Gå til innhold

Kunne du blitt sammen med en muslim?


Gjest Daniella_

Anbefalte innlegg

Gjest Moonshadow

Helt enig med deg!

Kunne aldri vært sammen med et troende menneske, uavhengig om det er Jesus eller Allah de tror på. (Og alle andre der i mellom for den del)

:Nikke:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Dette har jeg da opplevd med en norsk mann. Skal vi da ligge unna alle norske menn og?

Det finnes vel en og annen norsk mann som avviker fra "normalen" eller hva jeg skal si...Men jeg vil tro at en MYE større prosent av muslimer avviker fra det vi mener er normalt i forhold eller andre relasjoner med mennesker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_

Det finnes vel en og annen norsk mann som avviker fra "normalen" eller hva jeg skal si...Men jeg vil tro at en MYE større prosent av muslimer avviker fra det vi mener er normalt i forhold eller andre relasjoner med mennesker

Hva er den prosenten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja' date=' jeg må også innrømme at noen av desse typene var veldig sjarmerende og veldig "norske" - helt til de ble gift.[/quote']

der tror jeg det er endel av "problemet" ligger... når man velger ett forhold med en partner som IKKE er norsk, kristen eller ikke-troende, så må man ikke gå rundt å tro at det er det de er!

en muslim HAR andre tanker om ting en det en ikke-muslim har, en som har 100 % pakistanske (eller andre steder) familie, ER ikke 100% norske!!

har man som utgangspunkt at han/hun er norske, tvers igjennom, akkurat like oss, så tror jeg man starter med ett urealistisk utgangspunkt!

man må faktisk innse at når man velger en partner med en annen religion og annen bakgrunn, så er det nettop det man gjør, også får man finne løsningene derfra.

en pakistansk muslim ER nok i utgangspunktet litt annerledes, uansett hvor god og snill han er, men annerledes trenger ikke være negativt, om man er klar over hva man gjør.

ikke tro de er norske, ta dem for det de er og jobb med det dere har sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes vel en og annen norsk mann som avviker fra "normalen" eller hva jeg skal si...Men jeg vil tro at en MYE større prosent av muslimer avviker fra det vi mener er normalt i forhold eller andre relasjoner med mennesker

en og annen norsk mann som også går rabiat... sjeldenhet?

hvilken himmel er det du lever i hvor norske menn er engler og muslimske menn er djevlene, og det er normalen?

hvor mange muslimske menn omgåes du som venner og kjenner som drittsekker du stadig sliter med? i forhold til hvor mange norske menn du kjenner som aldri kunne gjort en flue fortred?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Jeg kunne aldri vært sammen med en religiøs person.

Når det er sagt så ser jeg på Islam som en religion med et godt menneskesyn.

By the way: Hvorvidt mennesker er voldelige eller "avvikende" er uavhengig av deres tro eller manglende sådan. Dårlig oppdragelse og mangel på folkeskikk finnes i de beste (les fleste) familier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Sexy*Cat*
Nei.

Jeg kunne aldri vært sammen med en religiøs person.

Når det er sagt så ser jeg på Islam som en religion med et godt menneskesyn.  

By the way: Hvorvidt mennesker er voldelige eller "avvikende" er uavhengig av deres tro eller manglende sådan. Dårlig oppdragelse og mangel på folkeskikk finnes i de beste (les fleste) familier....

Absolutt enig i det meste av dette, bortsett fra at jeg kunne godt vært sammen med en muslim, kristen buddhist osvosv så lenge han ikke var fanatisk.

Må også få si at jeg blir utrolig sjokkert over flere personers bastante svar her. Nei, her kunne ikke mange tenke seg å bli sammen med en religiøs person i det hele tatt. :hoho: sier jeg bare, vent til den dagen dere skulle falle for en muslim som i dette tilfellet. Det skjedde nemlig meg, og jeg skulle heller aaaaldri bli sammen med en muslim.

