Gå til innhold

Gunhild Stordalen


Justlooking

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Limbo 2014 skrev:

Jeg har et langt konsum og lavere karbonavtrykk enn GS, og langt lavere enn jeg kunne hatt om jeg skulle tenke komfort (sykler, resirkulerer osv) og jeg messer ikke om at alle andre må begrense seg. Regner med du ser forskjellen.

Ja, like dobbeltmoralsk.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, Mnjah said:

Ja, like dobbeltmoralsk.

 

Overhodet ikke. Du forstår åpenbart ikke hva dobbeltmoralsk er. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter Stordalen har ca 26 milliarder i formue. Han økte formuen med over 4 milliarder i fjor. Alle vet at det er dårlige lønninger i hotell og restaurantbransjen, men hans ansatte fikk 0 kroner og 0 øre i lønnspålegg i fjor. 

https://m.nettavisen.no/meninger/friskemeninger/elleville-dager-for-de-rike/3423538647.html

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Justlooking skrev:

Petter Stordalen har ca 26 milliarder i formue. Han økte formuen med over 4 milliarder i fjor. Alle vet at det er dårlige lønninger i hotell og restaurantbransjen, men hans ansatte fikk 0 kroner og 0 øre i lønnspålegg i fjor. 

https://m.nettavisen.no/meninger/friskemeninger/elleville-dager-for-de-rike/3423538647.html

Grådige han der og dama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Justlooking skrev:

Petter Stordalen har ca 26 milliarder i formue. Han økte formuen med over 4 milliarder i fjor. Alle vet at det er dårlige lønninger i hotell og restaurantbransjen, men hans ansatte fikk 0 kroner og 0 øre i lønnspålegg i fjor. 

https://m.nettavisen.no/meninger/friskemeninger/elleville-dager-for-de-rike/3423538647.html

Jepp! Han er virkelig ikke noe foregangsperson!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg synes de to der er skammelige.

Jeg skjønner ikke at de blir hyllet i media overhodet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MissCortado skrev:

Janteloven, janteloven.

 

Anbefaler å se episoden av Datoen der Petter Stordalen er med. 

Det er ingen tvil om at Petter Stordalen har en enorm drivkraft, stort pågangsmot og en utrolig energi. Han er selfmade og det han har fått til i business står det virkelig stor respekt av.

Kona har derfor hatt midlene til å kjøpe dyre foredragsholdere til konferansen som sikkert gjør det bra. Selv om det kan være vanskelig å måle resultatene da det er mange organisasjoner med samme mål.

Tror ikke Petter har vært mye offer for janteloven, nettopp fordi han er veldig dyktig på å bruke media til positiv oppmerksomhet.

 

Endret av Justlooking
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Petter er en person som har jobbet seg opp fra null. Men at han og kona setter store trykk nå er sant. Det er forferdelig å være syk, men det er mange uten å ha ressursene eller pengene til Stordalen. Å gjøre noe stakkarslige eller gi dem medfølelse pga sykdom derumot er jeg ikke helt med på. Naturligvis er miljøet viktig, men Stordalens setter enorme miljøtrykk fordi de er velstående og kan. Dette blir å ri to hester på samme tid, eller tale med to tunger, om dere vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg tenker at har du penger, har du et større ansvar fordi du virkelig kan gå foran. Og ikke bare ved å prate og samle andre rike folk. Eat er teori, ikke handling :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2018 den 12.10, Justlooking skrev:

Det er ingen tvil om at Petter Stordalen har en enorm drivkraft, stort pågangsmot og en utrolig energi. Han er selfmade og det han har fått til i business står det virkelig stor respekt av.

 

 

På 23.9.2018 den 12.16, Regn skrev:

Petter er en person som har jobbet seg opp fra null. Men at han og kona setter store trykk nå er sant. Det er forferdelig å være syk, men det er mange uten å ha ressursene eller pengene til Stordalen. Å gjøre noe stakkarslige eller gi dem medfølelse pga sykdom derumot er jeg ikke helt med på. Naturligvis er miljøet viktig, men Stordalens setter enorme miljøtrykk fordi de er velstående og kan. Dette blir å ri to hester på samme tid, eller tale med to tunger, om dere vil.

