Gå til innhold

Hvordan er ditt forhold til garn og hva holder du på med akkurat nå?


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Jeg har ALT for mange prosjekter til enhver tid 😛 

Begynte på en maryjakke til meg selv for noen år siden som ikke er ferdig, et teppesjal har jeg holdt på med en liten stund, og i går begynte jeg på en cortina-genser til meg selv :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har blitt litt lite strikking så langt i julen på meg. For sene kvelder med brettspill og familiehygge (som helt klart er bedre enn strikking altså). 💕 Så det går litt tregt med genseren min. Jeg er ferdig med bolen og halvveis på ett erme. Hver fjerde runde går fryktelig tregt, men genseren blir veldig fin da. :jepp: Rett før jul bestilte jeg garn til neste prosjekt som blir en genser til mannen min, og sannelig vant jeg ikke garn og oppskrift til en genser i en julekalender på Instagram så da har jeg en del å drive med framover. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre hva dere strikker på! Cortina-genseren er kjempefin, @Titania. Og det blir sikkert genseren din også @Arkana. Det høres jo ut som du er godt på vei. Og spennende at du vant garn og oppskrift i en julekalender! 😊

Jeg holder på med noe babystrikk til en liten en som blir født om noen uker. Strikker Teddy pants fra Petiteknit, som jeg synes både er søy og praktisk. Jeg strikket begge beina samtidig, og det var mye enklere enn jeg trodde. Det skal jeg fortsette med  i fremtidige prosjekter. Jeg synes det er så tungt å strikke bein/erme/vott/sokk nummer to. Mye bedre når begge blir strikket samtidig 😊

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et skikkelig luksusproblem når det kommer til strikking. Jeg har så mye garn liggende, og spesielt mye luksusgarn som jeg har kjøpt på spesielle butikker og på strikkefestivaler og -markeder. Det sitter langt inne å bruke slikt garn, fordi jeg vet at jeg sannsynligvis aldri får kjøpt det samme igjen. Jeg føler også at jeg må finne Det Perfekte Prosjekt til slikt garn, og derfor blir det bare liggende. 

Jeg leter etter mye inspirasjon, men sliter med å bestemme meg for hva jeg skal lage av det aller fineste garnet.. 

Anonymkode: 67e02...e9b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har et skikkelig luksusproblem når det kommer til strikking. Jeg har så mye garn liggende, og spesielt mye luksusgarn som jeg har kjøpt på spesielle butikker og på strikkefestivaler og -markeder. Det sitter langt inne å bruke slikt garn, fordi jeg vet at jeg sannsynligvis aldri får kjøpt det samme igjen. Jeg føler også at jeg må finne Det Perfekte Prosjekt til slikt garn, og derfor blir det bare liggende. 

Jeg leter etter mye inspirasjon, men sliter med å bestemme meg for hva jeg skal lage av det aller fineste garnet.. 

Anonymkode: 67e02...e9b

For et luksusproblem. Jeg tror jeg bare ville hoppe i det og strikke noe jeg tror blir brukt mye, enten det er noe enkelt fra type Petiteknit, My favorite knitwear o.l. eller mer tradisjonell koftestrikk. Det kan jo være en lekker luke, finhalsen som kan brukes under kåpa eller yndlingsgenseren eller -jakka som du kan bruke på jobb eller kaféturer med venner. 

Skjønner godt at du nøler og venter på det riktige prosjektet. For min del har jeg landet på at Det Riktige Prosjektet ikke finnes og ikke er verdt å vente på. Plagg strikket i veldig flott garn blir gjerne ekstra fine og dermed mye brukt. 

Jeg drømmer om å få strikket en Oslobluse (https://www.instagram.com/p/CRKQJDnlIbm/?igshid=YmMyMTA2M2Y=) i luksusgarn, men har ikke tid til å strikke en genser til meg selv på så tynne pinner. Men håndleddsvarmere i veldig dyr kasjmir står på planen. Trenger det nå som tenperaturen skrus ned overalt.

 

 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønt blad skrev (30 minutter siden):

For et luksusproblem. Jeg tror jeg bare ville hoppe i det og strikke noe jeg tror blir brukt mye, enten det er noe enkelt fra type Petiteknit, My favorite knitwear o.l. eller mer tradisjonell koftestrikk. Det kan jo være en lekker luke, finhalsen som kan brukes under kåpa eller yndlingsgenseren eller -jakka som du kan bruke på jobb eller kaféturer med venner. 

Skjønner godt at du nøler og venter på det riktige prosjektet. For min del har jeg landet på at Det Riktige Prosjektet ikke finnes og ikke er verdt å vente på. Plagg strikket i veldig flott garn blir gjerne ekstra fine og dermed mye brukt. 

Jeg drømmer om å få strikket en Oslobluse (https://www.instagram.com/p/CRKQJDnlIbm/?igshid=YmMyMTA2M2Y=) i luksusgarn, men har ikke tid til å strikke en genser til meg selv på så tynne pinner. Men håndleddsvarmere i veldig dyr kasjmir står på planen. Trenger det nå som tenperaturen skrus ned overalt.

 

 

Den blusen var nydelig! Måtte inn og se på garnet til Oslo mikrospinneri, men sliter med å finne ut hvor mye garn det er på hvert nøste. Aner du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosenrød skrev (11 minutter siden):

Den blusen var nydelig! Måtte inn og se på garnet til Oslo mikrospinneri, men sliter med å finne ut hvor mye garn det er på hvert nøste. Aner du?

Jeg har ikke helt oversikt. Har et hespe Osloull som har 210 m per. 50 gram, men det varierer sikkert fra garn til garn. Husker ikke hvilket garn som brukes i oppskriften. Står det ikke på nettsiden? Det burde jo egentlig være lett å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosenrød skrev (16 minutter siden):

Den blusen var nydelig! Måtte inn og se på garnet til Oslo mikrospinneri, men sliter med å finne ut hvor mye garn det er på hvert nøste. Aner du?

 

Grønt blad skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke helt oversikt. Har et hespe Osloull som har 210 m per. 50 gram, men det varierer sikkert fra garn til garn. Husker ikke hvilket garn som brukes i oppskriften. Står det ikke på nettsiden? Det burde jo egentlig være lett å finne.

Ser nå at oppskriften foreslår solull og glimmerull, men at de garnene ikke finnes mer (eller har endret navn). Finner det sikkert ut med litt detektivarbeid (som jeg ikke får gjort nå). 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar til hoppetaujenta selv om det er et par år siden hun opprettet tråden. 

Kjøper stort sett rimelig garn. Det går for det meste i drops garn av ulike kvaliteter. 

Strikker mye forskjellig 

Blir lett påvirket av tilbud, har nettopp tatt å veid garnlageret mitt og det kom på 17 kg (hysj) så det blir kjøpe stopp på garn de første månedene.  Burde vart hele året 🤣 

Men mye av garnet jeg har en plan med. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, mjau87 said:

https://www.garnius.no/157-23-silver-stag-complex Denne holder jeg på med. Oppdaget ikke før etter at jeg bestilte den at den skulle strikkes ovenfra og ned 🤢 Aldri gjort det før å kjenner jeg missliker den allerede.

Jeg liker veldig godt å strikke ovenfra og ned, faktisk synes jeg det er enklere. :)

 

Jeg har gjort meg ferdig med babyteppet som jeg har strikket på lenge, og holder nå på med en hals til meg selv. Med tempoet det går i akkurat nå, er jeg usikker på om den kommer i bruk denne vinteren.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
mjau87 skrev (31 minutter siden):

https://www.garnius.no/157-23-silver-stag-complex Denne holder jeg på med. Oppdaget ikke før etter at jeg bestilte den at den skulle strikkes ovenfra og ned 🤢 Aldri gjort det før å kjenner jeg missliker den allerede.

Jeg liker veldig godt å strikke ovenfra og ned. Jeg syns det er mye lettere å strikke genseren passe lang når man strikker den veien og kan prøver den på seg underveis. Og lettere å ta opp igjen litt hvis den er blitt for lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde ambisjoner om å få genseren min ferdig før jul🤣 Denne kjerringa glemte at det er mye som må gjøres før julekvelden!🤯

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare bestille denne i dag, Porcelain sweater fra Le Knit ( i disse fargene) selv om jeg enda ikke er ferdig med Alvesjalet som moren min skulle få i julegave….det tar jo uendelig lang tid å strikke vrang tilbake! Angrer på jeg ikke tok varianten med rillestrikk 🙄

image.jpeg.b156d93e72a2cb3372976182c5ae99e9.jpeg

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også bare hoppet i det og brukt luksusgarnet til noe fint, men uten å tenke for mye over at det skal være perfekt. Garn som ligger ubrukt for alltid bringer jo ingen glede og det finnes alltid nytt luksusgarn man kan kjøpe. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (10 timer siden):

Måtte bare bestille denne i dag, Porcelain sweater fra Le Knit ( i disse fargene) selv om jeg enda ikke er ferdig med Alvesjalet som moren min skulle få i julegave….det tar jo uendelig lang tid å strikke vrang tilbake! Angrer på jeg ikke tok varianten med rillestrikk 🙄

image.jpeg.b156d93e72a2cb3372976182c5ae99e9.jpeg

Porcelain sweater er nydelig 😍

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...