Gå til innhold

Vi venter barn nr 2 ❤️


Patriotpaula

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, prøverpåny skrev:

Helt enig med @Irisiri over at det er lov til å være skuffet når fallhøyden er så stor, kjenner så godt til den følelsen.

Vil de sette inn i morgen om noen av de to fortsetter å utvikle seg, eller blir det frys? Jeg hadde jo 15 befruktet, men bare to som klarte seg til frys på dag tre, så god befruktning er heller ingen garanti for videre utvikling. Så dine to kan like godt være stayere. Fikk du vite hvor mange av de 15 du fikk ut som var modne? 

Du vil nok også få en helt annen dose menopur neste stimulering om det blir nødvendig, men krysser selvsagt fingrene for at det ikke er nødvendig! Annen dose betyr forhåpentligvis jevnere modning av eggene også.

klem til deg ❤️

Takkf for forståelse for at jeg har «lov» til å være skuffet ❤️

Uff ja, ingenting er garanti i dette. Jeg skal på UL på fredag. Avhengig av hvordan eggstokkene ser ut, så er det fortsatt en sjanse for innsett fredag eller søndag (blasto). Eller så fryser de ned hvis eggstokker++ er litt for store og sånn. Fikk ikke vite hvor mange som var modne, spurte ikke heller.

Stor klem ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å så kjedelig😕 sier som de andre, i dag er det lov å være skuffet. Forhåpentligvis er det to gode egg, som utvikler seg fint videre! Stor klem❤

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, bondekone skrev:

Å så kjedelig😕 sier som de andre, i dag er det lov å være skuffet. Forhåpentligvis er det to gode egg, som utvikler seg fint videre! Stor klem❤

Takk bondekone ❤️ Klem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Takkf for forståelse for at jeg har «lov» til å være skuffet ❤️

Uff ja, ingenting er garanti i dette. Jeg skal på UL på fredag. Avhengig av hvordan eggstokkene ser ut, så er det fortsatt en sjanse for innsett fredag eller søndag (blasto). Eller så fryser de ned hvis eggstokker++ er litt for store og sånn. Fikk ikke vite hvor mange som var modne, spurte ikke heller.

Stor klem ❤️ 

Det kan være fint å vite hvor mange som var modne, det gir også en indikasjon på befruktningen. Siden utviklingen av eggposene dine skjedde så raskt på slutten var det nok ganske stor forskjell på dem de fikk ut og da også på modningen vil jeg tro. 😊 

Husk at du også er proppfull med hormoner en stund fremover, så vær snill med deg selv! Og så kan det være en god ide å «advare» samboer/mann om at du kan være ekstra sårbar selv om det fysiske normaliserer seg. 😘

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, prøverpåny skrev:

Det kan være fint å vite hvor mange som var modne, det gir også en indikasjon på befruktningen. Siden utviklingen av eggposene dine skjedde så raskt på slutten var det nok ganske stor forskjell på dem de fikk ut og da også på modningen vil jeg tro. 😊 

Husk at du også er proppfull med hormoner en stund fremover, så vær snill med deg selv! Og så kan det være en god ide å «advare» samboer/mann om at du kan være ekstra sårbar selv om det fysiske normaliserer seg. 😘

 

Skal spørre gyn på fredag :) Kanskje den relativt raske modningen har «skylden» 🧐 Skal høre hva gyn tror! Det hørtes ut på tlf med laben om at det var en ukjent faktor pr nå. 

Hehe, takk for tips 😅 Føle meg ikke så veldig hormon-påvirket, med har jo både tilført HCG og progesteron i kroppen 🙊 Puppene mine sier at det er hormoner i kroppen i hvert fall, det gjør skikkelig vondt i kroppen når bare håndkleet kommer borti niplene 😬😬 Aldri vært såååå såre før! 

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper et av de to er gullegget 💛 men forstår veldig godt skuffelsen din! Man gjør seg jo gjerne opp en tanke av hvordan der blir og jeg vet jeg kunne tenkt "siden de fikk ut 15 må det i hvertfall bli befruktet x antall". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Håper et av de to er gullegget 💛 men forstår veldig godt skuffelsen din! Man gjør seg jo gjerne opp en tanke av hvordan der blir og jeg vet jeg kunne tenkt "siden de fikk ut 15 må det i hvertfall bli befruktet x antall". 

Håper sånn ❤️🤞🏻 Vet du, det var akkurat det jeg tenkte i går kveld før jeg sovnet. Da tenkte jeg at hvis minst 5 er befruktet, så skal vi være fornøyd.... Får ikke gjort noe med det akkurat nå uansett, må bare vente og se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Håper sånn ❤️🤞🏻 Vet du, det var akkurat det jeg tenkte i går kveld før jeg sovnet. Da tenkte jeg at hvis minst 5 er befruktet, så skal vi være fornøyd.... Får ikke gjort noe med det akkurat nå uansett, må bare vente og se...

Krysser alt jeg har og håper sammen med deg! ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Krysser alt jeg har og håper sammen med deg! ❤

Takk ❤️ Heiagjengen her er inne er fantastisk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SMS fra laben. Begge eggene har hatt fin celledeling siden i går 🙏😊 Måtte delingen fortsette som den skal 🤞🏻

Våknet i dag tidlig med skikkelig magekramper, tror jeg legger skylden på lutinus. Uterine spasmer står som bivirkning, passer fint med hvor smertene satt. Lutinus er forøvrig skikkelig griseri 😩🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for fin celledeling, men kjedelig med magekramper! Sjekker de delingen igjen i morgen før UL med tanke på innsett?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, prøverpåny skrev:

Hurra for fin celledeling, men kjedelig med magekramper! Sjekker de delingen igjen i morgen før UL med tanke på innsett?

Såvidt jeg har forstått er det todelt om de setter inn nå eller fryser. Fin celledeling er en ting til (de sjekker vel deling daglig? 🧐k) og om hvordan disse eggstokkene ser ut da. De er redde for at jeg blir sykelig overstimulert hvis de setter inn og de vet at HCG trigger overstimulering. Så på tirsdag sa de at min helse går først, så ingenting er sikkert enda 🤷‍♀️ Mitt ønskescenario: Jeg håper at det har roet deg ned down there, sånn at jeg kan få satt inn en blasto på søndag + en blasto på frys 🤞🏻 Lov å håpe 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Såvidt jeg har forstått er det todelt om de setter inn nå eller fryser. Fin celledeling er en ting til (de sjekker vel deling daglig? 🧐k) og om hvordan disse eggstokkene ser ut da. De er redde for at jeg blir sykelig overstimulert hvis de setter inn og de vet at HCG trigger overstimulering. Så på tirsdag sa de at min helse går først, så ingenting er sikkert enda 🤷‍♀️ Mitt ønskescenario: Jeg håper at det har roet deg ned down there, sånn at jeg kan få satt inn en blasto på søndag + en blasto på frys 🤞🏻 Lov å håpe 😅

I Porsgrunn sjekker de ikke hver dag om det ikke er med tanke på frys. Derfor har jeg flere ganger gått i fem dager med håp om innsett og så fått beskjed morningen innsettdagen om at ingen har klart seg og utviklingen har stoppet tidlig... Det krever et spesielt type embryoskop for å kunne overvåke utviklingen uten å forstyrre embryoene, det er det ikke alle som har (evt. at de ikke bruker det på alle embryoene). 

På dag to etter uttak skal eggene (helst) være firedelte og dag tre åttedelte, mens på søndag har de utviklet seg til blastocyst og man kan ikke lenger telle cellene. 😊 Krysser fingrene for drømmescenario! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, prøverpåny skrev:

I Porsgrunn sjekker de ikke hver dag om det ikke er med tanke på frys. Derfor har jeg flere ganger gått i fem dager med håp om innsett og så fått beskjed morningen innsettdagen om at ingen har klart seg og utviklingen har stoppet tidlig... Det krever et spesielt type embryoskop for å kunne overvåke utviklingen uten å forstyrre embryoene, det er det ikke alle som har (evt. at de ikke bruker det på alle embryoene). 

På dag to etter uttak skal eggene (helst) være firedelte og dag tre åttedelte, mens på søndag har de utviklet seg til blastocyst og man kan ikke lenger telle cellene. 😊 Krysser fingrene for drømmescenario! 

Åh, uff. Det må være en skikkelig skuffelse... Si at den eller de som har blitt befruktet stoppet å utvikle seg på 2 eller 3, så får du ikke beskjed om det før dag 5 😬 Fordi de ikke sjekker underveis og derfor ikke oppdager det tidligere 😱

Klinikken jeg tilhører har et slikt spesielt embryoskop :) Sånn som tar bilde hvert 10.minutt 👌🏼 Alle par som er under behandling der får sine befruktede egg plassert i det.

Blir uansett spennende å høre hva de sier i morgen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk med gode nyheter. Måtte de fortsette å komme på løpende bånd nå!😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Irisiri skrev:

Fantastisk med gode nyheter. Måtte de fortsette å komme på løpende bånd nå!😍

Til nå har det egentlig vært annenhver god og mindre god/dårlig nyhet, så håper at denne trenden snur nå 🤞🏻😬

22 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Hurra for fin celledeling ❤ men kjipt med kramper!

Dagens beste nyhet slik situasjonen er nå 🤞🏻😊 Har innsett at det er umulig å skille diverse symptomer fra hverandre. Med både tilført HCG fra Ovitrelle og progesteron skal det vanskelig gjøres å skjønne hva som kunne ha vært reelle graviditetssymptomer. Så når den tid kommer, så er det nok bare en test eller blodprøve som er sikker, disse symptomene er ikke til å stole på for fem flate øre 🤷‍♀️😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny UL i dag. Den ene eggstokken var på 6,5 cm og den andre nesten 11 cm + væske i buken = uaktuelt å sette inn på nåværende tidspunkt. Da ville jeg blitt dårlig sa klinikken. Det er ikke rart jeg har vondt, ikke like ille hele tiden, men det kommer virkelig enkelte smertetak innimellom. Har vært sykemeldt halvannen uke allerede og sykemeldes ut neste uke. Det er dessverre et egg som ser ut til å falle fra, men det andre har utviklet seg helt etter boka og skal etter planen utvikle seg til en blastocyst i løpet av de neste dagene. Så må bare håpe på at den utvikler seg til en blastocyst, at den trives i fryseren og at den overlever opptiningen når den tid kommer 🤞🏻 Videre plan blir innsett i syklus med østrogen-tabletter (?). Fikk ikke vite så mye om akkurat dette i dag, vi snakker 1mnd+ frem i tid. Nå er det forventet at jeg skal få mensen i løpet av 7-10 dager. Vurderer å begynne å tempe igjen slik at jeg kan se når progesteron-verdien+ temperaturen faller, kanskje jeg klarer å lese  å charten etter hvert når jeg kan forvente mensen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig det ikke bli innsett, men det har du jo vært innstilt på sånn sett. Håper det blir en fin blasto i frys❤ høres ut som du skal det samme som meg da, på progynova og styrt syklus? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, håper virkelig du sitter igjen med en blasto på frys søndag! Kjedelig med overstimulering, føler vi har vært litt for mange her som har blitt det den siste tida :( 

Jeg fikk blødning 10 dpo, men jeg hadde jo ikke startet med noe støttemedisin. Regner med at du slutter på lutinus i dag, så kan jo hende at kroppen din oppfatter progesteronfallet som at du skal ha blødning og ny syklus snart. :tommel:

Temping vil jo gi deg kontroll på syklusen, jeg gjør også det fremover for å vite når eggløsning kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...