Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2019


lillemeg90

Anbefalte innlegg

På 29.7.2019 den 8.35, murray skrev:

Hvordan går det damer?

Her er mini snart 9 uker og har akkurat begynt å oppdage hendene sine. Sover hele natta, men jeg venter bare på at det skal snu hehe..

Går veldig bra her! Veide over 6 kg for 1,5 uke siden og rundet 8 uker i går 😊 sover 3-5 timer i strekk om natten, litt pupp og nye 3-5t. Dagene er variable, men alltid blid og fornøyd så lenge puppen er innenfor rekkevidde 😋 

Ikke oppdaget hender og føtter enda, men han gliser som en sol og lager stadig nye lyder 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og Her går det og bra. Lille mini er snart 3 mnd og veier nok rundt 9 kg litt usikker har ikke veid han på en stund men sist veide han 7 kg. Og det er lenge siden. Han spiser hver time og jeg har mye melk. Han er blid og fornøyd og kan sove natten rundt eller spise etter 4-5 t litt variert. Han har også funnet hånda si💙

Endret av Mamma 2 gang
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.8.2019 den 17.13, Mamma 2 gang skrev:

Og Her går det og bra. Lille mini er snart 3 mnd og veier nok rundt 9 kg litt usikker har ikke veid han på en stund men sist veide han 7 kg. Og det er lenge siden. Han spiser hver time og jeg har mye melk. Han er blid og fornøyd og kan sove natten rundt eller spise etter 4-5 t litt variert. Han har også funnet hånda si💙

Gå ned å veie han på helsestasjonen da og få dem til å føre det inn :) Du har jo lov å veie utenom kontrollene vet du :) Jeg veier hver dato for 1mnd, 2mnd osv. Fører inn i babyboka :) Du skal vel ha 3mnd kontroll og 2 sprøyter og andre dose av drikkevaksinen på din snart nå du da :) :) Det er positivt :) Når han har passert 3mnd kan du måle lengde også :) Vi skal bestille pass når barnet blir 3mnd. 
Bruker nå str62 (er 7uker gammel) og startet med lengde på 48cm :tommelopp:

Endret av kvinne35+
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg bruker å få mensen 10-11 uker etter fødsel (tredje barnet nå).

Det er nå 7uker siden fødsel. Jeg har hatt menstruasjons murringer i sikkert 3-4uker.. Noen som vet hva det kan være? Jeg kan ikke huske at jeg har hatt det de andre gangene.. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer et dumt spm fra meg.. 🙈 Sier man at baby er 3 måneder når den er 12 uker eller når det er 3 måneder fra datoen han ble født? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2019 den 22.58, Slaben skrev:

Her kommer et dumt spm fra meg.. 🙈 Sier man at baby er 3 måneder når den er 12 uker eller når det er 3 måneder fra datoen han ble født? 

dato

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.9.2018 den 23.58, lillemeg90 skrev:

Litt om meg. 

Har en gutt på 3 år fra før og fir et år siden begynte vi å prøve på nummer to. Jeg har dessverre hatt to spontanaborter siden da, så selv om jeg er veldig glad for at jeg er gravid har det en liten bismak og mye bekymringer med seg.. nå får vi bare håpe det går fint denne gangen, hvis ikke er i h Erdal teksten at vi da får utredning for habituell abort. 

Krysser fingrene ❤

Vil du oppdatere :):) ??

Babyene er født ❤️ 

24.mars: Purple Basil :babyjente: (prematur)

21.april: Maya89 :babygutt: (litt prematur -vaginal fødsel)

1. Mai: albbas :babyjente: (vaginal fødsel)

2. Mai: Gillie :babyjente: (vaginal fødsel)

5. Mai: mamma 2 gang :babygutt: (vaginal fødsel)

7. Mai: lillemeg90 :babygutt: (vaginal fødsel)

19. Mai - Slaben :babygutt: (keisersnitt)

28. Mai - mamiC  :babygutt: (vaginal fødsel)

29. Mai - Murray :babygutt:  (vaginal fødsel)

2. Juni - Vaiana  :babygutt: (vaginal fødsel)

5. Juni - Andreaaaa :babygutt: (vaginal fødsel)

20. Juni - sprinter91 :babygutt: (igangsatt -vaginal fødsel)

14. Juni - Kvinne35+ :babysmokk: (vaginal fødsel)

18. Juni -  Linsina :babyjente: 

20. Juni -  butter  :babyjente: (vaginal fødsel)

22. Juni -  Avalon :babygutt: (akutt keisersnitt)

 


IKKE GITT INFORMASJON OM FØDSEL osv:

1. Mai - frk. Fersken, 101momtobe101 

11. Mai - Metzili  :babysmokk:

25. Mai - Mammalivet :babyjente:, NotYou :babyjente:

1. Juni - febmamma :babyjente::babygutt:

3. Juni - Fugleskremsel  :babyjente:

4. Juni - Koalaa

16. Juni -  california :babyjente:

20. Juni - sportsidioten

22. Juni - HellCat

24. Juni - Redd123

29. Juni - Mayah :babygutt:

Endret av kvinne35+
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2018 den 0.36, Metzili skrev:

Hei :) her blir jeg med! I dag er IKM, men jeg testet positivt allerede for noen dager siden. Termin er 14. mai. 

Jeg har en gutt på 2 år (også et mai barn)  fra før. Med gutten min prøvde vi i 7 måneder og hadde 1 SA før det klaffet. Denne gangen gikk det på PP4, eller egentlig PP3, siden PP1 begynte etter EL. Så vi ble litt overrasket over at det gikk så fort. Nå håper jeg bare at alt går fint denne gangen også. Foreløpig symptom er masse mensmurringer. 

 

På 9.9.2018 den 14.18, frk.fersken skrev:

Slenger meg på her. Foreløpig termin er 1/5, så er akkurat påbegynt uke nå. Formen er helt elendig, superkvalm. Hadde hypermesis forrige svangerskap, heldigvis ikke like dårlig som den gangen. ☺️

 

På 16.9.2018 den 14.53, Gjest Mammalivet skrev:

Hei :vinke:

Drister meg til å henge meg på skravletråden, selv om jeg ikke helt tørr å slippe jubelen enda. 

Er 4+1 i dag, så relativt tidlig. 

Opplevd både MA og SA to ganger tidligere, og har blitt ganske pessimist :ler: 

Har en gutt på 1,5 år :hjerte: 

Ut fra appen min har jeg termin 28. Mai :) 

 

På 17.9.2018 den 17.49, 101Momtobe101 skrev:

Da kommer det en liten oppdatering. Legen fant ut at jeg var 8 uker på vei, og termin 28.april. Tok tidlig ultralyd, og det var fint å se at det var liv og et lite mirakel inni der. Alt stod bra til 🤗

 

På 24.9.2018 den 17.12, Fugleskremsel skrev:

Hei! Så giret! Første barnet mitt, termin ca 3. Juni. 

Det er helt uvirkelig at jeg etter to år endelig skulle få oppleve dette. 

Er utålmodig, gleder meg så til å fortelle til folk. 

Finner ikke helt roen på at dette kommer til å holde helt inn... Tror jeg må ha meg en tidlig ul i 8. til 10. uke.... Så jeg får fortelle de nærmeste. 

 

På 28.9.2018 den 15.24, Hønselouisa skrev:

Hei dere! Nå har snoka her ei stund, men kan like godt hive meg med.

Jeg har termin 16.mai, og er 8+2 i dag. Fra før har jeg en gutt som nettopp har fylt to. Han kom etter noen måneders prøving, men denne gangen gikk det altså på første forsøk🙊

I motsetning til dere andre er jeg veldig lite plaget, i grunn på samme måte som med storebror. Litt ømme bryster, men ikke noe oppkast. Jeg er en del trøtt da, og blir fort sliten. På grunn av jobben jeg har, er jeg dog sykmeldt, så dagene er litt lange. Jeg tenker tidvis mye på alt som kan være galt med fosteret, så vi skal på tidlig ul i uke 11. Hjernen er min verste fiende🤔

 

På 2.10.2018 den 15.25, koalaa skrev:

Hei! Jeg er gravid for første gang og ifølge app så har jeg termin 4.juni. Jeg har ikke veldig peiling på dette mtp hvordan man regner. Ifølge app er jeg da 5+3..  Vurderer tidlig UL da jeg føler jeg må ha det «bekreftet», føler jeg ikke tør å glede meg helt. Dere som har vært gravide tidligere og har hatt tidlig UL, hvem uke anbefaler dere å ta det i?

En annen ting, jeg tar folat- men leser mye om at det er viktig med andre vitaminer/mineraler også gjennom kosthold. Jeg er nok litt dårlig på dette med variert kosthold og er litt redd for at jeg får i meg for lite av det naturlig. Har dere brukt kosttilskudd for gravide og i såfall hva anbefaler dere?:) 

 

På 6.10.2018 den 23.49, Febmamma skrev:

Hei :) 

der fant jeg endelig denne tråden! 🙊 

Jeg er 6+4 Idag :) var på tidlig ul på torsdag og der var det jammen meg to små frø ... var vanskelig å påvise hjerterytme , jordmor sa hun skimtet noe blinking, men ikke noe tydelig . Men jeg hadde el på syklusdag 19 så var 5+8 når jeg var på ul. Skal uansett til ny ul kommende torsdag så får vi se da. Veldig spent og veldig bekymra ❤️

 

På 8.10.2018 den 15.18, California skrev:

Første runde IVF og en porsjon flaks ga to blå (etter to år prøving og en SA). Håper spiren holder seg fast til 14.juni,som er beregnet termindato. Trøtt, men foreløpig ikke kvalm. 

 

På 8.10.2018 den 17.18, Sportsidioten skrev:

Hei hei.

jeg slenger meg inn her. Mannen og jeg hadde tenkt til å begynne å prøve neste EL. Lite visste jeg at jeg allerede hadde en spire i magen ☺️

Er i dag 6+1 og har foreløping termin 5 juni. Er så sinnsykt trøtt og svimmel, det er latterlig! Heldigvis forståelsesfull partner ♥️

 

På 9.10.2018 den 13.27, Sprinter91 skrev:

Sniker meg inn her🙈

Testa positivt (2-3) på Clearblue digital igår, og foreløbig termin er 16 juni😍

Er mamma til en gutt på snart 11 år ifra før som jeg fikk når jeg var 16. Er veldig spennende og skummelt på en gang når det er så stor aldersforskjell mellom de😊

Når forteller man det til søsken?😍

 

På 15.10.2018 den 20.45, HellCat skrev:

Hei! «nygravid» her, termin 22. Juni. Fortsatt ganske uvirkelig, ble gravid på første prøveperiode. Er gravid for første gang. Veksler mellom å ville fortelle det til alle og frykte det verste, at det ikke vil vare🙈

 

På 15.10.2018 den 23.57, linsina skrev:

Slenger meg på her ☺️ Antatt termin er 16 juni ❤️ 5+4 i dag.

Dette blir vårt første barn, og jeg har begynt å glede meg sånn smått. Kjenner jeg er litt bekymret for om vi mister, men krysser fingrene for at spiren sitter. 

Har vært litt kvalm av og på gjennom hele dagen noen dager, så noen dagers opphold og nå kvalm igjen i dag. Noen som har hatt lignende som enten mistet kvalmen helt eller ble den sterkere etterhvert?

har første svangerskapskontroll hos jordmor om 2 uker og tidlig ultralyd om 3,5 uke ☺️

 

På 18.10.2018 den 12.50, Slaben skrev:

Jeg slenger meg på her jeg 🙂

10+1 i dag. Legen satte termin 17. mai 😅 Første gang jeg er gravid. Var heldig og det klaffa på første forsøk 💙💕 

Har bestilt meg tidlig ultralyd som jeg skal på om 2 uker. Vurderer også om jeg skal ta en privat før ordinær i uke 18 som ikke er før 12. desember, med hensyn til julegaveønsker 🤪 Jeg har hørt at det ikke er like vanlig å få indikasjon på kjønn på tidlig ultralyd lenger? I følge den kinesiske fødselskalender blir det gutt 🤓 Har liksom alltid sett for meg at jeg skal ha jente. Blir spennende; det viktigste er uansett bare at babyen er frisk. 

 

På 22.11.2018 den 10.24, Redd123 skrev:

Jeg har termin 24 Juni 

 

På 22.11.2018 den 22.39, Mayah skrev:

Sniker meg inn her, jeg 😶 9+1 idag, med termin 29.juni! Fra før har jeg verdens fineste lille gutt på 15 mnd, så hvis dette går bra kommer det til å være 23 mnd imellom de. For å være helt ærlig har det nok ikke gått helt opp for meg ennå, til tross for tidlig ultralyd, helt syk kvalme og andre like lite morsomme symptomer 😛 Førstemann er et IVF-barn som ble til etter mange år med prøving, mens den her plutselig slo seg ned i magen etter den første og eneste menstruasjonen jeg hadde etter fødsel... Hodet mitt er ikke innstilt på at slike ting kan skje med kroppen min, så er nok litt derfor det føles uvirkelig ennå. 

Ser at flere sliter i matveien om dagen 😝 Var gravid på samme tid av året sist gang, og da som nå er klementiner en veldig fin ting! 😝 Flere som i tillegg til kvalmen har den INTENSE, gnagende sultfølelsen selv om man har spist gjerne 2 og 3 ganger de siste timene? 😝

 

På 4.12.2018 den 20.57, Sprinter91 skrev:

Skal på ny TUL neste uke og jeg gleeeder og gruer meg meg såå mye, for jeg føler meg så lite gravid, tenk om det ikke er liv lengre :(

Er 11+4 idag :)

Hei.
Kunne dere oppdatere oss med informasjon om:

