Gå til innhold

Gunhild Stordalen


Justlooking

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

13 minutter siden, magikeren skrev:

Er dette et svar på at du ønsker vite mer om motivasjonene mine, eller er det frustrasjon fordi du mener jeg skriver dogmatisk?

Det ser ikke ut som du aksepterer at brukere har en annen mening og oppfatning om Stordalen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snaskesnusken said:

Det ser ikke ut som du aksepterer at brukere har en annen mening og oppfatning om Stordalen. 

Du mener at alle som skriver noe på et debattforum er pliktig til å kunne endre mening? Eller misforstår jeg? 

Men hva har det med hvem som har et poeng å gjøre? Hva om jeg har et poeng som er så bra at jeg ikke skifter mening?

Jeg skrev noen setninger om hva mitt problem med mye av denne diskusjonen er, hvorfor ikke lese det og argumentere imot det? 

Vinner du når du sier at noen ikke passer på et diskusjonsforum? Når du dømmer folk på den måten, betyr det at meningene og verdiene deres er verdiløse? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke til å lese den nei. Synes det er noe kunstig over hele "Eat" og Kjetil Rollnes kommentaren som noen linket til i tråden oppsummerer det for min del ganske godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, magikeren skrev:

Du mener at alle som skriver noe på et debattforum er pliktig til å kunne endre mening? Eller misforstår jeg? 

Men hva har det med hvem som har et poeng å gjøre? Hva om jeg har et poeng som er så bra at jeg ikke skifter mening?

Jeg skrev noen setninger om hva mitt problem med mye av denne diskusjonen er, hvorfor ikke lese det og argumentere imot det? 

Vinner du når du sier at noen ikke passer på et diskusjonsforum? Når du dømmer folk på den måten, betyr det at meningene og verdiene deres er verdiløse? 

Det ser ut som du ikke aksepterer at ikke alle deler ditt syn om at hun er så fantastisk. Jeg synes Stordalen er dobbeltmoralsk da hun ikke lever et klimavennlig liv. Det nytter ikke å snakke pent om å redde jordkloden når en reiser så mye som hun gir utrykk for i sosiale medier. Jeg kan heller ikke se at hun viser måtehold men det stikk motsatte.  

 Hva gjør hun som er så samfunnsnyttig eller nyttig som gjør du setter vedkommende på en pidestall? Fronter hun bærekraftig arbeid? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Snaskesnusken said:

Det ser ut som du ikke aksepterer at ikke alle deler ditt syn om at hun er så fantastisk. Jeg synes Stordalen er dobbeltmoralsk da hun ikke lever et klimavennlig liv. Det nytter ikke å snakke pent om å redde jordkloden når en reiser så mye som hun gir utrykk for i sosiale medier. Jeg kan heller ikke se at hun viser måtehold men det stikk motsatte.  

 Hva gjør hun som er så samfunnsnyttig eller nyttig som gjør du setter vedkommende på en pidestall? Fronter hun bærekraftig arbeid? 

Jeg kjenner ikke dama personlig, godt mulig hun er en grusom person som parkerer på alle handicapplasser hun ser

Mitt poeng har hele tiden vært at om noen er dobbelmoralsk, så betyr ikke det at de ikke har et poeng eller at vi ikke burde lytte til dem. Selvsagt nytter det snakke pent om klima om hun faktisk har påvirkning, selv om hun flyr selv. Dette har jeg argumentert for hele tiden. Har du leste et helt innlegg skrevet av meg?

Har aldri satt henne på pidestall, jeg har hele tiden vært tydelig på at det er bedre med hyklere som gjør noe, enn sofagriser som feiter seg opp på potetgull mens de skriver dritt om andre mennesker som forsøke bedre hverdagen deres

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, magikeren skrev:

Jeg kjenner ikke dama personlig, godt mulig hun er en grusom person som parkerer på alle handicapplasser hun ser

Mitt poeng har hele tiden vært at om noen er dobbelmoralsk, så betyr ikke det at de ikke har et poeng eller at vi ikke burde lytte til dem. Selvsagt nytter det snakke pent om klima om hun faktisk har påvirkning, selv om hun flyr selv. Dette har jeg argumentert for hele tiden. Har du leste et helt innlegg skrevet av meg?

Har aldri satt henne på pidestall, jeg har hele tiden vært tydelig på at det er bedre med hyklere som gjør noe, enn sofagriser som feiter seg opp på potetgull mens de skriver dritt om andre mennesker som forsøke bedre hverdagen deres

Hvem har hevdet at hun er grusom? 

Hyklere finnes det nok av i samfunnet! I mine øyne er dobbeltmoralske mennesker noe av det verste som finnes. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snaskesnusken said:

Hvem har hevdet at hun er grusom? 

Hyklere finnes det nok av i samfunnet! I mine øyne er dobbeltmoralske mennesker noe av det verste som finnes. 

Sier du det?

Er dobbeltmoralske mennesker verre enn de som voldtar eller dreper? Er de verre enn mobbere? Er de verre enn de som mishandler egne barn eller kjærester?

Tenker du i det hele tatt før du skriver noe?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, magikeren skrev:

Sier du det?

Er dobbeltmoralske mennesker verre enn de som voldtar eller dreper? Er de verre enn mobbere? Er de verre enn de som mishandler egne barn eller kjærester?

Tenker du i det hele tatt før du skriver noe?

Det var litt av en sammenligning? Ærlig talt! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snaskesnusken said:

Det var litt av en sammenligning? Ærlig talt! 

Dette er grunnen til at jeg overså ditt første innlegg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, magikeren skrev:

Dette er grunnen til at jeg overså ditt første innlegg

Du skjønner ikke at andre kan ha flere tanker i hodet på en gang!  

Dobbeltmoralske mennesker erv løgnere. Gjør som jeg sier, ikke det jeg gjør! Men dersom du lar deg bli blendet av løgn og fanteri får du kose deg videre med det. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, magikeren skrev:

 

Det er et problem vi som enkeltindivider har, der vi ikke kan vurdere en sak nøytralt, men blir villedet av slike ting som om vi liker eller enig med personen. Men det er irrasjonelt. Om jeg er en morder som sier at mord er galt, så har jeg rett selv om jeg er en hykler. Om Stordalen sier at det er viktig å ta vare på miljøet før vi går under, så har hun fortsatt rett selv om hun har en hykler. Om vårt fokus på hykleriet, der vi ikke gidder gjøre noe, fører til at vi får et stadig mer forurenset miljø som i verste fall ikke vil være levbart for noen generasjoner senere.... Det går til syvende og sist utover oss selv om vi kommer til det punkt at det er vanskelig å dyrke mat grunnet forurenselse, eller at maten vår er full av plast eller andre avfallsstoffer som øker forekomst av sykdom og kreft. Så når du ser barnebarna dine ligge syke av maten de spiser, så kan du ihvertfall trumfe gjennom med at "men jeg skjønte at stordalen var en hykler, sådetså!"

 

Vi er vel alle enige i at vi må begynne å ta vare på miljøet, men hvem har minst skånsom livsstil for miljøet, den jevne nordmann eller paret Stordalen?

 

2 timer siden, magikeren skrev:

 

Hva mener du med at hun formaner og moraliserer (var det du som brukte ordet moraliserer?)?

Nå skal jeg ikke si at jeg har sett mange forelesninger av denne dame eller kjenner hennes verdier i dybde. Men jeg har fått inntrykk av at hun oppmuntrer og forsøker inspirere, heller enn å dømme. Er du sikker på at du ikke blander fordømming og det at du føler deg dømt?

Jeg argumenterer hovedsaklig for at jeg synes mange er raske til å trykke på hyklerknappen, være kritiske og ta den passive rollen der de selv ikke trenger gjøre noe. Kanskje det er noe hyklersk ved å kritisere andre uten å gidde gå ut der og eksponere seg selv og være sårbar? Det er ganske trygt for oss å kritisere andre uten å noensinne måtte oppleve det samme sterke søkelyset på oss selv, våre egne omotivasjoner, personlighet og liv. 

 

Vi sitter ikke med samme inntrykk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, O.G. said:

Vi er vel alle enige i at vi må begynne å ta vare på miljøet, men hvem har minst skånsom livsstil for miljøet, den jevne nordmann eller paret Stordalen?

Hvordan tror du den jevne nordmann lever? Og hvorfor spiller det en rolle når et menneske forsøker gjøre en forskjell?

6 minutter siden, O.G. said:

Vi sitter ikke med samme inntrykk. 

Gi meg eksempler

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, magikeren skrev:

Hvordan tror du den jevne nordmann lever? Og hvorfor spiller det en rolle når et menneske forsøker gjøre en forskjell?

Gi meg eksempler

Nei, du bærer bevisbyrden her siden du er den som mener folk bare kan komme med den ene formaningen etter den andre og og kan ellers gjøre hva pokker de vil siden det de sier er rett.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, O.G. said:

Nei, du bærer bevisbyrden her siden du er den som mener folk bare kan komme med den ene formaningen etter den andre og så er alt greit hva de ellers gjør fordi det de sier er rett.

Ok, så du har ingen eksepmpler. Det er fint å vite at menneskers undergang er basert på følelser og ikke fakta

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, magikeren skrev:

Ok, så du har ingen eksepmpler. Det er fint å vite at menneskers undergang er basert på følelser og ikke fakta

Eksempler? Vi vet jo Gunhild og mannen lever et luksusliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. said:

Eksempler? Vi vet jo Gunhild og mannen lever et luksusliv.

Åja, ops, at noen lever et luksusliv betyr at miljøet har det bra og at vi ikke burde bry oss

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, magikeren skrev:

Åja, ops, at noen lever et luksusliv betyr at miljøet har det bra og at vi ikke burde bry oss

Å ops, det betyr at Gunhild er en hykler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, O.G. said:

Å ops, det betyr at Gunhild er en hykler.

Og ops, jeg har allerede forklart hvorfor det å være en hykler ikke er et problem eller noe vi burde bry oss om

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...