Hoppetaujenta Skrevet 7. september 2018 Forfatter #201 Del Skrevet 7. september 2018 Hurra for hu effektive innkjøpssjefen i byen! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 7. september 2018 #202 Del Skrevet 7. september 2018 16 timer siden, Hoppetaujenta skrev: I dag skal jeg hente en hemmelig pakke på et postkontor nær meg... Sånn ca halvannen kilo "godis" uten kalorier. Så fint 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulogulo Skrevet 8. september 2018 #203 Del Skrevet 8. september 2018 Jeg har nettopp ryddet skikkelig gjennom huset. Da endte ( nesten) alt garnet i to hyller. Nå ser jeg hva jeg har. Jeg ble sittende og sortere i hele går kveld. Nå skal jeg veie og registrere hele lageret i regneark. Jeg skal også nøste om hele lageret til sånne flate kaker med nøstemaskinen min, så blir det lettere å stable. Deilig deilig nørding 🤓 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 8. september 2018 Forfatter #204 Del Skrevet 8. september 2018 (endret) Cake-garn er vakre oppfinnelser... Jeg mener lykke til og kos deg masse. Ha en god garnlørdag i tråden...alle sammen. Endret 8. september 2018 av Hoppetaujenta 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 8. september 2018 #205 Del Skrevet 8. september 2018 (endret) 4 timer siden, Hoppetaujenta skrev: Cake-garn er vakre oppfinnelser... Jeg mener lykke til og kos deg masse. Ha en god garnlørdag i tråden...alle sammen. Tusen takk God lørdag alle sammen Hvor selger de disse lekkerbiskenene? Endret 8. september 2018 av An0nymBruker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 8. september 2018 Forfatter #206 Del Skrevet 8. september 2018 Åhh....jeg fant dem på nett. Utenlandsk tror jeg. Men de har sånne på hobbii også. Og andre steder. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 8. september 2018 #207 Del Skrevet 8. september 2018 2 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Åhh....jeg fant dem på nett. Utenlandsk tror jeg. Men de har sånne på hobbii også. Og andre steder. Tusen takk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cassio Skrevet 8. september 2018 #208 Del Skrevet 8. september 2018 På 4.9.2018 den 8.32, ^^Belle^^ skrev: Det virker sånn, ja. Fikk ikke somlet meg til å ta bilde i går, men skal prøve i dag. Det er absolutt verdt å se på, om så bare for fargene sin del. Akryl er helt supert å hekle med, men jeg er enig i at det blir litt rart å strikke av. Det er jo også veldig stor forskjell fra garn til garn ,som med ull. Noen er ekle og statiske, mens andre er supermyke og veldig gode. Akryl avgir mikroplast, det er mye bedre å bruke naturfibre. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 8. september 2018 #209 Del Skrevet 8. september 2018 På 4.9.2018 den 11.13, An0nymBruker skrev: Når vi snakker om tilbud, har Adlibris gode priser (kr 15,- for 100 gram) på bomullsgarn nå https://www.adlibris.com/no/kampanje/outlet-garn Hva strikker dere av bomullsgarn? «Skal ikke ha bomullsgarn... Skal ikke ha bomullsgarn... S-k-a-a-a-l i-k-k-e h-a-a-a...*» Og der kan jeg konkludere at selvhypnose ikke fungerer... —- Har ellers oppdaget en genial kur mot «orker ikke strikke den andre sokken»-syndromet! Ved å legge opp til begge sokker på lang rundpinne og strikke med magic loop-teknikk kan man strikke begge sokker samtidig! Aldri mer enslige sokker!!! Kumbaya, lyset er sett! For ikke å bryte stemningen, unnlater jeg helt å nevne at jeg nå i stedet for har masse halvferdige sokkepar med identiske halvferdige hæler liggende rundt omkring. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 8. september 2018 #210 Del Skrevet 8. september 2018 1 minutt siden, Hactar skrev: «Skal ikke ha bomullsgarn... Skal ikke ha bomullsgarn... S-k-a-a-a-l i-k-k-e h-a-a-a...*» Og der kan jeg konkludere at selvhypnose ikke fungerer... —- Har ellers oppdaget en genial kur mot «orker ikke strikke den andre sokken»-syndromet! Ved å legge opp til begge sokker på lang rundpinne og strikke med magic loop-teknikk kan man strikke begge sokker samtidig! Aldri mer enslige sokker!!! Kumbaya, lyset er sett! For ikke å bryte stemningen, unnlater jeg helt å nevne at jeg nå i stedet for har masse halvferdige sokkepar med identiske halvferdige hæler liggende rundt omkring. Takk for godt strikketips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 8. september 2018 Forfatter #211 Del Skrevet 8. september 2018 4 timer siden, Hactar skrev: For ikke å bryte stemningen unnlater jeg helt å nevne at jeg nå i stedet for har masse halvferdige sokkepar med identiske halvferdige hæler liggende rundt omkring. Åhhh....det ble det sannelig dikterisk kunst av! Bravoooo!!! 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 9. september 2018 #212 Del Skrevet 9. september 2018 8 timer siden, Hoppetaujenta skrev: Åhhh....det ble det sannelig dikterisk kunst av! Bravoooo!!! Haha, lite visste jeg at det er poesi i uferdige prosjekter! Slenger jeg på alle påbegynte gensre, kan jeg gi ut diktsamling! Med tittelen «De ufullendte» og konseptet bare halve dikt, må det bli en vinner😄 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bæreposemedekstra Skrevet 10. september 2018 #213 Del Skrevet 10. september 2018 På 19.8.2018 den 12.38, Hoppetaujenta skrev: Er du en som kjøper noen få billignøster, strikker et par sokker i året og er fornøyd med det, eller kjøper du store pakker kvalitetsgarn til kreative prosjekter, nesten uansett hva det koster? Hva er isåfall ditt dyreste kjøp? Er du en som har orden i kurven, eller er det egentlig garn over alt hos deg? Er du en hobbysamler, med oversikt og god selvkontroll, eller en som vet at det begynner å ta litt vel overhånd nå? Klarer du ikke å motstå fint nytt garn når du ser at det har kommet så ekstremt mye fint NYTT i butikkene og folk legger ut bilder av sine ting på nett? Personlig er jeg inne i en liten periode (haha...den har vart veldig lenge i såfall) hvor jeg blir så inspirert og fristet at jeg faktisk både kjøper i butikk og bestiller på nett....og kjenner at jeg er i mitt livs mest kreative form og denne høsten/vinteren skal det lages ting som jeg skal gi bort, kanskje selge noe og i alle fall gå med selv. Jeg drømmer om å komme inn som første kunde et sted hvor de har "fyll en pose med garn for hundre kroner" og sniken meg har tatt med to store sorte søppelsekker. Weeee... Sannheten skal frem nå. Hvordan har du det egentlig på det viset, hum? Jeg kjøper masse, masse garn. Av alle kvaliteter, billig som dyrt. Men jeg handler aldri mye av gangen, og synes 400 kroner er i det meste laget på ett kjøp. Selv om det er merinoull. Jeg har noenlunde oversikt, men i sofaen (ved arbeidsplassen min) er det ROTETE. Skikkelig ROTETE. Jeg strikker ikke, jeg hekler. Så får lett brukt opp alt restegarnet og, selv om det bare er 40 cm garn igjen :p 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 10. september 2018 Forfatter #214 Del Skrevet 10. september 2018 Når du nå først nevner penger; hvor mye har dere handlet garn for i ett jafs? Må innrømme at jeg er litt raus der. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kruset Skrevet 10. september 2018 #215 Del Skrevet 10. september 2018 Mitt største garnkjøp kom vel på et sted mellom 400-500 kr. Da skulle jeg ha merinoull til ei kofte, altså en del nøster garn, og synes ikke det er så galt. Mitt siste garnkjøp nå kom vel på 380 kr, da også garn til en hel genser. Ellers kjøper jeg sjelden mer enn 2-3 nøster av gangen, og da blir kjøpene sjelden dyrere enn 150 kr. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 10. september 2018 #216 Del Skrevet 10. september 2018 Jeg har aldri handlet mye om gangen. Max 500 kroner tenker jeg, da til et spesifikt prosjekt. Det er alle de småinnkjøpene som gjør meg nervøs. Jeg trenger forresten hjelp av dere garnguruer. Jeg skal hekle denne genseren, og leter etter det perfekte gråe garnet. Ikke selvstripende, men heller ikke ''flatt''. Strikkefasthet 14 m. Kan noen hjelpe? (Originalen bruker Debbie Bliss Glen, men det er gått ut av produksjon) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bæreposemedekstra Skrevet 10. september 2018 #217 Del Skrevet 10. september 2018 6 timer siden, Hoppetaujenta skrev: Når du nå først nevner penger; hvor mye har dere handlet garn for i ett jafs? Må innrømme at jeg er litt raus der. Omtrent det jeg nevner. Handla for 400 kroner nå (litt mer) og det var inkludert frakt, og for TO garnpakker til to gensere 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brøleapen Skrevet 10. september 2018 #218 Del Skrevet 10. september 2018 Er vel muligens litt raus der jeg også. Bestillingene ligger vanligvis fra 700 -1500 kr 🤪 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 10. september 2018 Forfatter #219 Del Skrevet 10. september 2018 DER kom det et litt høyere tall ja. Sannheten skal frem blant likesinnede... Jeg ligger nok i overkant av tusen, men det er så mye knallfine nøster for tiden. Verden eksploderer i nydelig garn som taler direkte til meg. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cocosa Skrevet 10. september 2018 #220 Del Skrevet 10. september 2018 Store innkjøp kan lett bikke over 1000 kroner. Trodde det var helt vanlig? 💁🏼♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå