Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2019


lillemeg90

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Butter skrev:

Har du tung jobb? Eller er det også det å sitte som gir vond rygg? Omstendighetene tatt i betraktning er formen egentlig veldig fin. Merker også at terskelen for hva som er nok er lavere enn før - først og fremst med tanke på stress. Har blitt veldig presset på jobb denne uken, så kjenner det i dag. Har ikke bedt om tilrettelegging eller noe, men synes det er unødvendig å presse meg ekstra akkurat nå - slik at jeg kan holde meg i jobb lengst mulig. Ellers er formen fin egentlig. 

Står på et hardt betonggulv, tar knekken på ryggen etter bare en kort stund. 

 

Pass på å ikke press deg for hardt ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 8.3.2019 den 23.26, Mamma 2 gang skrev:

Å har vi💖Og begge er like dårlig og har det likt. Uffamei kaja får håpe tiden flyr. Sliter med mye vondter i magen og. Kan ikke sitte på do , i sofaen eller ligge i senga uten at det gjør vondt😔

Huff, det er ikke noe særlig😞 Har ikke vondt i magen på den måten, mn jeg klarer ikke å bøye meg lenger😂 Kjenner også når jeg går at det er svært tungt😑 Det er forskjellig man må leve med🙈👍 

Håper det vonde i magen gir seg for deg, så du kan ha det litt greit siste tiden💜 Man trenger og hvile seg opp!😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2019 den 12.02, lillemeg90 skrev:

Har du prøvd kiropraktor? Det har virket mye bedre for meg enn fysioterapeut. 😊

Nei, dette har jeg ikke prøvet.. Men nå har det kommet så langt, at jeg ikke klarer og belaste bekkenet noe særlig.. Har fått beskjed om å starte med krykker🙈 Fysio bruker og starte sirkulasjonen i musklene rundt bekkenet, og da fungerer jeg litt etterpå.. ☺️ Samme som fysio gjør, får jeg min samboer til og gjøre😍👏 Så jeg kommer gjennom dagene litt lettere😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maya89 skrev:

Huff, det er ikke noe særlig😞 Har ikke vondt i magen på den måten, mn jeg klarer ikke å bøye meg lenger😂 Kjenner også når jeg går at det er svært tungt😑 Det er forskjellig man må leve med🙈👍 

Håper det vonde i magen gir seg for deg, så du kan ha det litt greit siste tiden💜 Man trenger og hvile seg opp!😊 

Takk håper det ordner seg for deg og! Er virkelig ikke i form om dagen og går på antibiotika 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom prøvesvarene angående GLUKOSEBELASTNINGSTESTEN og det ble påvist svangerskapsdiabetes. Jeg ble bedt om å skaffe time for oppfølging i nærmeste fremtid.

Fastende blodsukker 4,7
Blodsukker etter 2timer 9,2


Jaja.. 

https://www.diabetes.no/leksikon/s/svangerskap-og-diabetes/

"Diagnosen svangerskapsdiabetes stilles ved minst én verdi i angitte områder etter glukosebelastning (uansett tidspunkt i svangerskapet):

  • Fastende glucose: 5.3-6.9 mmol/l 
  • 2 timers glukose: 9.0-11.0 mmol/l"
Endret av kvinne35+
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2019 den 23.12, linsina skrev:

Står på et hardt betonggulv, tar knekken på ryggen etter bare en kort stund. 

 

Pass på å ikke press deg for hardt ☺️

Ja, da skjønner jeg at det er tungt. Jeg har kontorjobb og kan benytte meg av hev/senk-pult, så det fysiske fungerer veldig fint. Presset hos oss består mest i mye å gjøre som går på overskuddet rent mentalt, og merker at terskelen også der er litt lavere enn før. Men har bestemt meg for at jeg jobber effektivt, men likevel tar det i et tempo som passer meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, kvinne35+ skrev:

I dag kom prøvesvarene angående GLUKOSEBELASTNINGSTESTEN og det ble påvist svangerskapsdiabetes. Jeg ble bedt om å skaffe time for oppfølging i nærmeste fremtid.

Fastende blodsukker 4,7
Blodsukker etter 2timer 9,2


Jaja.. 

https://www.diabetes.no/leksikon/s/svangerskap-og-diabetes/

"Diagnosen svangerskapsdiabetes stilles ved minst én verdi i angitte områder etter glukosebelastning (uansett tidspunkt i svangerskapet):

  • Fastende glucose: 5.3-6.9 mmol/l 
  • 2 timers glukose: 9.0-11.0 mmol/l"

Uff, så kjedelig. Håper det går bra/bedre med litt oppfølging. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, kvinne35+ skrev:

I dag kom prøvesvarene angående GLUKOSEBELASTNINGSTESTEN og det ble påvist svangerskapsdiabetes. Jeg ble bedt om å skaffe time for oppfølging i nærmeste fremtid.

Fastende blodsukker 4,7
Blodsukker etter 2timer 9,2


Jaja.. 

https://www.diabetes.no/leksikon/s/svangerskap-og-diabetes/

"Diagnosen svangerskapsdiabetes stilles ved minst én verdi i angitte områder etter glukosebelastning (uansett tidspunkt i svangerskapet):

  • Fastende glucose: 5.3-6.9 mmol/l 
  • 2 timers glukose: 9.0-11.0 mmol/l"

Så kjedelig da! Men det går nå heldigvis an å gjøre noe med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotYou

Hei :vinke: 

Har ikke sett at det fantes en skravletråd for termingruppe her inne. Kan jo være realt og ta del i det nå som det begynner å nærme seg :) 

Jeg venter ei jente 25. mai. 

