Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2019


lillemeg90

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjente liv i uke 18 med første, selv med morkaken på fremsiden. Andre svangerskap kjente jeg det i uke 14, med morkake bak. 

Spent denne gangen 😊 Og gleder meg til små dult ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅR JEG KJENTE LIV:
-Første kjente jeg første spark 18+3 (morkaken lå foran og dekket hele baby)
-Andre kjente jeg første spark 15+6 (morkaken lå bak og baby lå i front)
-Tredje.......vi får vente og se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jubler over at i går var vi 13+0 det vil si 13 fullgåtte uker :hjerte:
Jeg jubler også over at i dag er vi 13+1 og med andre ord er vi i svangerskapsuke14 :hjerte:    
Jeg jubler over at det er bare 1/2 uke igjen til første ULTRALYD!!!!!! :):):)

Endret av kvinne35+
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke på OUL før i uke 20 😢. Sikkert noe forsinkelser pga jul. Men så er det mer å se da. Har hvertfall vært på TUL to ganger (uke 8 og 12)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammalivet
7 minutter siden, Butter skrev:

Jeg skal ikke på OUL før i uke 20 😢. Sikkert noe forsinkelser pga jul. Men så er det mer å se da. Har hvertfall vært på TUL to ganger (uke 8 og 12)

Blir nesten uke 20 til meg også.. 19+4 eller noe sånn. Men jeg har UL på mandag nå, er da i uke 15, så jeg skal holde ut til OUL 😅 og når vi har OUL, så er vi halvveis😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.11.2018 den 21.11, Andreaaaa skrev:

Ja jeg har vært det, men så var jeg på ultralyd for akkurat en uke siden og fikk bekreftet at alt er fint (var da 12+5), har heller ikke fått mage (bare oppblåst iblant, gått opp to BH størrelser og lagt på meg 6 kg generelt all over😂)

Du trenger ikke bekymre deg for at kvalmen forsvinner, det er det bare å nyte:):) min avtok veldig rett før ultralyden, men alt stod bra til.

drakk brus med sukker før jeg var på timen, så babyen sprellet noe voldsomt 🙈 vanskelig for jordmor å få sjekket alt fordi den snurra og var gæærn, så tenk over det før dere spiser/drikker rett før ultralyd 😂

Med første fikk jeg ikke mage før mellom uke 25-30. Nå andre gang har jeg litt mage i uke 16. Ikke bekymr deg alt er fint for det!!!! Tro meg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker nå, og fikk se et sprellende foster på ultralyd - målte 5,5cm og helt på normalen ☺️

Mange familieselskap og julemiddager fremover, så da var det betryggende å få bekreftet at alt er OK før man forteller det til alt av slekt og bekjente. De nærmeste har visst det fra IVF-uttak da vi måtte ha hundepass på uttaksdato og jeg er dårlig til å lyve 😌

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2018 den 11.03, California skrev:

12 uker nå, og fikk se et sprellende foster på ultralyd - målte 5,5cm og helt på normalen ☺️

Mange familieselskap og julemiddager fremover, så da var det betryggende å få bekreftet at alt er OK før man forteller det til alt av slekt og bekjente. De nærmeste har visst det fra IVF-uttak da vi måtte ha hundepass på uttaksdato og jeg er dårlig til å lyve 😌

Så deilig 😄. Jeg var 12+0 i går og så et sprellende foster på tirsdag da jeg var 11+3. Utrolig god følelse, selvom jeg har innsett at jeg nok aldri kommer til å slå meg helt til ro. 😄 Greit å få vite at alt er i orden før man forteller det til folk flest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg blir så frustrert over min mor. Vi var, som tidligere nevnt her, på UL tidligere i uken. (11+3) og fikk se et friskt og sprellende lite foster. Vi valgte da å fortelle det til de aller nærmeste. Vi presiserte imidlertid at jeg selv ville fortelle det til mine søstre og at vi enda ikke var klar for at det skulle fortelles til «Gud og hvermann». Både mine og mannens foreldre fikk klar beskjed om å enda ikke fortelle det videre. 

