Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2019


lillemeg90

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, MamiC skrev:

Hvordan går det med deg, Murray? :)

Selv er jeg 38+5 og er fortsatt ved godt mot og koser meg masse i permisjon! Jeg har daglig noen runder med mensmurringer på og av (hatt i underkant av et par uker), er veldig rar i magen, og tror jeg hadde det som kalles «maserier» i går kveld- da jeg både hadde hyppige og slitsomme kynnere samtidig med milde menssmerter. Og hadde helt syke hotflashes, som jeg ikke har hatt før! 

Dette kan jo fortsatt ta lang tid, men synes det er utrolig spennende at det skjer så mye i kroppen nå- hormonene er åpenbart over hele linja.

Hvordan går det med dere andre?? ❤️

39+3 og her skjer nada! Er såå stor nå hehe. En uke til termin!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37+3 her og første dag i offisiell permisjon :)

Ingen tegn på fødsel men mye kynnere, murringer, halsbrann/brystbrann/sure oppstøt, noe kvalme, problemer å sove, hovnet opp i hendene fra i dag av, hovnet opp i beina siste par dagene, masse kramper i leggene..
Gleder meg OG gruer meg til baby kommer!!! :blush:
Det blir tøft med 3 små under 3,5år hvor nest yngste er bare 13-14mnd og med melkeallergi og diverse ekstra oppfølging... 
Samtidig skal det bli veldig kos også!!! :hjerte:
Men jeg må vedgå at jeg er litt nervøs for det er litt vanskelig å få tid å pleie forholdet når det er så pass hektisk.. Så er jeg litt nervøs for fødselen også.. Så håper jeg å slippe melkeallergi og at baby tar brystet bra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til Gillie!🎉 Og spennende nå i innspurten, Murray😍

On 5/18/2019 at 3:01 PM, kvinne35+ said:

Gleder meg OG gruer meg til baby kommer!!! :blush:
Det blir tøft med 3 små under 3,5år hvor nest yngste er bare 13-14mnd og med melkeallergi og diverse ekstra oppfølging... 
Samtidig skal det bli veldig kos også!!! :hjerte:
Men jeg må vedgå at jeg er litt nervøs for det er litt vanskelig å få tid å pleie forholdet når det er så pass hektisk..

Fy søren, det skjønner jeg! Selv synes jeg jo det virker helt vilt å bare få et barn- men gud a meg for en flott gjeng dere blir selv om det sikkert blir hektisk!!❤️ Og så tror jeg en viktig faktor for å pleie parforholdet er nettopp å ha fokus på det, og det har du jo allerede, så jeg tenker du er på god vei!☺️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Avalon skrev:

I dag er jeg offisielt høygravid :gravid:

Gratulerer og velkommen etter :) 40dager igjen med andre ord. Her er det nå ved midt natt bare 19dager igjen!! :overrasket: Jeg gru-gleder meg. Fått vogn i orden? Har du noe barn fra før (alder)? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, kvinne35+ skrev:

Gratulerer og velkommen etter :) 40dager igjen med andre ord. Her er det nå ved midt natt bare 19dager igjen!! :overrasket: Jeg gru-gleder meg. Fått vogn i orden? Har du noe barn fra før (alder)? :)

Vogn kjøpte jeg allerede i uke 7 :fnise: Første barn for oss begge, prøverør. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Avalon skrev:

Vogn kjøpte jeg allerede i uke 7 :fnise: Første barn for oss begge, prøverør. 

Ja da er det litt spesielt for da har det nok vært en lang vei og gå for å komme dit! :hjerte:
Det var vågelig å kjøpe vogn så tidlig. Hehe. Hvilken har du valgt? 
Dette er vår tredje, eldste er 3. Mellom andre og tredje blir det omtrent 14mnd så vi har anskaffet søskenvogn. 
Det falt på en bugaboo donkey. Emmaljunga Edge Duo er favoritten når det gjelder enkeltvogn men på søskenvogn så måtte vi ha noe som også får plass i bilen. Hehehe.. :fnise:
Får dere prøverør på et søsken eller må dere betale selv etter å ha fått et barn via prøverør?
Jeg håper dere får prøve på et søsken også for det er jo ikke noe attraktivt å vokse opp som enebarn hvis det finnes andre muligheter iallfall. :hjerte:
Snart fødsel.. :overrasket:
Jeg skal iallfall be om epidural denne gangen også, den fungerte fantastisk de andre to gangen!!! :tommelopp:
 

Endret av kvinne35+
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kvinne35+ skrev:

Ja da er det litt spesielt for da har det nok vært en lang vei og gå for å komme dit! :hjerte:
Det var vågelig å kjøpe vogn så tidlig. Hehe. Hvilken har du valgt? 
Dette er vår tredje, eldste er 3. Mellom andre og tredje blir det omtrent 14mnd så vi har anskaffet søskenvogn. 
Det falt på en bugaboo donkey. Emmaljunga Edge Duo er favoritten når det gjelder enkeltvogn men på søskenvogn så måtte vi ha noe som også får plass i bilen. Hehehe.. :fnise:
Får dere prøverør på et søsken eller må dere betale selv etter å ha fått et barn via prøverør?
Jeg håper dere får prøve på et søsken også for det er jo ikke noe attraktivt å vokse opp som enebarn hvis det finnes andre muligheter iallfall. :hjerte:
Snart fødsel.. Jeg skal iallfall be om epidural denne gangen også, den fungerte fantastisk de andre to gangen!!! :tommelopp:
 

Ja jeg tok en sjanse der. Endte opp med Silver Cross sleepover. Ville egentlig ha den som het Elegance, men den var ikke lenger å oppdrive på det tidspunktet, så derfor ville jeg ikke vente. 

Vi var så heldige at det gikk på første forsøk, og man får 3 forsøk. Vi har en på frys. Det blir nok søskenforsøk, men sikkert ikke før om 1 års tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Avalon skrev:

Ja jeg tok en sjanse der. Endte opp med Silver Cross sleepover. Ville egentlig ha den som het Elegance, men den var ikke lenger å oppdrive på det tidspunktet, så derfor ville jeg ikke vente. 

Vi var så heldige at det gikk på første forsøk, og man får 3 forsøk. Vi har en på frys. Det blir nok søskenforsøk, men sikkert ikke før om 1 års tid.

Fantastisk!! :hjerte:
Håper det lykkes da også!! :)
Jeg har aldri hørt om den vognen der, så jeg må bare søke på den.. 
Den var jo ganske søt da :):)
Hva med bilstol? :) 
Vi har to stykk (en til eldste og en til nyfødt frem til ca 9måneder maks) men nå må vi skaffe enda en og det har vi ikke gjort enda.. :klaske: 
Jiiiks, vi må få farten opp, ungen kan jo komme hvilken dag som helst for det vi vet!!
Fristen for at baby må være ute er iallfall nå under 1 måned siden det er maks 11dager over termin som er tillatt!!

Endret av kvinne35+
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kvinne35+ skrev:

Fantastisk!! :hjerte:
Håper det lykkes da også!! :)
Jeg har aldri hørt om den vognen der, så jeg må bare søke på den.. 
Den var jo ganske søt da :):)
Hva med bilstol? :) 
Vi har to stykk (en til eldste og en til nyfødt frem til ca 9måneder maks) men nå må vi skaffe enda en og det har vi ikke gjort enda.. :klaske: 
Jiiiks, vi må få farten opp, ungen kan jo komme hvilken dag som helst for det vi vet!!
Fristen for at baby må være ute er iallfall nå under 1 måned siden det er maks 11dager over termin som er tillatt!!

Vi har alt av utstyr i orden, mangler bare baby :) Vi har Dooma bilstol.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Avalon skrev:

Vi har alt av utstyr i orden, mangler bare baby :) Vi har Dooma bilstol.

Ah ja den har jeg faktisk hørt om. Veldig praktisk når du bare kan slå den opp og trille den! :)
Hehe baby kommer nok snart den også!! :):gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kløe/stikninger/svie på hud i ansiktet, føtter, armer.. Hva kan det være?

(har også hevelser i hender og føtter som har kommet siste 2-3dagene, men det er jo sannsynligvis bare normale hevelser..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, kvinne35+ skrev:

Kløe/stikninger/svie på hud i ansiktet, føtter, armer.. Hva kan det være?

(har også hevelser i hender og føtter som har kommet siste 2-3dagene, men det er jo sannsynligvis bare normale hevelser..)

Vet ikke. Men sist jeg var hos jordmor spurte hun meg om jeg klødde. Jeg svarte, ja litt på magen etterhvert som den vokser. Fikk beskjed om å ta kontakt om jeg begynte å klø på hender og/eller føtter uten at hun sa noe om hvorfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ført inn de jeg har fått med meg at har født 😊 er det noe feil så bare korriger meg 😅  

Jeg henger ikke så veldig mye her inne nå men skal føre på underveis når jeg er innom 😊 

Lykke til med siste innspurt til dere som ikke har født ❤️

Endret av lillemeg90
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg 40+0! Trodde ikke jeg skulle gå gravid så lenge siden storesøster kom i uke 37..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, murray skrev:

Idag er jeg 40+0! Trodde ikke jeg skulle gå gravid så lenge siden storesøster kom i uke 37..

Ja da har du 3 dager til termin og 14dager til maks overtid ;) Så da nærmer det seg virkelig :)

Her er jeg 38+0..

Endret av kvinne35+
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jubler over at i går var vi 38+0 det vil si 38 fullgåtte uker :hjerte:
Jeg jubler også over at i dag er vi 38+1 og med andre ord er vi i svangerskapsuke39 :hjerte:    
Jeg jubler også over at 
permisjonen har startet :hjerte:
Jeg jubler også over at alt var fint hos jordmor i går, at baby har synket lenger ned i bekkenet og at hodet er mer eller mindre fullstendig festet!! :):):)


Jeg har enda ikke pakket fødebagen og det er like over 2uker til termin. :rodme: :haar::klo::blush:

Endret av kvinne35+
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/22/2019 at 2:39 PM, murray said:

Idag er jeg 40+0! Trodde ikke jeg skulle gå gravid så lenge siden storesøster kom i uke 37..

Aiai! Hvordan går det med deg- føles det som om du allerede er tre uker på overtid?🙈 Har du noen tegn på at fødsel er nært forestående??

 

Jeg er 39+4 og kjenner daglige murringer, kynnere og periodevise maserier, men er utover dette i uforskammet bra form. Føler det fortsatt kan ta en stund, selv om murringene er ganske kraftige om kvelden når jeg hviler! Og føler at fødeansiktet begynner å komme seg, ser litt pløsete ut i ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, MamiC skrev:

Aiai! Hvordan går det med deg- føles det som om du allerede er tre uker på overtid?🙈 Har du noen tegn på at fødsel er nært forestående??

 

Jeg er 39+4 og kjenner daglige murringer, kynnere og periodevise maserier, men er utover dette i uforskammet bra form. Føler det fortsatt kan ta en stund, selv om murringene er ganske kraftige om kvelden når jeg hviler! Og føler at fødeansiktet begynner å komme seg, ser litt pløsete ut i ansiktet.

Masse menssmerter igår ettermiddag, men de går over når jeg hviler. Trodde virkelig fødselen var på gang igår, så litt skuffet nå. Vil bare ha det overstått. I motsetning til sist vet jeg hva jeg skal gjennom og det er jo ingen fest akkurat.

Termin imorgen!

Endret av murray
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...