Gå til innhold

Farmen 2018


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Peonjenta skrev:

Så på reklamen om kjendisfarmen som kommer snart.  Hvilke kjendiser??   Jeg gjenkjente 3 stykker?

Se på presentasjonen som går nå, da vet du. 

Anonymkode: fe4d2...9c2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Opie skrev:

Hvorfor er det så oppsiktsvekkende at hun visste svaret på når 1. verdenskrig sluttet? Dette er jo barnelærdom, og svært lett å huske; 11.11 kl. 11.....

Fordi hun IKKE visste svaret da de diskuterte det tidligere på Farmen, og "plutselig" kan hun det enda det ikke står i gårdsboken eller andre steder på gården. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Jeg tror 100% på Kjetil, Tonje jukset.

https://www.tv2.no/a/10266048

– Etter at spørsmål ni var besvart, forlot jeg finaleinnspillingen første gang. Da gikk jeg for å snakke med produsenten og ytret min bekymring om at Tonje kan ha fått spørsmålene på forhånd, sier Kjetil til TV2.no.

Fullførte finalen

Ifølge Kjetil avviste produsenten anklagene og mente at det ikke var mulig. På det tidspunktet følte han at han ikke hadde noe annet valg enn å stole på produsenten, og han returnerte derfor til innspillingen for å fullføre finalen.

– Da Tonje klarte tiende spørsmål, som omhandlet de ulike delene på geita, styrket det mine mistanker. Hun hadde ingen forutsetning for å kunne dette. Da vi til slutt fikk utslagsspørsmålet og hun klarte det også, ble jeg helt sikker i min sak, forteller Kjetil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/6/2018 at 9:41 PM, lalaB said:

Den jeg siterte påsto at den som kommer på 2.plass ikke har noe kontakt med noen av de andre deltakterne.. Så var det jeg kommenterte.. Jeg veit ikke om Karianne og Kjetil har hatt kontakt, men begge to har kontakt med noen av de andre deltakerne..

Der ser du:) 

Anonymkode: e9878...fa9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, delias skrev:

Fordi hun IKKE visste svaret da de diskuterte det tidligere på Farmen, og "plutselig" kan hun det enda det ikke står i gårdsboken eller andre steder på gården. 

Det beviser ingenting, og mer mest sannsynlig taktikk. Mange gode grunner til å holde kunnskap tett til brystet mtp finalerunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Catalina Culès said:

Jeg tror 100% på Kjetil, Tonje jukset.

https://www.tv2.no/a/10266048

– Etter at spørsmål ni var besvart, forlot jeg finaleinnspillingen første gang. Da gikk jeg for å snakke med produsenten og ytret min bekymring om at Tonje kan ha fått spørsmålene på forhånd, sier Kjetil til TV2.no.

Fullførte finalen

Ifølge Kjetil avviste produsenten anklagene og mente at det ikke var mulig. På det tidspunktet følte han at han ikke hadde noe annet valg enn å stole på produsenten, og han returnerte derfor til innspillingen for å fullføre finalen.

– Da Tonje klarte tiende spørsmål, som omhandlet de ulike delene på geita, styrket det mine mistanker. Hun hadde ingen forutsetning for å kunne dette. Da vi til slutt fikk utslagsspørsmålet og hun klarte det også, ble jeg helt sikker i min sak, forteller Kjetil.

Så du notatene hennes?

Anonymkode: e9878...fa9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det gir mening at hun klarte alle kunnskapspørsmålene siden hun tok notater av gårdsboka. Det jeg reagerer på er at hun så så forvirret og usikker ut når hun svarte 11.11, men det kan jo tenkes at det var den datoen som dukket opp i hodet hennes men at hun ikke var helt sikker. Men det er rart at de diskuterer det inne i gården og at hun da ikke kan det, og så sier hun til Irene etterpå at hun har lest det et sted.

Anonymkode: 85a5f...236

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så enig. Skjønner ikke på noen måte hvordan det kunne være juks. 

Anonymkode: c7a37...ee9

Det jeg leste på VG tidligere at hun hadde fått vite tre spørsmål på forhånd. Ikke alle. 

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/VRJV8W/farmen-deltager-ut-mot-tv-2-juks-i-finalen

Anonymkode: 044ff...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble skikkelig skuffet, hadde håpet på Kjetil som vinneren. Selv om han har dritt seg ut noen ganger, så har han ikke utnyttet vennen sin der inne, slik både Tonje og Lene har gjort med han. Kan godt være jeg overanalyserer jeg også, men det så ut som ansiktsuttrykket til Tonje var skikkelig påtatt og overdrevent tankefullt da hun svarte 11.11 på siste spørsmål. Hvis den datoen er såpass lett å huske, hadde hun vel ikke sett så voldsom usikker ut? Nei, jeg vet ikke jeg, men noe skurrer her føler jeg. Stakkars Kjetil, han så utrolig skuffet ut og det har han mulig grunn til også 😔

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det gir mening at hun klarte alle kunnskapspørsmålene siden hun tok notater av gårdsboka. Det jeg reagerer på er at hun så så forvirret og usikker ut når hun svarte 11.11, men det kan jo tenkes at det var den datoen som dukket opp i hodet hennes men at hun ikke var helt sikker. Men det er rart at de diskuterer det inne i gården og at hun da ikke kan det, og så sier hun til Irene etterpå at hun har lest det et sted.

Anonymkode: 85a5f...236

For jeg kan akseptere at hun ikke ville si det til de andre fordi det er et mulig finalespørsmål, men hvorfor da si til Irene at hun har lest det et sted?

Anonymkode: 85a5f...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror faktisk på Kjetil nå, etter å ha sett dette! Jeg nekter å tro at Tonje kunne alt ette!!

Stakkars stakkars Kjetil, han var den mest verdige vinneren uten tvil!

Anonymkode: 19045...049

hæ? jeg kunne navnet på nesten alle grønnsakene, og jeg lager lite mat! gjettet også riktig på den finske. 11.11 er det og mange her inne som visste. 

Anonymkode: 17221...767

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir egentlig mest trist av dette. Måten Kjetil håndterte dette på var helt krise. Det begynte å rakne for ham allerede rundt middagsbordet når han var mest opptatt av å tråkke på Tonje for å prøve redde sitt eget skinn, etter å ha blitt avslørt i å sabotere for Nikolai. Stakkars Tonje var helt satt ut under finalen, etter at Kjetil insisterte etter å avbryte innspillingen. Hun visste nok hvordan han ville reagere når hun svarte korrekt på siste spørsmål, som forøvrig er noe de fleste med litt allmennkunnskap kan svare på. Jeg kunne også svaret angående Kalevala og 11.11, uten å anse meg selv som et vandrende leksikon.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Dere vet at de klipper for å få fram reaksjoner slik de vil? Ikke døm Tonje pga et forvirret blikk. Ps 11.11 kl 11, burde alle huske.

Anonymkode: e9878...fa9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Opie skrev:

Det beviser ingenting, og mer mest sannsynlig taktikk. Mange gode grunner til å holde kunnskap tett til brystet mtp finalerunden.

Nemlig!

Og hvordan kan de andre deltakerne huske 100% sikkert HVEM som var tilstede under den aktuelle samtalen? Tonje KAN f.eks. ha vært på do da de snakket om dette.

Anonymkode: bbd1d...a7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym90059005 skrev:

Jeg er skeptisk. Hun svarte altså korrekt på 8/8 teorispm. Eneste gangene hun misset var når det var noe litt mer praktisk involvert. 

Og de ansiktsuttrykkene... når du vet at det er 11.11, så er det vel ingen grunn til de grimasene og ansiktsuttrykkene der.

Den produksjonsassistenten det er snakk om ønsker heller ikke å kommentere saken. Og har smuglet inn mat til Tonje tidligere.

 

Jeg syns det stinker...

Ansiktsuttrykket til Tonje handle om at hun var preget av Kjetils oppførsel. Det blir mildt sagt en litt spesiell stemning når konkurrenten din insisterer på å avbryte innspillingen underveis. Det var dette som skjedde før siste og avgjørende spørsmål. Kjetil tilta, og Tonje skjønte ikke hva som foregikk. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVIS dette er juks, er det kjipt for både Tonje og for Kjetil. Utrolig dårlig gjort av en i produksjonen å sette dem i denne situasjonen. Sikkert vanskelig å vite hva man skal gjøre om man plutselig blir servert fasiten. Kjetil sier jo at han fikk vite noen av svarene, uten at han så i fra om dette. Hadde han vunnet hadde han aldri nevnt noe om at han hadde vært med på juks. Og er dette juks, er det kjipt å ikke få vinne på ærlig vis. 

Anonymkode: 821b9...0e5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Trulteskogen skrev:

Ansiktsuttrykket til Tonje handle om at hun var preget av Kjetils oppførsel. Det blir mildt sagt en litt spesiell stemning når konkurrenten din insisterer på å avbryte innspillingen underveis. Det var dette som skjedde før siste og avgjørende spørsmål. Kjetil tilta, og Tonje skjønte ikke hva som foregikk. 

Tonje har sagt at hun ikke fikk med seg at Kjetil ville avbryte finalen.

Anonymkode: 85a5f...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sett videoen av at Tonje viser notatene sine fra gårdsboken? Disse kan jo være skrevet i ettertid? Ingen har sett notatene hennes tidligere i og med (som hun selv uttalte) leste den før de andre stod opp osv osv. Har sikkert tatt notater under oppholdet, men notatene vedrørende de aktuelle spørsmålene i finalen kan hun ha laget i ettertid. 

Anonymkode: cd8fc...738

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altså. Dere vet at de klipper for å få fram reaksjoner slik de vil? Ikke døm Tonje pga et forvirret blikk. Ps 11.11 kl 11, burde alle huske.

Anonymkode: e9878...fa9

Hvorfor det? Selv om man har hørt dette en gang for 20 år siden, betyr ikke det at det sitter igjen 20 år senere. Husker du absolutt alle detaljer fra grunnskolen, kanskje? 

Anonymkode: 83203...f31

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Trulteskogen skrev:

Jeg blir egentlig mest trist av dette. Måten Kjetil håndterte dette på var helt krise. Det begynte å rakne for ham allerede rundt middagsbordet når han var mest opptatt av å tråkke på Tonje for å prøve redde sitt eget skinn, etter å ha blitt avslørt i å sabotere for Nikolai. Stakkars Tonje var helt satt ut under finalen, etter at Kjetil insisterte etter å avbryte innspillingen. Hun visste nok hvordan han ville reagere når hun svarte korrekt på siste spørsmål, som forøvrig er noe de fleste med litt allmennkunnskap kan svare på. Jeg kunne også svaret angående Kalevala og 11.11, uten å anse meg selv som et vandrende leksikon.

Derav grimasene hennes. Ikke nødvendigvis fordi hun lurte på svaret, men fordi hun var redd for hans reaksjon.

 

Anonymkode: bbd1d...a7a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...