Gå til innhold

Farmen 2018


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker said:

For jeg kan akseptere at hun ikke ville si det til de andre fordi det er et mulig finalespørsmål, men hvorfor da si til Irene at hun har lest det et sted?

Anonymkode: 85a5f...236

Og kan også være slik som for resten av oss: vet vi ikke svaret finner vi utav det. Enten lærte hun det på farmen, eller så visste hun det hele tiden siden det er allmennkunnskap men valgte å holde det skjult for taktiske grunner. 

Anonymkode: e9878...fa9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nemlig!

Og hvordan kan de andre deltakerne huske 100% sikkert HVEM som var tilstede under den aktuelle samtalen? Tonje KAN f.eks. ha vært på do da de snakket om dette.

Anonymkode: bbd1d...a7a

Jeg er enig om at det KAN være taktikk fra Tonje sin side, absolutt. 
Men hun var med under samtalen og visste ikke svaret da de pratet om det. Ingen visste det, visstnok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor det? Selv om man har hørt dette en gang for 20 år siden, betyr ikke det at det sitter igjen 20 år senere. Husker du absolutt alle detaljer fra grunnskolen, kanskje? 

Anonymkode: 83203...f31

Ja, jeg husker mye fra grunnskolen og videregående. Og spesielle datoer som dette burde man huske. 1 verdskrigen var pensum både på ungdomsskolen og vgs.

Anonymkode: e9878...fa9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og kan også være slik som for resten av oss: vet vi ikke svaret finner vi utav det. Enten lærte hun det på farmen, eller så visste hun det hele tiden siden det er allmennkunnskap men valgte å holde det skjult for taktiske grunner. 

Anonymkode: e9878...fa9

Ja, som sagt er det fullt mulig at hun valgte å holde det skjult, men hun sa til Irene etter finalen at hun hadde lest det et sted. Hvorfor si det hvis hun visste det hele tiden?

Anonymkode: 85a5f...236

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å se om de uttaler seg etterhvert.

Jeg ser ikke for meg at Tonje ville akseptert å ta imot svarene på forhånd, og forråde Kjetil. Inntil videre får vi stole på at det var fair game.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg husker mye fra grunnskolen og videregående. Og spesielle datoer som dette burde man huske. 1 verdskrigen var pensum både på ungdomsskolen og vgs.

Anonymkode: e9878...fa9

Så du husker alle datoer? Beklager, men det er kun for spesielt interesserte, og ikke blant det man kan kalle allmennkunnskap. Allmennkunnskap i denne settingen ville vært f.eks årstall eller land som var involvert. 

Anonymkode: 83203...f31

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, delias skrev:

I VGs artikkel:

"Også utslagsspørsmålet, hvilken dato 1. verdenskrig ble avsluttet, reagerer Kjetil på. Dette skal nemlig ha blitt diskutert inne på «Farmen», og ingen, inkludert Tonje, skal ha gitt uttrykk for at de visste svaret.

Han får støtte av kamerat og «Farmen»-deltaker Nikolai Aspen. Aspen viser til at spørsmålet ble diskutert på gården i forkant av finalen, men at ingen av deltagerne da ga uttrykk for å vite svaret.
– Etter finalen spurte Irene (Halle, deltager) Tonje om hvordan hun visste svaret på det. Hun svarte at hun hadde lest det en plass. Det skurrer med tanke på at det ikke sto omtalt i gårdsboka, sier Aspen til VG.
I finalen svarte altså Tonje riktig på spørsmålet, og vant med det «Farmen»."

Så hun gikk fra å IKKE vite det da de pratet om det, til å plutselig vite det. Greit nok at det kanskje er allmennkunnskap, men dette er jo noe helt annet.

Ikke gjøre deg dum nå,,,

Selv har jeg tidvis gitt uttrykk for å vite noe jeg egentlig vet, litt usikkerhet kan medføre at man unngår å svare selv om man sitter på riktig svar, selv pleier jeg å sjekke slike ting i etterkant.

Er flere enn meg som gjør det...

Datoen 11.11 er skolelærdom de fleste har vært gjennom, og også noe man kan lese seg til mange steder.

Så argumentet ditt er jo bare tanketomt, beviser i grunn ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig dette må være for Tonje hvis det er slik at hun ikke har fått servert svarene. Du vinner farmen, men alle diskuterer bare om det var juks eller ikke. 

Håper virkelig sannheten kommer frem! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HVIS dette er juks, er det kjipt for både Tonje og for Kjetil. Utrolig dårlig gjort av en i produksjonen å sette dem i denne situasjonen. Sikkert vanskelig å vite hva man skal gjøre om man plutselig blir servert fasiten. Kjetil sier jo at han fikk vite noen av svarene, uten at han så i fra om dette. Hadde han vunnet hadde han aldri nevnt noe om at han hadde vært med på juks. Og er dette juks, er det kjipt å ikke få vinne på ærlig vis. 

Anonymkode: 821b9...0e5

da synes jeg ikke han har noe å klage på. Han fikk vite noen av svarene, men visste han på det tidspunktet at tonje fikk noen svar? Så han hadde jo isåfall vunnet finalen uten å si noe? Og klager på at tonje kanskje også gjorde det samme han selv hadde gjort? 

Anonymkode: 17221...767

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Samme skrev:

Så kjedelig dette må være for Tonje hvis det er slik at hun ikke har fått servert svarene. Du vinner farmen, men alle diskuterer bare om det var juks eller ikke. 

