Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2019


lillemeg90

Anbefalte innlegg

On 5/24/2019 at 7:57 AM, murray said:

Masse menssmerter igår ettermiddag, men de går over når jeg hviler. Trodde virkelig fødselen var på gang igår, så litt skuffet nå. Vil bare ha det overstått. I motsetning til sist vet jeg hva jeg skal gjennom og det er jo ingen fest akkurat.

Termin imorgen!

Spennende!🙊 Skjønner godt at du er skuffet, jeg har også hatt et par falske alarmer.

Her er det 5 dager til termin og den beryktede slimproppen gikk i går! Det var overraskende stas, selv om jeg vet at det egentlig ikke trenger å bety noe som helst 😂 Allikevel har jeg hørt at de fleste føder innen en uke etter at slimproppen har gått? Har noen peiling?

Endret av MamiC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, MamiC skrev:

Spennende!🙊 Skjønner godt at du er skuffet, jeg har også hatt et par falske alarmer.

Her er det 5 dager til termin og den beryktede slimproppen gikk i går! Det var overraskende stas, selv om jeg vet at det egentlig ikke trenger å bety noe som helst 😂 Allikevel har jeg hørt at de fleste føder innen en uke etter at slimproppen har gått? Har noen peiling?

Ting på gang hos deg nå ja 😄 hos meg gikk ikke slimproppen før jeg var i aktiv fødsel.

Hvordan er formen?! Jeg har termin idag og må hvile/sove hele tiden! Får vonde menssmerter bare jeg hoster. Med storesøster satt ting bare plutselig igang, men nå skal jeg åpenbart plages i dagesvis 😛 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææ, spennende!! Men tror det liksom ikke før jeg får se det. Har kun jevnt med mensmurringer og kynnere gjennom dagen, ikke noe som drar seg til, og det har heller ikke vært mer av det etter slimproppen gikk enn tidligere i uka. Så jeg føler fortsatt på meg at vi er mange dager unna.

Så kjedelig med så mye masevondter, murray! Det høres jo virkelig ut som om det skjer masse hos deg også, men irriterende at det ikke skrur seg til. Hvile høres ut som eneste fornuftige nå- og da øker jo også sjansen for at ting kickes i gang!! Siste innspurt!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atter en dag uten fødsel. Formen ble så fin utover ettermiddagen at jeg gikk på butikken og handlet. Ryddet og vasket. Nå stresser jeg litt med at termindatoen bare gikk forbi, er bekymret for at noe skal gå galt i magen. Dytter ofte på han nå for å sjekke at jeg får respons. Vurderer å ringe sykehuset imorgen bare for å høre noen profesjonelle si at jeg ikke trenger være redd. Nå er det null, niks, nada tegn til fødsel. Har time til overtidskontroll på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel hende det er stille før stormen??🙊 Men synes det høres ut som en god plan- noen ganger kan det være godt å bare høre det fra noen profesjonelle!❤️ Og det er ikke noe godt å går rundt å uroe seg! Jeg har på følelsen at det plutselig braker løs hos deg sånn som sist, og at du da er megaklar pga tidligere modningsvondter🔮 Håper det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, murray skrev:

Atter en dag uten fødsel. Formen ble så fin utover ettermiddagen at jeg gikk på butikken og handlet. Ryddet og vasket. Nå stresser jeg litt med at termindatoen bare gikk forbi, er bekymret for at noe skal gå galt i magen. Dytter ofte på han nå for å sjekke at jeg får respons. Vurderer å ringe sykehuset imorgen bare for å høre noen profesjonelle si at jeg ikke trenger være redd. Nå er det null, niks, nada tegn til fødsel. Har time til overtidskontroll på fredag.

Det er slett ikke uvanlig å gå overtid altså så du trenger ikke bekymre deg! :hjerte: 
Datoen er bare en omtrentlig dato for når baby skal forventes å komme.
Jeg fødte 8dager over med første jeg og han var frisk som en fisk hele veien!!
Da er det verre med andre som kom til termin og har hatt et første leveår som har vært en kamp altså!! 
Så jeg bare sier at det KAN være veldig positivt ;) å gå "overtid". 
Hvis du ser på ultralydskjemaet fra ordinær ultralyd så er det egentlig ikke overtid før etter maksgrensen som er uke 42+0 ;)
Hvis de spør om du vil settes i gang så husk at det kan ta FOR EVER!!!
Jeg ble satt i gang med første 6dager over (på egent ønske), det tok nesten 2 døgn og smertene var helt SYKE men det var lite effektive rier og det var absolutt IKKE verdt å bli satt i gang.

Endret av kvinne35+
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, kvinne35+ skrev:

Det er slett ikke uvanlig å gå overtid altså så du trenger ikke bekymre deg! :hjerte: 
Datoen er bare en omtrentlig dato for når baby skal forventes å komme.
Jeg fødte 8dager over med første jeg og han var frisk som en fisk hele veien!!
Da er det verre med andre som kom til termin og har hatt et første leveår som har vært en kamp altså!! 
Så jeg bare sier at det KAN være veldig positivt ;) å gå "overtid". 
Hvis du ser på ultralydskjemaet fra ordinær ultralyd så er det egentlig ikke overtid før etter maksgrensen som er uke 42+0 ;)
Hvis de spør om du vil settes i gang så husk at det kan ta FOR EVER!!!
Jeg ble satt i gang med første 6dager over (på egent ønske), det tok nesten 2 døgn og smertene var helt SYKE men det var lite effektive rier og det var absolutt IKKE verdt å bli satt i gang.

Takk for beroligende ord :) jeg er redd for å bli satt igang pga potensielt smertehelvete. Vondt er det jo uansett, men vil så gjerne ha en normal fødsel sånn som sist med gode pauser mellom riene.

Nå blir det litt klaging her, men jeg har så vondt hele tiden nå at jeg sliter med å bevege meg. Nedpresset er voldsomt, jeg får minirier som ikke blir til noe og babyen ligger så langt nede at det kjennes som lynnedslag i underlivet når han beveger seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, murray skrev:

Takk for beroligende ord :) jeg er redd for å bli satt igang pga potensielt smertehelvete. Vondt er det jo uansett, men vil så gjerne ha en normal fødsel sånn som sist med gode pauser mellom riene.

Nå blir det litt klaging her, men jeg har så vondt hele tiden nå at jeg sliter med å bevege meg. Nedpresset er voldsomt, jeg får minirier som ikke blir til noe og babyen ligger så langt nede at det kjennes som lynnedslag i underlivet når han beveger seg. 

Føler med deg 😭❤️ 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jubler over at i går var vi 39+0 det vil si 39 fullgåtte uker :hjerte:
Jeg jubler også over at i dag er vi 39+1 og med andre ord er vi i svangerskapsuke40 :hjerte:    
Jeg jubler også over at 
permisjonen har startet og at terminen bare er 9dager unna :hjerte:
Jeg jubler også over at jeg har hatt konstante menstruasjonssmerter/murringer (kynnere) siste 2-3døgn og nå siste døgn også jevnt med smerter i korsryggen samtidig. :):):)


Jeg har enda ikke pakket fødebagen og det er like over 1uke til termin. :rodme: :haar::klo::blush: 
PÅ TIDE Å FÅ RUMPA I GIR!!! :shoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også endelig født :) mye kjappere og vondere enn sist - fint å endelig være ferdig med det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, murray skrev:

Da har jeg også endelig født :) mye kjappere og vondere enn sist - fint å endelig være ferdig med det!

Gratulere. Kom barnet i dag? (hvilken uke+dag var du da?)

Lengde, vekt og hodeomkrets?

Endret av kvinne35+
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kvinne35+ skrev:

Gratulere. Kom barnet i dag? (hvilken uke+dag var du da?)

Lengde, vekt og hodeomkrets?

