Gjest linsina Skrevet 23. november 2018 #541 Skrevet 23. november 2018 14 timer siden, Redd123 skrev: Da er du 1uke lenger enn meg, jeg er 10+0 idag! Så gøy ☺️
lillemeg90 Skrevet 23. november 2018 Forfatter #542 Skrevet 23. november 2018 4 timer siden, Vaiana skrev: Har kvalmestillende, men siden kvalmen har roet seg så har jeg ikke brukt de. Men er ikke kvalm med mindre jeg prøver å spise. Bør jeg bruke disse selv om jeg ikke er kvalm? Har tatt de før, men har dessverre ikke opplevd at matlysten og det å spise blir bedre. Bruk de en stund til! jeg bruker fremdeles kvalmestillende, hvis ikke blir formen dritt igjen.
lillemeg90 Skrevet 25. november 2018 Forfatter #543 Skrevet 25. november 2018 Og der kom råmelken! 😅 Sist kom det ikke før senere og var blankt. Nå er det faktisk hvit melk. Men er kanskje siden jeg har født før?
Gjest linsina Skrevet 25. november 2018 #544 Skrevet 25. november 2018 Flere som kjenner litt på usikkerhet og er bekymret? Har ikke fått mage enda, og det stresser meg litt 😬 var på ultralyd i uke 10 (9+noe) og alt så bra ut ❤️ Har ikke hatt noen blødninger eller brunaktig utflod. Men jeg føler meg liksom ikke gravid lenger etter at kvalmen forsvant. Hadde litt stikking i magen i går bare. Er i uke 12 nå (11+3). Bør jeg bekymre meg for at barnet ikke har det bra/ikke lever mer eller er det normalt? Skal på første svangerskapskontroll i morgen hos jordmor.
lillemeg90 Skrevet 25. november 2018 Forfatter #545 Skrevet 25. november 2018 (endret) 9 timer siden, linsina skrev: Flere som kjenner litt på usikkerhet og er bekymret? Har ikke fått mage enda, og det stresser meg litt 😬 var på ultralyd i uke 10 (9+noe) og alt så bra ut ❤️ Har ikke hatt noen blødninger eller brunaktig utflod. Men jeg føler meg liksom ikke gravid lenger etter at kvalmen forsvant. Hadde litt stikking i magen i går bare. Er i uke 12 nå (11+3). Bør jeg bekymre meg for at barnet ikke har det bra/ikke lever mer eller er det normalt? Skal på første svangerskapskontroll i morgen hos jordmor. Det høres helt normalt ut som førstegangsfødende får man ofte ikke mage før man er rundt halveis heller, så det trenger du i hvertfall ikke gruble over:) Fortell det til jordmor i morgen så får du nok noen betryggende svar Endret 26. november 2018 av lillemeg90 1
kvinne35+ Skrevet 25. november 2018 #546 Skrevet 25. november 2018 12+4 og det kitler under huden på venstre side av magen.. Kan det være barnet?
kvinne35+ Skrevet 27. november 2018 #547 Skrevet 27. november 2018 Uke 12+5 Var for å ta de blodprøvene som må tas uke 12+ men de på legekontoret hadde ingen anelse om hvilke det var. Jeg sa at jeg trodde gjerne det kunne være noe med blodtype eller noe.. Så de bare tok det.. Hva er det de tar blodprøve på i uke 12+?? Jeg håper inderlig de har tatt rett.
Febmamma Skrevet 27. november 2018 #548 Skrevet 27. november 2018 På 25.11.2018 den 16.16, lillemeg90 skrev: Og der kom råmelken! 😅 Sist kom det ikke før senere og var blankt. Nå er det faktisk hvit melk. Men er kanskje siden jeg har født før? Er ikke så lurt å klemme på brystene for å sjekke 😬 eller kommer det Ut av seg selv? kom veldig tidlig her også. Uke 6-7. Jeg klemte , men har klart å dy meg siden 😂 har vokst snart 3 størrelser i brystene så de gjør seg klar i allefall 😂
Febmamma Skrevet 27. november 2018 #549 Skrevet 27. november 2018 11 minutter siden, kvinne35+ skrev: Uke 12+5 Var for å ta de blodprøvene som må tas uke 12+ men de på legekontoret hadde ingen anelse om hvilke det var. Jeg sa at jeg trodde gjerne det kunne være noe med blodtype eller noe.. Så de bare tok det.. Hva er det de tar blodprøve på i uke 12+?? Jeg håper inderlig de har tatt rett. Merkelig de ikke visste om det. Er jo helt standard. Er blodtyping som du sier ja, pluss de sjekka vitaminer osv hos meg . + hiv, syfilis og antistoff mot rubella. 1
kvinne35+ Skrevet 27. november 2018 #550 Skrevet 27. november 2018 1 minutt siden, Febmamma skrev: Merkelig de ikke visste om det. Er jo helt standard. Er blodtyping som du sier ja, pluss de sjekka vitaminer osv hos meg . + hiv, syfilis og antistoff mot rubella. Jeg ringte de og de sa de hadde tatt alle disse prøvene som skal vente til 12+ når jeg hadde første svangerskapskontroll jeg tror det var for 3uker siden. Så har de nå kun tatt blodtype. Det blir jo litt feil synes jeg.. Men men.. "Etter uke 12 (nye rutiner) tas det blodprøver for å bestemme blodtype og antistoffer, blodprosent/hemoglobin, røde hunder, HIV og syfilis. "https://www.babyverden.no/gravid/hva-skjer-pa-forste-kontroll/
Febmamma Skrevet 27. november 2018 #551 Skrevet 27. november 2018 Akkurat nå, kvinne35+ skrev: Jeg ringte de og de sa de hadde tatt alle disse prøvene som skal vente til 12+ når jeg hadde første svangerskapskontroll jeg tror det var for 3uker siden. Så har de nå kun tatt blodtype. Det blir jo litt feil synes jeg.. Men men.. "Etter uke 12 (nye rutiner) tas det blodprøver for å bestemme blodtype og antistoffer, blodprosent/hemoglobin, røde hunder, HIV og syfilis. "https://www.babyverden.no/gravid/hva-skjer-pa-forste-kontroll/ Åja så det er allerede tatt ? Men da er det jo forsåvidt greit , ikke så mye som endrer seg der utenom vitaminer/ hb. Men greit å sjekke hb i uke 12 +synes i hvertfall jeg. Min dalte veldig plutselig , men det kjenner man jo fort på kroppen også.
kvinne35+ Skrevet 27. november 2018 #552 Skrevet 27. november 2018 (endret) 19 minutter siden, Febmamma skrev: Åja så det er allerede tatt ? Men da er det jo forsåvidt greit , ikke så mye som endrer seg der utenom vitaminer/ hb. Men greit å sjekke hb i uke 12 +synes i hvertfall jeg. Min dalte veldig plutselig , men det kjenner man jo fort på kroppen også. Skal nevnes at jeg i forkant i svangerskap hadde påvist stor mangel av vitamin D, jernlagre og folsyre etter fødsel i vår i år .. Jeg vet ikke jeg.. Jeg får bare be om en ny hvis jeg føler meg veldig trøtt.. Er ganske trøtt om dagen da men.. Blitt trøttere i det siste men det er jo vanlig også det da.. Ja de hadde tatt det i uke 9+. Endret 27. november 2018 av kvinne35+
Febmamma Skrevet 27. november 2018 #553 Skrevet 27. november 2018 Akkurat nå, kvinne35+ skrev: Skal nevnes at jeg i forkant i svangerskap hadde påvist stor mangel av vitamin D, jernlagre og folsyre.. Jeg vet ikke jeg.. Jeg får bare be om en ny hvis jeg føler meg veldig trøtt.. Er ganske trøtt om dagen da men.. Blitt trøttere i det siste men det er jo vanlig også det da.. Ja de hadde tatt det i uke 9+. Da burde de i tatt nye prøver av deg synes jeg 😕 er du veldig trøtt så synes jeg du skal be om det jeg var også veldig trøtt / Sliten og det viste seg jeg omtrent hadde tomme jernlagre. en uke på 80 MG jern og jeg er et nytt menneske 👍 1
kvinne35+ Skrevet 27. november 2018 #554 Skrevet 27. november 2018 Akkurat nå, Febmamma skrev: Da burde de i tatt nye prøver av deg synes jeg 😕 er du veldig trøtt så synes jeg du skal be om det jeg var også veldig trøtt / Sliten og det viste seg jeg omtrent hadde tomme jernlagre. en uke på 80 MG jern og jeg er et nytt menneske 👍 Takk jeg skal se hvordan det går frem over så skal jeg eventuelt spørre. Jeg går enda på: Ferro-Retard 100mg,D3-vitamin 20mcg,Folsyre 400mcg og selvfølgeligB-total ogTran kapslene til eskimo-3 (fra helsekost, best i test på kapsler av tran)
Febmamma Skrevet 27. november 2018 #555 Skrevet 27. november 2018 Akkurat nå, kvinne35+ skrev: Takk jeg skal se hvordan det går frem over så skal jeg eventuelt spørre. Jeg går enda på: Ferro-Retard 100mg,D3-vitamin 20mcg,Folsyre 400mcg og selvfølgeligB-total ogTran kapslene til eskimo-3 (fra helsekost, best i test på kapsler av tran) Kan hende du må øke dosene litt siden du har hatt mangler . Men jeg er ingen ekspert Bare har erfart at ting fort tømmes år man har et voksende liv som krever sitt inni seg kan bli lenge å vente til uke 24 1
lillemeg90 Skrevet 27. november 2018 Forfatter #556 Skrevet 27. november 2018 50 minutter siden, Febmamma skrev: Er ikke så lurt å klemme på brystene for å sjekke 😬 eller kommer det Ut av seg selv? kom veldig tidlig her også. Uke 6-7. Jeg klemte , men har klart å dy meg siden 😂 har vokst snart 3 størrelser i brystene så de gjør seg klar i allefall 😂 Hadde kommet av seg selv i løpet av natten og lagt en hinne over brystvorten. Vasket den bort og så kom det litt til 😅
Vaiana Skrevet 27. november 2018 #557 Skrevet 27. november 2018 Jeg er spent på om jeg har antistoffer mot rubella. Det hadde jeg ikke sist, selv om jeg var vaksinert tidligere. Fikk påfyll av vaksinen i 2015, så spent på om det hjalp. Bekkenløsningen har virkelig kommet for fullt. Blir det verre enn dette blir det vel krykker og rullestol 😵 Symfysen kjennes mørbanket ut.
lillemeg90 Skrevet 27. november 2018 Forfatter #558 Skrevet 27. november 2018 50 minutter siden, Vaiana skrev: Jeg er spent på om jeg har antistoffer mot rubella. Det hadde jeg ikke sist, selv om jeg var vaksinert tidligere. Fikk påfyll av vaksinen i 2015, så spent på om det hjalp. Bekkenløsningen har virkelig kommet for fullt. Blir det verre enn dette blir det vel krykker og rullestol 😵 Symfysen kjennes mørbanket ut. Hadde samme problemet sist, men det hjalp med vaksine og jeg hadde nok nå 👌😊 Kjipt med bekkenet... 😐 bar du plaget med de to andre? Jeg har også fått vondt i bekkenet. Var hos kiropraktor i går og hun løsnet opp en låsning bak i bekkenet. Begynte på vanngym i dag og det føltes veldig bra.
Vaiana Skrevet 27. november 2018 #559 Skrevet 27. november 2018 1 time siden, lillemeg90 skrev: Hadde samme problemet sist, men det hjalp med vaksine og jeg hadde nok nå 👌😊 Kjipt med bekkenet... 😐 bar du plaget med de to andre? Jeg har også fått vondt i bekkenet. Var hos kiropraktor i går og hun løsnet opp en låsning bak i bekkenet. Begynte på vanngym i dag og det føltes veldig bra. Ja, satser på det 😊👌🏼 Ja, var plaget i slutten på første og hele sist. Er så lite man kan gjøre med det når det sitter i symfysen bare 😩 Nå begynte det så fort jeg fikk positiv test, var også plaget når jeg ikke var gravid - under mensen feks.
lillemeg90 Skrevet 27. november 2018 Forfatter #560 Skrevet 27. november 2018 3 timer siden, Vaiana skrev: Ja, satser på det 😊👌🏼 Ja, var plaget i slutten på første og hele sist. Er så lite man kan gjøre med det når det sitter i symfysen bare 😩 Nå begynte det så fort jeg fikk positiv test, var også plaget når jeg ikke var gravid - under mensen feks. Æsj så kjedelig 😕
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå