Gå til innhold

Bondekona får endelig flere til gards!


bondekone

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Tussi2018 skrev:

Så trist å lese at det ikke gikk denne gangen heller 😔 Jeg sender deg gode klemmer og håper inderlig at de finner ut hvorfor og om noe kan gjøres annerledes neste gang. Du er tøff som står på! ❤

Takk❤ ja håper de finner ut av noe som kan hjelpe, vil så gjerne lykkes. Hehe, rart med det, man har ikke så mye valg. Hele dette året føles som en boble, som bare har gått til barneønske. Håper det snart snur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, bondekone skrev:

Takk❤ ja håper de finner ut av noe som kan hjelpe, vil så gjerne lykkes. Hehe, rart med det, man har ikke så mye valg. Hele dette året føles som en boble, som bare har gått til barneønske. Håper det snart snur!

Nei, det er jo sant! Man klarer det meste når man er midt oppi det og det er det eneste som blir viktig ❤ Heier på deg 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom mensen for fullt og, er liksom noe endelig når det først skjer. Og fy så vondt det er, både fysisk og psykisk😒 ikke bare skal vi holde ut med faktum av at det ikke går, i tillegg skal vi ha både smerter og gris bare for å gjøre det tydelig at det nok en gang ikke gikk. Unødvendig ass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Neutral90 skrev:

Ironi fra skapelsen sin side, dobbel «straff» 😖 fått vite mer om hva som skjer videre?

Ja helt sant😒  nei, har ikke det. Har sendt det inn uten svar, men regner med jeg får beskjed om å vente på svar av blodprøver. Iallefall det som har vært beskjeden før, siden «man kan blø i et svangerskap uten at det er problemer». Bør sies at jeg lå to timer i fosterstilling på badet med diare og så kvalm at jeg brakk meg flere ganger, så er ikke akkurat i tvil😩 

Uansett ser EL (altså den i neste syklus) ut til å havne midt i romjula, så må vel vente to hele syklusen før jeg kan være i gang igjen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå jeg føler sånn med deg, jeg ville vært i samme situasjon mtp jula hvis jeg ikke fikk overtalt de til å gå videre uten pausesyklus. Det er kjempekjipt! Håper det likevel kommer noe godt ut av en ruge/hormonfri jul 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Neutral90 skrev:

Ååå jeg føler sånn med deg, jeg ville vært i samme situasjon mtp jula hvis jeg ikke fikk overtalt de til å gå videre uten pausesyklus. Det er kjempekjipt! Håper det likevel kommer noe godt ut av en ruge/hormonfri jul 🌸

Ja, utrolig kjipt.  Er jo veldig lite å vente i det lange løp, men jeg er så innmari lei av den ventingen. Sommeren tok bort to sykluser for min del, så var skikkelig dritt å havne på jula i tillegg. Dette er tredje jula vi går inn i sidem vi begynte å prøve. Første jula tenkte jeg at neste jula er vi mest sannsynlig foreldre, eller gravide. Uten hell. Forrige jul tenkte jeg det samme, da stod vi jo på terskelen til å få hjelp. Og her står vi enda, et år etter😢 jeg skulle egentlig gått høygravid denne jula, og det gjør det bare enda sårere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bondekone skrev:

Ja, utrolig kjipt.  Er jo veldig lite å vente i det lange løp, men jeg er så innmari lei av den ventingen. Sommeren tok bort to sykluser for min del, så var skikkelig dritt å havne på jula i tillegg. Dette er tredje jula vi går inn i sidem vi begynte å prøve. Første jula tenkte jeg at neste jula er vi mest sannsynlig foreldre, eller gravide. Uten hell. Forrige jul tenkte jeg det samme, da stod vi jo på terskelen til å få hjelp. Og her står vi enda, et år etter😢 jeg skulle egentlig gått høygravid denne jula, og det gjør det bare enda sårere..

Jeg har de samme tankene ❤️ Hadde vi bare visst når vi ville lykkes så hadde jeg vært tålmodig som bare det, men fordi vi ikke vet når så blir all unødvendig venting til irritasjon på systemet... jeg skulle også vært gravid med termin i februar, så føler veldig med deg og forstår hvor frustrerende det er 😩 Virkerlig hjerterått å gå gjennom dette her altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Neutral90 skrev:

Jeg har de samme tankene ❤️ Hadde vi bare visst når vi ville lykkes så hadde jeg vært tålmodig som bare det, men fordi vi ikke vet når så blir all unødvendig venting til irritasjon på systemet... jeg skulle også vært gravid med termin i februar, så føler veldig med deg og forstår hvor frustrerende det er 😩 Virkerlig hjerterått å gå gjennom dette her altså.

Forferdelig urettferdig at vi må gjennom dette her, men det er en trøst i å ha forståelse fra andre som skjønner situasjonen❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nytt forsøk blir i januar, fortsatt med letrozol. Vet enda ikke hvordan det blir med støttemedisiner, men virket ikke aktuelt med noe andre medisiner i forkant iallefall...fikk beskjed om at «det tar tid å finne gullegget, og for noen tar det lengre tid, og for noen lykkes de aldri». Ikke spesielt oppløftende akkurat. 

Derimot har jeg begynt med akupunktur frem mot nytt forsøk. Jeg er ikke spesielt alternativ av meg, men syns det er verdt et forsøk. Prøver spesielt å lære meg å roe ned en del, puste og være mer tilstedet. Om ikke annet er det positivt uansett utfall med forsøket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deeet var ikke spesielt oppløftende nei... 🤭😣 Den harde sannhet, men de fleste IVFere vet det smertelig godt fra før, uten at man trenger en påminnelse på akkurat det der... 🤷‍♀️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Patriotpaula skrev:

Deeet var ikke spesielt oppløftende nei... 🤭😣 Den harde sannhet, men de fleste IVFere vet det smertelig godt fra før, uten at man trenger en påminnelse på akkurat det der... 🤷‍♀️

Nei nettopp, er jo akkurat den panikken som jeg har i større grad kjent på den siste tiden. Skulle gjerne hatt noen som var litt mer optimistiske på mine vegner da🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed om at de ville ha meg til vannscanning. Så i dag har jeg vært der, og der ser det ut som at det kan være antydninger til noe polypper, så skal inn til hysteriskopi. Håper dette kan være en grunn, selv om det er ekkelt at ikke alt er som det skal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig at det ser ut som det er noe der som ikke skal være der - men forhåpentligvis er det noe som kan gjøres noe med 👍🏼 Og bra de finner det, i stedet for at man tror at alt er bra og så er egentlig ikke det tilfellet. Hvor raskt kan du få hysteroskopi? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Kjedelig at det ser ut som det er noe der som ikke skal være der - men forhåpentligvis er det noe som kan gjøres noe med 👍🏼 Og bra de finner det, i stedet for at man tror at alt er bra og så er egentlig ikke det tilfellet. Hvor raskt kan du få hysteroskopi? 

Går vist ganske raskt, men avheng litt av min syklus da det bør gjøres rett i etterkant av mens. Så er jeg riktig ujeldig blir det ikke før på nyåret. Forsøket blir jo utsatt til etter dette, så blir enda mer venting🙄 

Dette kan iallefall forklare hvorfor det ikke går, så jeg er egentlig lettet, for det må jo bety at vi kan lykkes når dette er fikset!

Endret av bondekone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, bondekone skrev:

Går vist ganske raskt, men avheng litt av min syklus da det bør gjøres rett i etterkant av mens. Så er jeg riktig ujeldig blir det ikke før på nyåret. Forsøket blir jo utsatt til etter dette, så blir enda mer venting🙄 

Dette kan iallefall forklare hvorfor det ikke går, så jeg er egentlig lettet, for det må jo bety at vi kan lykkes når dette er fikset!

Ååh 😬 Håper det ikke blir mer venting enn hva som er absolutt nødvendig... All venting suger jo. Vi skulle jo helst ha blitt gravid i fjor 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Ååh 😬 Håper det ikke blir mer venting enn hva som er absolutt nødvendig... All venting suger jo. Vi skulle jo helst ha blitt gravid i fjor 😣

Ja uten tvil, lei av all venting! Føles så enormt ille å tenke på at jeg skulle vært høygravid nå😕😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bondekone skrev:

Ja uten tvil, lei av all venting! Føles så enormt ille å tenke på at jeg skulle vært høygravid nå😕😢

Same same 😢😞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vondt å se at du møter så mye motgang! 💔 Håper de finner årsaken på hysteroscopien og at dere lykkes etterpå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, lillemeg90 skrev:

Så vondt å se at du møter så mye motgang! 💔 Håper de finner årsaken på hysteroscopien og at dere lykkes etterpå! 

Takk❤ så koselig å høre fra degdeg, hvordan går det der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...