Håper virkelig sannheten kommer frem! 

Kjetil fabler og kommer opp med teorier om hvorfor han tapte, er det som er sannheten.

Han har konstruert en absurd forklaringsmodul i eget hode, og så går han ut med den offentlig og dummer seg ut for alle som har evne til å tenke rasjonnelt i alle fall, ukritiske som tenderer til å tro på Julenisser, spøkelser og all slags konspirasjonsteorier kan da lett ta fablet hans for god fisk.

 

Endret av Snabeldyr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å gjette sangen, pga to veldig like alternativer. Da er det alltid en av de to nesten like. Grønnsakene var veldig enkle. 11.11 kl. 11 er lett å lære seg. Har man hørt det så kan man det.

De andre spørsmålene hadde jeg slitt med, men. 

Anonymkode: fe4d2...9c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det virker troverdig at produksjonen skal ha gitt de to finalistene både spørsmål og svar før finalen. Jeg tror heller Kjetil er en dårlig taper. Han innkasserte seieren allerede før han var i finalen, og da han tapte, så takla han det svært dårlig. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han påstår at han fikk vite 3 av svarene på forfhånd, Tonje påstår at hun IKKE har fått vite noen.  Da er det jo HAN selv som står for jukset!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Peonjenta skrev:

Han påstår at han fikk vite 3 av svarene på forfhånd, Tonje påstår at hun IKKE har fått vite noen.  Da er det jo HAN selv som står for jukset!

Den logikken der holder jo bare hvis du legger til grunn at begge snakker sant.

Anonymkode: 83203...f31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Peonjenta skrev:

Han påstår at han fikk vite 3 av svarene på forfhånd, Tonje påstår at hun IKKE har fått vite noen.  Da er det jo HAN selv som står for jukset!

Hvis dette stemmer, er det underordnet hvem som vant. Da er det hele en gedigen skandale uansett, hverken mer eller mindre. Men nå vet vi jo at de fleste realityshow og talentshow til en viss grad er rigget, men å servere fasiten til deltakerne med så store verdier som premie er ganske spesielt.

Rett og slett vanskelig å tro på at dette stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Så du husker alle datoer? Beklager, men det er kun for spesielt interesserte, og ikke blant det man kan kalle allmennkunnskap. Allmennkunnskap i denne settingen ville vært f.eks årstall eller land som var involvert. 

Anonymkode: 83203...f31

Jeg sa aldri at jeg husker ALLE datoer, ikke finn på ting takk. 

Allmennkunnskap innbefatter viktige datoer, som oppstart og avslutning av de store krigene som rammet oss. Ikke si meg du ikke husker datoen 2vk var i gang i Norge og når den sluttet? 

Anonymkode: e9878...fa9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg husket Kalevalla, det er et traume fra den tiden vi bare hadde NRK og de sente Finsk fjernsynsteater 7 dager i uken 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Jeg tror 100% på Kjetil, Tonje jukset.

https://www.tv2.no/a/10266048

– Etter at spørsmål ni var besvart, forlot jeg finaleinnspillingen første gang. Da gikk jeg for å snakke med produsenten og ytret min bekymring om at Tonje kan ha fått spørsmålene på forhånd, sier Kjetil til TV2.no.

Fullførte finalen

Ifølge Kjetil avviste produsenten anklagene og mente at det ikke var mulig. På det tidspunktet følte han at han ikke hadde noe annet valg enn å stole på produsenten, og han returnerte derfor til innspillingen for å fullføre finalen.

– Da Tonje klarte tiende spørsmål, som omhandlet de ulike delene på geita, styrket det mine mistanker. Hun hadde ingen forutsetning for å kunne dette. Da vi til slutt fikk utslagsspørsmålet og hun klarte det også, ble jeg helt sikker i min sak, forteller Kjetil.

Jeg tror Kjetil ikke greie akseptere at tonje hadde mer kunnskap enn han. Han er en dårlig taper, kjenner igjen typen. IMåten han oppførte seg ved bordet var og helt tåpelig. Jeg tror han har undervurdert tonje og tenkt at han lett skulle slå henne i kunnskap fordi han er bonde mm. 

Anonymkode: 17221...767

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den logikken der holder jo bare hvis du legger til grunn at begge snakker sant.

Anonymkode: 83203...f31

Eeh. Om han har fått svar, som han påstår, og ikke informert om det, vel, da har han juksa. Det er udiskutabelt. 

Anonymkode: fe4d2...9c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg sa aldri at jeg husker ALLE datoer, ikke finn på ting takk. 

Allmennkunnskap innbefatter viktige datoer, som oppstart og avslutning av de store krigene som rammet oss. Ikke si meg du ikke husker datoen 2vk var i gang i Norge og når den sluttet? 

Anonymkode: e9878...fa9

Nei, jeg gjør faktisk ikke det. Jeg har jo hørt det, at det var noe i mai og april eller noe i den duren. Men noe mer nøyaktig enn det går jeg ikke rundt og bærer på. Årstall derimot, det holder jeg styr på. Poenget mitt er, selv om mange vet at 11.11 kl.11 var tidspunktet, så er ikke det ensbetydende med at det er allmennkunnskap. Hadde du spurt et tilfeldig utvalg person på gata dette spørsmålet FØR det ble kringkastet på tven, tviler jeg på at et stort antall ville klart å besvare 100% nøyaktig. 

Anonymkode: 83203...f31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...