Gå til innhold

Farmen 2018


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, FruRosa skrev:

En annen ting...

Tonje har hele tiden sett på Kjetil som en god venn. Da han begynte å få følelser for henne fortalte hun at hun er lesbisk, for at han ikke skulle bli såret. Det var ingen fordel for henne i konkurransen å fortelle dette.

Han saboterte ukesopplegget for "bestevennen" Nicolai, og lot Irene ta støyten for det. 

Jeg syns dette forteller mye om de 2 som personer.

Da dette gikk på TV var han snar med å være ute og si at han aldri hadde følelser og at dette var noe tv2 bare fremstilte. Det var sikkert flaut det også. 

 

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/e1g9gK/farmen-deltagere-ut-mot-kjaerestepar-de-spilte-paa-kjetils-foelelser-hele-veien

Endret av neiognei
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Ella1 skrev:

Vi har jo sett at Kjetil synes alt er flaut, til og med i semifinalen ble han irritert på Gaute for at han sa høyt at nøkkelen til Kjetil ikke passet. Dette er jo noe Gaute gjør for å informere de andre deltakerne, men Kjetil oppfattet også dette som flaut. 

Så at han ser på det å tape i finalen som enormt flaut og som et stort nederlag kan jeg fint se for meg. 

Det som faktisk er flaut er at en voksen mann ikke kan ta seg sammen og være litt glad på andres vegne i noen minutter, om ikke annet for syns skyld.

Sånn er det med småkongene når de ikke får viljen sin. Det gikk ikke i hyttekongen fra Uvdals´ favør denne gangen og da klapper hele verden sammen og man må ty til desperate metoder for å prøve ikke tape fullstendig ansikt. Han har snakket seg selv opp hele vegen, og snakket jentene ned. Han mener forøvrig at Nikolai er den mest verdige vinneren, nest etter seg selv. Begrunnelsen er at Nikolai har vært i noen tvekamper, spilt ærlig, og ellers vært med å "dra lasset". Men det er det jo mange av damene som også har! Denne Kjetil er en typisk småkonge fra distriktsnorge som har fått sydd puter oppunder ermene av mansen og papsen, og laget seg fantasihistorier oppi hodet sitt om at han og andre menn som er lik ham selv, skal ha fordeler og fortrinn hvor enn de står og går, kommer og sitter. Kjetil har iherdig forsøkt å fiske etter informasjon fra produksjonen vedrørende finalespørsmål. Han hadde ikke noen spesiell relasjon til noen i produksjonen, og fikk vite tre av temaene fra finalen som følge av at han var pågående og masete. Han følte seg lurt av Tonje da han innså at hun ikke var interessert i ham, og overfører dette til finalesituasjonen med påstander om at hun lurte ham der også. Men Tonje har ikke lurt ham. Kjetil tillegger Tonje motiver hun ikke har. Han ser verden slik han selv foretrekker å se den, alt ettersom hva som går i hans favør. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, neiognei skrev:

Da dette gikk på TV var han snar med å være ute og si at han aldri hadde følelser og at dette var noe tv2 bare fremstilte. Det var sikkert flaut det også. 

Det er i alle fall løgn, for vi hørte jo at han sa til Lene at han kunne tenkt seg å date Tonje. Det var derfor T valgte å fortelle om legningen sin, før det utviklet seg mer for hans del.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil sa at han hadde fått vite oppgaven angående hesten, men hvordan har det da seg at han svarte feil på den oppgaven?

Den oppgaven svarte også Tonje feil på, og det var like teoretisk som geita spør du meg, når det var snakk om å sette riktig navn på riktig del.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de av oss som har spesialert oss på kroppsspråk, så var det veldig tydelig hva Tonje drev med i finalen... 

Anonymkode: e364a...a60

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
25 minutter siden, FruRosa said:

Kjetil går altså, etter egne uttalelser, inn i finalen vel vitende om at HAN har fått info om 3 spørsmål. Dette nevner han ikke før han ser at det ikke går hans vei.

Etterpå sier han at han "skjønner" at Tonje også må ha fått info om spørsmålene siden hun svarer korrekt. 

Han hadde altså tenkt å late som ingenting om HAN SELV gikk av med seieren. Og nå er han indignert fordi "andre" har jukset...

I rest my case!