Må også legge til at vi ikke er sammen lenger, men, det har ingenting med kulturkræsj å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet nei.

Jeg er selv gift med en fra usa og de kulturelle forskjellene er store nok (selv om man ikke skulle tro det), om man ikke skal ha forskjellig religion også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en gjest

Ja, så lenge det har vært en "vestlig" muslim. Med det utgangspunktet at vi uansett snakker om normale, moderate muslimer, så tror jeg at kulturforskjeller er større problem enn religionsforskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sammen med to muslimske menn og har bare gode erfaringer. De var mye bedre kjærester enn de norske som jeg har hatt. De stilte opp for å hjelpe meg uansett hva det gjaldt. Han ene reiste f.eks. med bussen i ørti timer for å skaffe medisin til min sønn som var blitt syk osv.

De er begge i dag gode venner av meg. Det ble ikke slutt pga verken religionske eller kulturelle problemer. Det var jeg som gjorde det slutt og de tok det hardt på den måten at de gråt, men ikke verken trusler eller andre ubehageligheter.

Han ene bodde her da jeg møtte ham og var sammen med ham. Han andre bodde sammen med familien sin i hjemlandet sitt. Jeg besøkte dem og møtte familien hans. Ingen av dem praktiserte islam. Men de spiste ikke svinekjøtt.

Jeg var godtatt av begge familiene. Men de var ikke godtatt av min familie.. :roll:

Viser vel egentlig hvem som er mest trangsynte. :hoho:

Men ok. Jeg kan se at jeg har vært heldig.

Nå er jeg gift, men hadde det blitt aktuelt å ha en kjæreste/gifte seg en gang, så hadde jeg helt klart kunne vurdere en muslim på lik linje med noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg synes det er tist at det skal være så mange negative tanker rundt omkring dette emnet...

(daniella ikke la deg knekke eller tvile av dette du leser her på forumet)

vi lever i 2005, mange av de muslimkse guttene/mennene som er å finne i Norge idag er utrolig fornorsket, spesielt de av andre generasjon da. klart det finnes dem som er veldig praktiserende og lever under islamske kår selv Norge, men dem blander man seg som norsk veldig sjeldent med så de tror jeg ikke er vanlig å se sammen en norsk jente/dame.

men idag er det såpass mange i Norge og velidg veldig mange av de, har fattet det prinsippet at dersom de skal leve her må de leve under norske regler og kår. greit nok at de ikke spiser svin og slikt men ting har ellers blitt veldig forandret..

synes ikke vi skal være så veldig negative til dette, da er det jo ikke rart det fremstår rasisme! med tanke på alle de svarene jeg har lest her inne, hva tenker dere da når dere feks ser daniella og hennes kjæresten på gata, eller noen andre da så klart????? da flyr vel taneken deres over i det grossale!! se på dem som alle andre, de kan ha det minst like godt, eller bedre

har faktisk ganske mange norske venniner som er sammen muslimske gutter. et av parene er faktisk også gift, og der kanjeg emd hånden på hjertet si at han har ikke forandret seg etter giftemålet! dessuten fungerer disse parne på lik måte som to norske sammen.... selv norske kamerater av meg har vært intr i muslimske jenter (ja de veldig fornorsket da)

selv kan jeg skjønne at mange ønsker en muslimsk gutt, dog ikke de som er 100% praktiserende! men en som lever under norske kår. det er med sikkerhet at jeg kan si at norske gutter og jenter er meget partløver og utragerende.. jeg ville heller hatt en gutt jeg visste ikke gikk på fest for å finne seg en jente! jeg ville gjerne hatt en mann som gjorde alt for meg (slik som tidligere nevnt her på debatten, tok bussen i ørten timer for medisiner) de setter familien meget høyt og det vil da også si sine kjærester.

jeg synes ikke vil skal være så negative jeg! alle er vi mennesker og vi skal leve sammen og da må vi kunne stole på hverandre og respketere hverandre. ikke alle er som de få unntakene dere har lest om i media!

dessuten finnes det svin i ALLE religioner. det er bare det at den islamske har blitt så veldig negativisert i det siste.

synd!

lykke til med forholdet danielle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Safiya

Jeg er sammen med en muslim..Vi har vært sammen i 3 år og har det veldig bra sammen.