To dager senere ringer min mor og lurer på om hun kan fortelle det til min søster fordi hun kommer på besøk neste dag. Greit nok at min søster er blant de jeg har tenkt å involvere nå, men jeg hadde sagt helt eksplisitt at jeg ville fortelle det selv. Kjente jeg ble irritert, men tok det helt rolig og sa jeg kunne ringe søsteren min den kvelden.

I dag ringte mamma igjen og spurte om hun kunne fortelle det til min kusine (!) ifbm at hun skulle ringe henne ifbm at min onkel ville hatt bursdag i dag. For å presisere: mitt forhold til min kusine er så fjernt og ikke-eksisterende som det kusineforhold kan bli. Jeg lurte på hvorfor min kusine i all verden skulle ha interesse det, vårt ikke-eksisterende forhold tatt i betraktning? Svaret var at det var fordi min onkel var død (!). Jeg kjente jeg ble kraftig irritert. Greit nok at du ihverfall ringer først før hun bare plumper ut med det, men det er faktisk MiNDRE enn en uke siden vi presiserte at det enda ikke var tid for å bringe nyheten videre, hvertfall ikke til mer perifere mennesker. Jeg sa at jeg ble ganske irritert over at hun ikke bare kunne respektere det, men det kunne hun ikke forstå - hun ringte jo tross alt. Etter min mening hadde hun respektert det ved å ikke lure på om det var Ok enda.

Mange synes kanskje jeg og mannen er rare som ikke synes det er greit at dette deles nå som vi er 12+0 og alt var i orden på Ul 11+3. Men det at dette er en IVF graviditet (vi blir ikke gravide på egen hånd og altså ikke bare å forsøke igjen neste måned) + 1 MA og 1 SA tidligere gjør oss i overkant urolige. Og ja, min mor vet om både IVF og abortene, så hun burde kunne forstå engstelsen.

For øvrig burde det ikke komme så overraskende på....min mann nevnte i forkant at han var redd mammas forteller»entusiasme». 

Endret av Butter
Ikke ferdig med innlegget
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Butter skrev:

Uff, jeg blir så frustrert over min mor. Vi var, som tidligere nevnt her, på UL tidligere i uken. (11+3) og fikk se et friskt og sprellende lite foster. Vi valgte da å fortelle det til de aller nærmeste. Vi presiserte imidlertid at jeg selv ville fortelle det til mine søstre og at vi enda ikke var klar for at det skulle fortelles til «Gud og hvermann». Både mine og mannens foreldre fikk klar beskjed om å enda ikke fortelle det videre. 

To dager senere ringer min mor og lurer på om hun kan fortelle det til min søster fordi hun kommer på besøk neste dag. Greit nok at min søster er blant de jeg har tenkt å involvere nå, men jeg hadde sagt helt eksplisitt at jeg ville fortelle det selv. Kjente jeg ble irritert, men tok det helt rolig og sa jeg kunne ringe søsteren min den kvelden.

I dag ringte mamma igjen og spurte om hun kunne fortelle det til min kusine (!) ifbm at hun skulle ringe henne ifbm at min onkel ville hatt bursdag i dag. For å presisere: mitt forhold til min kusine er så fjernt og ikke-eksisterende som det kusineforhold kan bli. Jeg lurte på hvorfor min kusine i all verden skulle ha interesse det, vårt ikke-eksisterende forhold tatt i betraktning? Svaret var at det var fordi min onkel var død (!). Jeg kjente jeg ble kraftig irritert. Greit nok at du ihverfall ringer først før hun bare plumper ut med det, men det er faktisk MiNDRE enn en uke siden vi presiserte at det enda ikke var tid for å bringe nyheten videre, hvertfall ikke til mer perifere mennesker. Jeg sa at jeg ble ganske irritert over at hun ikke bare kunne respektere det, men det kunne hun ikke forstå - hun ringte jo tross alt. Etter min mening hadde hun respektert det ved å ikke lure på om det var Ok enda.

