Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2019


lillemeg90

Anbefalte innlegg

17+0 (holder meg enda til menstruasjonen i beregningen).

Morkake ligger foran baby..
Sikkert derfor men.. 

Jeg har enda ikke kjent spark..
Gleder meg til det :)

Første gangen lå også morkaken foran og da kjente jeg første spark uke 18+3..

Så nå skal det bli spennende!! Gleder meg :):):)

Endret av kvinne35+
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mammalivet

Hvilken betydning har det at morkaka ligger foran baby og nede over fødekanalen så tidlig? Mange som har opplevd at den flyttet seg? 

OUL tidlig i dag :) Alt bra med baby, og vi venter ei lillesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mammalivet skrev:

Hvilken betydning har det at morkaka ligger foran baby og nede over fødekanalen så tidlig? Mange som har opplevd at den flyttet seg? 

OUL tidlig i dag :) Alt bra med baby, og vi venter ei lillesøster.

Gratulerer med lillesøster! Samme termin? ❤

Jeg har ikke hatt det selv, men det har vel ikke så mye å si nå. Men om den ikke flytter seg blir det vel KS :) har inntrykk av at den flytter seg for de fleste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, kvinne35+ skrev:

Oi oi oi oi oi. :blink:

Det sier knekk-knekk-knekk inni bekkenet hver gang jeg beveger beina, altså hoftene! :overrasket:

Oi 😅 ville gått til kiropraktor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammalivet
10 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Gratulerer med lillesøster! Samme termin? ❤

Jeg har ikke hatt det selv, men det har vel ikke så mye å si nå. Men om den ikke flytter seg blir det vel KS :) har inntrykk av at den flytter seg for de fleste:)

Takk :) Flyttet fram noen dager. 25 mai nå :) 

Ja, jeg er så redd ks, men håper den flytter seg 😄

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knekker i mitt bekken også når jeg går 😣 Har fått skikkelig vondt, må få kommet meg til fysio. Knekker i symfysen liksom, au au.

Har morkaken på fremre vegg igjen slik som med første. Enda usikker på om jeg har kjent spark, men kjente en slags kiling nede over symfysen isted. Kjente spark i uke 18 med første og uke 16 med nr 2. Nå går jeg inn i uke 18 neste uke. 

Litt mer klaging, tror jeg har fått bihulebetennelse. Er så dårlig 😣 Håper det går fort over! 

Men den ekstreme sultfølelsen har endelig roet seg! 🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har julen vert for dere og hvordan er formen? 

Jeg er helt utslitt 🙈 gleder meg litt til storebror skal i barnehagen på onsdag 😅 har vert veldig fint å ha han hjemme men han har vert syk i en uke nå så det er ikke så mye tålmodighet igjen 🙈

ellers har det gått fint. Bekkenet trøbbler en del så gleder meg til å starte opp med vanngym igjen på nyåret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, lillemeg90 skrev:

Hvordan har julen vert for dere og hvordan er formen? 

Jeg er helt utslitt 🙈 gleder meg litt til storebror skal i barnehagen på onsdag 😅 har vert veldig fint å ha han hjemme men han har vert syk i en uke nå så det er ikke så mye tålmodighet igjen 🙈

ellers har det gått fint. Bekkenet trøbbler en del så gleder meg til å starte opp med vanngym igjen på nyåret :)

Ja jeg også må innrømme jeg gleder meg til de skal i barnehagen igjen 😅 

Har vært sliten i julen. Besøk og bodd hos familie. Stress. Men matlysten har vært på topp, jeg har spist masse og kost meg med julematen. Men jeg har vært syk siden julaften, ungene har heldigvis vært frisk! 

Bekkenet har faktisk roet seg litt de siste dagene, men med mye bevegelse gjør det vondt og knekker. 

På to dager nå har både jeg og pappaen kjent spark 😍 Så koselig! 

Godt nytt år dere! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en del kynnere noen uker allerede men i dag hadde jeg jammen meg nedpress sammen med kynnere. Noen som har flere barn som vet om det er vanlig så tidlig i svangerskapet hos flergangsfødende? Er 21+5 i dag. 

Hadde forkortet livmorhals sist så kjenner jeg er litt bekymret for det. Om jeg får nedpress med de neste kynnerene også blir det å ringe føden i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lillemeg90 skrev:

Jeg har hatt en del kynnere noen uker allerede men i dag hadde jeg jammen meg nedpress sammen med kynnere. Noen som har flere barn som vet om det er vanlig så tidlig i svangerskapet hos flergangsfødende? Er 21+5 i dag. 

Hadde forkortet livmorhals sist så kjenner jeg er litt bekymret for det. Om jeg får nedpress med de neste kynnerene også blir det å ringe føden i dag..

Jeg haddd det med nr 2 også. Svak livmorhals vil jeg alltid ha som jeg har fått beskjed om. Fikk beskjed om å roe ned. Men ingen av de ble prematur likevel og nr 2 var faktisk noen dager lenger i magen enn første 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.1.2019 den 10.05, lillemeg90 skrev:

Jeg har hatt en del kynnere noen uker allerede men i dag hadde jeg jammen meg nedpress sammen med kynnere. Noen som har flere barn som vet om det er vanlig så tidlig i svangerskapet hos flergangsfødende? Er 21+5 i dag. 

Hadde forkortet livmorhals sist så kjenner jeg er litt bekymret for det. Om jeg får nedpress med de neste kynnerene også blir det å ringe føden i dag..

Har hatt det samme i mange uker😑 Meget ubehagelig.. Var inne til legen med dette, og det var ikke noe farlig.. 😊 Må nok bare holde ut🙈😂 Er selv 20+6 idag... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med kynnere og nedpress.. De sier det ikke er farlig..