 

På 23.9.2018 den 12.32, Regn skrev:

Og jeg tenker at har du penger, har du et større ansvar fordi du virkelig kan gå foran. Og ikke bare ved å prate og samle andre rike folk. Eat er teori, ikke handling :(

Petter Stordalen er en av Norges rikeste menn på grunn av at han har funnet ut av en måte å tjene seg rik på hotelldrift. All inntjening går til ham, og små lønninger til hans ansatte. Har han egentlig mange ansatte i det hele tatt i dette Navkjøret hvor det er så populært å sende arbeidsledige folk som får bare stønadi arbeidspraksis på hotell?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 9/21/2018 at 5:59 PM, Limbo 2014 said:

Du har misforstått. Hun forsøker ikke å gjøre noe, hun forsøker å få andre til å gjøre noe, mens hun selv og mannen er de i absolutt hele Norge med høyest konsum og karbonavtrykk. 

Uansett hvor nøysomt og økologisk og vegetarisk jeg og min familie lever hele vårt liv, vil det ikke utligne karbonavtrykket fra deres privatflight av gjester til bryllupet i Marokko. 

Stordalen og kommunikasjonssjefen tok til overmål hvert sitt privatfly for åpning av et og samme hotell i Sverige. Hadde GS og PS virkelog vært opptatt av miljø, ville de praktisert som de prediket. Det hele er en or jippo. Fatter ikke at hun ikke heller valgte helsetilbud og skolegang til fattige barn, eller kamp mot misbruk av barn som hjertesaker. Men det er ikke like behagelig om man vil omgås elite.

Å påvirke andre mennsker er faktisk ganske viktig. Om du har påvirket 500 mennesker så gir det faktisk bedre positiv effekt enn om man bare endrer seg selv. Hun gjør vel for øvrig noen greier som er positivt for miljøet, hun spiser ikke kjøtt om jeg husker riktig. 

On 9/21/2018 at 8:38 PM, Snaskesnusken said:

Jeg må aldri prøve  å behandle mennesker med respekt da det faller seg naturlig å ikke forsure andres hverdag. Ikke forsøpler jeg  naturen og driver med overforbruk. Hva bidrar du med? Du snakker varmt om forurensning og løgnere, ser jeg. 

Nå, jeg vet ikke det, dine dårlige argumenter forsurer min hverdag

Hva jeg bidrar med? Jeg lever plantebasert, handler lite (har et hus som er nærmest tomt fordi jeg mangler møbler, bilder, duker, har klær som er 5+ år gamle osv), kjører ikke bil, har flydd 2 ganger i løpet av livet. Skal heller ikke ha barn. Jeg er sannsynligvis blant de i Norge som bruker/ har brukt minst. 

Men skal sies at jeg tror til tross for det, så hadde jeg gjort en mye større innsats for miljøet om jeg gikk ut og talte miljøets sak. Men jeg er ike villig til å bli en offentlig person eller rotet som kommer med det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/26/2018 at 7:12 PM, magikeren said:

Å påvirke andre mennsker er faktisk ganske viktig. Om du har påvirket 500 mennesker så gir det faktisk bedre positiv effekt enn om man bare endrer seg selv. Hun gjør vel for øvrig noen greier som er positivt for miljøet, hun spiser ikke kjøtt om jeg husker riktig. 

Nå, jeg vet ikke det, dine dårlige argumenter forsurer min hverdag

Hva jeg bidrar med? Jeg lever plantebasert, handler lite (har et hus som er nærmest tomt fordi jeg mangler møbler, bilder, duker, har klær som er 5+ år gamle osv), kjører ikke bil, har flydd 2 ganger i løpet av livet. Skal heller ikke ha barn. Jeg er sannsynligvis blant de i Norge som bruker/ har brukt minst. 