Han kom igår kveld 4 dager over termin. Tror han veide ca 3.4 og lengde 52 cm. Har ikke fått papirene enda. Veldig normal og fin og frisk gutt :) sklei rett inn i str 50 :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, murray skrev:

Han kom igår kveld 4 dager over termin. Tror han veide ca 3.4 og lengde 52 cm. Har ikke fått papirene enda. Veldig normal og fin og frisk gutt :) sklei rett inn i str 50 :) 

Gratulerer så mye 😍😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var hos JM i går (37+6). Det meste var fint, men SF målet hadde flatet nesten helt ut siden forrige kontroll ( to uker siden). Så ble henvist til enda en ultralyd på sykehuset. Ettersom jeg kjenner godt med liv, og alt annet var fint fikk jeg beskjed om å ikke bekymre meg og heller ikke hastehenvisning. Skulle få telefon fra sykehus over helga. Jeg er jo ikke helt happy og klarer ikke slappe heeeelt av, men ettersom hun er såpass aktiv kan jeg ikke tro at det er så veldig galt. Men merker jeg nå følger litt ekstra med på aktiviteten i magen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Butter skrev:

Var hos JM i går (37+6). Det meste var fint, men SF målet hadde flatet nesten helt ut siden forrige kontroll ( to uker siden). Så ble henvist til enda en ultralyd på sykehuset. Ettersom jeg kjenner godt med liv, og alt annet var fint fikk jeg beskjed om å ikke bekymre meg og heller ikke hastehenvisning. Skulle få telefon fra sykehus over helga. Jeg er jo ikke helt happy og klarer ikke slappe heeeelt av, men ettersom hun er såpass aktiv kan jeg ikke tro at det er så veldig galt. Men merker jeg nå følger litt ekstra med på aktiviteten i magen.

 

SF målet er ikke særlig utfyllende og når du kjenner alt som normalt og er frisk og rask så er det ingen grunn til at det skal bety noe som helst så bare slapp av du :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Butter skrev:

Var hos JM i går (37+6). Det meste var fint, men SF målet hadde flatet nesten helt ut siden forrige kontroll ( to uker siden). Så ble henvist til enda en ultralyd på sykehuset. Ettersom jeg kjenner godt med liv, og alt annet var fint fikk jeg beskjed om å ikke bekymre meg og heller ikke hastehenvisning. Skulle få telefon fra sykehus over helga. Jeg er jo ikke helt happy og klarer ikke slappe heeeelt av, men ettersom hun er såpass aktiv kan jeg ikke tro at det er så veldig galt. Men merker jeg nå følger litt ekstra med på aktiviteten i magen.

 

Ikke helt unormalt mot slutten siden magen synker 😊😊 alt er nok fint, men greit med en kontroll ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er jeg blitt litt lei. Det er tungt, det er mye som er vondt. Jeg vil ha han ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Avalon skrev:

Nå er jeg blitt litt lei. Det er tungt, det er mye som er vondt. Jeg vil ha han ut.

I agree!!!!
Jeg er 39+4 og kjenner at nå er det på tide at minsten her kommer ut!!! :hjerter_rundt:
Hvor langt er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, kvinne35+ skrev:

SF målet er ikke særlig utfyllende og når du kjenner alt som normalt og er frisk og rask så er det ingen grunn til at det skal bety noe som helst så bare slapp av du :):)

 

14 timer siden, lillemeg90 skrev:

Ikke helt unormalt mot slutten siden magen synker 😊😊 alt er nok fint, men greit med en kontroll ❤️

Ja, satser på det 😄.Og så lenge jeg kjenner bra med liv er jeg ikke så bekymret. Men merker jeg følger mer med sånn for kontrollene del, en for å kose meg med bevegelsene. Uansett glad for en kontroll for sikkerhets skyld. Bedre en gang for mye enn en for lite. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Butter skrev:

 

Ja, satser på det 😄.Og så lenge jeg kjenner bra med liv er jeg ikke så bekymret. Men merker jeg følger mer med sånn for kontrollene del, en for å kose meg med bevegelsene. Uansett glad for en kontroll for sikkerhets skyld. Bedre en gang for mye enn en for lite. 

For å si det sånn det var 1,1kg og flere cm i lengde i kontrast på første og andre barn men SF målet var det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...