Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2019


lillemeg90

Anbefalte innlegg

13 timer siden, Butter skrev:

Når er der du skal ha OUL? Etter som jeg husker er du ganske nøyaktig fire uke lengre enn meg.  Jeg har ikke fått OUL før i slutten av januar da jeg er 19+3. Synes det er så lenge å vente. 

Jeg har oul når jeg akkurat er 19 uker.. Synes også dette var veldig seint😂 Vi har ultralyd 20 desember, litt over en uke igjen😍 Vi må nok bare smøre oss med tålmodighet🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flere som sliter med blodtrykksfall? Jeg svimte nesten av hos legen da jeg fikk målt blodtrykket for det var så lavt. Ble bra igjen når jeg fikk lagt meg ned. Sliter med dette 😞 På nippet til å svime av flere ganger daglig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Febmamma skrev:

16+0 og fått vite det er en gutt og ei jente i magen min Idag 😍❤️

Herlig ❤️ Så stas!

Jeg skal på UL på fredag, håper vi får se kjønn da 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OUL idag viste ei frisk og fin Lillesøster! Og jeg som har vært såå sikker på at det er gutt😅 da kommer storesøster til å bli veldig fornøyd 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Febmamma skrev:

16+0 og fått vite det er en gutt og ei jente i magen min Idag 😍❤️

Gratulerer! ❤ ser forresten at jeg ikke har deg på terminlisten, når er termin? 😊

4 timer siden, Vaiana skrev:

Flere som sliter med blodtrykksfall? Jeg svimte nesten av hos legen da jeg fikk målt blodtrykket for det var så lavt. Ble bra igjen når jeg fikk lagt meg ned. Sliter med dette 😞 På nippet til å svime av flere ganger daglig. 

Nei, men plages med tidvis rask puls.. Hva sier legen da?

2 timer siden, Gillie skrev:

OUL idag viste ei frisk og fin Lillesøster! Og jeg som har vært såå sikker på at det er gutt😅 da kommer storesøster til å bli veldig fornøyd 😊

Gratulerer ❤

Endret av lillemeg90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, lillemeg90 skrev:

Nei, men plages med tidvis rask puls.. Hva sier legen da?

Ikke så mye annet enn at han ba meg spise salte kjeks/salte ting og drikke mer vann....

Jeg har følt meg som en zoombie i flere måneder nå. Men er nok bare de som spyr de vil hjelpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2018 den 20.12, Vaiana skrev:

Ikke så mye annet enn at han ba meg spise salte kjeks/salte ting og drikke mer vann....

Jeg har følt meg som en zoombie i flere måneder nå. Men er nok bare de som spyr de vil hjelpe. 

Jeg har også lavt blodtrykk og blir svimmel bare jeg bøyer meg ned etter varer på nederste hylle på butikken. Jeg har ikke fått noe tips, så jeg tar med meg ditt om å spise salt og drikke mer vann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2018 den 0.47, linsina skrev:

Jeg har ikke fått OUL før i uke 21 😬 men var på Tidlig ultralyd i dag. Ble satt 4 dager tilbake, så er 13+1, termin er nå foreløpig 20 juni og ikke 16 som først antatt ☺️ Vi får 90-95% sannsynlig ei frisk lita jente 💖

Gratulerer.

Hvordan ser de egentlig at det er ei jente?
Det er jo greit med gutter pga de har penis men hva med jenter?
Hvor mange prikker er det f.eks?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2018 den 16.16, Gillie skrev:

OUL idag viste ei frisk og fin Lillesøster! Og jeg som har vært såå sikker på at det er gutt😅 da kommer storesøster til å bli veldig fornøyd 😊

Gratulerer:) 

Hvordan vet de når det er jente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2018 den 11.28, Febmamma skrev:

16+0 og fått vite det er en gutt og ei jente i magen min Idag 😍❤️

Wow gratulerer en av hver :)

Kan jeg spørre hvordan de ser at det er jente? Gutt er jo enkelt å skjønne men hvordan ser de at det er jente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kvinne35+ skrev:

Gratulerer.

Hvordan ser de egentlig at det er ei jente?
Det er jo greit med gutter pga de har penis men hva med jenter?
Hvor mange prikker er det f.eks?

Det er tre tydelige hvite streker i underlivet på en måte . Som er kjønnsleppene :) så veldig tidlig forskjell på tvillingene mine . En tut på gutten og tre streker på jenta :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Febmamma skrev:

Det er tre tydelige hvite streker i underlivet på en måte . Som er kjønnsleppene :) så veldig tidlig forskjell på tvillingene mine . En tut på gutten og tre streker på jenta :) 

takk da vet jeg hva jeg skal se/spør etter på UL om 6dager (uke 16+0) :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2018 den 14.58, Vaiana skrev:

Flere som sliter med blodtrykksfall? Jeg svimte nesten av hos legen da jeg fikk målt blodtrykket for det var så lavt. Ble bra igjen når jeg fikk lagt meg ned. Sliter med dette 😞 På nippet til å svime av flere ganger daglig. 

Jeg har lavt blodtrykk i utgp og har «slitt» litt med at det ble verre etter jeg ble gravid. Var faktisk et av de første tegnene, begynte å svimle før jeg testet positivt. De fleste gangene er det ikke verre enn at jeg reiser meg litt for fort opp, svimler eller noen sekunder og må støtte meg til en vegg. En gang da jeg hadde sittet i en litt rar stilling på huk og skulle reise meg opp igjen smalt jeg i veggen og datt sammen og var borte noen sekunder. 

Målte blodtrykk igjen hos JM i dag og det var på 100/60, så i nedre del av normalen. Er visst ikke farlig med lavt blodtrykk i seg selv, med mindre det er dramatisk lavt. Det farligste er evt faren ved å dette i tilfelle du faktisk svimer av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til samtale hos JM i dag, selvom jeg bare er 13+6. Var litt spent på denne timen så tidlig ettersom jeg har vært hos både lege og på TUL to ganger hver. Men følte det var en veldig nyttig time. Vi pratet i ca tre kvarter og jeg fikk mye informasjon. Endel visste jeg fra før av, men fikk info om glukosebelastningsprøve, fødsels- og foreldreforberedende kurs. Synes også hun var veldig god å prate med om livssituasjon m.m. samt at hun tok mine bekymringer på alvor. Fikk telf. til henne og kan ringe når som helst, selvfølgelig ikke for den minste ting, men godt å ha et nummer dersom det skjer noe.

Hun hørte også etter hjertelyd. Jeg var så skeptisk til det i utgp for har hørt at mange ikke hører enda, så selvom jeg var forberedt på å ikke høre, visste jeg at jeg uansett kom til å bli bekymret om hun ikke fant. Men hun fant nesten med en gang 😄❤️. Godt å få enda en bekreftelse på liv. Hun kjente også på magen min og sa «tydelig gravidmage». 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, kvinne35+ skrev:

takk da vet jeg hva jeg skal se/spør etter på UL om 6dager (uke 16+0) :):):)

Har du også ultralyd torsdag til uken?😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Maya89 skrev:

Har du også ultralyd torsdag til uken?😃

hehe ja :):) Den jeg har er privat da men det er min aller første UL så jeg gleder meg og siden jeg er såpass som 16+0 :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kvinne35+ skrev:

hehe ja :):) Den jeg har er privat da men det er min aller første UL så jeg gleder meg og siden jeg er såpass som 16+0 :):)

Oi, så spennende!😃 Må si du har vært veldig tålmodig🙈 Blir nok mye og se i den uken ja😍👏 

Jeg har også ultralyd samme dag, bare at det er ordinær ultralyd☺️ Skikkelig spent! Krysser fingrene for frisk baby😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maya89 skrev:

Oi, så spennende!😃 Må si du har vært veldig tålmodig🙈 Blir nok mye og se i den uken ja😍👏 

Jeg har også ultralyd samme dag, bare at det er ordinær ultralyd☺️ Skikkelig spent! Krysser fingrene for frisk baby😊 

Hehe det er vel heller det at jeg har hatt det så travelt med de to jeg har bl.a. minste som er 8mnd nå og har mye oppfølging pga ernæring, vekt, motorikk og allergi. Hehe. Vanligvis er ikke jeg så tålmodig. Med de to forrige var det totalt 6stk ultralyder pr svangerskap. Ved 13+ uker hadde jeg med dem min tredje TUL. Sååå.. Det var litt rart ja. Det har blitt litt annen prioritering av både tid og penger denne gangen men vi var en tur til JM (jordmor) i uke 13+ å fikk høre hjertelyd. Vi skulle egentlig på TUL den dagen men hun som skulle foreta den var sykemeldt så første ledige time ble når jeg blir 16+0 men egentlig var jo det greit da for før det var jo det eneste vi trengte vite om det var liv sånn egentlig.. Men nå er jeg SKIKKELIG nysgjerrig. Hvor mange UL har du hatt så langt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...