Enig. Det kommer ganske klart fram at Kjetil var villig til å gå så langt som mulig for å vinne selv om det innebar å jukse. Det virker ikke som det er korrekt at han fikk vite 3 av spørsmålene direkte fra produksjonen heller, men klarte å "gjette" seg til to av dem? basert på handlinger som ble gjort av produksjonen inne på gården. Da faller troverdigheten hans ganske kraftig spør du meg. Bare fordi man selv er villig til å jukse betyr ikke det at andre automatisk er villig til å gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han fikk vel vite temaet, ikke den nøyaktige oppgaven. 

Anonymkode: 83203...f31

Rart at han ikke sørget for å tilegne seg kunnskapen om seletøyet til hesten når han visste hva temaet var da?? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle oss som har analysert ansikts- og kroppspråk i kveld: 

Vi må ikke glemme at på siste spørsmålet, da Tonje virket «rar», så hadde hele innspillingen vært stoppet en god stund fordi Kjetil hadde sprunget til skogs. Hvordan tror dere alt dette påvirket henne? Selvsagt må det ha påvirket henne, spesielt da hun skjønte at Kjetil ikke hadde det riktige svaret. De sekundene før hun snudde tavla må ha vært awkward for henne, og kanskje rakk hun allerede der tenke på at dette kom til å bli bråk. 

Når det er sagt så heiet jeg på Kjetil og jeg tror faktisk begge hadde en viss anelse i hvilke spørsmål som kom. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lalaB skrev:

Rart at han ikke sørget for å tilegne seg kunnskapen om seletøyet til hesten når han visste hva temaet var da?? 

Nå var jo oppgaven to-delt, praktisk og teoretisk. Ikke sikkert han tenkte så langt. Det er vel heller ikke sikkert det var så mye tid til å tilegne seg kunnskap heller. Hvem vet.

Anonymkode: 83203...f31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farmen er så skandaløst dårlig produsert, og det er ikke første gangen de roter det til. Begynner å lure på om det er bevisst, for å skape blest rundt programmet. 

Enten boikotter man hele greia, eller så følger man med pga skandalene som underholdning. Jeg holder meg unna. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaute spurte om datoen for når FREDSAVTALEN ble undertegnet.

FREDSAVTALEN ble undertegnet 28.06.2019. 

VÅPENHVILEN ble undertegnet 11.11.2018. 

Det er ganske imponerende å svare riktig på et spørsmål som er feil 🙂

Anonymkode: e2b83...6a3

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest om finalen og Ketils versjon av finalen på tv2.no, så får jeg avsmak på hele Farmen. 

Jeg trodde virkelig at tv2 og farmenfolkene var mer seriøse enn det som nå fremkommer. 

Er det bare juks og fanteri overalt, nå?

Anonymkode: a77ef...972

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg legge til en ting, flere kritiserer andre nå i denne tråden, men er dere selv så mye bedre enn dem dere kritiserer? 

Anonymkode: a77ef...972

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gaute spurte om datoen for når FREDSAVTALEN ble undertegnet.

FREDSAVTALEN ble undertegnet 28.06.2019. 

VÅPENHVILEN ble undertegnet 11.11.2018. 

Det er ganske imponerende å svare riktig på et spørsmål som er feil 🙂

Anonymkode: e2b83...6a3

Fantastisk å svare rett på dette spørsmålet hvis det er omtrent et halvt år til den skal undertegnes ;) :fnise:

Anonymkode: f477d...47d

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Peonjenta skrev:

Så på reklamen om kjendisfarmen som kommer snart.  Hvilke kjendiser??   Jeg gjenkjente 3 stykker?

Ble faktisk positivt overrasket jeg! Er du veldig ung? Var bare to stk jeg ikke visste hvem var. Trude Mostue var min barndomshelt så det var kjempehøydepunkt å se hun på skjermen igjen! Det blir tidenes Farmen dronning! 

8 timer siden, Samme skrev:

Så kjedelig dette må være for Tonje hvis det er slik at hun ikke har fått servert svarene. Du vinner farmen, men alle diskuterer bare om det var juks eller ikke. 

Håper virkelig sannheten kommer frem! 

Jeg trodde først det var juks men etter å ha sett finalen tror jeg ikke det. De lå likt,  men Kjetil klarer bare ikke se seg slått av en kvinne. Jeg er helt sikker på at disse anklagene ikke hadde kommet om det var han og en annen mannlig finalist som lå ett poeng i differanse fra hverandre slik han og Tonje gjorde. 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror Kjetil ikke greie akseptere at tonje hadde mer kunnskap enn han. Han er en dårlig taper, kjenner igjen typen. IMåten han oppførte seg ved bordet var og helt tåpelig. Jeg tror han har undervurdert tonje og tenkt at han lett skulle slå henne i kunnskap fordi han er bonde mm. 

Anonymkode: 17221...767

Enig.

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tonje er dessuten er utrolig smart dame som gikk ut med toppkarakterer fra skolen i tillegg til Harvard. Hun har nok en utrolig hukommelse og lærer seg ting kjapt.

Anonymkode: a6234...d26

Enig. Hun har vært åpen sosialt men holdt kunnskapskortene tett til brystet, og derfor sjokkerte det Kjetil som undervurderte hun. 

7 timer siden, nirvania skrev:

 

Når det er sagt tror jeg på Kjetil. Tonje hadde et veldig rart uttrykk og svarte ganske raskt 11.11. Til å være så skråsikker hadde hun et ganske pådratt usikkert uttrykk! Ser nesten ut som det er et smil der og fordi hun vet hun har rett. Altfor tilgjort! 860A8C48-A553-47F2-9002-36F058C40600.thumb.jpeg.68b819a766719fc4b91c5e7b119b454c.jpeg

 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt klart. Kan du datoen 11.11, står du ikke sånn å lurer og lager tenkefjes. Kan du en dato, kan du den. Hun gjorde slik på alle oppgavene, sykt irriterende. Hadde stolt mer på kunnskapen hennes om hun droppet det der!!

Anonymkode: 8eb46...418

Hun ser redd og bekymra ut for reaksjonen til Kjetil. 

Anonymkode: 90fec...406

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gaute spurte om datoen for når FREDSAVTALEN ble undertegnet.

FREDSAVTALEN ble undertegnet 28.06.2019. 

VÅPENHVILEN ble undertegnet 11.11.2018. 

Det er ganske imponerende å svare riktig på et spørsmål som er feil 🙂

Anonymkode: e2b83...6a3

Skal selvfølgelig være 28.06.1919 og 11.11.1918🤪

Anonymkode: e2b83...6a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt med å skjønne logikken til Kjetil, han mener at problemet er at hun jukset mer en han? Han fikk jo greie på hva 3 av spørsmålene var og svaret på det ene, i følge han selv

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn den mest dyktige og pålitelig på løgndetektortest og få det på det rene sier jeg.. Om Tonje ikke har noe å skjule vil hun vel ønske å renvaske seg og å vise at hun er oppriktig. Om hun nekter å ta den, eller stiller seg vrang, ja da ser ikke det ut som hun har rent mel i posen.. samme med Kjetil, han kan ta en test også, få bekreftet at han faltisk fikk spørsmål fra produksjonen osv, eller om det er oppspinn. Løgndetektor bør virkelig vurderes.

Dette går også videre på troverdigheten for rettferdig spill i fremtidige sesonger med farmen, hvor deltagere egentlig nå ikke vet om det er noe vits å kjempe om man kan påvirkes i slik grad. Jeg ønsker å vite om tonje virkelig var så flink i finalen på egenhånd. Om det er ekte, så syntes jeg synd på henne i forhold til alt som har blitt i etter tid, men ta testen! Bevis det for folket! Da vil hun også bli holdt om ekstra, og tvilen borte. 

 

Anonymkode: 15869...252

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finn den mest dyktige og pålitelig på løgndetektortest og få det på det rene sier jeg.. Om Tonje ikke har noe å skjule vil hun vel ønske å renvaske seg og å vise at hun er oppriktig. Om hun nekter å ta den, eller stiller seg vrang, ja da ser ikke det ut som hun har rent mel i posen.. samme med Kjetil, han kan ta en test også, få bekreftet at han faltisk fikk spørsmål fra produksjonen osv, eller om det er oppspinn. Løgndetektor bør virkelig vurderes.

Dette går også videre på troverdigheten for rettferdig spill i fremtidige sesonger med farmen, hvor deltagere egentlig nå ikke vet om det er noe vits å kjempe om man kan påvirkes i slik grad. Jeg ønsker å vite om tonje virkelig var så flink i finalen på egenhånd. Om det er ekte, så syntes jeg synd på henne i forhold til alt som har blitt i etter tid, men ta testen! Bevis det for folket! Da vil hun også bli holdt om ekstra, og tvilen borte. 

 

Anonymkode: 15869...252

Herlighet, er vi i USA eller? Ring inn Jack Trimarco. 

Anonymkode: fe4d2...9c2

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...