Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2019


lillemeg90

Anbefalte innlegg

53 minutter siden, Maya89 skrev:

Hei alle sammen! 😃 Hvordan går det med dere damer?☺️ 

Nå er det ikke lenge igjen for noen av oss før knøttet kommer😍👏 Vet ikke med dere, men nå begynner jeg virkelig og glede meg til å få babyen og bli ferdig med dette svangerskapet!😂 

Er 30 uker akkurat idag, og unnskyld språket.. Drit lei😂 hehe! La tiden gå fort!👏👏 

Ellers, så føler jeg meg som en halvtrøtt hval, som går på autopilot🤭 Haha! Mulig jeg er utålmodig🤔 

Ha fortsatt en fin dag alle😍 

:hjerter_rundt: Ja vi er heldige :):):)
Svangerskapstiden er forresten over før du vet ordet av det. Det bare føles som det tar lang tid. Hehe. Her er det så travelt med jobb og en liten baby osv at det er ikke tid til å kjede seg. Vondter derimot det er noe annet.. Hehe.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Maya89 skrev:

Hei alle sammen! 😃 Hvordan går det med dere damer?☺️ 

Nå er det ikke lenge igjen for noen av oss før knøttet kommer😍👏 Vet ikke med dere, men nå begynner jeg virkelig og glede meg til å få babyen og bli ferdig med dette svangerskapet!😂 

Er 30 uker akkurat idag, og unnskyld språket.. Drit lei😂 hehe! La tiden gå fort!👏👏 

Ellers, så føler jeg meg som en halvtrøtt hval, som går på autopilot🤭 Haha! Mulig jeg er utålmodig🤔 

Ha fortsatt en fin dag alle😍 

31 uker i dag her ❤ har ikke vert lei men den siste uka har jeg begynt å kjenne det. Lunta er så kort så holder på å klikke på storebror flere ganger hver dag 🙈 han tester også grenser til de grader om dagen.. 

Formen er ikke så veldig god. Men heldigvis er det ikke så sinnsykt lenge igjen nå. 

Hvordan er det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående glukosebelastningstesten - måtte dere betale for selve drikken? Jeg gikk fra legekontororet etter testen da jeg antok at den var gratis som følge av at svangerskapsoppfølgnignen skal være gratis. Tenkte at dersom den koster penger, bør legekontoret informere om det. Så fikk jeg dagen etter en faktura på 140,- for drikken + 60 i faktureringsgebyr. Jeg hørte med en venninne av meg og hun hadde IKKE betalt for sin. Burde jo ikke være ulikt fra legekontor til legekontor. Skjønner st ikke legekontoret skal kostnaden, men trodde evt staten tok det ? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Butter skrev:

Angående glukosebelastningstesten - måtte dere betale for selve drikken? Jeg gikk fra legekontororet etter testen da jeg antok at den var gratis som følge av at svangerskapsoppfølgnignen skal være gratis. Tenkte at dersom den koster penger, bør legekontoret informere om det. Så fikk jeg dagen etter en faktura på 140,- for drikken + 60 i faktureringsgebyr. Jeg hørte med en venninne av meg og hun hadde IKKE betalt for sin. Burde jo ikke være ulikt fra legekontor til legekontor. Skjønner st ikke legekontoret skal kostnaden, men trodde evt staten tok det ? 

Hei jeg tok den testen hos jordmor og betalte ingenting. Jeg og trodde alt med prøver ift svangerskapet var gratis men hører flere må betale😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er jeg og litt lei og er i uke 30. Har ny termindato 19/5.

Sliter ned bekkenløsning og skikkelig tung pust. 

Grunnen til at jeg ikke har vært mye her inne er pga dårlig form men er noe bedre nå😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt den og måtte betale 242kroner (det er utenom giro gebyr) :overrasket:

(venter på resultat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.3.2019 den 10.20, kvinne35+ skrev:

:hjerter_rundt: Ja vi er heldige :):):)
Svangerskapstiden er forresten over før du vet ordet av det. Det bare føles som det tar lang tid. Hehe. Her er det så travelt med jobb og en liten baby osv at det er ikke tid til å kjede seg. Vondter derimot det er noe annet.. Hehe.. 

