Gå til innhold

Juridisk abort for far OG mor.


Dr. Ops

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Peter007 skrev:

Det må være åpenbart dame forteller mannen han skal bli far så tidlig som mulig. 

Barnet trenger begge foreldrene. 

Hvis ikke damen forteller mannen han skal bli far så tidlig som mulig,  hvorfor skal hun på et seinere tidspunkt fortelle dette. 

Argumentet som går igjen her er at selvfølgelig skal mannen betale for avkommet han fikk mens han knullet ei dame EN gang. Dette faller på sin egen urimelighet når damen ikke med en gang forteller han skal bli far. Er tydlig hun ønsker barnbidraget og ikke noe mer for barnet. Kynisk utnyttelse ? Hvor stor er utnyttelegraden ?

 

 

Det du skriver her har ingenting med innlegget mitt som du siterte å gjøre. Jeg er ikke uenig i at kvinner bør opplyse barnefar om graviditet så tidlig som mulig. Men å kriminalisere det å ikke gjøre det, er ikke veien å gå. Ikke minst fordi det er umulig å bevise når kvinnen selv ble klar over det. Skal man straffe kvinner som ikke visste de var gravide? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Thyra skrev:

Det du skriver her har ingenting med innlegget mitt som du siterte å gjøre. Jeg er ikke uenig i at kvinner bør opplyse barnefar om graviditet så tidlig som mulig. Men å kriminalisere det å ikke gjøre det, er ikke veien å gå. Ikke minst fordi det er umulig å bevise når kvinnen selv ble klar over det. Skal man straffe kvinner som ikke visste de var gravide? 

Nå er ikke svaret ditt så relevant. Jeg har lurer på hva du svarer på.Kjenner meg ikke igjen dramatisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, linsejesus skrev:

Det kunne jo vært en regel om at kvinner tester seg når de har hatt sex. De som er redde for å bli gravide bør jo uansett gjøre det for sin egen del.

Men ja, det kan bli vanskelig å bevise, og det kan bli et problem slik som ved voldtekt.

Kanskje punktet om "rimelig å forvente at hun burde vite" er en dårlig idé. Men mannen bør vel likevel få en frist han også?

Man skal kreve at kvinner tar graviditetstest etter hvert sameie? Selv om hun bruker p-piller? Det blir fort veldig mange tester, og du vet vel at det gjerne tar litt tid før graviditet kan påvises. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke denne ekstreme motviljen til å beskytte seg selv. Det snakkes om at det er så enkelt for kvinnen å ta hormonprevensjon eller abort, men det enkleste er vel å tre på seg en kondom før man har sex?

Anonymkode: a9f9e...5d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Thyra skrev:

Man skal kreve at kvinner tar graviditetstest etter hvert sameie? Selv om hun bruker p-piller? Det blir fort veldig mange tester, og du vet vel at det gjerne tar litt tid før graviditet kan påvises. 

Det blir dyrt, det. Koster vel 180 kroner for en test. Skal man få det støttet av staten, eller er det en utgift partene må dele? 

Anonymkode: a9f9e...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir dyrt, det. Koster vel 180 kroner for en test. Skal man få det støttet av staten, eller er det en utgift partene må dele? 

Anonymkode: a9f9e...5d2

Dette er vel noe kvinnen skal pålegges å betale for, regner jeg med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Thyra said:

Man skal kreve at kvinner tar graviditetstest etter hvert sameie? Selv om hun bruker p-piller? Det blir fort veldig mange tester, og du vet vel at det gjerne tar litt tid før graviditet kan påvises. 

Ja, men som så mange sier, skal man absolutt ha sex, må man være klar til å ta konsekvensene av det. Jeg forstår ikke hvorfor menn skal ha et større ansvar for det enn kvinner. Den eneste som står helt fritt til å velge om det skal bli barn, er kvinnen. Menn kan rett og slett ikke velge å ha sex helt uten risiko for å bli foreldre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det blir dyrt, det. Koster vel 180 kroner for en test. Skal man få det støttet av staten, eller er det en utgift partene må dele? 

Anonymkode: a9f9e...5d2

Jeg vet ikke med andre, men jeg synes 180 kr er en liten pris å betale for å ha fri sex. Man har jo gjerne uansett brukt noen hundre kroner på øl først 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, linsejesus skrev:

Ja, men som så mange sier, skal man absolutt ha sex, må man være klar til å ta konsekvensene av det. Jeg forstår ikke hvorfor menn skal ha et større ansvar for det enn kvinner. Den eneste som står helt fritt til å velge om det skal bli barn, er kvinnen. Menn kan rett og slett ikke velge å ha sex helt uten risiko for å bli foreldre.

