Gå til innhold

Vi venter barn nr 2 ❤️


Patriotpaula

Anbefalte innlegg

3 timer siden, bondekone skrev:

Så kjedelig det ikke bli innsett, men det har du jo vært innstilt på sånn sett. Håper det blir en fin blasto i frys❤ høres ut som du skal det samme som meg da, på progynova og styrt syklus? 

Ja, jeg har jo egentlig vært innstilt på det hele veien... Så det kom liksom ikke som noen overraskelse. Håper bare at den som forhåpentligvis utvikler seg til en blasto gjør det, det er siste kortet vårt 😥 Ellers er det helt ny runde igjen. Uff... Ja, kan godt være at de kjører samme opplegg med med som deg - dette vet du mye mer om enn meg :) De nevnte bare det, ikke noe jeg trenger å vite så veldig mye om akkurat nå. Skal sende mld til en av IVF-sykepleierne når jeg har fått første mensen, sånn at jeg etter det har en mer konkret plan som jeg kan forholde meg til 👌🏼 

3 timer siden, prøverpåny skrev:

Å, håper virkelig du sitter igjen med en blasto på frys søndag! Kjedelig med overstimulering, føler vi har vært litt for mange her som har blitt det den siste tida :( 

Jeg fikk blødning 10 dpo, men jeg hadde jo ikke startet med noe støttemedisin. Regner med at du slutter på lutinus i dag, så kan jo hende at kroppen din oppfatter progesteronfallet som at du skal ha blødning og ny syklus snart. :tommel:

Temping vil jo gi deg kontroll på syklusen, jeg gjør også det fremover for å vite når eggløsning kommer. :)

Ja, må jo bare håpe at den aller siste utvikler seg til en blasto 🤞🏻 Ellers er det tilbake til start igjen... Uff og uff... Vet så godt hva som står på spill. 

Gyn sa at lutinus mest sannsynlig sørger for et par ekstra dager, men det får så være. Siste lutinus ble satt i går kveld. Jeg har tempet noen måneder og synes det er et fantstisk hjelpemiddel 👏 Så mye bedre oversikt. Denne syklusen har jeg ikke tempet da, omstendighetene har jo vært litt ekstraordinære med bøttevis av hormoner. Så håper jeg rekker å se en trend i tempen fra i morgen av sånn at jeg kan få en pekepinn når mensen kommer. Sist syklus var det en ganske kraftig blødning, så håper denne starter hjemme når jeg likevel er sykemeldt, så jeg slipper å ha monster-mensen på jobb 🤞🏻😬😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Monster-mensen😂

Håper den siste blir til en sterk og fin blastocyst❤️

Jeg har en teori på akkurat dette som jeg likte å tenke på under ivf. Hvis du hver mnd har 15 folikler i eggstokkene som konkurrerer om eggløsning. Så løsner til slutt kun ett av disse eggene. De 14 andre eggene går til grunne inne i eggstokkene. Hvis du hadde hatt eggløsning av deg selv denne prøverunden så er det sikkert akkurat dette ene egget du har igjen som hadde løsnet. Det var tydeligvis det sunneste og mest mottakelige egget i kullet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, snehvit88 skrev:

Monster-mensen😂

Håper den siste blir til en sterk og fin blastocyst❤️

Jeg har en teori på akkurat dette som jeg likte å tenke på under ivf. Hvis du hver mnd har 15 folikler i eggstokkene som konkurrerer om eggløsning. Så løsner til slutt kun ett av disse eggene. De 14 andre eggene går til grunne inne i eggstokkene. Hvis du hadde hatt eggløsning av deg selv denne prøverunden så er det sikkert akkurat dette ene egget du har igjen som hadde løsnet. Det var tydeligvis det sunneste og mest mottakelige egget i kullet.

Bra jeg satte et smil i ansiktet ditt 😅😂 

Ganske snevert å kun ha en blasto på frys og ingen som er satt inn 😬 Men men, sånn er det nå... 

Håper du kan ha rett i den teorien :) Trenger jo bare et godt egg, men som sagt, ganske snevert 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Bra jeg satte et smil i ansiktet ditt 😅😂 

Ganske snevert å kun ha en blasto på frys og ingen som er satt inn 😬 Men men, sånn er det nå... 

Håper du kan ha rett i den teorien :) Trenger jo bare et godt egg, men som sagt, ganske snevert 😕 

Vi hadde kun ett egg vi også, men vi fikk insett på dag tre. Så jeg vet ikke hvordan det er å måtte vente og fryse ned og tine opp den ene man har. Når er den blitt blastocyst?

Krysser fingerene🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, snehvit88 skrev:

Vi hadde kun ett egg vi også, men vi fikk insett på dag tre. Så jeg vet ikke hvordan det er å måtte vente og fryse ned og tine opp den ene man har. Når er den blitt blastocyst?

Krysser fingerene🤞

Først frykter jeg at utviklingen stopper opp sånn at det ikke er noen embryo igjen, så frykter jeg at den ikke tåler opptining sånn at det ikke er noe å sette inn når den tid kommer, så frykter jeg negativt forsøk... Alt man skal bekymre seg for 🤷‍♀️🙈 Hun på laben sa i dag at det kunne skje om 30-36 timer, så det vil kunne bli i morgen kveld eller søndag. Kan være at de velger å observere frem til mandag også... Men de fleste utvikler seg til å bli blasto femte dagen, så det er jo søndag i mitt tilfelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er en skikkelig dårlig dag. Jeg er sint, lei meg og irritert. Sov altfor lenge, akkurat i dag hadde jeg ingen grunn for å stå opp. Samboeren er bortreist og jeg er mutters alene i helga (helt frivillig). Orker ikke tanken på å møte noen... Føler jeg er inni i den desidert verste perioden av livet mitt 😥 Håper morgendagen blir bedre, en positiv ting er at samboeren kommer hjem... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Patriotpaula skrev:

I dag er en skikkelig dårlig dag. Jeg er sint, lei meg og irritert. Sov altfor lenge, akkurat i dag hadde jeg ingen grunn for å stå opp. Samboeren er bortreist og jeg er mutters alene i helga (helt frivillig). Orker ikke tanken på å møte noen... Føler jeg er inni i den desidert verste perioden av livet mitt 😥 Håper morgendagen blir bedre, en positiv ting er at samboeren kommer hjem... 

Husk at alvorlig depresjon er en bivirkning av flere av medisinene du har brukt i stimuleringen og i etterkant, ta vare på deg selv og ta kontakt med noen om du føler at alt er håpløst. Bra samboeren din kommer tilbake. ❤️ Jeg kjenner også godt på det å trekke meg bort fra sosiale sammenhenger rundt uttak og innsett.. Har du fått noen flere beskjeder fra laben? 

:klemmer:

Endret av prøverpåny
Endret
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, prøverpåny skrev:

Husk at alvorlig depresjon er en bivirkning av flere av medisinene du har brukt i stimuleringen og i etterkant, ta vare på deg selv og ta kontakt med noen om du føler at alt er håpløst. Bra samboeren din kommer tilbake. ❤️ Jeg kjenner også godt på det å trekke meg bort fra sosiale sammenhenger rundt uttak og innsett.. Har du fått noen flere beskjeder fra laben? 

:klemmer:

Jeg har ikke vært med venninner på fritid siden før jul. Orker bare ikke tanken på det, de skjønner ikke uansett hva jeg står opp i. Har blitt skikkelig asosial 🙈 Frister ikke for fem flate øre... Skal til ei venninne på mandag da 😬 Hun lurte på hvordan det går og hvordan prosessen har vært, den begynner å bli så lang så jeg orker ikke å skrive alt, så da foreslo jeg heller at vi kunne møtes 👌🏼😊 Tror det blir greit. 

Ingen flere beskjeder fra laben, vil anta at jeg hører noe hvis det går galt eller etter de har fryst ned. Hører jeg ingenting innen mandag, så ringer jeg de for å høre hvordan ståa er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lillemeg90 skrev:

Sender deg en god, lang og varm klem ❤ 

❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@prøverpåny Jeg fikk SMS fra laben i dag tidlig - de har fryst ned en fin blastocyst ❤️ Veldig rart å tenke på at et potensielt fremtidig barn ligger fryst ned i flytende nitrogen på -196 grader 🙊🙈

Tempet i går og i dag, 36,50 og 36,65, der omkring jeg pleier å ligge i lutealfasen. Håper jeg ser tydelig når tempen faller sånn at jeg får en heads up på mensen 🤞🏻

Endret av Patriotpaula
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Irisiri skrev:

Hurra for blasto på frys! Det var gode nyheter😁

Ja 👏 Da sikter vi oss inn på et fryseforsøk om en mnds tid 🤞🏻 Har troen på at dette er en jente-blastocyst 💪🏻😅 Eneste som har utviklet seg etter boka og nådde frem til å bli en blasto 🤭

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra, da krysser jeg fingrene for at det klaffer om ikke så alt for lenge. 😊🤞🏼❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Frøkenhåpefull skrev:

Hurra, da krysser jeg fingrene for at det klaffer om ikke så alt for lenge. 😊🤞🏼❤️

😊❤️ Ganske sårbar situasjon. Ikke vet man om blastoen overlever tining når den tid kommer og ikke vet man om blastoen kommer til å feste seg... Er liksom bare denne sjansen vi har, ellers er det helt tilbake igjen til start 🤷‍♀️🧐😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Patriotpaula skrev:

@prøverpåny Jeg fikk SMS fra laben i dag tidlig - de har fryst ned en fin blastocyst ❤️ Veldig rart å tenke på at et potensielt fremtidig barn ligger fryst ned i flytende nitrogen på -196 grader 🙊🙈

Tempet i går og i dag, 36,50 og 36,65, der omkring jeg pleier å ligge i lutealfasen. Håper jeg ser tydelig når tempen faller sånn at jeg får en heads up på mensen 🤞🏻

Hurra!! Så glad jeg ble for å høre det! Det må jo bety at det er et sterkt embryo ❤️ Et steg videre på veien 😘

Vi ligger ganske likt da. Venter på eggløsning nå, og så blir det innsett på neste syklus forhåpentligvis.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, prøverpåny skrev:

Hurra!! Så glad jeg ble for å høre det! Det må jo bety at det er et sterkt embryo ❤️ Et steg videre på veien 😘

Vi ligger ganske likt da. Venter på eggløsning nå, og så blir det innsett på neste syklus forhåpentligvis.  

Ja, håpe at embryoet er så sterkt at det klarer opptiningen fint også 🙊 Er jo sånn sett det beste som kunne ha skjedd når det ble sånn det ble. 

Åjå, så innsett på deg om en måneds tid? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må bare klare å styre klar av påsken, for da har Porsgrunn stengt 😊

@Patriotpaula

Endret av prøverpåny
Tagge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, prøverpåny skrev:

Ja, må bare klare å styre klar av påsken, for da har Porsgrunn stengt 😊

@Patriotpaula

Får håpe du klarer å styre unna 🤞🏻

Med min flaks kommer vel jeg også midt oppi påsken, men det er ingen krise hvis det faller oppi påsken, men de prøver vel kanskje å styre unna de røde dagene hvis mulig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Tempetaturen falt fra 36,65 til 36,40 i går og videre til 36,20 i dag - mensen har kommet som bestilt 👏😊🙏 Vanligvis er jeg ikke så glad i tanta, men jo fortere hun kommer denne gangen, jo fortere får vi gått videre i denne prosessen 😊👏 Hun kom 12 dager etter Ovitrelle denne gangen. Magen er fremdeles ikke bra etter stimuleringen, men i bedring :) Forrige syklus endte på 29 dager, nesten rekord 🥳

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...