Gå til innhold

Hvem drepte Birgitte Tengs ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Må bare si at det er MANGE flere enn før som har fått øynene opp for at fetteren er uskyldig også her i lokalsamfunnet. Mitt inntrykk er at det er ganske stort flertall som har tatt det innover seg faktisk. 

Anonymkode: b8c9d...aa0

Heldigvis! 

Anonymkode: e5fb6...0ad

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper de har dna klart her. Han er 47 år. Og drapet på B.T er snart 24 år siden. Kan det ha sammenheng?

Anonymkode: 48a71...158

Håper de tar en sjekk på fyren om de ikke har gjort det tidligere. Man vet jo aldri. Denne fyren har en lang forhistorie med vold, og han begynte å havne på kjøret allerede på 80-tallet.

Anonymkode: ccb8a...ad3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper de tar en sjekk på fyren om de ikke har gjort det tidligere. Man vet jo aldri. Denne fyren har en lang forhistorie med vold, og han begynte å havne på kjøret allerede på 80-tallet.

Ser at det var i 1998 at han ble skutt av politiet i Haugesund, så han var iallfall allerede ganske ekstrem ikke lenge etter drapet på BT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han syke som hugget hun damen til døde med øks i Haugesund, er det en av de som har vært inni bildet?

Anonymkode: 9c943...b6b

Han må ha vært 23-24 år i 1995. Er det noen av moduskandidatene som passer aldersmessig? Hva med han som nesten kvalte en sykepleierstudent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, NordicViking skrev:

Han må ha vært 23-24 år i 1995. Er det noen av moduskandidatene som passer aldersmessig? Hva med han som nesten kvalte en sykepleierstudent?

Han passer vel ikke med noen av de mest "kjente" moduskandidatene fra bøkene/tv-serien tror jeg. Men det var jo mange flere enn de som ble belyst der som politiet syns var interessante kandidater. Finsal hadde vel en liten bunke om jeg husker riktig.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser at det var i 1998 at han ble skutt av politiet i Haugesund, så han var iallfall allerede ganske ekstrem ikke lenge etter drapet på BT.

Den siktedes far sier at sønnen har levd et liv preget av mye rus, vold og psykisk sykdom. Han har følt seg som en hjelpeløs tilskuer i sønnens liv. De har bedt om hjelp mange ganger, men det har ikke vært mye hjelp å få.

Han skal ha over 20 dommer, primært narko- og voldsrelatert. Vet ikke om noe av dette er relatert til f.eks. voldtekt eller annen seksualisert vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han passer vel ikke med noen av de mest "kjente" moduskandidatene fra bøkene/tv-serien tror jeg. Men det var jo mange flere enn de som ble belyst der som politiet syns var interessante kandidater. Finsal hadde vel en liten bunke om jeg husker riktig.

1 time siden, NordicViking skrev:

Den siktedes far sier at sønnen har levd et liv preget av mye rus, vold og psykisk sykdom. Han har følt seg som en hjelpeløs tilskuer i sønnens liv. De har bedt om hjelp mange ganger, men det har ikke vært mye hjelp å få.

Han skal ha over 20 dommer, primært narko- og voldsrelatert. Vet ikke om noe av dette er relatert til f.eks. voldtekt eller annen seksualisert vold.

Leste at han fikk sin første dom som 15-åring. Det passer godt med den ene moduskandidaten det har vært skrevet mye om i denne tråden. 

Anonymkode: 07c9c...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leste at han fikk sin første dom som 15-åring. Det passer godt med den ene moduskandidaten det har vært skrevet mye om i denne tråden. 

Hvem da? Han passer ikke med noen av moduskandidatene fra tv-serien, eller han voldtektsmannen fra boka til Rustad såvidt jeg vet. Om du tenker på han som prøvde å kvele psykologen, så er det ikke han nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem da? Han passer ikke med noen av moduskandidatene fra tv-serien, eller han voldtektsmannen fra boka til Rustad såvidt jeg vet. Om du tenker på han som prøvde å kvele psykologen, så er det ikke han nei.

Tenkte på sistnevnte ja. Hvordan vet du at det ikke er den samme? Begge hadde omfattende rulleblad fra de var 15, rus, psykiatri, vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte på sistnevnte ja. Hvordan vet du at det ikke er den samme? Begge hadde omfattende rulleblad fra de var 15, rus, psykiatri, vold.

Det er vel flere detaljer som ikke stemmer med den kandidaten. Han var fra Skudenes, ikke fra Haugesund, og ikke dømt for noe narkotikarelatert såvidt jeg vet, men sedelighetsforbrytelser og overfall. Tror kanskje ikke han bor på Haugalandet lenger heller. Husker ikke helt når på 80-tallet han begikk det sykkelpumpe-angrepet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.8.2018 den 8.56, T-Rex skrev:

Nei, det er han ikke. Han fikk erstatning etter at en bank ikke lenger ville tilby ham jobb som kunderådgiver, da det ble klart at han var Birgittes drapsmann.

Birgitte Tengs fetter får ikke erstatning

Det er forøvrig fullt mulig at en som er skyldig som søren får erstatning fra staten, når bevisene ikke holder i en rettssak. De holdt ellers til at fetteren ble dømt til å betale erstatning til Birgittes foreldre (sannsynlighetsovervekt).

Jo, han er reinvaska. Politiet har reinvaska fetteren. 

Anonymkode: 8b6bb...707

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser nå at han politimannen som fikk frem tilståelsen tok selvmord noen år senere.

Anonymkode: 3c7f7...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

VG hadde en pluss-artikkel om de "triste skjebnene" til etterforskerne i denne Tengs-saken.  

Jeg har ikke slikt pluss-abonnement, og er heller ikke interessert i å betale så mye for å bare lese denne ENE artikkelen. Men dersom noen allerede betaler for dette opplegget, så kanskje dere kan komme emd en kjapp oppdatering i denne tråden? 

Anonymkode: ec214...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

VG hadde en pluss-artikkel om de "triste skjebnene" til etterforskerne i denne Tengs-saken.  

Jeg har ikke slikt pluss-abonnement, og er heller ikke interessert i å betale så mye for å bare lese denne ENE artikkelen. Men dersom noen allerede betaler for dette opplegget, så kanskje dere kan komme emd en kjapp oppdatering i denne tråden? 

Anonymkode: ec214...1bb

Bla 1 side tilbake, link i innlegg 4003-4005 omhandler mye av det samme du sikkert får lese i vg's + artikkel

Anonymkode: 18b7f...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/WLOWP2/birgitte-saken-fetteren-visste-for-mye

Nå traff jo fetteren blink på åtte punkter som politiet mente kun gjerningsmannen kjente til. 

På den måten er det forståelig at fetteren ble blinket ut som mulig gjerningsmann, men metodene holdt selvfølgelig ikke mål - med det vi vet nå. 

Sårt å lese VG- artikkelen. 

Anonymkode: 330ca...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Nina1975
På 21.2.2019 den 13.20, AnonymBruker skrev:

For meg som vokste opp på Karmøy på 90-tallet må jeg bare si at denne saken fortsatt trenger en løsning, ikke bare for de pårørte (så klart), men også for hele lokalsamfunnets skyld. Men om ikke bevisene er totalt fellende og konkrete mot en spesifikk drapsmann eller kvinne, så kommer halve øya til å nekte å tro på det. Det ligger så langt inn i ryggmargen på øya at fetteren gjorde det. Mange boikottet TV-serien, og nekter å ta til seg ny info som har kommet frem.

Hele øya sirkulerte rundt denne saken i mange år, og vi fikk så lite info. Når denne boka og TV-serien kom fikk de fleste av oss totalt sjokk. Ufattelige detaljer om etterforskningen. Hvordan man fortsatt kan tro at fetteren gjorde det etter å ha fått disse opplysningene er for meg vanskelig å forstå.

Snakket med et familiemedlem/ slektning av både Birgitte og fetteren for et par måneder siden. H*n sa: "Vi har jo alltid vært 100% sikre på at fetteren gjorde det, det har aldri vært noen tvil hos oss". TV-serien har på en måte samla øysamfunnet og splittet det opp igjen på ny. 

Det MÅ komme en klinkende klar dom her. 

Anonymkode: e5fb6...0ad

Det same sa en politimann til meg for 4-5 år siden. Så de hadde nok bestemt seg.

Endret av Nina1975
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975
På 21.2.2019 den 20.52, AnonymBruker skrev:

Han syke som hugget hun damen til døde med øks i Haugesund, er det en av de som har vært inni bildet?

Anonymkode: 9c943...b6b

Har også tenkt tanken.. Han har alltid vært alvorlig psykisk syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det noe nytt i denne saken ift dna? Håper svaret blir offentliggjort snart.

Anonymkode: 743d0...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe nytt i denne saken ift dna? Håper svaret blir offentliggjort snart.

Anonymkode: 743d0...d28

Ikke noe annet enn at man venter resultat i løpet av 1. kvartal av 2019. Kanskje. Mye er usikkert, og man vet ikke hvor lang tid det vil ta. Politiet ønsker ikke å forhaste seg, så det kan ennå ta mange måneder før man får høre noe. 

Intervju med politiinspektør Lars Ole Berge i Sør Vest Politidistrikt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...