Menn kan bruke kondom, noe som også beskytter mot sykdom. Men det virker som om enkelte menn forventer at kvinner skal bruke (og betale for) p-piller, angrepille og nå graviditetstest etter hvert samleie. Abort bør ikke være noe skattebetalerne skal betale for. Så det får kvinnen betale for selv. Og om hun nekter å ta abort og mannen ikke ønsker å bli far, får hun værsågod forsørge ungen sjøl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, linsejesus skrev:

Jeg vet ikke med andre, men jeg synes 180 kr er en liten pris å betale for å ha fri sex. Man har jo gjerne uansett brukt noen hundre kroner på øl først 😄

180 kroner for hvert samleie +p-piller, som kvinnen skal betale for. Og likevel blir menn sure når de "ikke får sex". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Thyra said:

180 kroner for hvert samleie +p-piller, som kvinnen skal betale for. Og likevel blir menn sure når de "ikke får sex". 

De kan jo spleise hvis de vil. Hvis sexen ikke er verdt 180 kroner går man neppe glipp av noe :)

Har ikke hørt om kvinner som sier nei til sex fordi det er for dyrt.

Og om prevensjonen ikke virker eller dama ikke gidder å bruke det, står staten klar til å betale for så mange aborter hun bare vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.9.2018 den 23.22, linsejesus skrev:

Jeg har da ikke sagt at kvinner skal straffes for å bli gravid. Jeg har sagt at de skal straffes hvis de med vilje lar være å fortelle faren om det.

Selvsagt vil det være situasjoner der hun oppdager det for sent, men da må regelen være at hun skal si det så fort hun vet det, eller det er rimelig å anta at hun burde visst det. Slik er det jo med en rekke andre lover også, og tvilstilfeller kan gå til retten. Og så vil det sikkert være saker hvor man dømmer feil, eller må henlegge det fordi ingenting lar seg bevise. Men at en lov ikke alltid fungerer etter hensikten, betyr ikke at det ikke bør være en lov i det hele tatt.

Skal staten seriøst bruke ressurser på dette her?? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Maleficenta skrev:

Skal staten seriøst bruke ressurser på dette her?? 

Selvsagt. I tillegg til obligatorisk DNA-test av alle nyfødte. Det er sikkert noen velferdsordninger man kan kutte i for å finansiere disse viktige sakene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Thyra skrev:

Selvsagt. I tillegg til obligatorisk DNA-test av alle nyfødte. Det er sikkert noen velferdsordninger man kan kutte i for å finansiere disse viktige sakene. 

Høres ikke ut som den beste ideen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, linsejesus skrev:

Ja, men som så mange sier, skal man absolutt ha sex, må man være klar til å ta konsekvensene av det. Jeg forstår ikke hvorfor menn skal ha et større ansvar for det enn kvinner. Den eneste som står helt fritt til å velge om det skal bli barn, er kvinnen. Menn kan rett og slett ikke velge å ha sex helt uten risiko for å bli foreldre.

Du messer videre om «større ansvar» men menn har ALLTID minst ansvar nå det kommer til barn. (Med mindre de TAR mer ansvar SELV) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, linsejesus skrev:

De kan jo spleise hvis de vil. Hvis sexen ikke er verdt 180 kroner går man neppe glipp av noe :)

Har ikke hørt om kvinner som sier nei til sex fordi det er for dyrt.

Og om prevensjonen ikke virker eller dama ikke gidder å bruke det, står staten klar til å betale for så mange aborter hun bare vil.

Hurra! Abort hver helg! Hurra for abort! Jeeei. Gratis prevensjon! 

 

:ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, linsejesus skrev:

De kan jo spleise hvis de vil. Hvis sexen ikke er verdt 180 kroner går man neppe glipp av noe :)

Har ikke hørt om kvinner som sier nei til sex fordi det er for dyrt.

Og om prevensjonen ikke virker eller dama ikke gidder å bruke det, står staten klar til å betale for så mange aborter hun bare vil.

Herregud linsejesus. Forslagene dine blir bare mer og mer surrealistiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Maleficenta said:

Skal staten seriøst bruke ressurser på dette her?? 

På å straffe folk som ikke vil fortelle barna hvem faren er/ikke forteller mannen at han har blitt far? Ja, absolutt. Barn skal få vite hvem de er i slekt med.

Endret av linsejesus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Thyra said:

Selvsagt. I tillegg til obligatorisk DNA-test av alle nyfødte. Det er sikkert noen velferdsordninger man kan kutte i for å finansiere disse viktige sakene. 

Synes du ikke det er så nøye om du ikke vet hvem faren din er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, veggteppe said:

Du messer videre om «større ansvar» men menn har ALLTID minst ansvar nå det kommer til barn. (Med mindre de TAR mer ansvar SELV) 

Her snakket jeg om ansvar for prevensjon. Rettigheter bør stå i forhold til forpliktelser. Den som velger å få barn bør være forpliktet til å ta vare på dem. Kvinner er de som velger å få barn. De står helt fritt til å la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...