Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2019


lillemeg90

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Maya89 skrev:

Takk😊 Jeg mister vel ikke permisjon når jeg enda er på sykehus? For her må vi jo bli lengre.. Jeg tenkte pga mindre permisjon, blir det mindre uker med penger også😂👍 Bare jeg som skrev på en tullete måte🙈 

Gratulerer så mye ❤️.  Du mister normalt sett de tre ukene mor skal ha før termin. Men du skal ikke miste noe av fellesperioden. Dersom du er på sykehus enda må du søke om pleiepenger istf. Så går du over på foreldrepenger når vedtaket på pleiepenger opphører.

Gøy med gutt 😊😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var på tilvekstkontroll på sykehuset i dag etter at det på OUL ble oppdaget at navlesnoren ikke var helt gunstig festet. Dette ble noe tilbakevist i dag. Ble foretatt full ny kontroll og alt er fremdeles bra ❤️. Vekstavviket er på kun - 3% og estimert vekt ved termin er på ca 3,4 kg.

Er 32+3 i dag. 

Veldig godt å få bekr. at alt er flott 😄😊.

 

Endret av Butter
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Butter skrev:

Velkommen! 😊

 

Takk takk! Ser jeg ikke er så veldig langt bak deg jo :gravid:!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å lese at det går bra med de fleste her og at flere også har født 😊👏🏼 Gratulerer til dere!

Har gått opp 16 kg jeg da?! 😂 men sånn er det vel med bekkenløsning og begrenset aktivitetsnivå.. uke 35 her nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Avalon skrev:

Takk takk! Ser jeg ikke er så veldig langt bak deg jo :gravid:!

Ja, bare elleve dager! Begynner å se slutten nå. Og jeg både gleder meg noe vilt og er livredd på samme tid. Gleder meg til å møte jenta vår, men synes det er så skummelt å plutselig få alt ansvar (sammen med mannen da) for et lite, totalt hjelpeløst menneske! Jeg aner jo ikke hva jeg skal gjøre! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Butter skrev:

Ja, bare elleve dager! Begynner å se slutten nå. Og jeg både gleder meg noe vilt og er livredd på samme tid. Gleder meg til å møte jenta vår, men synes det er så skummelt å plutselig få alt ansvar (sammen med mannen da) for et lite, totalt hjelpeløst menneske! Jeg aner jo ikke hva jeg skal gjøre! 

Kjenner på det samme. Ser virkelig ikke frem til fødsel, gleder meg til å se han men tenk om jeg blir en rævva mamma liksom. Er fryktelig mange tanker nå når det nærmers seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Avalon skrev:

Kjenner på det samme. Ser virkelig ikke frem til fødsel, gleder meg til å se han men tenk om jeg blir en rævva mamma liksom. Er fryktelig mange tanker nå når det nærmers seg.

Du blir en fantastisk mamma og dere lærer alt sammen med babyen og lurer dere på noe er det bare og høre med sykehuset eller helsestasjon. Vet hvordan det er og være grønn . Nå er jeg 2 gangsfødende og vi klarte oss bra første gang!!Det går bra! Og ikke gru deg til fødsel du kan alltids ta epidural om nødvendig . Kjennes ut som ekstreme menssmerter. Det er den type smerte😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Avalon skrev:

Kjenner på det samme. Ser virkelig ikke frem til fødsel, gleder meg til å se han men tenk om jeg blir en rævva mamma liksom. Er fryktelig mange tanker nå når det nærmers seg.

Godt å høre vi er to. Jeg tror imidlertid det er vanlige tanker -så forsøker jeg å trøste meg med at jeg kan umulig være verre en «folk flest», men redd er jeg. Redd jeg ikke skal skjønne når hun er for varm/kald, når hun er sulten, hvordan man bader og steller og genrelt alt jeg/vi må passe på. 

Har veldig forvirrende tanker om fødsel. Lenge har jeg skjøvet det foran meg. I det siste har jeg tenkt at jeg må sette meg inn i det, og begynt å lese litt om det praktiske. Men så kom jeg over en artikkel som fokuserte på at den mentale innstillingen er viktig, og at man må jobbe med seg selv og forberede seg mentalt i forkant. Så har tydeligvis en jobb å gjøre der også.

Men jeg er veldig spent på/redd for å bli satt på «prøve» på den måten og se hvordan jeg takler det! Har aldri testet grensene mine på den måten før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Butter skrev:

Godt å høre vi er to. Jeg tror imidlertid det er vanlige tanker -så forsøker jeg å trøste meg med at jeg kan umulig være verre en «folk flest», men redd er jeg. Redd jeg ikke skal skjønne når hun er for varm/kald, når hun er sulten, hvordan man bader og steller og genrelt alt jeg/vi må passe på. 

Har veldig forvirrende tanker om fødsel. Lenge har jeg skjøvet det foran meg. I det siste har jeg tenkt at jeg må sette meg inn i det, og begynt å lese litt om det praktiske. Men så kom jeg over en artikkel som fokuserte på at den mentale innstillingen er viktig, og at man må jobbe med seg selv og forberede seg mentalt i forkant. Så har tydeligvis en jobb å gjøre der også.

Men jeg er veldig spent på/redd for å bli satt på «prøve» på den måten og se hvordan jeg takler det! Har aldri testet grensene mine på den måten før. 

Enig, er akkurat der selv når det gjelder fødsel. Gruer meg, må få mer kunnskap om det og hvordan vil jeg egentlig ha det? Jeg tenker mest på det endelig få se han, er jo det som er det mest positivt etter en fødsel :fnise: Og amming!!! Får jeg det til? Får jeg nok melk? Slipper jeg unna betennelser og koldbrann i puppen?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Avalon skrev:

Enig, er akkurat der selv når det gjelder fødsel. Gruer meg, må få mer kunnskap om det og hvordan vil jeg egentlig ha det? Jeg tenker mest på det endelig få se han, er jo det som er det mest positivt etter en fødsel :fnise: Og amming!!! Får jeg det til? Får jeg nok melk? Slipper jeg unna betennelser og koldbrann i puppen?? 

Når det gjelder amming så vil jeg anbefale på det sterkeste og ha eucerine aquaphor salve hjemme. Om man blir sår el i verste fall får betennelse hjelper denne veldig fåes kjøpt på apotek. Kan smøres på brystvortene før amming og man kan legge ungen til brystet etterpå. Trenger ikke ta bort salven. Det er en multifunksjonell salve som ikke bare er for amming😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang fødsel. Jeg har grudd meg en del denne gangen og har snakket mye med jordmor om fødsel. Men det magiske er at når man nermer seg termin er man så klar for å få babyen ut at man blir mer og mer fødeklar ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, lillemeg90 skrev:

Ang fødsel. Jeg har grudd meg en del denne gangen og har snakket mye med jordmor om fødsel. Men det magiske er at når man nermer seg termin er man så klar for å få babyen ut at man blir mer og mer fødeklar ❤️

Det kan jeg egentlig se for meg. Håper det blir sånn her også! Er spent på mandag, da skal vi jo snakke om fødsel med jordmor. Har også fått satt oss på liste for fødselforberedendekurs, satser på at flere melder seg på før denne karen vil ut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gruer meg mer til fødsel denne gangen, nå som jeg «vet» hva jeg går til. Man vet jo egentlig aldri hvordan det blir, og det gikk både fort og greit sist, men jeg gruer meg likevel til smertene.. 10 dager til termin og venter på å bli så lei at jeg skal ønske riene velkommen 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2019 den 8.19, Gillie skrev:

Gratulerer med baby!

du mister vel bare de tre ukene som er satt av til mor før fødsel? Godt å høre at alt står bra til selv om det var litt tidlig. Hvor stor er han? 

 

Jeg er 38+3 idag. Ikke utålmodig etter å føde, men litt utålmodig etter å være ferdig med denne store magen 🙈 

Takk😃💜 Ja, men jeg synes det er synd å miste de også.. Men, dette kunne ikke jeg kontrollere😂 det er 2 gang jeg føder prematur.. 

Han var faktisk ganske stor til å være prematur, 3130 gr og 48 cm☺️ 

Skjønner du er utålmodig, men nå er du jaggu straks i mål😃👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Maya89 skrev:

Takk😃💜 Ja, men jeg synes det er synd å miste de også.. Men, dette kunne ikke jeg kontrollere😂 det er 2 gang jeg føder prematur.. 

Han var faktisk ganske stor til å være prematur, 3130 gr og 48 cm☺️ 

Skjønner du er utålmodig, men nå er du jaggu straks i mål😃👏

Jøsses ja han var like lang som og tyngre enn første min som kom til termin :overrasket: Hva var hodeomkretsen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

UKE 34+6
Jubler for at det er 39dager til termin (under 40dager) og at jeg nå har tittelen HØYGRAVID!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36+5: er SÅ sliten :( leverer frøkna i bhg kl 8 og går rett til sengs etterpå. Nå må jeg opp og spise snart og gruer meg.. har fått så vondt i bekkenet! Forrige gang fødte jeg 37+4 og selv om det er litt tidlig hadde det vært helt greit om det samme skjedde igjen. Er så klar for å føde nå!! Får ofte svaaake rier nå om dagene, men det gir seg alltid. Kanskje jeg bare bestiller lunsj.. til og med det å smøre ei skive er tøft nå 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, murray skrev:

36+5: er SÅ sliten :( leverer frøkna i bhg kl 8 og går rett til sengs etterpå. Nå må jeg opp og spise snart og gruer meg.. har fått så vondt i bekkenet! Forrige gang fødte jeg 37+4 og selv om det er litt tidlig hadde det vært helt greit om det samme skjedde igjen. Er så klar for å føde nå!! Får ofte svaaake rier nå om dagene, men det gir seg alltid. Kanskje jeg bare bestiller lunsj.. til og med det å smøre ei skive er tøft nå 😛 

 

3 timer siden, murray skrev:

36+5: er SÅ sliten :( leverer frøkna i bhg kl 8 og går rett til sengs etterpå. Nå må jeg opp og spise snart og gruer meg.. har fått så vondt i bekkenet! Forrige gang fødte jeg 37+4 og selv om det er litt tidlig hadde det vært helt greit om det samme skjedde igjen. Er så klar for å føde nå!! Får ofte svaaake rier nå om dagene, men det gir seg alltid. Kanskje jeg bare bestiller lunsj.. til og med det å smøre ei skive er tøft nå 😛 

Enig er snart i uke 38 så lei! Har slimproppen begynt og gå for noen her enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Mamma 2 gang skrev:

 

Enig er snart i uke 38 så lei! Har slimproppen begynt og gå for noen her enda?

Ja, den gikk i uke 35. Ingen baby enda ☹️ 38+5 i dag og ble strippet i går.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...