Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2019


lillemeg90

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, kvinne35+ skrev:

Selv om det er midt på og ikke i nærheten av lyskeområdene engang? Det er PÅ magen sånn 4-5cm fra navle og enda lenger fra lysk..

Jeg har aldri hatt ligamentsmerter i lysken. Bare på magen, noen ganger mot hoftekam. Jordmor sa det var like vanlig å ha det der som i lysken:)

Men er du mye plaget bør du snakke med lege/jordmor så du kan utelukke at det er andre ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Jeg har aldri hatt ligamentsmerter i lysken. Bare på magen, noen ganger mot hoftekam. Jordmor sa det var like vanlig å ha det der som i lysken:)

Men er du mye plaget bør du snakke med lege/jordmor så du kan utelukke at det er andre ting?

Ja jeg tror jeg skal nevne det på rutinekontrollen neste uke. Har noen flere ting å ta opp også som sterk hodepine som kommer og går og at den der prolapsen nedentil føles tyngende som om den synker lavere (ubehagelig som trykk i skjedeåpningen)..

Hvordan er det med deg da? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting jeg skal ta opp på førstkommende rutinekontroll:
-smerten på magen
-hodepine på og av på spesifikke punkt særlig på sidene av hodet og skrått på bakhodet
-økende leggkramper
-ta prøver på vitaminer siden jeg hadde jo mangel på det meste etter siste fødsel (blir 14mnd mellom forrige og denne)
-økende trykk følelse fra skjeden (har påvist cystocele etter fødsel, ble så gravid 5mnd etter fødsel)
-ingen overskudd, altså når jeg har arbeidet en vakt så kan jeg sove i 4-5timer av total utmattelse og likevel sove dypt om natten

Ja...

Hva slags ting har dere som dere tenker ta opp på førstkommende rutinekontroll med lege/jordmor?

Endret av kvinne35+
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kvinne35+ skrev:

Ja jeg tror jeg skal nevne det på rutinekontrollen neste uke. Har noen flere ting å ta opp også som sterk hodepine som kommer og går og at den der prolapsen nedentil føles tyngende som om den synker lavere (ubehagelig som trykk i skjedeåpningen)..

Hvordan er det med deg da? 
 

Her går det helt greit:) sliter mye med bekkenet og kynnere, men overlever det. Neste uke blir det bonanza med fødepol, lege og jordmortime 😅 må prøve å få fordelt det litt bedre neste runde 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei igjen damer!

Jeg har vært på OUL og det er en frisk liten gutt der inne! Termin ble flyttet frem til 30.mai- kan ikke tro at jeg nærmer meg 3.trimester!💙

Formen er egentlig helt supet. Jeg har innimellom litt vondt her og der, og litt plagsomme kynnere til tider, men har ellers masse energi og begynner endelig å få humørsvingningene under kontroll (verst for meg i første trimester og har gradvis avtatt gjennom andre). Vet ikke om det er fordi jeg endelig har vendt meg til tanken om å bli mamma eller fordi vårlyset kommer snikende🙊 Ellers har begynt å kjenne på nesting med et plutselig og ukarakteristisk ønske og vilje til å ordne i hus og ordne babyrom (veldig ulikt meg)😂 Vi har bestilt Bugaboo Fox!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, MamiC skrev:

Hei igjen damer!

Jeg har vært på OUL og det er en frisk liten gutt der inne! Termin ble flyttet frem til 30.mai- kan ikke tro at jeg nærmer meg 3.trimester!💙

Formen er egentlig helt supet. Jeg har innimellom litt vondt her og der, og litt plagsomme kynnere til tider, men har ellers masse energi og begynner endelig å få humørsvingningene under kontroll (verst for meg i første trimester og har gradvis avtatt gjennom andre). Vet ikke om det er fordi jeg endelig har vendt meg til tanken om å bli mamma eller fordi vårlyset kommer snikende🙊 Ellers har begynt å kjenne på nesting med et plutselig og ukarakteristisk ønske og vilje til å ordne i hus og ordne babyrom (veldig ulikt meg)😂 Vi har bestilt Bugaboo Fox!

Gratulerer med en liten gutt i magen ❤  og så godt å høre at du har det så bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Begynner å fylle seg opp på listen nå! Hvordan er det med dere andre? 😊😊 

@frk.fersken @101Momtobe101 @Metzili @murray @Fugleskremsel @koalaa @Slaben @Sportsidioten @kvinne35+ @linsina @California @HellCat @Redd123 @Mayah

Kjønn du tenker på? 

 

Her kommer en jente😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Fugleskremsel skrev:

Kjønn du tenker på? 

