Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2019


lillemeg90

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Vaiana skrev:

UL imorgen, så spent! 😍

 

Har dere bestemt dere for hvilken vogn dere skal ha? Bilstol osv? Jeg sniffer litt på å bytte ut Stokke Trailz mot Emmaljunga NXT90f. Bilstol må vi nesten prøve, for vi har liten bil og må ha plass til tre barnestoler 😅 Og så er jeg på jakt etter stellebord med skuffer. Men ser ikke ut som at noen passer på badet vårt 😩 Alle er jo så brede. Føler det er litt bedre å stelle på et bad kontra et kaldt soverom. 

Lykke til i morgen ❤ 

Vi har sett på nxt90, super viking, bugaboo Buffalo og babyjogger city premier. Men har ikke bestemt oss enda. Håper å kjøpe brukt så blir nok en av disse som vi finner brukt.. :)

bilstol blir maxi cosi pebble. Har base etter storebror :) ang stellebord har vi et fra IKEA men det er nok for stort for dere.. ser flere bruker malm kommode :)

1 time siden, Sprinter91 skrev:

Ny ul termin : 20 Juni❤️

Og har en liten gutt i magen😍

Gratulerer ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Lykke til i morgen ❤ 

Vi har sett på nxt90, super viking, bugaboo Buffalo og babyjogger city premier. Men har ikke bestemt oss enda. Håper å kjøpe brukt så blir nok en av disse som vi finner brukt.. :)

Takk! :)

Ja, liker godt den nxt90. Ser det finnes et par på finn, men ikke i den fargen jeg ønsker. Men frister ikke kjøpe brukt. Men har god tid enda, så håper den kommer ut i riktig farge. Ikke så farlig uansett.

Malmkommoden er også for stor, 5 cm for bred 😭 Ser ut som vi får ha en kommode på soverommet og et enkelt smalt stellebord bare på badet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Vaiana skrev:

UL imorgen, så spent! 😍

 

Har dere bestemt dere for hvilken vogn dere skal ha? Bilstol osv? Jeg sniffer litt på å bytte ut Stokke Trailz mot Emmaljunga NXT90f. Bilstol må vi nesten prøve, for vi har liten bil og må ha plass til tre barnestoler 😅 Og så er jeg på jakt etter stellebord med skuffer. Men ser ikke ut som at noen passer på badet vårt 😩 Alle er jo så brede. Føler det er litt bedre å stelle på et bad kontra et kaldt soverom. 

hehe ja det problemet med at vi må inn med tre bilstoler i en ikke så stor bil har vi også.
Jeg tar gjerne i mot tips om hvilke merker dere ender opp med og med/uten base osv :) 
Har nå en babystol fra recaro privia og en større besafe izi go x4. Begge med base. 

Lykke til på UL i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+5 og først i dag kom kvalmen! Har ikke hatt noen plager tidligere, men i dag har jeg hatt fire runder over doskåla. Dere som har holdt ut med dette flere uker i strekk er sterke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig var det vår tur til OUL! Selvom jeg har kjent liv daglig i to uker nå, var jeg kjempenervøs. Men alt var perfekt med den lille prinsessa vår. Igjen fikk hun betegnelsen turner av den som foretok ultralyden (gynekolog sa det samme da vi var på TUL i uke 12) 😂❤️😂❤️❤️.  Eneste som var å «påpeke» var at navlestrengen ikke satt helt perfekt, så for sikkerhets skyld skal jeg tilbake igjen i uke 32. Størrelsen var imidlertid helt perfekt og termin ble ikke flytte. 

Hun har vært særdeles aktiv i dag. Mannen hadde hånden på magen min i kveld, og plutselig kom det to spark han kjente fra utsiden! ❤️😊. Trodde ikke det gikk an så tidlig, men det var jo ikke tvil om hva som skjedde. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.1.2019 den 21.20, Vaiana skrev:

Vet du hva forskjellen på Nxt90 og Nxt90F? Bortsett fra kalesjen? Utrolig fin vogn, skal få prøve å få sett den "live" imorgen etter ultralyden. 

Eneste forskjell er vel lengde på rygg🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2019 den 17.03, California skrev:

19+5 og først i dag kom kvalmen! Har ikke hatt noen plager tidligere, men i dag har jeg hatt fire runder over doskåla. Dere som har holdt ut med dette flere uker i strekk er sterke...