Mange synes kanskje jeg og mannen er rare som ikke synes det er greit at dette deles nå som vi er 12+0 og alt var i orden på Ul 11+3. Men det at dette er en IVF graviditet (vi blir ikke gravide på egen hånd og altså ikke bare å forsøke igjen neste måned) + 1 MA og 1 SA tidligere gjør oss i overkant urolige. Og ja, min mor vet om både IVF og abortene, så hun burde kunne forstå engstelsen.

For øvrig burde det ikke komme så overraskende på....min mann nevnte i forkant at han var redd mammas forteller»entusiasme». 

Dette har jeg full forståelse for!! 

Her var det svigermoren min som skravlet om graviditeten til alle, etter at vi sa ifra om at nyheten ville vi dele selv. Det var kjedelig og få gratulasjonsmeldinger fra venner jeg ikke ha fortalt det til selv... Ble kjempe irritert😂👍 Jeg blir nok å holde fødselen for meg selv, hun skal ikke få ta gleden i å dele babynyheten fra oss😁 

Det er så kjedelig, siden man gleder seg til å fortelle de nærmeste om graviditeten selv...... 

Du har rett til å kjenne på irritasjon😊 Gratulerer med å ha nådd 12 uker😍👏 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 16 + 3 idag, og kjente liv første gang i uke 14... Veldig utydelig, og bare 2 ganger.. Og noen ganger uke 15😍 Nå, de siste 3 dagene, er fullt liv nederst i magen🙈 Kjenner spark litt svakt, men bevegelse kjennes kjempe godt!😃 Flere her som hadde så tydelig bevegelse så tidlig? Det er nesten ubehagelig til tider🤣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg i uke 15(14+0) og har de siste dagene virkelig kjent på en enorm glede og at jeg gleder meg enormt til jeg har en liten en i armene mine ♥️ Må bare desember gå fort sånn at ultralyden kommer fort!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mammalivet
1 time siden, Butter skrev:

Uff, jeg blir så frustrert over min mor. Vi var, som tidligere nevnt her, på UL tidligere i uken. (11+3) og fikk se et friskt og sprellende lite foster. Vi valgte da å fortelle det til de aller nærmeste. Vi presiserte imidlertid at jeg selv ville fortelle det til mine søstre og at vi enda ikke var klar for at det skulle fortelles til «Gud og hvermann». Både mine og mannens foreldre fikk klar beskjed om å enda ikke fortelle det videre. 

To dager senere ringer min mor og lurer på om hun kan fortelle det til min søster fordi hun kommer på besøk neste dag. Greit nok at min søster er blant de jeg har tenkt å involvere nå, men jeg hadde sagt helt eksplisitt at jeg ville fortelle det selv. Kjente jeg ble irritert, men tok det helt rolig og sa jeg kunne ringe søsteren min den kvelden.

I dag ringte mamma igjen og spurte om hun kunne fortelle det til min kusine (!) ifbm at hun skulle ringe henne ifbm at min onkel ville hatt bursdag i dag. For å presisere: mitt forhold til min kusine er så fjernt og ikke-eksisterende som det kusineforhold kan bli. Jeg lurte på hvorfor min kusine i all verden skulle ha interesse det, vårt ikke-eksisterende forhold tatt i betraktning? Svaret var at det var fordi min onkel var død (!). Jeg kjente jeg ble kraftig irritert. Greit nok at du ihverfall ringer først før hun bare plumper ut med det, men det er faktisk MiNDRE enn en uke siden vi presiserte at det enda ikke var tid for å bringe nyheten videre, hvertfall ikke til mer perifere mennesker. Jeg sa at jeg ble ganske irritert over at hun ikke bare kunne respektere det, men det kunne hun ikke forstå - hun ringte jo tross alt. Etter min mening hadde hun respektert det ved å ikke lure på om det var Ok enda.

