Gillie Skrevet 25. mars 2019 #861 Skrevet 25. mars 2019 Jeg er 34+2 idag. Det meste begynner å være klart her hjemme, lillesøster gleder seg og jeg gleder meg masse til å gå ut i permisjon om bare 2 uker! Det skal bli deilig. Nå er jeg tung, konstant stappmett og trøtt! Er likevel ikke utålmodig, vet at tiden herfra går veldig fort!
Butter Skrevet 26. mars 2019 #862 Skrevet 26. mars 2019 På 25.3.2019 den 10.38, Gillie skrev: Jeg er 34+2 idag. Det meste begynner å være klart her hjemme, lillesøster gleder seg og jeg gleder meg masse til å gå ut i permisjon om bare 2 uker! Det skal bli deilig. Nå er jeg tung, konstant stappmett og trøtt! Er likevel ikke utålmodig, vet at tiden herfra går veldig fort! Så deilig å være så nærme termin! Skjønner godt at du begynner å merke det nå. Jeg er 28+3 i dag. Frem til for litt siden har jeg liksom bare vært gravid, men da kollegaen min gikk ut i permisjon for noen uler siden kjente jeg ar jeg også begynte å bli litt utålmodig. Følelsen ble forsterket da jeg gikk over i tredje trimester. Tre måneder igjen føles leeeeenge...... Lykke til med innspurten.
Gillie Skrevet 26. mars 2019 #863 Skrevet 26. mars 2019 6 minutter siden, Butter skrev: Så deilig å være så nærme termin! Skjønner godt at du begynner å merke det nå. Jeg er 28+3 i dag. Frem til for litt siden har jeg liksom bare vært gravid, men da kollegaen min gikk ut i permisjon for noen uler siden kjente jeg ar jeg også begynte å bli litt utålmodig. Følelsen ble forsterket da jeg gikk over i tredje trimester. Tre måneder igjen føles leeeeenge...... Lykke til med innspurten. Tiden går fort fremover nå skal du se. Med våren, påske og mai i nær fremtid pleier tiden å fly. Vips har man født og lurer på hvor svangerskapet ble av! Hvordan er det med dere andre og navn? Vi nærmer oss en avgjørelse her, men er litt usikker på om vi har funnet rett navn eller bare mangler «bedre» alternativer🙈 Jeg syns navn og navnevalg er veldig gøy, og vil velge noe litt friskt, samtidig som jeg er opptatt av at navnet ikke skal være bare rart, det skal først og fremst være noe vi syns er ordentlig fint. Hva med dere andre? Hvilke kriterier har dere for navn? Og har dere bestemt dere? Vil noen dele hva dere har bestemt? Vi står nå mellom Vår eller Vårin (tror jeg). 1
lillemeg90 Skrevet 26. mars 2019 Forfatter #864 Skrevet 26. mars 2019 1 time siden, Gillie skrev: Tiden går fort fremover nå skal du se. Med våren, påske og mai i nær fremtid pleier tiden å fly. Vips har man født og lurer på hvor svangerskapet ble av! Hvordan er det med dere andre og navn? Vi nærmer oss en avgjørelse her, men er litt usikker på om vi har funnet rett navn eller bare mangler «bedre» alternativer🙈 Jeg syns navn og navnevalg er veldig gøy, og vil velge noe litt friskt, samtidig som jeg er opptatt av at navnet ikke skal være bare rart, det skal først og fremst være noe vi syns er ordentlig fint. Hva med dere andre? Hvilke kriterier har dere for navn? Og har dere bestemt dere? Vil noen dele hva dere har bestemt? Vi står nå mellom Vår eller Vårin (tror jeg). Så fint! 😊 vi har også to alternativer som er ganske ulike. Det må være et "sterkt" navn, slik som storebror sitt. Og navnene må passe sammen. Vanskelig det med navnevalg..
kvinne35+ Skrevet 27. mars 2019 #865 Skrevet 27. mars 2019 (endret) Spise physialis? Noen som vet om det utgjør noen fare for baby eller smitte? (tilbud på meny for 10kr og har kjøpt en kurv og det frister så voldsomt) Fant bilde på: physialis Endret 27. mars 2019 av kvinne35+
Sportsidioten Skrevet 27. mars 2019 #866 Skrevet 27. mars 2019 Er 28+2 i dag, vært på svangerskapskontroll og samtidig fått fornyet sykemeldingen min. Er gradert sykemeldt (jobber 40%) , neste sykemelding går ut 2 mai og da er det jo bare en liten måned til jeg skal ut i permisjon, går ut den 30 mai. ellers har kvalmen kommet for meg nå, mye sure oppstøt, kvalm om jeg ikke spiser, kvalm om jeg spiser. Var heldig og slapp unna det i over seks mnd da 😂
kvinne35+ Skrevet 27. mars 2019 #867 Skrevet 27. mars 2019 3 minutter siden, Sportsidioten skrev: Er 28+2 i dag, vært på svangerskapskontroll og samtidig fått fornyet sykemeldingen min. Er gradert sykemeldt (jobber 40%) , neste sykemelding går ut 2 mai og da er det jo bare en liten måned til jeg skal ut i permisjon, går ut den 30 mai. ellers har kvalmen kommet for meg nå, mye sure oppstøt, kvalm om jeg ikke spiser, kvalm om jeg spiser. Var heldig og slapp unna det i over seks mnd da 😂 Hehe ja begynt å kjenne på kvalmen jeg også Jeg er 30+0. Gradert sykemeldt jeg også på 50%. Hjelper på. Jeg må fornye min allerede om 2uker. Travelt å løpe til legen hele tiden Jaja. Å sure oppstøtt og halsbrann og kvalme. BLÆÆÆÆ!!!!
Fugleskremsel Skrevet 27. mars 2019 #868 Skrevet 27. mars 2019 3 timer siden, kvinne35+ skrev: Spise physialis? Noen som vet om det utgjør noen fare for baby eller smitte? (tilbud på meny for 10kr og har kjøpt en kurv og det frister så voldsomt) Fant bilde på: physialis Nei Hjelpes, hva skulle være farlig med det? Står vel ikke på kostrådene?
Mamma 2 gang Skrevet 29. mars 2019 #870 Skrevet 29. mars 2019 1 time siden, Heiheisann skrev: Hvilken barnevogn anbefaler dere? ❤️ Buggaboo vognene!!! De er lette i vekt og enkle og ha med og gjøre og enkle og legge sammen! 2
MamiC Skrevet 29. mars 2019 #871 Skrevet 29. mars 2019 On 3/26/2019 at 9:34 PM, Gillie said: Tiden går fort fremover nå skal du se. Med våren, påske og mai i nær fremtid pleier tiden å fly. Vips har man født og lurer på hvor svangerskapet ble av! Hvordan er det med dere andre og navn? Vi nærmer oss en avgjørelse her, men er litt usikker på om vi har funnet rett navn eller bare mangler «bedre» alternativer🙈 Jeg syns navn og navnevalg er veldig gøy, og vil velge noe litt friskt, samtidig som jeg er opptatt av at navnet ikke skal være bare rart, det skal først og fremst være noe vi syns er ordentlig fint. Hva med dere andre? Hvilke kriterier har dere for navn? Og har dere bestemt dere? Vil noen dele hva dere har bestemt? Vi står nå mellom Vår eller Vårin (tror jeg). Fine navn!!😍 Her har vi en liten kort-liste, men vi tror vi vet hva vi skal gå for. Jeg er veldig enig i kriteriene dine- jeg vil ha et pent, sterkt, maskulint navn, men de vi liker best har også noe overraskende/lekent over seg. Jeg er heldig som har en mann som har helt likt smak i navn som meg! Jeg var forresten på vekstkontroll pga avflatede SF-mål, men alt så superbra ut på ultralyd og lillegutt er helt perfekt symmetrisk og vokser som han skal
kvinne35+ Skrevet 29. mars 2019 #872 Skrevet 29. mars 2019 Vi har navnet klart vi Lenge siden vi bestemte oss er det også
