Gå til innhold

Hvem drepte Birgitte Tengs ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, NordicViking said:

I rapporten fra kriminalteknikerne, konkluderes det med at gjerningsmannen må ha vært kraftig blodtilsølt. Dette samsvarer med skadene på liket, blodmengden på klærne og blodet på åstedet. Hvorfor i all verden ville en person som kjører ned en annen person forsøke å dekke over dette ved å utøve så ekstrem vold at vedkommende ble tilsølt med blod? Det rimer ikke.

Det stemmer nok om det er en gjerningsmann og at drapet har skjedd slik politiet antar. Jeg tror det er to personer i en bil, og at de har båret og slept henne. Da trenger de ikke å ha mye blod på klærne. Både kriminalteknikerne og politiet har hatt tunnelsyn hele veien. De "vet" hva som har skjedd - jeg tror bare ikke det er slik.

Skadene var av typen man får om man faller ned en fjellskrendt - i hvert fall det de sa etter obduksjonen. De konkluderte derfor med at hun var slått med en liten stein. Passer også bra med min teori om å falle hardt ned i steiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Kristina Schwartz said:

Dette tror jeg også kan være nærmere sannheten, at løsningen er enklere enn man tror. Det som ligner voldtekt kan eventuelt være begått av en annen person. Var visst mange gærninger i området drapsnatten, med referanse til det som sto i Jahrs bok. Men, nå er ikke jeg kjent i området i det hele tatt. 

Skulle bare se ut som en voldtekt - er i hvert fall min teori.

Fetteren hadde aldri blitt arrestert om de fant et lik etter en påkjørsel - de hadde da hatt søkelyset etter andre personer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Terningkast 3 skrev:

Skadene var av typen man får om man faller ned en fjellskrendt - i hvert fall det de sa etter obduksjonen. 

Hvor i all verden har du det fra, at obduksjonsrapporten sier at skadene ligner det du får om du faller ned fra en fjellskrent? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Terningkast 3 skrev:
Skadene var av typen man får om man faller ned en fjellskrendt - i hvert fall det de sa etter obduksjonen. De konkluderte derfor med at hun var slått med en liten stein. Passer også bra med min teori om å falle hardt ned i steiner.

Professor Inge Morild og doktor Per Lilleng sto for obduksjonen av Birgitte på Gades institutt i Bergen. De brukte over 8 timer på obduksjonen. Professor Bjørnar Olaisen, som leder Den rettsmedisinske kommisjonen, støttet i retten det arbeidet de to kollegene hadde gjort med å undersøke avdøde, og han sluttet seg til konklusjonene fra de to om dødsårsaken. Dette er ikke nybegynnere som synser i vei. Dette er erfarne personer som vet hva de gjør. Dersom de hadde hatt mistanke om at Birgitte var blitt påkjørt, så ville de ha rapportert om skader som støttet opp om dette. Det finnes ingen slike skader!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, NordicViking said:

Hvor i all verden har du det fra, at obduksjonsrapporten sier at skadene ligner det du får om du faller ned fra en fjellskrent? 

Episode 2 i serien - tror det er i løpet av de første 15 minuttene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, NordicViking said:

Professor Inge Morild og doktor Per Lilleng sto for obduksjonen av Birgitte på Gades institutt i Bergen. De brukte over 8 timer på obduksjonen. Professor Bjørnar Olaisen, som leder Den rettsmedisinske kommisjonen, støttet i retten det arbeidet de to kollegene hadde gjort med å undersøke avdøde, og han sluttet seg til konklusjonene fra de to om dødsårsaken. Dette er ikke nybegynnere som synser i vei. Dette er erfarne personer som vet hva de gjør. Dersom de hadde hatt mistanke om at Birgitte var blitt påkjørt, så ville de ha rapportert om skader som støttet opp om dette. Det finnes ingen slike skader!

Jeg snakker om påkjørsel i lav fart - skadene rett under knærne kan vel tyde på det? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Terningkast 3 skrev:

Jeg snakker om påkjørsel i lav fart - skadene rett under knærne kan vel tyde på det? 

Hun har også blitt kvalt med «kverkegrep». Lite forenlig med påkjørsel.

Skadene på beina kan teoretisk ha oppstått ved at en bildør har blitt klemt mot dem, Hvis hun har forsøkt å unnslippe.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Terningkast 3 skrev:

Det stemmer nok om det er en gjerningsmann og at drapet har skjedd slik politiet antar. Jeg tror det er to personer i en bil, og at de har båret og slept henne. Da trenger de ikke å ha mye blod på klærne. Både kriminalteknikerne og politiet har hatt tunnelsyn hele veien. De "vet" hva som har skjedd - jeg tror bare ikke det er slik.

Spiller ingen rolle om det var to eller tre eller fem personer som bar henne. Du blir tilsølt av blod når du hamrer løs på en kropp gjentatte ganger med f.eks. en stein eller en "hammerlignende gjenstand"!  Når kriminalteknikerne konkluderer slik de gjør, så baserer de dette på erfaring fra andre saker der avdøde er utsatt for stump vold - slik det er i dette tilfellet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I am still trying to find out if X-ray were involved during the autopsy procedure, in order to determine the full extent of her injuries. If this was not done, then this was a serious case of neglect.

Endret av Crabs and IceWater
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Terningkast 3 skrev:

Hadde hun blitt påkjørt - selv i lav fart, så ville merkene på leggene ha vært noenlunde vannrett. Disse skadene går på skrå nedover. Det er ingen ting som tyder på at dette skyldes at hun ble påkjørt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, NordicViking skrev:

Hadde hun blitt påkjørt - selv i lav fart, så ville merkene på leggene ha vært noenlunde vannrett. Disse skadene går på skrå nedover. Det er ingen ting som tyder på at dette skyldes at hun ble påkjørt.

Har du en ide om hva merkene på leggene kan skyldes?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Delgado skrev:

Leste et sted der man funderte på om det kunne skyldes stropper på båren som hun ble fraktet bort på. Skal se om jeg finner denne artikkelen igjen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Delgado said:

Skadene på beina kan teoretisk ha oppstått ved at en bildør har blitt klemt mot dem, Hvis hun har forsøkt å unnslippe.

Korrekt - stemmer med min teori. Kvelningen skjedde etter påkjørselen. Man kan ha brukt en Maglite eller lignende gjenstander. Han/Hun/de skjønte at livet ikke var til å redde. Satte derfor igang en dekkoperasjon for å slippe unna selv. Er ingen fasit dette, men i hvert fall det jeg tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, NordicViking skrev:

Spiller ingen rolle om det var to eller tre eller fem personer som bar henne. Du blir tilsølt av blod når du hamrer løs på en kropp gjentatte ganger med f.eks. en stein eller en "hammerlignende gjenstand"!  Når kriminalteknikerne konkluderer slik de gjør, så baserer de dette på erfaring fra andre saker der avdøde er utsatt for stump vold - slik det er i dette tilfellet.

Det er ikke snakk om å hamre løs på en person dersom det er en påkjørsel. Man sitter inni bilen og blir ikke tilsølt av blod.

7 minutter siden, Delgado skrev:

Klær kan f.eks. hekte seg fast i kjøretøyet og dermed kan man bli kvalt.

2 minutter siden, Delgado skrev:

Ved påkjørselen

Anonymkode: ead0b...d2a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, NordicViking skrev:

Leste et sted der man funderte på om det kunne skyldes stropper på båren som hun ble fraktet bort på. Skal se om jeg finner denne artikkelen igjen.

Ja, har også lest dette et sted. Men utvikler man blåmerker etter at døden har inntruffet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke snakk om å hamre løs på en person dersom det er en påkjørsel. Man sitter inni bilen og blir ikke tilsølt av blod.

I obduksjonsrapporten står det at hun er blitt utsatt for stump vold, det vill i dette tilfellet si gjentatte slag mot hodet. Omfanget av skadene i hodet er ikke forenelig med en påkjørsel.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
17 minutter siden, NordicViking said:

Husk at obduksjonen er påvirket av hva politiet fortalte - at hun var slått med stein. Som nevnt tidligere er skadene lik de man finner om man faller ned en fjellskrendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klær kan f.eks. hekte seg fast i kjøretøyet og dermed kan man bli kvalt.

Ved påkjørselen

Si hva man vil om politet i denne saken, men at de ikke fulgte et spor som innbefattet påkjørsel gjorde de nok helt rett i. Det var ingen holdepunkter for det, og er en helt søkt teori. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Terningkast 3 skrev:

Husk at obduksjonen er påvirket av hva politiet fortalte - at hun var slått med stein. Som nevnt tidligere er skadene lik de man finner om man faller ned en fjellskrendt.

det er det dummeste jeg har hørt. Det er selvfølgelig omvendt. Det er obduksjonen som forteller politiet hva årsaken kan være - ikke omvendt.

Anonymkode: 87f7c...632

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Delgado skrev:

Ja, har også lest dette et sted. Men utvikler man blåmerker etter at døden har inntruffet?

Jeg har iallefall hørt om blåmerker som har blitt oppdaget etter at døden har inntruffet, men hva slikt skyldes vet jeg ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...