-Dato for fødsel,
-eventuell skjønn (iallfall antall babyer) og
-hvis dere ønsker også hvordan dere fødte og vekt/lengde og hodeomkrets :)

Mvh ei i gruppa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, kvinne35+ skrev:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hei.
Kunne dere oppdatere oss med informasjon om:

-Dato for fødsel,
-eventuell skjønn (iallfall antall babyer) og
-hvis dere ønsker også hvordan dere fødte og vekt/lengde og hodeomkrets :)

Mvh ei i gruppa :)

Gutt født 19.05, 3990 g ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Slaben skrev:

Gutt født 19.05, 3990 g ☺️

Gratulerer :) Gikk fødselen fint? Vaginal fødsel eller keisersnitt? Hvordan går det med babyen nå :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, kvinne35+ skrev:

Gratulerer :) Gikk fødselen fint? Vaginal fødsel eller keisersnitt? Hvordan går det med babyen nå :) ?

Takk, det samme! 😊

Fødselen endte dessverre med keisersnitt pga langsom fremgang. Men det gikk bra med alle og bebis er en liten (stor) klump  som stort sett er veldig fornøyd dagen lang 🥰💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, kvinne35+ skrev:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hei.
Kunne dere oppdatere oss med informasjon om:

-Dato for fødsel,
-eventuell skjønn (iallfall antall babyer) og
-hvis dere ønsker også hvordan dere fødte og vekt/lengde og hodeomkrets :)

Mvh ei i gruppa :)

18 juni - jente ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble satt i gang på overtid. De tok vannet og startet drypp litt etter, og deretter var hun ute samme dag. Startet med lystgass da jeg hadde ca 5cm åpning, og ringte på jordmor da jeg kjente at riene begynte å endre seg og gjøre veldig-veldig vondt. Viste seg da at jeg hadde full åpning og kunne begynne å presse. Da var det for sent for epidural, og en halvtime etterpå kom hun med sine 4510g og 54cm. Stor baby men bare 4 sting, så selv om ventetiden ble ekstra lang og tålmodigheten ble testet tar jeg gjerne det igjen for en så grei førstegangs fødsel. Ammingen derimot har vært et annet kapittel... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, California skrev:

Jeg ble satt i gang på overtid. De tok vannet og startet drypp litt etter, og deretter var hun ute samme dag. Startet med lystgass da jeg hadde ca 5cm åpning, og ringte på jordmor da jeg kjente at riene begynte å endre seg og gjøre veldig-veldig vondt. Viste seg da at jeg hadde full åpning og kunne begynne å presse. Da var det for sent for epidural, og en halvtime etterpå kom hun med sine 4510g og 54cm. Stor baby men bare 4 sting, så selv om ventetiden ble ekstra lang og tålmodigheten ble testet tar jeg gjerne det igjen for en så grei førstegangs fødsel. Ammingen derimot har vært et annet kapittel... 

Hvilken dato var fødsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2019 den 16.42, kvinne35+ skrev:

 

Lillegutt ble født 07.06, ble igangsatt med ballong :) Fødte vaginalt.

han veide 3980g og var 50cm❤️

 

Hei.
Kunne dere oppdatere oss med informasjon om:

-Dato for fødsel,
-eventuell skjønn (iallfall antall babyer) og
-hvis dere ønsker også hvordan dere fødte og vekt/lengde og hodeomkrets :)

Mvh ei i gruppa :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2019 den 12.16, California skrev:

Jeg ble satt i gang på overtid. De tok vannet og startet drypp litt etter, og deretter var hun ute samme dag. Startet med lystgass da jeg hadde ca 5cm åpning, og ringte på jordmor da jeg kjente at riene begynte å endre seg og gjøre veldig-veldig vondt. Viste seg da at jeg hadde full åpning og kunne begynne å presse. Da var det for sent for epidural, og en halvtime etterpå kom hun med sine 4510g og 54cm. Stor baby men bare 4 sting, så selv om ventetiden ble ekstra lang og tålmodigheten ble testet tar jeg gjerne det igjen for en så grei førstegangs fødsel. Ammingen derimot har vært et annet kapittel... 

Hei :)
Hvilken dato kom barnet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, kvinne35+ skrev:

Gratulerer :):)
Hvordan går det med deg og den lille?

Tusentakk :) Alt er bra med oss, er sykt å tenke på at han blir 10 uker på fredag 😮 Med dere da? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2019 den 2.51, Avalon skrev:

Blir 8 uker på lørdag. Vi har det fremdeles beintøft.

I feel you, jeg var inne i gruppa de nå og vet du, det du beskriver der er PRESIS som jeg har vært gjennom med forrige.
Barnet er nå 16mnd. Hvis du trenger noen å prate med så er jeg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...