murray Skrevet 2. oktober 2018 #141 Del Skrevet 2. oktober 2018 34 minutter siden, Mamma 2 gang skrev: Har en veldig herlig gynekolog som har stått ved min side siden vi prøvde få barn første gang og han sa til meg at om ikke fastlegen ga med sykemld ville han gjøre det. Så en gynekolog kan og gi det ettersom jeg har forstått det!! Et lite tips! Takk for tips! Følte meg som en nav-snylter der jeg satt og det er overhode ikke tilfelle. Forrige svangerskap presset jeg meg selv for å unngå sykemelding og stod løpet ut selv om jeg ikke skulle gjort det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koalaa Skrevet 2. oktober 2018 #142 Del Skrevet 2. oktober 2018 34 minutter siden, Andreaaaa skrev: Hei! Da er vi på akkurat samme dag tror jeg:) står 5+3 i min kalender/app i dag også! Jeg bestilte tidlig ultralyd hos en klinikk i Oslo og forhørte meg om når de anbefalte meg å komme og da ga hun meg 16 oktober fordi det var 7+0 Jeg kjøpte en pakke på et svensk apotek som jeg fikk anbefalt av hun som jobbet der, er selv ganske dårlig på å få i meg alt jeg skal. Den inneholder like mye folat som vanlige folsyretsbletter bare masse annet i tillegg. Ganske store tabletter. Denne var det: https://www.apotekhjartat.se/produkt/hjartats-multivitamin-gravid-100-st/ Så spennende! 😊 Har ikke fortalt noen om det enda, så er veldig allrigth å høre med andre i samme situasjon! Jeg har lest om tidlig UL alt fra 7 til 11, men vet ikke om det har så mye å si? Prøver å ikke lese meg ihjel om alt😅 Se der ja- må sjekke ut de. Da er det ikke bare jeg som tenker det kan være lurt- er vel egentlig bare å starte med vitaminer/mineraler når vi vet selv at vi ikke får i oss nok gjennom kosten.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreaaaa Skrevet 2. oktober 2018 #143 Del Skrevet 2. oktober 2018 9 minutter siden, koalaa skrev: Så spennende! 😊 Har ikke fortalt noen om det enda, så er veldig allrigth å høre med andre i samme situasjon! Jeg har lest om tidlig UL alt fra 7 til 11, men vet ikke om det har så mye å si? Prøver å ikke lese meg ihjel om alt😅 Se der ja- må sjekke ut de. Da er det ikke bare jeg som tenker det kan være lurt- er vel egentlig bare å starte med vitaminer/mineraler når vi vet selv at vi ikke får i oss nok gjennom kosten.. Hehe ja det er fort gjort å lese litt for mye🙈 men ring en klinikk og fortell om syklusen din så regner de ut når du kan ta tidlig ultralyd😊 lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma 2 gang Skrevet 2. oktober 2018 #144 Del Skrevet 2. oktober 2018 57 minutter siden, murray skrev: Takk for tips! Følte meg som en nav-snylter der jeg satt og det er overhode ikke tilfelle. Forrige svangerskap presset jeg meg selv for å unngå sykemelding og stod løpet ut selv om jeg ikke skulle gjort det. Det er ikke bra for deg el ungen. Vi må ta det med ro når kroppen forteller oss det! Og det er veldig uprofesjonelt av legen din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 2. oktober 2018 Forfatter #145 Del Skrevet 2. oktober 2018 1 time siden, koalaa skrev: Hei! Jeg er gravid for første gang og ifølge app så har jeg termin 4.juni. Jeg har ikke veldig peiling på dette mtp hvordan man regner. Ifølge app er jeg da 5+3.. Vurderer tidlig UL da jeg føler jeg må ha det «bekreftet», føler jeg ikke tør å glede meg helt. Dere som har vært gravide tidligere og har hatt tidlig UL, hvem uke anbefaler dere å ta det i? En annen ting, jeg tar folat- men leser mye om at det er viktig med andre vitaminer/mineraler også gjennom kosthold. Jeg er nok litt dårlig på dette med variert kosthold og er litt redd for at jeg får i meg for lite av det naturlig. Har dere brukt kosttilskudd for gravide og i såfall hva anbefaler dere?:) Velkommen og gratulerer ❤ Jeg var 6+5 dette svangerskapet og 9+3 forrige svangerskap. Det var mye mer å se 9+3. Da så jeg en liten reke som svømte rundt. Denne gangen 6+5 var det bare en runding med et hjerte som banket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koalaa Skrevet 2. oktober 2018 #146 Del Skrevet 2. oktober 2018 1 time siden, lillemeg90 skrev: Velkommen og gratulerer ❤ Jeg var 6+5 dette svangerskapet og 9+3 forrige svangerskap. Det var mye mer å se 9+3. Da