Butter Skrevet 29. mars 2019 #873 Skrevet 29. mars 2019 På 26.3.2019 den 21.34, Gillie skrev: Tiden går fort fremover nå skal du se. Med våren, påske og mai i nær fremtid pleier tiden å fly. Vips har man født og lurer på hvor svangerskapet ble av! Hvordan er det med dere andre og navn? Vi nærmer oss en avgjørelse her, men er litt usikker på om vi har funnet rett navn eller bare mangler «bedre» alternativer🙈 Jeg syns navn og navnevalg er veldig gøy, og vil velge noe litt friskt, samtidig som jeg er opptatt av at navnet ikke skal være bare rart, det skal først og fremst være noe vi syns er ordentlig fint. Hva med dere andre? Hvilke kriterier har dere for navn? Og har dere bestemt dere? Vil noen dele hva dere har bestemt? Vi står nå mellom Vår eller Vårin (tror jeg). Ja, vi har nå landet navn. Vi bestemt oss egentlig for navn for tre år siden, men så ha vi jo ikke lykkes med å bli gravide før nå. For tre år siden var ikke navnet så populært, men ser nå at det klatrer oppover listene. Vi har vært innom andre alternativer underveis bare for å være sikre på at vi ikke låste oss for tidlig, men så oppdaget vi at begge tenkte på henne som dette, så da ble det vanskelig å finne noe annet. Vi har imidlertid funnet et dobbeltnavn, som jeg egentlig ikke ville ha. Navn nr. 2 er veldig sjeldent, uten at det er sært. Enig i at navn er spennende og, selvom vi har bestemt oss, synes jeg det er interessant å lese om. Vår og Vårin er veldig fine navn ❤️ 2
Purple Basil Skrevet 2. april 2019 #874 Skrevet 2. april 2019 Jenta mi ble født for over ei uke siden, i uke 30+4. Tenker jeg skal fortsette å lese her inne side hun egentlig skulle være junibaby 😊 1
lillemeg90 Skrevet 2. april 2019 Forfatter #875 Skrevet 2. april 2019 33 minutter siden, Purple Basil skrev: Jenta mi ble født for over ei uke siden, i uke 30+4. Tenker jeg skal fortsette å lese her inne side hun egentlig skulle være junibaby 😊 Gratulerer så mye! ❤ hvordan går det?
kvinne35+ Skrevet 2. april 2019 #876 Skrevet 2. april 2019 3 timer siden, Purple Basil skrev: Jenta mi ble født for over ei uke siden, i uke 30+4. Tenker jeg skal fortsette å lese her inne side hun egentlig skulle være junibaby 😊 Gratulerer, selv om jeg skulle ønsket hun fikk vært der inne noe lenger!! Hva skjedde siden hun kom så tidlig? Hvordan går det med henne og med deg?
kvinne35+ Skrevet 3. april 2019 #877 Skrevet 3. april 2019 Min svangerskapsdagbokJeg jubler over at i går var vi 31+0 det vil si 31 fullgåtte uker Jeg jubler også over at i dag er vi 31+1 og med andre ord er vi i svangerskapsuke32 Jeg jubler over at vi er i tredje trimester og at jeg ganske snart er langt nok på vei til å søke om foreldrepenger!!
Sprinter91 Skrevet 4. april 2019 #878 Skrevet 4. april 2019 13 timer siden, kvinne35+ skrev: Min svangerskapsdagbokJeg jubler over at i går var vi 31+0 det vil si 31 fullgåtte uker Jeg jubler også over at i dag er vi 31+1 og med andre ord er vi i svangerskapsuke32 Jeg jubler over at vi er i tredje trimester og at jeg ganske snart er langt nok på vei til å søke om foreldrepenger!! Du kan søke om det allerede fra uke 22 tror jeg det er nå
lillemeg90 Skrevet 4. april 2019 Forfatter #879 Skrevet 4. april 2019 Ja, du må bare søke nå @kvinne35+ men det er slik at det er ingen vits i å søke før 6 uker før permisjonstart 😊 Må si jeg var skeptisk siden behandlingstiden var så lang sist men fikk vedtak den dagen jobb sendte inntektsopplysninger 😊 hun på lønn sa at det ble beregnet på data då lenge inntektsopplysningene stemte med søknaden
kvinne35+ Skrevet 4. april 2019 #880 Skrevet 4. april 2019 1 time siden, Sprinter91 skrev: Du kan søke om det allerede fra uke 22 tror jeg det er nå Sjefen min har sagt "du kan bare glemme å levere noen søknad her før 6uker før oppstart".. Så...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå