGHETER ??

Jeg snakker jo MASSE om barns rettigheter. Det er jeg som insisterer på at de bør ha rett til å vite hvem foreldrene er, for eksempel, mens flere kvinner her mener at de ikke bør ha det.

Når det gjelder foreldreskap har kvinner alle rettigheter, og det går på bekostning av menns rettigheter. Jeg tror det kan bli mye mer rettferdig og likestilt enn det er i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, linsejesus skrev:

Det er ikke et forslag at abort skal være gratis, det ER gratis. Jeg foreslår at de kan spleise på graviditetstest.

Jamen å skulle pålegges å måtte ta ddt etter hver gang man har sex. Hvor lenge etter da mener du? Tar de den dagen etter vil den slå ut negativt fordi det er for tidlig. Så etter et ons. Særlig at han vil gå med på å være med på å betale for testen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

33 minutter siden, linsejesus skrev:

Ja, det er klart at det i ekstreme tilfeller kanskje bør gjøres et unntak hvis faren er klin sprø. Men barnet må uansett ha rett til å vite hvem faren er, om det så er Anders Behring Breivik. 

Barnet bør få vite når det er modent nok til å takle det. Er barnet et resultat av incest, er det kanskje best å slippe å vite. I slike tilfeller vil jo likevel ikke barnet risikere å innlede et forhold til eller ha sex med en nær slektning uten å vite om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, linsejesus skrev:

Jeg snakker jo MASSE om barns rettigheter. Det er jeg som insisterer på at de bør ha rett til å vite hvem foreldrene er, for eksempel, mens flere kvinner her mener at de ikke bør ha det.

Når det gjelder foreldreskap har kvinner alle rettigheter, og det går på bekostning av menns rettigheter. Jeg tror det kan bli mye mer rettferdig og likestilt enn det er i dag.

Det er ingen kvinner som mener det men fu blander kortene. Du snakker om juridisk ABORT. Smak på det ordet. Det er ikke akkurat forenelig med at fars identitet skal kunne gis barnet da abort betyr at man avbryter noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, veggteppe skrev:

Igjen;

det ENESTE du snakker om er MENN sine rettigheter som de MÅ FÅ fordi KVINNER har fått noen rettigheter.

HVA MED BARNETS RETTIGHETER ??

Barnets rettigheter er viktigst når det er født. Da bør barnet ha like mye samvær med begge foreldre for å knytte kontakt med omsorgspersoner. Bør også ha ok økonomisk situasjon for å kunne få best mulig oppvekst.

Det mener jeg man får når man blir født i en situasjon der begge foreldrene ønsker barnet. Både planlegger og er i et forhold der prevensjon svikter for eksempel. Her bør begge ta ansvar og stille opp - for barnet!

I situasjoner der mor lyver og finner seg donor på egenhånd feks, og mannen brukte kondom som tilfeldigvis sprakk. Der kvinnens intensjon er å ha sex for å få barn uten mannens viten - her bør disse kvinnene være i stand til å ta vare på et barn alene både praktisk og økonomisk. Jeg mener det er uriktig for barnet å sette det til verden i et sånt utgangspunkt. Det er ikke tilrettelagt for god oppvekst og tilknytning, det er mors egoistiske ønske om barn - på bekostning av barnets rett på stabilt forhold til begge foreldrene sine.

Endret av Terrasse
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Maleficenta said:

Jamen å skulle pålegges å måtte ta ddt etter hver gang man har sex. Hvor lenge etter da mener du? Tar de den dagen etter vil den slå ut negativt fordi det er for tidlig. Så etter et ons. Særlig at han vil gå med på å være med på å betale for testen.

Man trenger ikke pålegges å ta det, men hvis man ikke er klar for å ta ansvar for et barn BØR man jo sjekke seg. Mange her snakker mye om hvor usikker prevensjon er, så de må da være enige i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...