Gå til innhold

Kunne du blitt sammen med en muslim?

Gjest Daniella_

Anbefalte innlegg

Nei. For det første tiltrekkes jeg ikke av det utseendet som muslimske menn gjerne har. Og for det andre vil jeg leve mest mulig sekulært.

Siden når hadde muslimske menn kun en type utseende? Det finnes muslimer fra alle typer nasjonaliteter, og dermed finnes det både mørke,brunøyde og blonde og blåøyde muslimske menn.

Synd at folk tenker og generaliserer utifra et par nasjonaliteter når de snakker om muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Charming

På grunn av troen deres kunne jeg aldri blitt sammen med en muslim. Med mindre han løsriver seg TOTALT fra det (noe som kanskje krever han blir utestengt fra familie osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Kanskje hvis hun var veldig moderat, og ikke hadde en veldig dogmatisk familie. Arabiske jenter kan være like søte som jenter. Og ja, jeg vet også nordmenn kan være muslimer, men jeg tviler på at det er det det spørres etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av troen deres kunne jeg aldri blitt sammen med en muslim. Med mindre han løsriver seg TOTALT fra det

Jeg kunne også vært sammen en muslim hvis han ikke var muslim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
Gjest Gjest_Vilde_*

Hallo!

Jeg bodde en lengre periode i Gambia og hadde på forhånd bestemt meg for at jeg ALDRI ville falle for en muslim!

Sånn gikk det altså ikke.

Jeg traff verdens flotteste mann! Kulturen i Gambia tilsier egentlig at man ikke skal gifte seg utenfor religion (altså - man kan gifte seg med kristne, men ikke ateister som meg). Familien hans har virkelig omfavnet meg som den jeg er.(min familie er derimot mye mer skeptiske)

Selv hadde han heller ingen planer om å falle for en ikke-muslimsk jente, men så treffer man den personen som gjør at man må "re-tenke" og kanskje danne seg noen nye oppfatninger.

Jeg har vært sammen med både ikke-religiøse og kristne før, men han er den første muslimen og det lengste forholdet så langt. De guttene jeg har vært borte i fra andre land eller religioner har hatt problemer med forpliktelse, ærlighet og har generelt ikke behandlet meg så godt.

Min muslimske kjæreste deler alt med meg, og ja, vi har hatt noen diskusjoner hvor vi rett og slett må være enige om å forbli uenige. Livsstilmessig er vi utrolig kompatible, ettersom jeg er av avholdsfamilie, ikke spiser svin og han har veldig høye familieverdier, som gjør at han har ett ønske om et varmt hjem, godt ekteskap og glade barn. Synes heller ikke det gjør noe at han har en stor familie, at han tror på å dele sine goder med de vanskeligstilte, setter tanten som har oppdratt han alene høyest i hele verden og at han ikke tror på vold av noen form.

Vi skal gifte oss neste år - så da blir jeg vel både gul og blå ;)

Jeg har kanskje vært heldig jeg og. Men etter å ha truffet VELDIG mange muslimske menn må jeg si at hvertfall for meg (nå er vi alle forskjellige, selv om noen oss kanskje har samme opprinnelsesland - Norge) må jeg si at jeg ser ingen grunn til å ikke si at de kan i snitt være minst like gode livspartnere som rotnorske menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Pia_*

Dersom det er snakk om en ultra-religiøs fyr, særlig en shia-muslim , så er nok svaret nei. Jeg kunne ikke vært sammen med en slik person.

(Shia-islam kan sammenlignes med katolisismen mens sunni-islam kan sammenlignes med protestantiske kirken, dvs.at sistnevnte ikke har like strenge leveregler. Dette har en muslimsk venninne av meg fortalt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dutta

Nei. Jeg kunne neppe vært sammen med en mann som var kristen heller for den del (jeg er selv ateist).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne dere vært sammen med en muslim, som da i mitt tilfelle er født her... ?

Nei. Som ateist kunne jeg ikke tenke meg å være kjæreste med en som er religiøs overhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt sett så ville svaret mitt bli nei, men man vet aldri. Alt ettersom hvor sterkt praktiserende muslim han er og hvor godt integrert i den norske kulturen/samfunnet han er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Aldri i fortiden, aldri i nåtiden og ALDRI, ALDRI i fremtiden!!

Hvem gidder å gamble livet sitt på en muslimsk mann??? GALSKAP! Det finnes de som er snille og gode og alt det der, men jeg tar _ikke_ sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har datet noen muslimske damer, men kulturforskjellene er for store. Bruker ikke mer tid på dem. Svaret er Nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror i første omgang det hadde blitt mye rabalder med en religiøs kjæreste i det hele tatt - når Islam i tillegg er den religionen jeg synes minst om, blir det hele nokså uaktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Dersom det er snakk om en ultra-religiøs fyr, særlig en shia-muslim , så er nok svaret nei. Jeg kunne ikke vært sammen med en slik person.

(Shia-islam kan sammenlignes med katolisismen mens sunni-islam kan sammenlignes med protestantiske kirken, dvs.at sistnevnte ikke har like strenge leveregler. Dette har en muslimsk venninne av meg fortalt).

Ikke helt riktig. Dra til Aserbajdsjan, et land der 90% av befolkningen er muslimer, de aller fleste av disse shiamuslimer. Men her er det langt mellom fanatikerne. Faktum er at du kan gå i timesvis i gatene i Baku uten å støte på en eneste kvinne med hijab. Dette er et muslimsk land, men det er 500-1000 ganger flere kvinner med hijab i lille Oslo enn i Baku, en shiamuslimsk by på 2 millioner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...