 

Her kommer en jente😍

Og om det er endring på termin 😊 ikke at det er så viktig da men kjekt med fullstendig liste (sier perfeksjonisten🙈

Og så lurer jeg på hvordan det går med dere som ikke har lagt igjen spor på en stund 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser det ut til å bli jente. Hun var litt sjenert på OUL, så vi fikk en "mest sannsynlig" diagnose. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter en gutt :) termin 25. Mai

Rygg og bekken krangler og jeg sover ekstremt mye, ellers går det finfint her.

Endret av murray
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det en liten gutt på vei 😊 Termin 29.juni! Halsbrannen har virkelig begynt å melde sin ankomst (blærgh 🤢) og hvalfølelsen er på plass, selv om det er hele 19 uker igjen... 😝

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, lillemeg90 skrev:

Begynner å fylle seg opp på listen nå! Hvordan er det med dere andre? 😊😊 

@frk.fersken @101Momtobe101 @Metzili @murray @Fugleskremsel @koalaa @Slaben @Sportsidioten @kvinne35+ @linsina @California @HellCat @Redd123 @Mayah

Jeg ble flyttet langt tilbake :). Oul termin er 20 juni , og vi får ei jente 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visste ikke at det fantes en tråd for dette, men jeg venter ei jente 1. juni. Gøy å se at vi er flere i "samme båt" 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, California skrev:

Her ser det ut til å bli jente. Hun var litt sjenert på OUL, så vi fikk en "mest sannsynlig" diagnose. 

De har en tendens til det 😅 min gjorde også det på OUL. Har vert på 3 ul etterpå pga risiko og da har han villig vist seg frem 🙈

4 timer siden, murray skrev:

Vi venter en gutt :) termin 25. Mai

Rygg og bekken krangler og jeg sover ekstremt mye, ellers går det finfint her.

Den søvnen kjenner jeg meg veldig igjen i.. godt å høre at du også er forbi kvalmen ❤

1 time siden, Mayah skrev:

Her er det en liten gutt på vei 😊 Termin 29.juni! Halsbrannen har virkelig begynt å melde sin ankomst (blærgh 🤢) og hvalfølelsen er på plass, selv om det er hele 19 uker igjen... 😝

Halsbrann er noe dritt 😕 og hvalfølelse allerede du 🙈 håper ikke det blir enda verre!

57 minutter siden, Sportsidioten skrev:

Jeg ble flyttet langt tilbake :). Oul termin er 20 juni , og vi får ei jente 💕

Så gøy 😊

10 minutter siden, Purple Basil skrev:

Visste ikke at det fantes en tråd for dette, men jeg venter ei jente 1. juni. Gøy å se at vi er flere i "samme båt" 😂

Velkommen hit! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Lenge siden sist nå! Jeg er 29+1 idag. Ble brått veldig gravid når jeg krysset over i 3 trimester. Sover mye, har fått cravings på is (spiser og spiser!!) og har fått halsbrann på kvelden. I natt måtte jeg også hente ekstra pute til magen. Håper både tiden fremover går fort og sakte..! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25+4 med tvillingene . En gutt og en jente :) mye halsbrann, bekkenvondt og trøtthet begynt å komme tilbake , men ellers fint . Må føde i Trondheim pga gastroschise hos jenta (tarm på utsiden av magen) , så det er kjipt . 

Ellers håper jeg tiden går sakte for har myyyye å gjøre før vi er klar 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Febmamma skrev:

25+4 med tvillingene . En gutt og en jente :) mye halsbrann, bekkenvondt og trøtthet begynt å komme tilbake , men ellers fint . Må føde i Trondheim pga gastroschise hos jenta (tarm på utsiden av magen) , så det er kjipt . 

Ellers håper jeg tiden går sakte for har myyyye å gjøre før vi er klar 😜

Å det var trist. Må hun gjennom operasjon da etter fødsel? Får du føde vaginalt selv om jenta har gastroschise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/17/2019 at 11:26 AM, Gillie said:

Hei! Lenge siden sist nå! Jeg er 29+1 idag. Ble brått veldig gravid når jeg krysset over i 3 trimester. Sover mye, har fått cravings på is (spiser og spiser!!) og har fått halsbrann på kvelden. I natt måtte jeg også hente ekstra pute til magen. Håper både tiden fremover går fort og sakte..! 

IS ❤️ Får ikke nok av det jeg heller! Ekstra pute er virkelig gullverdt nå når magen er blitt såpass stor. Synes tiden går fort og sakte på sammt tid. 

On 2/17/2019 at 11:41 AM, Febmamma said:

25+4 med tvillingene . En gutt og en jente :) mye halsbrann, bekkenvondt og trøtthet begynt å komme tilbake , men ellers fint . Må føde i Trondheim pga gastroschise hos jenta (tarm på utsiden av magen) , så det er kjipt . 

Ellers håper jeg tiden går sakte for har myyyye å gjøre før vi er klar 😜

Å så leit å høre ❤️ Håper du og de små blir tatt godt vare på. Bor du langt fra Trondheim? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...