Gå til innhold

Kunne du blitt sammen med en muslim?


Gjest Daniella_

Anbefalte innlegg

Nei.

Jeg kunne aldri vært sammen med en religiøs person.

Når det er sagt så ser jeg på Islam som en religion med et godt menneskesyn.

By the way: Hvorvidt mennesker er voldelige eller "avvikende" er uavhengig av deres tro eller manglende sådan. Dårlig oppdragelse og mangel på folkeskikk finnes i de beste (les fleste) familier....

Ja, og jeg er sammen med en IKKE-Troende og Ikke Praktiserende Muslim.

Man blir jo født muslim om 1 av dine foreldere er det,

men hva man ønsker å gjøre med det er opp til en selv, om man er så heldig å få velge, det har min elskede fått gjøre. Samme som hans øverige familie. De kom til Norge rundt 1970 og har tatt i bruk det de har tilvendt seg her.

De har takket nei til å praktisere noe som helst annet enn sunn fornuft og godt bondevett. Allikevel sies det jo at man er muslim, man kan jo aldri bli ikke-muslim om man er født det. Om man da ikke konverterer til en annen religion.

Enig med hu i svingen, religiøse mennesker kunne jg aldri datet nei!

Og alt hun skriver under der er jeg enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ALDRI!!!!!

begrunn hvorfor da. svaret ditt er så meningsløst uanvhengig av hva du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge jeg elsker han og han elsker meg, og vi er kompatible så kan han være fra Hestehodetåka for alt jeg bryr meg.

MEN

jeg hadde aldri blitt sammen med en troende muslim, kristen, jøde, whatever, rett og slett fordi det kræsjer med hvordan jeg ser verden.

Jeg kommer ikke til å ha like verdier som en som mener at vi må passe oss for en slem pappatype som bor i skyene, uansett hvem av de slemme pappatypene han tror på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begrunn hvorfor da. svaret ditt er så meningsløst uanvhengig av hva du mener.

Og kommentaren din er enda mer meningsløs........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hadde kommet helt an på mannen, mannens familie og hans nærhet til denne familien, hvordan islam etterleves i det landet foreldrene kommer fra og da altså hva slags islamsk kultur han kommer fra.

hadde nok vært hakket mer skeptisk til en muslim, selv om jeg vet om opptil flere muslimske menn som bor i muslimske land som jeg lett ligger nesegrus etter, så er forskjellen mellom en troendes muslim og meg som ikke-troende kvinne lett så stor at jeg hadde nok undersøkt mer en om mannen var en norsk gutt med kristen bakgrunn.

Mamma er gift med en muslim, en "mild" sådan, fra ett "mildt" muslimsk land, allikevel er det forskjeller som kan være vanskelige å forene, det blir nok lett flere humper en må komme over en om man har likere bakgrunn.

men jeg kan ikke si bastant nei, absolutt ikke.

det kommer helt an på.

Jeg sier det samme som Aline.

*trykkfeil*

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri blitt sammen med en muslim, men det er hovedsakelig fordi jeg er en hardbarka ateist. Kunne ikke vært sammen med en kristen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kommentaren din er enda mer meningsløs........

nei. jeg stilte deg jo et vanlig spørsmål. men her kommer man ingen vei, så det er ikke så farlig egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest_scarlett_*
Hva tenker dere om dette?

Kunne dere vært sammen med en muslim, som da i mitt tilfelle er født her... ?

Jeg er sammen med en muslimsk gutt fra Pakistan. Han er født der, men har "flyktet" landet. Klart vi har forskjellig syn på en god del. Vi har begge høyere utdannelse og er tolerante mennesker, kanksje er det derfor vi er enige i det vi føler er viktigst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg er sammen med en muslimsk gutt fra Pakistan. Han er født der, men har "flyktet" landet. Klart vi har forskjellig syn på en god del. Vi har begge høyere utdannelse og er tolerante mennesker, kanksje er det derfor vi er enige i det vi føler er viktigst.

Høyere utdannelse er kanskje et nøkkelord her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Oxford

Jeg kunne ikke blitt sammen med en muslim, men jeg har ikke noe problem med at andre har en annen mening om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_scarlett_*
Høyere utdannelse er kanskje et nøkkelord her. :)

Det er nok uten tvil :)

Jeg mener at dette gjør oss begge mer tolerante og åpne, samt er med på å gi oss en del felles verdigrunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, men det er fordi jeg er kristen og vil at mine barn skal oppdras i den kristne tro. Tror ikke jeg kunne vaert sammen med en ateist heller.

Har vaert sammen med noen muslimer foer jeg ble (virkelig) kristen, og vi hadde det fint sammen. De var ikke saa veldig religioese da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...