Det er selvfølgelig ting i vårt forhold som er annerledes enn i "norske" forhold.

:) Daniella - så bra at du har funnet deg en person du trives med.

Er litt overraska over de bastante "nei" svara her. Særlig overraska over det Tex skreiv om å råde sin datter til å ikke gifte seg med en muslim. Skummelt hvordan man vil videreføre fordommer sånn. Synes det er positivt og flott å lære sine barn om kulturforksjeller og vanskeligheter man kan ha i forhold, hvor man skal sette grenser og hva man ikke skal finne seg i. Men å gå så langt som å råde noen til å ikke gifte seg med en spesiell gruppe er ekstremt! Skummelt at dette er godtatt i vårt samfunn i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente, 34

Nei, det kunne jeg ikke.

Jeg misliker religion sterkt og islam om mulig ennå mer.

Jeg har ikek noe til overs for folk som ber flere ganger om dagen, lar sitt liv være i hendene på folk ingen har sett og i det helel tatt: leser i en bok og svarer ut fra den når de blir spurt om hva de mener om noe.

Akkurat som med vitenskaps-frelste eller politikere: de svarer ut fra sine parti-program eller ut fra henvisninger til hva andre har sagt før dem.

Jeg har rett og slett ikke respekt for sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

herregud se på dere selv a... hør på det dere sier.. det er helt sykt!! helt forvrengt!!! selv hadde jeg aldri blitt sammen en muslim som ber hver dag og leser opp fra boka og stengte meg inne og nektet meg alt.... men jeg hadde aldri blitt sammen en kristen heller som også er svært så troende og kan finne på minst like mye rart..

men saken er slik at jeg er lykkelig forelsket i min sambo og han er muslim!!!!! alle sier vi er så heldige som har hverandre og mitt forhold er det som har vart lengst i venneflokken vår!!! forholdet vårt er bygd på respekt og tillitt! og det minner totalt om en "alminnelig forhold" om jeg skal si det slik!

dere er trangsynte og feige hele gjengen dersom dere virkelig mener det dere skriver her!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg er trangsynt og feig og kunne BARE vært sammen med en Norsk person. Ikke dansk, ikke svensk, ikke italiensk, ikke irakisk, ikke araber, ikke albaner. NORSK. N-O-R-S-K. Forstått? Men dem som mener dette er galt kan jo prøve å forandre mitt mønster. Alt folk skal bry seg med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leola

Nei, jeg kunne aldri tenkt meg å være sammen med en muslim.

Kunne aldri tenkt meg å leve sammen med en person som ikke så på meg som et likeverdig menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
herregud se på dere selv a... hør på det dere sier.. det er helt sykt!! helt forvrengt!!! selv hadde jeg aldri blitt sammen en muslim som ber hver dag og leser opp fra boka og stengte meg inne og nektet meg alt.... men jeg hadde aldri blitt sammen en kristen heller som også er svært så troende og kan finne på minst like mye rart..

men saken er slik at jeg er lykkelig forelsket i min sambo og han er muslim!!!!! alle sier vi er så heldige som har hverandre og mitt forhold er det som har vart lengst i venneflokken vår!!! forholdet vårt er bygd på respekt og tillitt! og det minner totalt om en "alminnelig forhold" om jeg skal si det slik!  

dere er trangsynte og feige hele gjengen dersom dere virkelig mener det dere skriver her!!!

de fleste her er vel bygdefolk som aldri har sett en mørkhudet en gang, så du kan vel ikke klandre dem? :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...