Dersom hun følger sine eldre søsken så kommer hun litt etter tiden, men det blir spennende å se :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, NotYou skrev:

Hei :vinke: 

Har ikke sett at det fantes en skravletråd for termingruppe her inne. Kan jo være realt og ta del i det nå som det begynner å nærme seg :) 

Jeg venter ei jente 25. mai. 

Dersom hun følger sine eldre søsken så kommer hun litt etter tiden, men det blir spennende å se :) 

Velkommen hit 😊🌼 hvordan har svangerskapet vert til nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 27+0 i morgen, nåå begynner det så smått å nærme seg. 

Angående glukosebelastningstesten, jeg betalte 131,- for selve drikka men ble opplyst om det når jeg hadde tatt blodprøve nr to så jeg betalte på maskina på legekontoret. Fikk svarer for noen dager siden. Fastende: 3,8 og etter to timer : 3,5. Så heldigvis ingen svangerskapsdiabetes her ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotYou
På 12.3.2019 den 20.31, lillemeg90 skrev:

Velkommen hit 😊🌼 hvordan har svangerskapet vert til nå?

Tusen takk :) 

Er i forhåndsvis god form, men bekkenet krangler en del hvis jeg bærer på 2åringen. 

Dette er mitt femte svangerskap, og jeg har pleid å være i god form hele veien, så jeg satser på at formen holder i de 10 siste ukene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare dele en veldig fasinerende nyhet med dere.. 

Min nesten 15år yngre (hel)søster er også gravid. :danse:
Hehe var ikke det litt uvanlig at to søstre som har så mange års aldersforskjell går gravid på likt. :fnise:
Det er trolig min siste dag og hennes første men likefullt. ;)
Jeg håper bare det går bra med dem, å være i uke 5+ er ingen kjekk plass å befinne seg.:klo:

Hva er sjansen for dette :bolledeig:

Endret av kvinne35+
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, kvinne35+ skrev:

Må bare dele en veldig fasinerende nyhet med dere.. 

Min nesten 15år yngre (hel)søster er også gravid. :danse:
Hehe var ikke det litt uvanlig at to søstre som har så mange års aldersforskjell går gravid på likt. :fnise:
Det er trolig min siste dag og hennes første men likefullt. ;)
Jeg håper bare det går bra med dem, å være i uke 5+ er ingen kjekk plass å befinne seg.:klo:

Hva er sjansen for dette :bolledeig:

Gratulerer håper på det beste😊Min svigerinne fikk en sønn for en mnd siden og nå snart er det meg. Godt at man ikke er alene . Ellers så kjenner jeg 4 som har termin samtidig som meg😅😳

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Mamma 2 gang skrev:

Gratulerer håper på det beste😊Min svigerinne fikk en sønn for en mnd siden og nå snart er det meg. Godt at man ikke er alene . Ellers så kjenner jeg 4 som har termin samtidig som meg😅😳

Ja det er litt kjekt å kunne gå sammen med noen sånn ca :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster og svigerinne er også gravide, og terminene er henholdsvis 1 og 6 uker fra hverandre😍🌱

Formen her er bra! Jeg er i uke 31, og føler meg egentlig ikke gravid i det hele tatt- bortsett fra litt mer trøtt innimellom og betydelig redusert kognitiv kapasitet😂 Og så har jeg blitt så klønete! Klarer ikke drikke lenger, for eksempel, uten å søle nedover hele meg selv. 

På kontroll hos jordmor på mandag hadde jeg et ganske lavt sf-mål, så skal tilbake på ny kontroll til uken. Dersom det ikke har steget skal jeg på vekstkontroll på sykehuset. Litt nervepirrende, men kjenner masse liv, så føler på meg at lille-baby har det bra❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, MamiC skrev:

Min søster og svigerinne er også gravide, og terminene er henholdsvis 1 og 6 uker fra hverandre😍🌱

Formen her er bra! Jeg er i uke 31, og føler meg egentlig ikke gravid i det hele tatt- bortsett fra litt mer trøtt innimellom og betydelig redusert kognitiv kapasitet😂 Og så har jeg blitt så klønete! Klarer ikke drikke lenger, for eksempel, uten å søle nedover hele meg selv. 

På kontroll hos jordmor på mandag hadde jeg et ganske lavt sf-mål, så skal tilbake på ny kontroll til uken. Dersom det ikke har steget skal jeg på vekstkontroll på sykehuset. Litt nervepirrende, men kjenner masse liv, så føler på meg at lille-baby har det bra❤️

mine SF mål var det samme med begge mine forrige likevel var vekten 1,1kg i kontrast og lengden 3cm kontrast. Så det er ikke så veldig mye informasjon egentlig å hente i det. Så du trenger ikke bekymre deg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å lese her inne igjen! 

Nå nærmer det seg termindato for mange av oss, og jeg begynner å virkelig kjenne på gleden over å få møte h^n snart. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Metzili skrev:

Koselig å lese her inne igjen! 

Nå nærmer det seg termindato for mange av oss, og jeg begynner å virkelig kjenne på gleden over å få møte h^n snart. 

:gravid:Kjenner på det samme :)29+3. Men vil helst ikke få før 37+3

Endret av kvinne35+
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kvinne35+ said:

:gravid:Kjenner på det samme :)29+3. Men vil helst ikke få før 37+3

Da er det ikke lenge igjen for deg heller :) Enig, selv om jeg gleder meg og er veldig spent, så vil jeg ikke at babyen kommer for tidlig. For min del kan h^n godt holde seg inne helt til termin, og enda litt mer om det trengs. Synes det er så fint å kjenne på spenningen og gleden over det som kommer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...