Mange synes kanskje jeg og mannen er rare som ikke synes det er greit at dette deles nå som vi er 12+0 og alt var i orden på Ul 11+3. Men det at dette er en IVF graviditet (vi blir ikke gravide på egen hånd og altså ikke bare å forsøke igjen neste måned) + 1 MA og 1 SA tidligere gjør oss i overkant urolige. Og ja, min mor vet om både IVF og abortene, så hun burde kunne forstå engstelsen.

For øvrig burde det ikke komme så overraskende på....min mann nevnte i forkant at han var redd mammas forteller»entusiasme». 

veldig kjedelig at du skal få et mas om moren din kan få si det videre :( Burde jo vært opplagt nok når du har påpekt det.. Alle som venter barn bør få muligheten til å si det til hvem de vil, når de selv vil! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maya89 skrev:

Dette har jeg full forståelse for!! 

Her var det svigermoren min som skravlet om graviditeten til alle, etter at vi sa ifra om at nyheten ville vi dele selv. Det var kjedelig og få gratulasjonsmeldinger fra venner jeg ikke ha fortalt det til selv... Ble kjempe irritert😂👍 Jeg blir nok å holde fødselen for meg selv, hun skal ikke få ta gleden i å dele babynyheten fra oss😁 

Det er så kjedelig, siden man gleder seg til å fortelle de nærmeste om graviditeten selv...... 

Du har rett til å kjenne på irritasjon😊 Gratulerer med å ha nådd 12 uker😍👏 

Uff, det er jo enda verre. Min mor spurte hvertfall først, men synes det var unødvendig når jeg nettopp hadde presisert at hun ikke skulle fortelle. 

Skjønner godt at du vil holde fødselen for deg selv en stund. 

Jeg skjønner bare ikke at det for enkelte mennesker kan være så vanskelig å forstå!!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første private UL i morgen uke 13+4. Spent og litt nervøs. :bond::overrasket::question::sjenert::blink:

Har opplevd å komme uke 14+ ene gangen og da var det ikke liv.

Så jeg kjenner nervene sprenger litt på.. Jeg håper sånn at det er liv og at alt er bra!!! :hjerte::hjerte::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Butter skrev:

Uff, det er jo enda verre. Min mor spurte hvertfall først, men synes det var unødvendig når jeg nettopp hadde presisert at hun ikke skulle fortelle. 

Skjønner godt at du vil holde fødselen for deg selv en stund. 

Jeg skjønner bare ikke at det for enkelte mennesker kan være så vanskelig å forstå!!?!

Værre og værre.. Er uansett dårlig gjort når andre forteller en nyhet som ikke omhandler dem.. Skjønte litt på forhånd at dette kunne skje meg, siden jeg kjenner henne godt fra før.. 😂 

Har lært leksa mi, iallefall🙈 Tror både svigermor og din mor, har fortalt dette for at de er i ekstase.. Og tenker ikke langt nok til å skjønne at dette ikke handler om dem😂😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kvinne35+ skrev:

Første private UL i morgen uke 13+4. Spent og litt nervøs. :bond::overrasket::question::sjenert::blink:

Har opplevd å komme uke 14+ ene gangen og da var det ikke liv.

Så jeg kjenner nervene sprenger litt på.. Jeg håper sånn at det er liv og at alt er bra!!! :hjerte::hjerte::hjerte:

Ønsker deg masse lykke til imorgen, det går nok kjempe fint😃 Slapp av, ikke ta sorgene på forskudd.. 💜 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Maya89 skrev:

Ønsker deg masse lykke til imorgen, det går nok kjempe fint😃 Slapp av, ikke ta sorgene på forskudd.. 💜 

Tusen takk :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...