Svangerskapstiden syns jeg ikke går fort i det heletatt😂😂 

Men jeg har det ikke så travelt, er 100 % sykmeldt.. Har å vært det en stund, kjempe kjedelig!🙈 Tror tiden går litt saktere når man ikke har så mye og gjøre... 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maya89 skrev:

Svangerskapstiden syns jeg ikke går fort i det heletatt😂😂 

Men jeg har det ikke så travelt, er 100 % sykmeldt.. Har å vært det en stund, kjempe kjedelig!🙈 Tror tiden går litt saktere når man ikke har så mye og gjøre... 😂 

Samme her så skjønner deg godt😊100%sykemeldt selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2019 den 17.50, lillemeg90 skrev:

31 uker i dag her ❤ har ikke vert lei men den siste uka har jeg begynt å kjenne det. Lunta er så kort så holder på å klikke på storebror flere ganger hver dag 🙈 han tester også grenser til de grader om dagen.. 

Formen er ikke så veldig god. Men heldigvis er det ikke så sinnsykt lenge igjen nå. 

Hvordan er det med deg?

Har full forståelse for liten tålmodighet om dagene altså!😂 Dette går heldivis over, hehehe! Det er noe med småbarn, alt skal testes🤭 

Formen min er forsåvidt fin.. 😊 Men bekkenløsningen har blitt så alvor nå, at jeg ikke klarer og bevege meg eller gå til tider😑 Heldivis har jeg hjelpsom samboer og datter🙈😂 Går til fysio 1 gang i uken, har hjulpet minimalt så langt.. Men, nå skal jeg bare bite tenna sammen den siste tiden😃 

Siste innspurt😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mamma 2 gang skrev:

Samme her så skjønner deg godt😊100%sykemeldt selv

Det er ufattelig kjedelig... 🤭 Ser også at jeg og du har termin på akkurat samme dag😃👏 Spennende! Ikke like morsomt og se at du også sliter med bekkenet, her føler jeg virkelig med deg! Håper siste tiden går fort for oss😍👏 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Butter skrev:

Angående glukosebelastningstesten - måtte dere betale for selve drikken? Jeg gikk fra legekontororet etter testen da jeg antok at den var gratis som følge av at svangerskapsoppfølgnignen skal være gratis. Tenkte at dersom den koster penger, bør legekontoret informere om det. Så fikk jeg dagen etter en faktura på 140,- for drikken + 60 i faktureringsgebyr. Jeg hørte med en venninne av meg og hun hadde IKKE betalt for sin. Burde jo ikke være ulikt fra legekontor til legekontor. Skjønner st ikke legekontoret skal kostnaden, men trodde evt staten tok det ? 

Dette har ikke jeg hørt noe om.. Tok denne glukosebelastningen for litt over 2 uker siden, har ikke betalt en krone for den heller🤔 Veldig rart hvis det variere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Maya89 skrev:

Det er ufattelig kjedelig... 🤭 Ser også at jeg og du har termin på akkurat samme dag😃👏 Spennende! Ikke like morsomt og se at du også sliter med bekkenet, her føler jeg virkelig med deg! Håper siste tiden går fort for oss😍👏 

Å har vi💖Og begge er like dårlig og har det likt. Uffamei kaja får håpe tiden flyr. Sliter med mye vondter i magen og. Kan ikke sitte på do , i sofaen eller ligge i senga uten at det gjør vondt😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Maya89 skrev:

Dette har ikke jeg hørt noe om.. Tok denne glukosebelastningen for litt over 2 uker siden, har ikke betalt en krone for den heller🤔 Veldig rart hvis det variere..

Ja her var det hele 242kroner pluss gebyr. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Butter skrev:

Angående glukosebelastningstesten - måtte dere betale for selve drikken? Jeg gikk fra legekontororet etter testen da jeg antok at den var gratis som følge av at svangerskapsoppfølgnignen skal være gratis. Tenkte at dersom den koster penger, bør legekontoret informere om det. Så fikk jeg dagen etter en faktura på 140,- for drikken + 60 i faktureringsgebyr. Jeg hørte med en venninne av meg og hun hadde IKKE betalt for sin. Burde jo ikke være ulikt fra legekontor til legekontor. Skjønner st ikke legekontoret skal kostnaden, men trodde evt staten tok det ? 

De kan vel i utgangspunktet ta betaling for glukosebelsstningen da det kan bli sett på som medisin og man må betale for medisiner og evt. Utstyr når man er gravid selv om timen skal være gratis 😊

16 timer siden, Mamma 2 gang skrev:

Ellers er jeg og litt lei og er i uke 30. Har ny termindato 19/5.

Sliter ned bekkenløsning og skikkelig tung pust. 

Grunnen til at jeg ikke har vært mye her inne er pga dårlig form men er noe bedre nå😊

Ja, du hadde også hyperemesis hvis jeg ikke tar feil...?

12 timer siden, Maya89 skrev:

Har full forståelse for liten tålmodighet om dagene altså!😂 Dette går heldivis over, hehehe! Det er noe med småbarn, alt skal testes🤭 

Formen min er forsåvidt fin.. 😊 Men bekkenløsningen har blitt så alvor nå, at jeg ikke klarer og bevege meg eller gå til tider😑 Heldivis har jeg hjelpsom samboer og datter🙈😂 Går til fysio 1 gang i uken, har hjulpet minimalt så langt.. Men, nå skal jeg bare bite tenna sammen den siste tiden😃 

Siste innspurt😍

Har du prøvd kiropraktor? Det har virket mye bedre for meg enn fysioterapeut. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, kvinne35+ skrev:

Ja her var det hele 242kroner pluss gebyr. :overrasket:

 

19 timer siden, Maya89 skrev:

Dette har ikke jeg hørt noe om.. Tok denne glukosebelastningen for litt over 2 uker siden, har ikke betalt en krone for den heller🤔 Veldig rart hvis det variere..

Så rart at det er så forskjellig. Jaja, gidde uansett ikke styre så mye for ca 200,-.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, linsina skrev:

Ny termin er 18 juni ☺️ Jente 💕

Så hyggelig. Venter også jente 18. juni. 

Hvordan er formen din? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2019 den 10.20, kvinne35+ skrev:

:hjerter_rundt: Ja vi er heldige :):):)
Svangerskapstiden er forresten over før du vet ordet av det. Det bare føles som det tar lang tid. Hehe. Her er det så travelt med jobb og en liten baby osv at det er ikke tid til å kjede seg. Vondter derimot det er noe annet.. Hehe.. 

Her føler jeg det både går fort og sakt på en gang. Tenker jo at uansett om man er gravid eller ikke er jo tre fjerdedeler av et år en god stund. Når jeg tenker på det sånn går det ganske fort. Vi har jo også slitt i mange år med å bli gravide, så selve svangerskapet føles hittil ganske kort sammenlignet med den prosessen vi har vært gjennom for å komme hit vi er i dag. Ellers hjelper det sikkert at formen stort sett er veldig fin. Har hatt en veldig tøff uke på jobb denne uken ☹️, som jeg merker har tæret på mer enn vanlig da jeg merker at terskelen for når det er nok er litt lavere enn før. Ellers er jeg veldig heldig og har lite å klage på, omstendighetene tatt i betraktning. Er i starten av uke 27 i dag 😊

Endret av Butter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Butter skrev:

Så hyggelig. Venter også jente 18. juni. 

Hvordan er formen din? 

Den er grei☺️ Får vondt i ryggen på jobb, så er en den sykemeldt. Og blir fortere sliten enn før. Ellers fungerer jeg ok. Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, linsina skrev:

Den er grei☺️ Får vondt i ryggen på jobb, så er en den sykemeldt. Og blir fortere sliten enn før. Ellers fungerer jeg ok. Hva med deg?

Har du tung jobb? Eller er det også det å sitte som gir vond rygg? Omstendighetene tatt i betraktning er formen egentlig veldig fin. Merker også at terskelen for hva som er nok er lavere enn før - først og fremst med tanke på stress. Har blitt veldig presset på jobb denne uken, så kjenner det i dag. Har ikke bedt om tilrettelegging eller noe, men synes det er unødvendig å presse meg ekstra akkurat nå - slik at jeg kan holde meg i jobb lengst mulig. Ellers er formen fin egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...