Hva ved et arbeide som krever tunge løft og mye gange?
Noen med erfaring/kunnskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, kvinne35+ skrev:

Dette med kynnere og nedpress.. De sier det ikke er farlig..

Hva ved et arbeide som krever tunge løft og mye gange?
Noen med erfaring/kunnskap?

Så lenge ikke kynnerene påvirker livmorhalsen så er kynnere ufarlig. Jeg har hatt vonde(!) kynnere som har forkorter livmorhalsen. Den skal være på 3-4 cm. Min har vært på 0,4 cm fra uke 27 med førstemann. Det samme med nr 2. Har ikke målt den nå enda, men tenker å spørre på OUL eller ved oppfølging videre. Har fått beskjed om å ikke løfte og å roe ned ved mye kynnere. 

Kynnere i selv er jo bra, da livmor øver seg på fødsel. Ubehagelig kan det være. Men da så lenge de ikke er vonde/påvirker livmorhals. 

Slik jeg har erfart og hørt fra leger da jeg har fått mye oppfølging pga dette. 

 

Kan man kjenne hikking nå btw? Er uke 17+4. Deilig å kjenne daglig liv nå ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.1.2019 den 13.40, Vaiana skrev:

Jeg haddd det med nr 2 også. Svak livmorhals vil jeg alltid ha som jeg har fått beskjed om. Fikk beskjed om å roe ned. Men ingen av de ble prematur likevel og nr 2 var faktisk noen dager lenger i magen enn første 😊 

Her vet de jo ikke helt om det var tilfeldig sist eller om jeg har generelt svak livmorhals. Storebror holdt jo på å komme i uke 33 men heldigvis virket riehemmende godt :)

snakket med jordmor i dag og hun anbefalte meg å ta magnesium. Ble det ikke bedre skulle jeg ta kontakt med føden for måling. Så får vi se da :)

3 timer siden, Maya89 skrev:

Har hatt det samme i mange uker😑 Meget ubehagelig.. Var inne til legen med dette, og det var ikke noe farlig.. 😊 Må nok bare holde ut🙈😂 Er selv 20+6 idag... 

Ja er ikke noe behagelig.. Det som er problemet er at kynnerene mine påvirket livmorhalsen forrige svangerskap så er litt på vakt for at det skal skje igjen. De er kraftigere denne gangen til å være så tidlig.. Men må bare inn å måle livmorhalsen om det ikke blir bedre med magnesium tabletter:)

3 timer siden, kvinne35+ skrev:

Dette med kynnere og nedpress.. De sier det ikke er farlig..

Hva ved et arbeide som krever tunge løft og mye gange?
Noen med erfaring/kunnskap?

Det skal vel ikke ha noe å si så lenge de ikke påvirker livmorhalsen:) Men gjør de det er det noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lillemeg90 skrev:

Her vet de jo ikke helt om det var tilfeldig sist eller om jeg har generelt svak livmorhals. Storebror holdt jo på å komme i uke 33 men heldigvis virket riehemmende godt :)

snakket med jordmor i dag og hun anbefalte meg å ta magnesium. Ble det ikke bedre skulle jeg ta kontakt med føden for måling. Så får vi se da :)

Måtte også ta magnesium til ingen nytte 😣 Er skikkelig plaget med «restless legs» også. Da skal magnesium hjelpe, men ikke på meg 😝

Jeg var inne med riehemmende i uke 27 i nesten en uke. Det har jeg virkelig ikke lyst til denne gangen. 

Når er du mest plaget med kynnere? Jeg har det mest på kvelden. Ser godt hvor baby ligger 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, Vaiana skrev:

Måtte også ta magnesium til ingen nytte 😣 Er skikkelig plaget med «restless legs» også. Da skal magnesium hjelpe, men ikke på meg 😝

Jeg var inne med riehemmende i uke 27 i nesten en uke. Det har jeg virkelig ikke lyst til denne gangen. 

Når er du mest plaget med kynnere? Jeg har det mest på kvelden. Ser godt hvor baby ligger 😂

Ja, har egentlig lite tro på det men må nesten prøve 😅 

Jeg er også mest plaget på kveld og tidlig natt. I natt våknet jeg faktisk av vonde kynnere en gang. Håper virkelig de ikke påvirker livmorhalsen. 😬 de er i det minste ikke regelmessige og det er mest vanlige kynnere :)

Ikke barebare å gå gravid 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.12.2018 den 22.22, lillemeg90 skrev:

Hvordan har julen vert for dere og hvordan er formen? 

Jeg er helt utslitt 🙈 gleder meg litt til storebror skal i barnehagen på onsdag 😅 har vert veldig fint å ha han hjemme men han har vert syk i en uke nå så det er ikke så mye tålmodighet igjen 🙈

ellers har det gått fint. Bekkenet trøbbler en del så gleder meg til å starte opp med vanngym igjen på nyåret :)

Vi har hatt en veldig fin og avslappende ferie. Perfekt blanding mellom sosialt og bare hjemme og slappe av oss to. Selvom vi gleder oss stort til juni når «mini» kommer har vi nytt noen dager nå med total ro 😂😄. Ellers er formen min nesten skummelt fin. Kjenner meg først mer sliten enn før under trening da jeg blir langt fortere sliten enn tidligere, men det er greit. Hensikten med trening nå er ikke å bedre formen, men å få litt bevegelse samt til en viss grad opprettholde formen.

Skjønner at det fort blir mindre avslapping med en liten syk en hjemme og trøblete bekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kvinne35+ skrev:

18+1, sterke mensensmerter.

Huffda. :( ringe legevakt / føden gjerne?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...