Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2019

lillemeg90

Anbefalte innlegg

På 14.12.2018 den 14.34, kvinne35+ skrev:

Gratulerer.

Hvordan ser de egentlig at det er ei jente?
Det er jo greit med gutter pga de har penis men hva med jenter?
Hvor mange prikker er det f.eks?

Han snakket om to streker som gikk parallelt med noe☺️ Om jeg husker rett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, kvinne35+ skrev:

Hehe det er vel heller det at jeg har hatt det så travelt med de to jeg har bl.a. minste som er 8mnd nå og har mye oppfølging pga ernæring, vekt, motorikk og allergi. Hehe. Vanligvis er ikke jeg så tålmodig. Med de to forrige var det totalt 6stk ultralyder pr svangerskap. Ved 13+ uker hadde jeg med dem min tredje TUL. Sååå.. Det var litt rart ja. Det har blitt litt annen prioritering av både tid og penger denne gangen men vi var en tur til JM (jordmor) i uke 13+ å fikk høre hjertelyd. Vi skulle egentlig på TUL den dagen men hun som skulle foreta den var sykemeldt så første ledige time ble når jeg blir 16+0 men egentlig var jo det greit da for før det var jo det eneste vi trengte vite om det var liv sånn egentlig.. Men nå er jeg SKIKKELIG nysgjerrig. Hvor mange UL har du hatt så langt? 

Hehe! Det er noe med det altså.. Men dere fikk no hørt hjertelyd uansett, å det er veldig betryggende☺️ 

Lov å være nysjerrig nå ja🙈 Ikke lenge igjen😍 Jeg var på en i uke 8+4 tror jeg det var.. Så 12, 14, 17.. Men det er for at jeg har hatt så mye vondt, at legen har villet følge med.. Jeg så derimot ingenting på ultralyden som han tok sist nå, den varte et minutt, og jeg snudde meg.. 😁 Skal ikke vite kjønn, så ville ikke se😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å lese om utviklingen deres og ordinær ultralyd! Jeg har i januar, tror det vil føles enda mer ekte da!

Jeg var veldig kvalm fra uke 8-12, og så gikk det gradvis over. Men har altså nesten ikke vært kvalm i det hele tatt de siste 3-4 ukene. I dag våknet jeg med en voldsom kvalme, føler jeg holder på å kaste opp hele tiden! Er det vanlig med tilbakefall godt uti 2.trimester, eller er det omgangssyke?🙊 Er 17 uker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med ekstrem sult for tiden 😖 Spiser, blir fort mett og en halvtime/time etter er jeg så sulten at det er vondt. Dagen består av å være sulten å planlegge hva jeg skal spise liksom. Ikke lett når matlysten ikke eksisterer 🤢 

Var på ul, ble flyttet frem en uke 🤪 Skjønner ikke helt hvordan det er mulig men. Og så er det kanskje en lillebror der 🥰 Men oppdaterer skikkelig når jeg har vært på OUL i januar. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, MamiC skrev:

Gøy å lese om utviklingen deres og ordinær ultralyd! Jeg har i januar, tror det vil føles enda mer ekte da!

Jeg var veldig kvalm fra uke 8-12, og så gikk det gradvis over. Men har altså nesten ikke vært kvalm i det hele tatt de siste 3-4 ukene. I dag våknet jeg med en voldsom kvalme, føler jeg holder på å kaste opp hele tiden! Er det vanlig med tilbakefall godt uti 2.trimester, eller er det omgangssyke?🙊 Er 17 uker nå.

Hva andre symptomer har du? Og hvilke har endret seg eller oppstått den senere tiden?

Endret av kvinne35+
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, MamiC skrev:

Er ganske vanlig at man kan bli kvalm igjen 😊 har hatt det begge ganger, men forsvant heldigvis etter bare noen dager :) har du stresset mer de siste dagene? Om magen følger etter er det vel mest sannsynlig omgangssyke 🙄

4 timer siden, Vaiana skrev:

Jeg sliter med ekstrem sult for tiden 😖 Spiser, blir fort mett og en halvtime/time etter er jeg så sulten at det er vondt. Dagen består av å være sulten å planlegge hva jeg skal spise liksom. Ikke lett når matlysten ikke eksisterer 🤢 

Var på ul, ble flyttet frem en uke 🤪 Skjønner ikke helt hvordan det er mulig men. Og så er det kanskje en lillebror der 🥰 Men oppdaterer skikkelig når jeg har vært på OUL i januar. 

Den ulvehungeren hadde jeg også 😥 sluttet heldigvis etter noen uker 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger. Kvalmen lettet veldig ila dagen, så er sannsynligvis bare tilbakefall av graviditetssymptomer. Men håper virkelig det bare skal vare noen dager, for jeg var virkelig dårlig i morges😩 Har ikke stresset spesielt de siste dagene heller, men har gjort mer de siste ukene fordi jeg har vært i bedre form og fordi jula nærmer seg. Men godt å høre at flere også har varierende form!😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MamiC skrev:

Takk for tilbakemeldinger. Kvalmen lettet veldig ila dagen, så er sannsynligvis bare tilbakefall av graviditetssymptomer. Men håper virkelig det bare skal vare noen dager, for jeg var virkelig dårlig i morges😩 Har ikke stresset spesielt de siste dagene heller, men har gjort mer de siste ukene fordi jeg har vært i bedre form og fordi jula nærmer seg. Men godt å høre at flere også har varierende form!😅

Jeg hadde det likt for noen uker siden. Kvalmen ga seg rundt 12+ og så kom den tilbake for fullt uken etterpå og holt på til litt ut i 15+.. nå er jeg 16+4 og der har gitt seg helt :)  Har derimot blitt trøttere, mye migrene og så tror jeg jammen jeg har fått bekkenløsning og...

Noen med erfaringer rundt bekkenløsning? Kjennes ut som jeg har et blåmerke langs hele bekkenet, noen ganger sliter jeg med å gå og det kjennes ut som hofta ligger er skritt bak beina. 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Andreaaaa skrev:

Jeg hadde det likt for noen uker siden. Kvalmen ga seg rundt 12+ og så kom den tilbake for fullt uken etterpå og holt på til litt ut i 15+.. nå er jeg 16+4 og der har gitt seg helt :)  Har derimot blitt trøttere, mye migrene og så tror jeg jammen jeg har fått bekkenløsning og...

Noen med erfaringer rundt bekkenløsning? Kjennes ut som jeg har et blåmerke langs hele bekkenet, noen ganger sliter jeg med å gå og det kjennes ut som hofta ligger er skritt bak beina. 😒

Høres ut som bekkenløsning ja 😕 jeg har god hjelp av kiropraktor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL gjennomført.

Satt tilbake 2dager ifølge mål etter første dag siste menstruasjon men satt frem 7dager etter babyens hodemål osv.. Så det er ikke godt å si.. Får nok vite noe sikkert på OUL som er om 3uker. 

Venter en til av samme skjønn som de to forrige.. Alt så bra ut men det var vanskelig å se så mye siden morkaken lå foran babyen.. 

Så med 2 dager tilbake er jeg 15+5 og med 7dager frem er jeg 17+0 så det er jammen ikke godt å si du.. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært til ordinær ultralyd😃👏 

Frisk og aktiv baby😍 Jeg har termin 19/5😊 Vet ikke kjønn, for dette vil vi ikke vite😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, kvinne35+ skrev:

UL gjennomført.

Satt tilbake 2dager ifølge mål etter første dag siste menstruasjon men satt frem 7dager etter babyens hodemål osv.. Så det er ikke godt å si.. Får nok vite noe sikkert på OUL som er om 3uker. 

Venter en til av samme skjønn som de to forrige.. Alt så bra ut men det var vanskelig å se så mye siden morkaken lå foran babyen.. 

Så med 2 dager tilbake er jeg 15+5 og med 7dager frem er jeg 17+0 så det er jammen ikke godt å si du.. :klo:

3 timer siden, Maya89 skrev:

Frisk og aktiv baby😍 Jeg har termin 19/5😊 Vet ikke kjønn, for dette vil vi ikke vite😃 

Gratulerer begge to! ❤

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen blir det deling av nyheten i familien!!! :):)

Jeg skal jeg overraske familien med ny innkjøpte mammaklær til anledningen da tenker jeg det blir stor overraskelse du
:):gravid::idesmil::rodmer:

16+3 pr i dag og ingen har skjønt noenting av famillien,
sikkert fordi de tenker det er så ulogisk siden jeg fødte tidligere i vår! :fnise::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammalivet
På 20.12.2018 den 12.06, kvinne35+ skrev:

UL gjennomført.

Jeg vet ikke om du har to jenter eller to gutter fra før av, men det blir en knall trio da :hoppendeglad: 

Selv har jeg troa på å få 3 gutter, men har ikke OUL før til torsdag. Kjenner jeg gruer meg litt, men blir veldig stas uansett :hjerte: Har spart på klæne førstemann hadde på under 1års fotograferingen. Blir det lillebror nå så var planen å ta bilde i samme klær :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Under 3uker til OUL, jeg gleder meg.

Ikke minst til å få en bindende termin og til å få vite hva skjønn det er siden det ble bare sagt at de ikke var helt sikre på skjønnet, men trodde det var.. 

Endret av kvinne35+
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.12.2018 den 13.40, Maya89 skrev:

Gratulerer 😁❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.12.2018 den 15.51, Maya89 skrev:

Vil ønske alle dere damer en riktig god jul☺️🎁 Kos dere me babymagen, og spis med «måte» som vi sier her😏 

God jul 😁.

Har kost meg masse. Veldig rart å plutselig være den gjesten som er vanskelig i matveien, hehe. Sånn som at kjøttet må være gjennomstekt, nøye på skylling av frukt og grønt m.m. Men de rundt forstår og tilpasser. 

Ellers har jeg de siste dagene begynt å kjenne noe jeg tror er liv. Er ikke sikker, men er noe jeg ikke har kjent før. Enten noe som stryker og/eller dytter forsiktig i meg inni magen. Kjennes anderledes ut enn det som jeg tidligere har oppfattet som stikk og strekk i selve livmor. Hadde vært veldig koslig hvis det er liv jeg kjenner og veldig betryggende ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Butter skrev:

God jul 😁.

Har kost meg masse. Veldig rart å plutselig være den gjesten som er vanskelig i matveien, hehe. Sånn som at kjøttet må være gjennomstekt, nøye på skylling av frukt og grønt m.m. Men de rundt forstår og tilpasser. 

Ellers har jeg de siste dagene begynt å kjenne noe jeg tror er liv. Er ikke sikker, men er noe jeg ikke har kjent før. Enten noe som stryker og/eller dytter forsiktig i meg inni magen. Kjennes anderledes ut enn det som jeg tidligere har oppfattet som stikk og strekk i selve livmor. Hadde vært veldig koslig hvis det er liv jeg kjenner og veldig betryggende ❤️

Vet akkurat hva du snakker om!😂 Var på pinnekjøtt igår, å den lukten gjorde meg meget uvel!😂 Glad de hadde pølse for og si det slik! 

Det kan godt være bevegelse du kjenner i magen nå ja😃 Jeg opplevde det som litt viberering inni magen, helt rar følelse! Tror nok når noe føles «unaturlig» at det må vær babyen🤭 Det kjennes nok enda bedre om en uke eller 2😍👏 Er 20 uker idag, og har kjent det utenpå magen i en ukes tid, det er så koselig!❤️ Bare gled deg! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...