Håper den ikke varer lenge ❤

På 22.1.2019 den 20.19, Butter skrev:

Endelig var det vår tur til OUL! Selvom jeg har kjent liv daglig i to uker nå, var jeg kjempenervøs. Men alt var perfekt med den lille prinsessa vår. Igjen fikk hun betegnelsen turner av den som foretok ultralyden (gynekolog sa det samme da vi var på TUL i uke 12) 😂❤️😂❤️❤️.  Eneste som var å «påpeke» var at navlestrengen ikke satt helt perfekt, så for sikkerhets skyld skal jeg tilbake igjen i uke 32. Størrelsen var imidlertid helt perfekt og termin ble ikke flytte. 

Hun har vært særdeles aktiv i dag. Mannen hadde hånden på magen min i kveld, og plutselig kom det to spark han kjente fra utsiden! ❤️😊. Trodde ikke det gikk an så tidlig, men det var jo ikke tvil om hva som skjedde. 

Gratulerer så mye ❤ ble termin flyttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lillemeg90 skrev:

Håper den ikke varer lenge ❤

Gratulerer så mye ❤ ble termin flyttet?

Takk ❤️Egentlig ikke, men ble flyttet en dag ifht det som står her, fordi vi på første TUL fikk feil dato (ivf) Riktig termin er 1806 ❤️. Halvveis til søndag 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sprinter91 skrev:

Eneste forskjell er vel lengde på rygg🤔

Tror NXT90 er lengst i ryggen, men NXT90F kan ligges helt ned i ryggen. 

 

 

Du kan sette meg til 15 juni og 💙😊 @lillemeg90 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22+0 i dag :):):):duskedame:

Begynte å kjenne bevegelse også for i underkant av to uker siden :) :gravid:
Det er bare ute i sidene.
Morkaken er i front og dekker hele fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, kvinne35+ said:

22+0 i dag :):):):duskedame:

Begynte å kjenne bevegelse også for i underkant av to uker siden :) :gravid:
Det er bare ute i sidene.
Morkaken er i front og dekker hele fronten.

Bevegelse er det beste og fineste ❤️ 

Hvordan går det med dere alle? Her går det fint, selv om jeg føler graviditeten går raskere enn hva jeg klarer å henge med :P Jeg har begynnt å tenke mye på fødsel, og tiden etter, spesielt på hvordan storebror kommer til å reagere på baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt greit med meg:) har mye plager og det dukker stadig opp ting som gjør at jeg trenger tett oppfølging. 

Men alt i alt går både jeg og baby det bra:) det er godt med liv nå. Han sparker så hardt at det gjør vondt 😅 kan ikke huske det kom så tidlig sist 🙈 

Jeg tenker også en del på hvordan det blir etter fødsel. Vi forbereder storebror på at babyen er kjedelig og at han kommer til å gråte en del. Men han gleder seg heldigvis enda ❤ kysser på magen og snakker daglig om lillebror 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, Metzili skrev:

Bevegelse er det beste og fineste ❤️ 

Hvordan går det med dere alle? Her går det fint, selv om jeg føler graviditeten går raskere enn hva jeg klarer å henge med :P Jeg har begynnt å tenke mye på fødsel, og tiden etter, spesielt på hvordan storebror kommer til å reagere på baby.

Hvor gammel er den vordende storebroren og er det første yngre søskenet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, lillemeg90 said:

Det går helt greit med meg:) har mye plager og det dukker stadig opp ting som gjør at jeg trenger tett oppfølging. 

Men alt i alt går både jeg og baby det bra:) det er godt med liv nå. Han sparker så hardt at det gjør vondt 😅 kan ikke huske det kom så tidlig sist 🙈 

Jeg tenker også en del på hvordan det blir etter fødsel. Vi forbereder storebror på at babyen er kjedelig og at han kommer til å gråte en del. Men han gleder seg heldigvis enda ❤ kysser på magen og snakker daglig om lillebror 😍

huff, det hørtes slitsomt ut.. håper det går over for deg snart!

Haha, akkurat nå sitter jeg her og har vondt i ribbeinet i ryggen, og kan ikke forklare det på noen annen måte enn at baby har sparket meg, noen som vet om det er mulig? Det er en helt annen smerte en vanlige ryggsmerter. Det  kjennes virkelig ut som noen har sparket meg fra innsiden. 