Men skal sies at jeg tror til tross for det, så hadde jeg gjort en mye større innsats for miljøet om jeg gikk ut og talte miljøets sak. Men jeg er ike villig til å bli en offentlig person eller rotet som kommer med det. 

Enig i at å påvirke mennesker er viktig. Men hvorfor må hun og maken være på topp i konsum i Norge da? De har ikke bare høyt konsum og høy reiseaktivitet fordi de er rike - de er jo verst blant mangemilliardærene. Årlig drar en hel Stordalen-klan med personale på juleferie til Mauritzius, hva er galt med hyttejul som andre kakser har? 

Hun uttalte at hun tenker på det at hun møter seg selv i døren, hver dag. Altså; fristelsen er for stor, hun konsumerer mye fordi hun kan, kompenserer litt med kjøp av klimakvoter, men tar egentlig ikke noen reell støyt - at hun ikke spiser kjøtt er sannsynligvis ingen stor forsakelse. Og det er det som er hele problemet til Eat; folk kommer ikke til å endre atferd frivillig om det betyr mindre komfort og nytelse. Ser hun ikke det, at når hun med den såkalt brennende interessen IKKE dropper lange feriereiser i privatfly, nye klær hele tiden, hvorfor skal folk med kun halvveis interesse velge å spise alt annet enn favorittmaten sin - hver dag? Vi blir ikke kvitt overproduksjon og overkonsum ved å be folk skjerpe seg av hensyn til kloden på sikt. Det eneste som vil hjelpe, er reguleringer, forbud, avgifter etc. mot både bransje og individer. Og slike virkemidler vil typisk ramme middel- og underklassen; Stordalen vil kunne kjøpe seg ut av det. Og det vil de gjøre, for de gjør det allerede. Så engasjementet stikker ikke dypere. Nei, gi meg Nina Jensen eller Fredric Hauge any day fremfor PR-stuntet og elitefjaset til Stordalen.

Endret av Limbo 2014
Skrivefeil
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, magikeren skrev:

Å påvirke andre mennsker er faktisk ganske viktig. Om du har påvirket 500 mennesker så gir det faktisk bedre positiv effekt enn om man bare endrer seg selv. Hun gjør vel for øvrig noen greier som er positivt for miljøet, hun spiser ikke kjøtt om jeg husker riktig. 

Nå, jeg vet ikke det, dine dårlige argumenter forsurer min hverdag

Hva jeg bidrar med? Jeg lever plantebasert, handler lite (har et hus som er nærmest tomt fordi jeg mangler møbler, bilder, duker, har klær som er 5+ år gamle osv), kjører ikke bil, har flydd 2 ganger i løpet av livet. Skal heller ikke ha barn. Jeg er sannsynligvis blant de i Norge som bruker/ har brukt minst. 

Men skal sies at jeg tror til tross for det, så hadde jeg gjort en mye større innsats for miljøet om jeg gikk ut og talte miljøets sak. Men jeg er ike villig til å bli en offentlig person eller rotet som kommer med det. 

At du ikke takler at jeg har andre meninger enn deg står på din kappe. Det du selv som  forsurer din egen hverdag da du ikke aksepterer at ikke alle deler ditt syn om Stordalens dobbeltmoralske oppførsel og overforbruk. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Snaskesnusken said:

At du ikke takler at jeg har andre meninger enn deg står på din kappe. Det du selv som  forsurer din egen hverdag da du ikke aksepterer at ikke alle deler ditt syn om Stordalens dobbeltmoralske oppførsel og overforbruk. 

Det var en veldig enkel spøk basert på svaret ditt, når det er sagt har jeg argumentert for at dobbelmoralisme kan ha en sum positiv effekt på samfunnet. Man trenger ikke være konsistent, perfekt for å ha en posiitv innvirkning på andre mennesker

Poenget mitt er at man kan ha et godt poeng eller gjøre mer for samfunnet enn andre selv om man er hyklersk eller dobbelmoralsk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...