Gå til innhold

Pluss size utgaven; Hva har du kjøpt i det siste av klær/sko/tilbehør?


Wonders

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg lagde bruker på KG’s erklærte kjerringnettside i dag, og bestilte kjole og bukse str 40/42. Håper de passer. Veldig fine farger. Veldig fine «kjerringklær» ☺️

Anonymkode: 48fb4...733

Hva mente du med det?  Ingen i denne tråden ser på 40/42 som noe stort heller.  Vi andre liker tråden for å dele tips til plagg for oss som dessverre trenger litt større størrelser. 

Anonymkode: 26db4...d12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ønsker meg et nytt skjørt. Helst med strikk i livet og lengde til nedenfor knærne. Hos meg samler det seg mye rundt knærne 😢  Jeg finner mange som slutter ved knærne + kortere og fotside.  Den typen skjørt kler meg best som en smal kappeskjørttype, og antar omtrent str 44.

Har noen et tips?  De har ikke på bonprix og cellbes.

Anonymkode: 26db4...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.4.2022 den 11.35):

Det er så mye uten fasong for pluss size. Det er som om produsentene tenker: ""de er tjukke uansett og burde være glad for hva de får""  Jeg finner klær på HM og Lindex, men akkurat den dagen var det ikke noe i finklær/tunika/kjole i  44- 46 igjen så dro til zizzy. Det var ingenting med innsnitt eller prinsessesøm, bare rett opp og ned søm i tyllstoff med snorer med  pyntedusker og uten innsving. Jeg har veldig timeglassfigur selv om jeg er pluss og poseklær får meg bare til å se større ut enn jeg er. Selv damen i butikken innrømmet at det ofte kommer inn overdeler uten skikkelig passform og at det går ut over litt større damer med smalere midje enn hofter. Vi vil mye heller ha klær med god passform enn at de kompenserer med all slags type fine stoffer, bling bling detaljer og paljetter og nydelig blomstermønstre, for å dekke over at det verken er innsnitt eller noe som helst som markerer bryster eller mulighet til å markere fin midje hvis man har det

Anonymkode: df03e...0fa

Sjekk ut torrid.com

Jeg har kjøpt mange kjoler der som passer former og har innsving :)

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg ønsker meg et nytt skjørt. Helst med strikk i livet og lengde til nedenfor knærne. Hos meg samler det seg mye rundt knærne 😢  Jeg finner mange som slutter ved knærne + kortere og fotside.  Den typen skjørt kler meg best som en smal kappeskjørttype, og antar omtrent str 44.

Har noen et tips?  De har ikke på bonprix og cellbes.

Anonymkode: 26db4...d12

Det finnes mange fine butikker med mer retro-type klær som har mye fint og kledelig, også i større størrelser. Det betyr ikke at man må gå all in og kle seg ut som en 50-talls pinup, det går fint an å plukke det som passer inn i ens egen stil. 
En fin butikk i Oslo er Manillusion, manillusion.no.  Tromsø har Skadefryd https://www.skadefryd.no/

https://www.collectif.co.uk  https://www.emmydesign.se/en/  https://miss-candyfloss.com/ Det finnes flere! EMP som er nevnt har også mye fint. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva mente du med det?  Ingen i denne tråden ser på 40/42 som noe stort heller.  Vi andre liker tråden for å dele tips til plagg for oss som dessverre trenger litt større størrelser. 

Anonymkode: 26db4...d12

Jeg er enig i at 40/42 ikke er stort. Men mange ser ut til å mene det. Klesbransjen ser også ut til å mene det, siden det største ikke pleier å passe meg, og det minste i storavdeling ikke alltid passer heller. Ofte faller jeg litt mellom to stoler, hvis det gir mening? Jeg mente på ingen måte å virke nedlatende eller ufin, så jeg beklager hvis innlegget mitt fremstod slik.

At det lages klær enda litt større, syns jeg er helt på sin plass, og veldig viktig. Klær som sitter feil, blir aldri fint uansett hvor stor/liten man er.

Grunnen til at jeg skrev «kjerringklær» og ikke kjerringklær, er fordi jeg ikke er enig med alle som mener dette merket automatisk gjør en til en kjerring. Syns faktisk siden hadde veldig fine klær. Bestilte jo fra siden i går, og gleder meg til å hente pakken ☺️

Anonymkode: 48fb4...733

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/24/2022 at 9:46 PM, AnonymBruker said:

ikke akkurat egen skredder, men på etsy kan man kjøpe håndlagde klær etter mål. Jeg er i likhet med deg frustrert over at det er vanskelig å handle i gode naturlige stoffer i plus-størrelse, så jeg bruker etsy innimellom. Jeg har nettopp bestilt linskjorte, skjørt og omslagskjole, og selgeren tok kontakt for å få målene mine for å sikre at jeg hadde bestilt rett størrelse. Nå bestilte jeg ikke etter mål denne gangen, men det kunne jeg sikkert gjort.

https://www.etsy.com/no-en/shop/LoveAndConfuse?ref=simple-shop-header-name&listing_id=1125159436

BRIGITTE Linen Wrap Dress / Ready to ship image 1

Anonymkode: 41acf...219

Mye fint på denne siden! Hva betaler du i toll og mva her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

anonymLala skrev (1 time siden):

Mye fint på denne siden! Hva betaler du i toll og mva her?

mva er jo alltid 25%., og ble lagt til automatisk.

Anonymkode: 41acf...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg ønsker meg et nytt skjørt. Helst med strikk i livet og lengde til nedenfor knærne. Hos meg samler det seg mye rundt knærne 😢  Jeg finner mange som slutter ved knærne + kortere og fotside.  Den typen skjørt kler meg best som en smal kappeskjørttype, og antar omtrent str 44.

Har noen et tips?  De har ikke på bonprix og cellbes.

Anonymkode: 26db4...d12

Thought clothing har en del fine skjørt i plus size:

https://www.wearethought.com/collections/skirts?pf_opt_size=18&pf_opt_size=16&pf_opt_size=14

Thought er et s.k. etisk merke så det er nok et pluss i margen fra min side 🙂

Anonymkode: 41acf...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er enig i at 40/42 ikke er stort. Men mange ser ut til å mene det. Klesbransjen ser også ut til å mene det, siden det største ikke pleier å passe meg, og det minste i storavdeling ikke alltid passer heller. Ofte faller jeg litt mellom to stoler, hvis det gir mening? Jeg mente på ingen måte å virke nedlatende eller ufin, så jeg beklager hvis innlegget mitt fremstod slik.

At det lages klær enda litt større, syns jeg er helt på sin plass, og veldig viktig. Klær som sitter feil, blir aldri fint uansett hvor stor/liten man er.

Grunnen til at jeg skrev «kjerringklær» og ikke kjerringklær, er fordi jeg ikke er enig med alle som mener dette merket automatisk gjør en til en kjerring. Syns faktisk siden hadde veldig fine klær. Bestilte jo fra siden i går, og gleder meg til å hente pakken ☺️

Anonymkode: 48fb4...733

tror kanskje poenget til den du siterte er at de som kan bruke 40/42 ikke har de store problemene med utvalg og snitt som vi som trenger større enn 44 møter når vi skal finne klær. Personlig blir jeg utrolig frustert når jeg søker etter XL på boozt eller finn.no, og får opp klær i str 40/42, og er ikke interessert i tips i den størrelsen i en tråd som er for plus size.

Anonymkode: 41acf...219

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

tror kanskje poenget til den du siterte er at de som kan bruke 40/42 ikke har de store problemene med utvalg og snitt som vi som trenger større enn 44 møter når vi skal finne klær. Personlig blir jeg utrolig frustert når jeg søker etter XL på boozt eller finn.no, og får opp klær i str 40/42, og er ikke interessert i tips i den størrelsen i en tråd som er for plus size.

Anonymkode: 41acf...219

Dette med størrelse har du rett i, men ikke snitt.

Jeg kan bruke stor L eller liten XL - og sliter VELDIG med snitt fordi kvinner tilsynelatende ikke skal ha eplefasong/mage. 
 

Men ja :) 

 

Anonymkode: a5153...4f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laurens curvy linje, klassiske klær i god kvalitet vist på litt store modeller:

https://www.ralphlauren.global/no/en/women/brands/lauren-curve/20102?webcat=women|brand|Lauren Curve

Boozt og zalando har en del av disse klærne, men ofte ganske utplukket på størrelser. Her var det litt mer igjen i de største størrelsene.

Anonymkode: 41acf...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her inn som har noen forslag til "pensko" til en med ganske tjukke og hovne bein? Har helst lyst til å løpe rundt i joggesko på 17 mai men det er nok ikke akseptert i min alder... 😄 

Anonymkode: 275a9...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er det noen her inn som har noen forslag til "pensko" til en med ganske tjukke og hovne bein? Har helst lyst til å løpe rundt i joggesko på 17 mai men det er nok ikke akseptert i min alder... 😄 

Anonymkode: 275a9...9d8

klart det er akseptert! hvite sneakers er alltid lov! også til kjole på 17. mai!

Anonymkode: 41acf...219

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det flere som har merket at klærne på Zavanna er veldig store i størrelsen? Jeg var innom der for første gang på kjempelenge og skulle kjøpe en bukse, og var usikker på hvilken størrelse jeg trenger så jeg tok med str 42 og 44 inn i prøverommet. Jeg endte opp med størrelse 38! 😮 Jeg bruker vanligvis 44 eller 46 i buksestørrelse.

Uansett et tips til plus size folket; ikke la dere skremme av de normale størrelsene på Zavanna, de er faktisk mye større enn man tror!

Tror det var denne buksa jeg kjøpte:

1000180-3002_0_1.jpg

Eneste jeg angret på var at jeg ikke kjøpte en som var smalere nederst, da buksa var litt kort og sikkert hadde sett penere ut om den hadde vært mer tettsittende nederst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Laurens curvy linje, klassiske klær i god kvalitet vist på litt store modeller:

https://www.ralphlauren.global/no/en/women/brands/lauren-curve/20102?webcat=women|brand|Lauren Curve

Boozt og zalando har en del av disse klærne, men ofte ganske utplukket på størrelser. Her var det litt mer igjen i de største størrelsene.

Anonymkode: 41acf...219

Så fine klær! 🤩
Jeg har laget meg et forsett om å handle mindre klær, og kun kjøpe plagg jeg virkelig trenger og liker, selv om de koster litt ekstra. Hvis man ikke kjøper så mye og ofte kan man jo heller spare til å kjøpe kvalitetsplagg som f.eks. fra sider som denne. Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Ardwinna said:

Er det flere som har merket at klærne på Zavanna er veldig store i størrelsen? Jeg var innom der for første gang på kjempelenge og skulle kjøpe en bukse, og var usikker på hvilken størrelse jeg trenger så jeg tok med str 42 og 44 inn i prøverommet. Jeg endte opp med størrelse 38! 😮 Jeg bruker vanligvis 44 eller 46 i buksestørrelse.

Uansett et tips til plus size folket; ikke la dere skremme av de normale størrelsene på Zavanna, de er faktisk mye større enn man tror!

Tror det var denne buksa jeg kjøpte:

1000180-3002_0_1.jpg

Eneste jeg angret på var at jeg ikke kjøpte en som var smalere nederst, da buksa var litt kort og sikkert hadde sett penere ut om den hadde vært mer tettsittende nederst.

Veldig fin!

Anonymkode: 46d33...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 30.4.2022 den 12.42):

tror kanskje poenget til den du siterte er at de som kan bruke 40/42 ikke har de store problemene med utvalg og snitt som vi som trenger større enn 44 møter når vi skal finne klær. Personlig blir jeg utrolig frustert når jeg søker etter XL på boozt eller finn.no, og får opp klær i str 40/42, og er ikke interessert i tips i den størrelsen i en tråd som er for plus size.

Anonymkode: 41acf...219

Den ser jeg, og jeg er av og til litt klønete med å spesifisere når jeg uttrykker meg. Jeg burde spesifisert merket, og lagt til at de har større størrelser også. For det har de. Noen av klærne er også romsligere i passformen, som er veldig greit. 

Klærne til Gudrun Sjøden har fått mye negativ omtale her inne, men jeg fant masse fint. Ikke kjerring i det hele tatt, med mindre de bæres av noen med kjerringoppførsel da. 

Anonymkode: 48fb4...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har kjøpt meg denne, men med roser i en slags rosa/terrakotta-aktig farge, for å bruke på 17. mai. 

image.thumb.png.3fc95778c8ad20c30bcd4639690e4cce.png

image.thumb.png.a746c1393b9439faf2b6ef62c65e768b.png

Synes kjolen sitter fint på kroppen. Fargen på blomstene er ikke så rosa som de kan se ut her. 

Anonymkode: 3e7b3...bdb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte denne fra Zalando - og er veldig fornøyd! 

image.png.6fe3646243da72eb1f82040b5527ef84.png

Endelig en kjole som er tilnærmet fotsid til meg på 175 cm, faller pent og med et snitt som passet meg fint. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badedrakt fra Bon Prix. Jeg håper at den passer 😄 utsolgt på nettside nå.

bonprix1.png

bonprix2.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...