Så koselig at storebror gleder seg ❤️ kyss på magen  er bare til å smelte av 😍

Endret av Metzili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, kvinne35+ said:

Hvor gammel er den vordende storebroren og er det første yngre søskenet?

Han fyller 3 når babyen blir født :) ja, første søsken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, Metzili skrev:

huff, det hørtes slitsomt ut.. håper det går over for deg snart!

Haha, akkurat nå sitter jeg her og har vondt i ribbeinet i ryggen, og kan ikke forklare det på noen annen måte enn at baby har sparket meg, noen som vet om det er mulig? Det er en helt annen smerte en vanlige ryggsmerter. Det  kjennes virkelig ut som noen har sparket meg fra innsiden. 

Så koselig at storebror gleder seg ❤️ kyss på magen  er bare til å smelte av 😍

Blir nok dessverre tett oppfølging frem til fødsel, men sånn sett er jo det veldig trygt og godt! Kunne bare ønskt meg et helt normalt svangerskap 🙈 

Det er vel sikkert mulig det ja 😅 de begynner jammen meg å bli sterke! 

Og ja 😍 kjenner hjertet bruser over hver gang han skal kose lillebror som han sier ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23+1 i dag :):):):duskedame:

Relevant informasjon: Morkake er foran baby og dekker hele magen i front, dekket hele i front ved ultralyd for ca 4uker siden iallfall ;) . Satser jo på at baby er litt større nå. Kan ikke huske å ha kjent noe fra baby heller på 1-1 1/2uke men kjente jo svært lite før det også pga morkaken.

Situasjon: Siste 1uke +/- har jeg hatt smerter på et spesifikt punkt midt på magen (ikke nær lyskeområdet overhodet) litt skrått nedover fra navle og midt på den venstre siden av magen. Det er sterk stikkende smerte og blir betraktelig forverret ved all form for anstrengelse f.eks. bæring og løfting, mye opp & ned fra huk, ved gange hvis jeg ikke går veldig sent.

Tilleggsinformasjon: Har også fremfall av fremre skjedevegg (cystocele) grad2 etter forrige fødsel, grad3 = operasjon.

Noen som har noen formening om hva dette kan være?

Jeg husker ikke hvordan de ulike typene smerter kjentes ut de to forrige gangene men jeg husker jeg hadde masse kynnere sist svangerskap helt fra uke 21+ faktisk.

Jeg har ingen vaginale blødninger.

Blodtrykket er også fint og lavt (104/64 p70).

Noen tanker?
 

Endret av kvinne35+
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, kvinne35+ skrev:

23+1 i dag :):):):duskedame:

Relevant informasjon: Morkake er foran baby og dekker hele magen i front, dekket hele i front ved ultralyd for ca 4uker siden iallfall ;) . Satser jo på at baby er litt større nå. Kan ikke huske å ha kjent noe fra baby heller på 1-1 1/2uke men kjente jo svært lite før det også pga morkaken.

Situasjon: Siste 1uke +/- har jeg hatt smerter på et spesifikt punkt midt på magen (ikke nær lyskeområdet overhodet) litt skrått nedover fra navle og midt på den venstre siden av magen. Det er sterk stikkende smerte og blir betraktelig forverret ved all form for anstrengelse f.eks. bæring og løfting, mye opp & ned fra huk, ved gange hvis jeg ikke går veldig sent.

Tilleggsinformasjon: Har også fremfall av fremre skjedevegg (cystocele) grad2 etter forrige fødsel, grad3 = operasjon.

Noen som har noen formening om hva dette kan være?

Jeg husker ikke hvordan de ulike typene smerter kjentes ut de to forrige gangene men jeg husker jeg hadde masse kynnere sist svangerskap helt fra uke 21+ faktisk.

Jeg har ingen vaginale blødninger.

Blodtrykket er også fint og lavt (104/64 p70).

Noen tanker?
 

Jeg har også hatt slike stikkinger, jordmor sier det er ligamentsmerter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Jeg har også hatt slike stikkinger, jordmor sier det er ligamentsmerter :)

Selv om det er midt på og ikke i nærheten av lyskeområdene engang? Det er PÅ magen sånn 4-5cm fra navle og enda lenger fra lysk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...