Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2019


lillemeg90

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, Mamma 2 gang skrev:

Ja men denne uka som kommer blir laaang😅Er sååå spent😍

Hva med deg da? Skal du på ul?

Hehe ser den 😅 

Jeg skal til legen i morgen og håper å bli henvist mtp. Historien vår. Hvis ikke bestille jeg nok en privat til slutten av 1 trimester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er privat jeg går da. Men brukte samme gyn ved forrige svangerskap og han kjenner vår historie😊Gleder meg så💖

Ellers noen plager? Jeg sliter med bekkenet ryggen, kvalme, svimmelhet og murringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Mamma 2 gang skrev:

Hvordan gikk testen momtobe? Tror du på det nå? Jeg tok en ny cleare blue i stad for og sjekke at d går rett vei. Den lyste 3+❤️

Har ikke hatt tid til å ta den enda, som planlagt. Skal ta den i morgen tidlig! Blir spennende å se om det faktisk står ”gravid“. Føler meg helt pigg, ingen plager så langt! Kroppen føles ikke annerledes!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har også kvalmen meldt seg denne uka. Nærmest nøyaktig på samme måte som sist. Blir kvalm bare jeg tenker på mat eller er i matbutikk. Klarer ikke velge noe. Matlukt er det verste. Heldigvis ingen oppkast (enda) så satser på at jeg kommer meg gjennom dette uten sykmelding.

Stor medfølelse til dere andre kvalme! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestilt ul 4.oktober. Etter mine beregninger vil jeg da være i uke 11.

Endret av frk.fersken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, frk.fersken skrev:

Vi har bestilt ul 4.oktober. Etter mine beregninger vil jeg da være i uke 11.

Hadde ventet så lenge selv hadde det ikke vært for at jeg har vært gravid utenfor livmor før. Så må forsikre meg at det sitter riktig😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mamma 2 gang skrev:

Hadde ventet så lenge selv hadde det ikke vært for at jeg har vært gravid utenfor livmor før. Så må forsikre meg at det sitter riktig😊

Skjønner. Vart tøft å fortelle det til kjæresten, men han tok det greit/fint! Når har du termin ? 🤗 Skal bestille legetime raskt, og ønsker da ultralyd for å sjekke at alt er greit. Får man ta det tidlig ? Koster det noe hvis man gjør det på helsestasjon ? 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mamma 2 gang skrev:

Visste det sååå bra😍Hold meg oppdatert👍Da er vi nesten like langt på vei🤗

Veldig gøy!! Det skal eg gjøre 👍🏼 Spennende å kunne snakke med noen som venter omtrent samtidig. Håpet det er liv i magen min 😍 Jeg har funnet ut at termin er 1.mai. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, 101Momtobe101 skrev:

Skjønner. Vart tøft å fortelle det til kjæresten, men han tok det greit/fint! Når har du termin ? 🤗 Skal bestille legetime raskt, og ønsker da ultralyd for å sjekke at alt er greit. Får man ta det tidlig ? Koster det noe hvis man gjør det på helsestasjon ? 😛

Hvis man ikke har lege som tar ultralyd selv så må man som regel gå privat og betale for det selv med mindre man har et risikosvangerskap 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Hvis man ikke har lege som tar ultralyd selv så må man som regel gå privat og betale for det selv med mindre man har et risikosvangerskap 😊 

Ok, mener de gjør det på helsestasjonen her. Blir spennende å se når den tid kommer 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammalivet

Hei :vinke:

Drister meg til å henge meg på skravletråden, selv om jeg ikke helt tørr å slippe jubelen enda. 

Er 4+1 i dag, så relativt tidlig. 

Opplevd både MA og SA to ganger tidligere, og har blitt ganske pessimist :ler: 

Har en gutt på 1,5 år :hjerte: 

Ut fra appen min har jeg termin 28. Mai :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Mammalivet skrev:

Hei :vinke:

Drister meg til å henge meg på skravletråden, selv om jeg ikke helt tørr å slippe jubelen enda. 

Er 4+1 i dag, så relativt tidlig. 

Opplevd både MA og SA to ganger tidligere, og har blitt ganske pessimist :ler: 

Har en gutt på 1,5 år :hjerte: 

Ut fra appen min har jeg termin 28. Mai :) 

Velkommen! Håper det går veien for deg! 

Jeg har også mistet to ganger så tror ikke helt på at det blir en baby før om en god stund 😅 men har kommet over de gangene jeg har mistet og har godt stigende Hcg, så krysser fingrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammalivet
3 timer siden, lillemeg90 skrev:

Velkommen! Håper det går veien for deg! 

