Gå til innhold

Farmen 2018


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gaute spurte om datoen for når FREDSAVTALEN ble undertegnet.

FREDSAVTALEN ble undertegnet 28.06.2019. 

VÅPENHVILEN ble undertegnet 11.11.2018. 

Det er ganske imponerende å svare riktig på et spørsmål som er feil 🙂

Anonymkode: e2b83...6a3

Hvis det er tilfellet så vant hun likevel da. Om å gjøre å være nærmest. 

Anonymkode: fe4d2...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet, er vi i USA eller? Ring inn Jack Trimarco. 

Anonymkode: fe4d2...9c2

Så forresten nå at han døde i september. Men man kan jo bare ringe noen klarsynte så kan de si om det var juks eller ei. 

Anonymkode: fe4d2...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor ikke Tonje forklarer hvordan hun visste svaret på et spørsmål hun tidligere ikke kunne... Dette punktet er det eneste som sier meg at noe skurrer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farmen kjendis: 

Heier på Mina allerede jeg. Og han samiske (husker ikke navn), de virket som det var litt futt i og virket ikke så anonyme og dørgende kjedelige.  

Godt å se at det blir en sesong nå med deltagere OVER 30 år også, selv om det var litt vel mye modeller og bloggere. Men sånne folk «må» de jo bare ha med hvert å virker det som😅

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kompis42 skrev:

Til alle oss som har analysert ansikts- og kroppspråk i kveld: 

Vi må ikke glemme at på siste spørsmålet, da Tonje virket «rar», så hadde hele innspillingen vært stoppet en god stund fordi Kjetil hadde sprunget til skogs. Hvordan tror dere alt dette påvirket henne? Selvsagt må det ha påvirket henne, spesielt da hun skjønte at Kjetil ikke hadde det riktige svaret. De sekundene før hun snudde tavla må ha vært awkward for henne, og kanskje rakk hun allerede der tenke på at dette kom til å bli bråk. 

Når det er sagt så heiet jeg på Kjetil og jeg tror faktisk begge hadde en viss anelse i hvilke spørsmål som kom. 

Jeg tror man må tenke mer på hvordan dette er klippet. Ansiktsuttrykket kan være hentet fra et annet spørsmål hun slet med og så klippet inn her.. bare for å lage tv mest mulig spennende. 

Irene var vel med i en episode uken etter hun egentlig hadde gått ut pga klipping. Så glem grimasene etc., det kan være filmet tidligere på kvelden. 

Anonymkode: d5877...a38

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil sier jo selv at han visste tre av spørsmålene på forhånd. Mener han at det hadde vært helt greit at han vant selv om han jukset? Men, dersom Tonje vant med juks så var det ikke greit. 

Kjetil har egentlig ingenting han skulle sagt i denne saken siden han selv jukset. Han har vist seg som mer kynisk og sleip enn Tonje gjennom hele oppholdet og ikke minst under appellen sin, at han virket ydmyk rett før poengene skulle deles ut og ba om unnskyldning for at han svartmalte Tonje var også taktikk, det fikk han til å virke mer ydmyk ovenfor poengutdelerne.  

Så jeg vet hvem jeg tror mest på, selv om jeg i utgangspunktet ikke hadde noen av dem som min favoritt.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har heia på Kjetil hele veien, og syns igrunn Tonje og lene har vært litt «ufin» med han, i mangel på bedre beskrivelse. Han har tydelig hatt følelser for Tonje og selvtilliten hans fikk seg en stor knekk da hun først sa hun var lesbisk, men enda større da det kom frem at de hadde lurt ham i 9 uker. Det kom veldig tydelig frem ved middagsbordet, da han la frem alt det «dårlige» Tonje hadde gjort, tipper han har hatt utrolig mye dårlige følelser ang dette, og jo nærmere finalen og jo mer følelser han kjente på jo verre.

I selve finalen hadde jo han selv fått tre spm, så hvorfor skulle ikke hun ha fått det samme? Om hun gjorde det stilte de jo likt, dermed kunne jo hun svare godt for seg på resten av spørsmålene som hun hadde pugget fra gårdsboken. Man ser at han har peiling på det å feste økseskaft, mens hun har peiling på grønnsaker. Dette fordi hun har vært i åkeren, hun har lagt mat. Det har ikke han. Enkelte spørsmål var tipping fra begge. 

Eneste jeg så i går kan være litt mistenkelig er utslagsspørsmålet. Jeg kan ikke huske å lært det på skolen, men det er visst allmenn kunnskap ifølge folk i kommentarfelt 😅 uansett syns jeg det burde være gårdsrelaterte spørsmål i utslagsspørsmålene. Ikke historiespørsmål. 

Jeg må nok innrømme at karen fra uvdal desverre er en veldig dårlig taper, så får vi heller se hva som kommer fram, har hun jukset burde det bli ny finale, absolutt. Siden han har jukset også. 

Anonymkode: 2975f...508

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle likt å stilt Tonje et eneste spørsmål, fra hvor hadde hun lest at det siste svaret var 11.11?

Anonymkode: 0cd93...fd3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste spørsmålet blir jo ikke regnet som allmennkunnskap av tv2 hvert fall, når de velger å si at den som kommer nærmest får poenget. Jeg visste ikke dette, og syntes det lukter juks. Ikke fordi jeg ikke kunne det, men å få 100 % rett på de teoretiske spørsmålene OG få rett på utslagsspørsmålet (som tv 2 ikke forventet at noen kunne siden de ga poeng for å komme nærmest), det syntes jeg virker lite realistisk.  

Anonymkode: f0c4d...093

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Rosenrød skrev:

Jeg lurer på hvorfor ikke Tonje forklarer hvordan hun visste svaret på et spørsmål hun tidligere ikke kunne... Dette punktet er det eneste som sier meg at noe skurrer.

At hun ikke brifer med at hun kan det når det snakkes løst om blandt deltakerne tidligere i sesongen betyr jo ikke at hun ikke kan det når hun tenker seg om og graver i arkivet i hodet 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle likt å stilt Tonje et eneste spørsmål, fra hvor hadde hun lest at det siste svaret var 11.11?

Anonymkode: 0cd93...fd3

Hun husker det vel fra skolen. Jeg husket både spørsmålet og svaret fra skolen når det kom frem og ble besvart der, laaaangt bak i hjernen et sted har det liggi men i motsetning til Tonje hadde jeg aldri kobla og kommet på det fordi jeg ikke er like smart som hun. Det er typ 3 viktige krigsdatoer for norgeshistorien og denne var en av de så om man interesserte seg i historietimene eller har veldig god iq og hukommelse som henne så husker man det nok 

Anonymkode: 90fec...406

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange skriver at svaret på det siste spørsmålet er allmennkunnskap. Jeg tenkte også i går at det kunne umulig stemme at Tonje fikk helt rett på det spørsmålet: Men, når folk skrev at dette lærte vi på barneskolen; 11.11 klokka 11.11 så husket jeg det. Husker vi sa det som en regle. Så det kan nok stemme at Tonje husket dette. Siden det var den som var nærmest riktig dato som fikk riktig så ville hun kanskje heller ha sagt 10.11 hvis hun jukset, for å virke mer troverdig.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det siste spørsmålet blir jo ikke regnet som allmennkunnskap av tv2 hvert fall, når de velger å si at den som kommer nærmest får poenget. Jeg visste ikke dette, og syntes det lukter juks. Ikke fordi jeg ikke kunne det, men å få 100 % rett på de teoretiske spørsmålene OG få rett på utslagsspørsmålet (som tv 2 ikke forventet at noen kunne siden de ga poeng for å komme nærmest), det syntes jeg virker lite realistisk.  

Anonymkode: f0c4d...093

Altså. Du husker å ha lært om 1. Verdenskrig på skolen? Google "1. Verdenskrig" og det første som kommer opp er Wikipedia og "Første verdenskrig var en global konflikt, med sentrum i Europa, som varte fra 28. juli 1914 til 11. november 1918. 

Anonymkode: fe4d2...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker veldig godt at jeg lærte 11.11 kl. 11. Sånt setter seg i hodet hos de fleste. Det er ikke sikkert man kan svare på det på stående fot, men man kan ha det i bakhodet og ta det man kaller en kvalifisert gjettning når man får det konkrete spørsmålet. At de har snakket om det på Farmen og at ikke en eneste person kunne komme på at det var 11.11.. det er mindre sannsynlig enn at ingen kunne det. 

Anonymkode: fe4d2...9c2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke glemme at Kjetil fikk feil på et ekstremt lett spørsmål. Rotfrukter liksom?! Skjønner godt han er flau og prøver å deflecte.

Hadde ikke trengt utslagsspørsmål om han hadde giddet å engasjere seg i litt andre ting enn bare bygg og slakt. 

Anonymkode: fe4d2...9c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er tilfellet så vant hun likevel da. Om å gjøre å være nærmest. 

Anonymkode: fe4d2...9c2

Kjetil svarte 8. okt.

Anonymkode: 1a0c3...aca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest thejohan

Husk at den finalen varer en del lenger enn det vi ser på TV. Reaksjonene til Tonje kan være så mangt. At folk stusser i at man kan en dato man lærte på skolen er for meg helt utrulig. Bare for at enkelte ikke husker datoen, så skal i allefall ikke Tonje huske den. Kjetil er og blir en dårlig taper! Det så vi jo flere ganger iløpet av sesongen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke Tonje har jukset men bare Kjetil som er dårlig taper.
Tonje var ivrig leser av gårdsboka og tok notater og lagde tegninger.....hu var vissnok en duracell kanin som var sent i seng og tidlig oppe.
Ser ut som mange leter etter feil og ansiktutrykk for de ØNSKER å  finne noe avslørende men jeg skal ihvertfall ikke dømme Tonje på rykter.

Anonymkode: 49d9a...241

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte selv rett på alle spørsmålene Tonje fikk + seletøyet på hesten (og jeg har gått kun grunnskole og har ingen gårdserfaring), man trenger ikke jukse for å kunne svarene. Jeg blir helt dårlig av å tenke på at den gleden hun burde følt nå over å vinne farmen, mest sannsynlig ikke er der. 

Hva gjelder ansiktsuttrykkene hennes, tenk på at alle tv-produksjoner blir klippet, tenk på hvor spent hun er, adrenalin, nervøsitet og muligens litt usikkerhet også. 

Jeg unner absolutt Tonje førsteplassen. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonje hadde i tillegg skadet seg og gikk på smertestillende, så kan like gjerne være det som gav noen rare ansiktsuttrykk. 

Anonymkode: aabea...97c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...