Gå til innhold

Hvem drepte Birgitte Tengs ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Crabs and IceWater skrev:

But, again...is there in public domain..is there a statement, made by the farmer, explaining the exact condition the gate were in when he arrived ?

bonden og politimannen - det var en av dem som vitnet i retten om at han var HELT sikker på at grinda var hhv åpen eller lukket - han demonstrerte det ved å gå bort til døra i rommet og vise hvordan en dør ser ut når den er åpen og når den er lukket - så, ja der finnes en sikker uttalelse - jeg kan bare ikke huske om det var bonden eller politimannen

Anonymkode: 87f7c...632

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Crabs and IceWater skrev:

Some say that the police have learned a heck of a lot from this, but can anyone point to specific protocols that were changed since 1995 ?  

politiet har endret sin avhørspraksis. De bruker en annen metode nå.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Crabs and IceWater skrev:

Some say that the police have learned a heck of a lot from this, but can anyone point to specific protocols that were changed since 1995 ?  

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

politiet har endret sin avhørspraksis. De bruker en annen metode nå.

I lenken nedenfor kan man lese om den nye avhørsmetoden, K.R.E.A.T.I.V.

https://www.politiforum.no/artikler/avhor-og-metodeutvikling/384326

Anonymkode: ead0b...d2a

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

bonden og politimannen - det var en av dem som vitnet i retten om at han var HELT sikker på at grinda var hhv åpen eller lukket - han demonstrerte det ved å gå bort til døra i rommet og vise hvordan en dør ser ut når den er åpen og når den er lukket - så, ja der finnes en sikker uttalelse - jeg kan bare ikke huske om det var bonden eller politimannen

Bonden, ifølge Rustad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Whoa! Der var det mye drøyt. Greit at han dreit seg ut men han er bare ett menneske, og alle kan feile.

Anonymkode: 53072...5e2

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Whoa! Der var det mye drøyt. Greit at han dreit seg ut men han er bare ett menneske, og alle kan feile.

ja, det var ille. Men selve intervjuet var interessant synes jeg.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2018 den 23.03, Rettferdighet skrev:

Han ene var på vakt i militæret, og han andre sloss med noen andre narkofolk og kjørte bilen i grøfta. Hva slags interesse har de folkene?

Hvem kjørte en bil i grøfta? Skjedde dette samme dag som drapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

n

12 minutter siden, AnonymBruker said:

ja, det var ille. Men selve intervjuet var interessant synes jeg.

Ja. "Da Tina Ble Drept" skrevet av forfatteren av VG artikkelen ble anbefalt av Vera her på forumet så jeg leser den nå mens jeg venter på at Rustad's bok om BT skal komme som E-bok. Det er likheter mellom BT, og Tina saken fks var Dalstrøm i området da Tina forsvant også. Anbefales!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, NordicViking said:

Hvem kjørte en bil i grøfta? Skjedde dette samme dag som drapet?

"Perry". den eldre narkomane i TV-serien som skrek "Hva har jeg gjort!?", stumpa cigs i panna si osv. Samme dagen ja.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En ting er å ha tanken å meningen i sitt eget hode, men å sende meldingen direkte til Finsal synes jeg er meget drøyt...

Men jeg er ikke overrasket over at folk eier så lite mellom ørene at de gjør slikt, at han har tabbet seg ut for så være, men ingen fortjener å få slike direkte meldinger som han og Thorstveit har fått..

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Crabs and IceWater skrev:

No, I have not seen any documentary series or read any books, but as I understand it, what caught the farmer's attention, was the torn  rope that was used to keep the gate closed. If he had not seen the torn rope, she could have been laying there a lot longer before she was discovered.Unless, of course, there was something else about the gate that he noticed. So tell me. after the police left the scene after completing the night watch..did the police plan on a follow up...further investigate ? Perhaps alert the farmer on what they had discovered...there seem s to be none of this

Jeg har lest hele tråden, alle 186 sidene. Du kommer inn i tråden, og er veldig bastant på at dette er en bilulykke, at hun har blitt påkjørt mens hun tisset, og kaller omtrent alle (inkludert etterforskerne) dumme som ikke har forstått dette som du mener er så åpenbart. 
Men du har ikke sett dokumentaren, eller lest bøkene??

Anonymkode: 96af7...fe4

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, NordicViking skrev:

Har fetteren gitt noen begrunnelse for hvorfor han "syklet videre" tilbake til Kopervik sentrum, og ikke syklet hjem istedenfor?

Han har forklart at han ble full av angst og fortvilelse over det han hadde gjort, og syklet på måfå. Brydde seg ikke om at han møtte jenta som han kjente, og som vitnet om at hun hadde truffet ham. Det var når han syklet hjemover at han traff vitnet, og han har altså selv bekreftet at han syklet forbi henne.

I avhør har han forklart seg om mange detaljer som ingen hadde fortalt ham om, han rettet også på misvisende beskrivelser som politiet bevisst hadde "plantet" for å kontrollere informasjon de fikk.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/WLOWP2/birgitte-saken-fetteren-visste-for-mye

Anonymkode: 0d2bd...376

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kommet over denne boka, tenkte kanskje noen her også kunne være interessert. Om hvordan justismord oppstår Tengs-saken er også omtalt. Jeg har ikke lest boka selv ennå, men har reservert den på biblioteket.  https://www.haugenbok.no/Fagb-ker/Jus/Justismordets-retorikk/I9788279901716

Endret av Vampyrina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, NordicViking skrev:

Har fetteren gitt noen begrunnelse for hvorfor han "syklet videre" tilbake til Kopervik sentrum, og ikke syklet hjem istedenfor?

Hvis du mener tilståelsen er basert på fantasi, hva har det da si hvilken begrunnelse han måtte ha kommet med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.10.2018 den 20.54, Crabs and IceWater skrev:

The couple that saw a car coming at high speed, and what they thought might be an older model BMW or something.... do you know where this was spotted... and the approximate time..   

Can you please stop commenting in english.. This is a norvegian forum and it's annoying.. Maybe you could see that from the lack of replies to your posts.. 

You can use Google translate. 

Anonymkode: ee643...6da

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Can you please stop commenting in english.. This is a norvegian forum and it's annoying.. Maybe you could see that from the lack of replies to your posts.. 

You can use Google translate. 

Anonymkode: ee643...6da

Engelsk er bedre enn google-norsk.

Grunnen til at postene blir ignorert er ikke fordi han skriver engelsk, men fordi det ikke er noe å kommentere. Jeg leser ikke postene engang og har blokkert personen, jeg har ikke gått glipp av noe i denne tråden uansett. Du kan jo prøve det, så slipper du å irritere deg over å se innleggene. 

Anonymkode: 36580...1bf

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Engelsk er bedre enn google-norsk.

Grunnen til at postene blir ignorert er ikke fordi han skriver engelsk, men fordi det ikke er noe å kommentere. Jeg leser ikke postene engang og har blokkert personen, jeg har ikke gått glipp av noe i denne tråden uansett. Du kan jo prøve det, så slipper du å irritere deg over å se innleggene. 

Anonymkode: 36580...1bf

Samme her. Og jeg tror det er mange som har blokkert vedkommende. Derfor får h*n så lite oppmerksomhet. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Perry". den eldre narkomane i TV-serien som skrek "Hva har jeg gjort!?", stumpa cigs i panna si osv. Samme dagen ja.

Ifølge TV-serien skulle han ha vært oppskrapt i ansiktet. Kan det være at disse vitnene tok feil, og at det kanskje var merker etter sigaretter?

Fikk han bilen opp av grøfta igjen samme dag, og var bilen i kjørbar stand? Dersom han ikke hadde tilgang til sin egen bil, så er det mulig at det ikke var han som BT eventuelt fikk sitte på med. I så fall er ikke han den mest sannsynlige av moduskandidatene.

Endret av NordicViking
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, NordicViking said:

Ifølge TV-serien skulle han ha vært oppskrapt i ansiktet. Kan det være at disse vitnene tok feil, og at det kanskje var merker etter sigaretter?

Fikk han bilen opp av grøfta igjen samme dag, og var bilen i kjørbar stand? Dersom han ikke hadde tilgang til sin egen bil, så er det mulig at det ikke var han som BT eventuelt fikk sitte på med. I så fall er ikke han den mest sannsynlige av moduskandidatene.

Det skal ha vært merker etter en slåsskamp hvor han fikk juling. Han hadde også en fyllekrangel med dama, og oppførte seg rabiat pga det. Forsøkte å hoppe ut av en bil i fart, og kjørte ut i grøfta med sin egen bil den kvelden BT ble drept så han var såpass busy at politiet mente han ikke kunne være gjerningsmannen men helt solid alibi hadde han ikke. Det var en som hjalp han å få bilen opp av grøfta samme dagen som politiet garantert har avhørt. Bilen kan han jo ha villet lakke om, og bytte dekk på pga skader den fikk da den havna i grøfta. Finsdal fra Kripos sa i retten at sporene rundt Perry var undersøkt, og at det ikke var noe mer i den historien. Altså ble han vel mer eller mindre sjekket ut av saken.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...