Jeg har også mistet to ganger så tror ikke helt på at det blir en baby før om en god stund 😅 men har kommet over de gangene jeg har mistet og har godt stigende Hcg, så krysser fingrene :)

Hvor langt er du på vei? 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 15.9.2018 den 22.07, 101Momtobe101 skrev:

Skjønner. Vart tøft å fortelle det til kjæresten, men han tok det greit/fint! Når har du termin ? 🤗 Skal bestille legetime raskt, og ønsker da ultralyd for å sjekke at alt er greit. Får man ta det tidlig ? Koster det noe hvis man gjør det på helsestasjon ? 😛

Hei beklager sent svar!! Jeg tar det privat og koster rundt 1800kr tror jeg . Når jeg skal ta er jeg 6+0 akkurat og i uke 7. Går fint det og regner med og se hjerte som slår.Har beregnet at jeg har termin 15 mai😊Vet ikke om mandler tatt det på helsestasjon . Kunne ikke det med forrige man. Bra kjæresten tok det bra!!

Formen min er ekstremt ille kvalme og svimmelmessig😔Må nok til legen og bli sykemeldt. Vet det blir krise på jobb men ikke min feil.Av en eller annen grunn tåler ikke jeg HCG stigning og blir dårlig. Håper bare jeg slipper all oppkasten!!🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Mammalivet skrev:

Hei :vinke:

Drister meg til å henge meg på skravletråden, selv om jeg ikke helt tørr å slippe jubelen enda. 

Er 4+1 i dag, så relativt tidlig. 

Opplevd både MA og SA to ganger tidligere, og har blitt ganske pessimist :ler: 

Har en gutt på 1,5 år :hjerte: 

Ut fra appen min har jeg termin 28. Mai :) 

Velkommen skal du være og gratulerer!

jeg fikk TIDLIG positiv cleare blue digital 3+3 og her går det foreløpig veien! Men om kroppen din sliter med og holde på ungen( som jeg slet med før min nr 1)

så anbefaler jeg deg og gå på klinikk Fjeld på Majorstua ( om du bor i oslo) Hun reddet meg!!!!!💖Hun driver med akupunktur og er råflink☺️Vært litt i media osv. Tar rundt 400kr gangen og evt litt mer første gang pga konsultasjon først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mamma 2 gang skrev:

Hei beklager sent svar!! Jeg tar det privat og koster rundt 1800kr tror jeg . Når jeg skal ta er jeg 6+0 akkurat og i uke 7. Går fint det og regner med og se hjerte som slår.Har beregnet at jeg har termin 15 mai😊Vet ikke om mandler tatt det på helsestasjon . Kunne ikke det med forrige man. Bra kjæresten tok det bra!!

Formen min er ekstremt ille kvalme og svimmelmessig😔Må nok til legen og bli sykemeldt. Vet det blir krise på jobb men ikke min feil.Av en eller annen grunn tåler ikke jeg HCG stigning og blir dårlig. Håper bare jeg slipper all oppkasten!!🙏

Det går helt fint. Jeg har funnet ut at jeg har termin 1.mai, ut ifrå siste blødningsdag som var 20.juli. Klarer ikkje stole helt på den appen om hvor mange uker jeg er på vei. Veldig redd for hvordan han ville reagere 😳

Formen min er veldig bra, ikka kvalm eller noe dårlig. Syns det er litt rart, er det ikke ? Håper jeg og slipper den oppkasten. 

Skal til legen i dag og forsikre oss om at det er liv og eventuelt ta tidlig ultralyd. Blir spennende 🤭

Endret av 101Momtobe101
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, 101Momtobe101 skrev:

Det går helt fint. Jeg har funnet ut at jeg har termin 1.mai, ut ifrå siste blødningsdag som var 20.juli. Klarer ikkje stole helt på den appen om hvor mange uker jeg er på vei. Veldig redd for hvordan han ville reagere 😳

Formen min er veldig bra, ikka kvalm eller noe dårlig. Syns det er litt rart, er det ikke ? Håper jeg og slipper den oppkasten. 

Skal til legen i dag og forsikre oss om at det er liv og eventuelt ta tidlig ultralyd. Blir spennende 🤭

Det er veldig forskjellig hvordan man har det som gravid, noen har alle symptomer på graviditet mens andre har ingen :)

Lykke til hos legen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...