så jeg en liten reke som svømte rundt. Denne gangen 6+5 var det bare en runding med et hjerte som banket. Takk:) Så kjekt å høre.. Er det jeg tenker og, at når man venter litt lenger så ser man litt mer Da tror jeg at jeg venter noen uker til:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 2. oktober 2018 #147 Del Skrevet 2. oktober 2018 Forrige gang var jeg på UL ved 7, 10 og 12 uker. Den ved 12 uker var "finest", for da så jeg faktisk en baby, og fikk vite mye om hvordan det sto til. Ved 7 uker var det bare en flekk, og ved 10 uker en bamsemums som viftet med armene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mammalivet Skrevet 3. oktober 2018 #148 Del Skrevet 3. oktober 2018 15 timer siden, Albbas skrev: Forrige gang var jeg på UL ved 7, 10 og 12 uker. Den ved 12 uker var "finest", for da så jeg faktisk en baby, og fikk vite mye om hvordan det sto til. Ved 7 uker var det bare en flekk, og ved 10 uker en bamsemums som viftet med armene. Enig i at det er mer moro å se på ultralyd etter uke 10/11, men ville ha tatt i uke 7 uansett. Jeg skal neste uke 7+4 da, bare for å bekrefte bankende hjerte. I 2014 mistet jeg i uke 6-7, men det ble ikke oppdaget før ultralyd i uke 11. Ingen symptomer forvant, og jeg hadde ingen blødninger Skulle ønske da at jeg så det tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 3. oktober 2018 Forfatter #149 Del Skrevet 3. oktober 2018 35 minutter siden, Mammalivet skrev: Enig i at det er mer moro å se på ultralyd etter uke 10/11, men ville ha tatt i uke 7 uansett. Jeg skal neste uke 7+4 da, bare for å bekrefte bankende hjerte. I 2014 mistet jeg i uke 6-7, men det ble ikke oppdaget før ultralyd i uke 11. Ingen symptomer forvant, og jeg hadde ingen blødninger Skulle ønske da at jeg så det tidligere. Hadde du mye symptomer også? Det er liksom skrekken men all helsepersonell sier jo man mister symptomer ved MA. Så blir så usikker når jeg leser om eksempler som ditt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mammalivet Skrevet 3. oktober 2018 #150 Del Skrevet 3. oktober 2018 11 minutter siden, lillemeg90 skrev: Hadde du mye symptomer også? Det er liksom skrekken men all helsepersonell sier jo man mister symptomer ved MA. Så blir så usikker når jeg leser om eksempler som ditt.. Store ømme bryster og oppkast fra uke 6. Jeg kastet opp hver dag fram til utskrapninga, og de sa at dette hadde noe med at morkaka kunne vokse litt selv etter at embryoet døde. I mitt tilfellet var det i alle fall 3-4 uker fra det døde til ultralyden, og ingen symptomer forsvant men i svangerskapet med sønnen min gikk symptomene opp og ned. Kastet opp fra uke 6 da også, men noen dager kjente jeg ingenting igjen. Hadde også blødninger i det svangerskapet, men alt gikk bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 3. oktober 2018 #151 Del Skrevet 3. oktober 2018 59 minutter siden, Mammalivet said: Enig i at det er mer moro å se på ultralyd etter uke 10/11, men ville ha tatt i uke 7 uansett. Jeg skal neste uke 7+4 da, bare for å bekrefte bankende hjerte. I 2014 mistet jeg i uke 6-7, men det ble ikke oppdaget før ultralyd i uke 11. Ingen symptomer forvant, og jeg hadde ingen blødninger Skulle ønske da at jeg så det tidligere. Ja jeg skjønner det, men jeg merker på meg selv at det bare har gått noen dager fra TUL og bankende hjerte til jeg er bekymret igjen. Har hatt to TUL hittil i svangerskapet, og føler meg ikke trygg på at hjertet fortsatt slår... Så hvis jeg bare skulle valgt en UL ville jeg hatt det senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mammalivet Skrevet 3. oktober 2018 #152 Del Skrevet 3. oktober 2018 12 minutter siden, Albbas skrev: Ja jeg skjønner det, men jeg merker på meg selv at det bare har gått noen dager fra TUL og bankende hjerte til jeg er bekymret igjen. Har hatt to TUL hittil i svangerskapet, og føler meg ikke trygg på at hjertet fortsatt slår... Så hvis jeg bare skulle valgt en UL ville jeg hatt det senere. Kjenner meg igjen i det ja. Tror jeg brukte 6000kr på ultralyder forrige svangerskap. Alle før uke 13.. Skal holde meg til en i uke 7, og 1 i uke 12 hvis alt er fint neste uke nå🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vaiana Skrevet 3. oktober 2018 #153 Del Skrevet 3. oktober 2018 Jeg skal få tettere oppfølging denne gangen på sykehuset pga endometriose, håper jeg får ultralyder innimellom. Hvis ikke skal jeg hvertfall på ul i uke 14 slik som de forrige gangene Fytti så sulten jeg er! Men morgenkvalmen har kommet og tissetrangen på natt! Ja takk til symptomer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mammalivet Skrevet 4. oktober 2018 #154 Del Skrevet 4. oktober 2018 Fysøren som jeg føler med dere med alvorlig svangerskapskvalme!! Det er så jævli å være kvalm. Sist svangerskap kjente jeg kun kvalmen på morgenen, men nå er det mer døgnkvalme og oppkast gjennom hele dagen Men det regnes ikke som ekstremt, og jeg lurer på hva jeg kan gjøre for kvalmen? Funker sånne seabands? Noen som har prøvd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 4. oktober 2018 Forfatter #155 Del Skrevet 4. oktober 2018 9 timer siden, Vaiana skrev: Jeg skal få tettere oppfølging denne gangen på sykehuset pga endometriose, håper jeg får ultralyder innimellom. Hvis ikke skal jeg hvertfall på ul i uke 14 slik som de forrige gangene Fytti så sulten jeg er! Men morgenkvalmen har kommet og tissetrangen på natt! Ja takk til symptomer. Så godt å vite at man får ekstra oppfølging ❤ 1 time siden, Mammalivet skrev: Fysøren som jeg føler med dere med alvorlig svangerskapskvalme!! Det er så jævli å være kvalm. Sist svangerskap kjente jeg kun kvalmen på morgenen, men nå er det mer døgnkvalme og oppkast gjennom hele dagen Men det regnes ikke som ekstremt, og jeg lurer på hva jeg kan gjøre for kvalmen? Funker sånne seabands? Noen som har prøvd? Jeg prøvde seabands forrige gang uten sørlig effekt men hører jo at det hjelper andre. Skader ikke å prøve ellers så hjelper det å spise lite og hyppig. Før den ekstreme kvalmen kom så spiste jeg hver 1,5 time for å holde det i sjakk. Nok søvn er viktig. Ingefærkapsler hører jeg hjelper noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinne35+ Skrevet 4. oktober 2018 #156 Del Skrevet 4. oktober 2018 Hei. Jeg har termin juni 2019. Jeg er 5+0. Jeg fødte for 6mnd siden. Jeg har ekstreme mensensmerter over magen. Noen som husker om dette var normalt? Det er så rart å ha det når det er så kort tid siden fødsel... Mvh kvinne35+. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinne35+ Skrevet 4. oktober 2018 #157 Del Skrevet 4. oktober 2018 På 1.9.2018 den 23.56, lillemeg90 skrev: Drister meg til å lage denne skravletråden ✌ Velkommen til skravletråd for oss med termin i mai og juni 2019. Håper den fyller seg opp med masse forventningsfulle mammaer 👌 Terminliste: 1. Mai - frk. Fersken, 101momtobe101 5. Mai - albbas 10. Mai - Lillemeg90 11. Mai - Gillie 14. Mai - Metzili 15. Mai - mamma 2 gang 16. Mai - Hønselouisa 20. Mai - maya89 25. Mai - Murray 28. Mai - mammalivet 3. Juni - fugleskremsel 4. Juni - Koalaa 6. Juni - Andreaaaa 18. Juni - vaiana Termin 9.juni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 4. oktober 2018 Forfatter #158 Del Skrevet 4. oktober 2018 4 minutter siden, kvinne35+ skrev: Hei. Jeg har termin juni 2019. Jeg er 5+0. Jeg fødte for 6mnd siden. Jeg har ekstreme mensensmerter over magen. Noen som husker om dette var normalt? Det er så rart å ha det når det er så kort tid siden fødsel... Mvh kvinne35+. Velkommen jeg har også hatt mye murringer i dette svangerskapet og når vi fikk storebror. Har blitt fortalt at det er helt normalt:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinne35+ Skrevet 4. oktober 2018 #159 Del Skrevet 4. oktober 2018 1 minutt siden, lillemeg90 skrev: Velkommen jeg har også hatt mye murringer i dette svangerskapet og når vi fikk storebror. Har blitt fortalt at det er helt normalt:) Takk Syntes bare det var så merkelig når det var så kort tid siden livmor bar en baby. 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 4. oktober 2018 Forfatter #160 Del Skrevet 4. oktober 2018 4 minutter siden, kvinne35+ skrev: Takk Syntes bare det var så merkelig når det var så kort tid siden livmor bar en baby. 😂 Forstår det, men den har jo allerede blitt liten igjen så nå er det samme prosess igjen 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå