Gå til innhold

Pluss size utgaven; Hva har du kjøpt i det siste av klær/sko/tilbehør?


Wonders

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er så mye uten fasong for pluss size. Det er som om produsentene tenker: ""de er tjukke uansett og burde være glad for hva de får""  Jeg finner klær på HM og Lindex, men akkurat den dagen var det ikke noe i finklær/tunika/kjole i  44- 46 igjen så dro til zizzy. Det var ingenting med innsnitt eller prinsessesøm, bare rett opp og ned søm i tyllstoff med snorer med  pyntedusker og uten innsving. Jeg har veldig timeglassfigur selv om jeg er pluss og poseklær får meg bare til å se større ut enn jeg er. Selv damen i butikken innrømmet at det ofte kommer inn overdeler uten skikkelig passform og at det går ut over litt større damer med smalere midje enn hofter. Vi vil mye heller ha klær med god passform enn at de kompenserer med all slags type fine stoffer, bling bling detaljer og paljetter og nydelig blomstermønstre, for å dekke over at det verken er innsnitt eller noe som helst som markerer bryster eller mulighet til å markere fin midje hvis man har det

Anonymkode: df03e...0fa

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er så mye uten fasong for pluss size. Det er som om produsentene tenker: ""de er tjukke uansett og burde være glad for hva de får""  Jeg finner klær på HM og Lindex, men akkurat den dagen var det ikke noe i finklær/tunika/kjole i  44- 46 igjen så dro til zizzy. Det var ingenting med innsnitt eller prinsessesøm, bare rett opp og ned søm i tyllstoff med snorer med  pyntedusker og uten innsving. Jeg har veldig timeglassfigur selv om jeg er pluss og poseklær får meg bare til å se større ut enn jeg er. Selv damen i butikken innrømmet at det ofte kommer inn overdeler uten skikkelig passform og at det går ut over litt større damer med smalere midje enn hofter. Vi vil mye heller ha klær med god passform enn at de kompenserer med all slags type fine stoffer, bling bling detaljer og paljetter og nydelig blomstermønstre, for å dekke over at det verken er innsnitt eller noe som helst som markerer bryster eller mulighet til å markere fin midje hvis man har det

Anonymkode: df03e...0fa

Helt enig! Jeg ser så mye større ut i mange av klærne som er pluss size 😭 

Er ikke gøy å være tjukk og finne nesten bare klær som gjør at en ser enda tjukkere ut

Anonymkode: 66638...951

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er så mye uten fasong for pluss size. Det er som om produsentene tenker: ""de er tjukke uansett og burde være glad for hva de får""  Jeg finner klær på HM og Lindex, men akkurat den dagen var det ikke noe i finklær/tunika/kjole i  44- 46 igjen så dro til zizzy. Det var ingenting med innsnitt eller prinsessesøm, bare rett opp og ned søm i tyllstoff med snorer med  pyntedusker og uten innsving. Jeg har veldig timeglassfigur selv om jeg er pluss og poseklær får meg bare til å se større ut enn jeg er. Selv damen i butikken innrømmet at det ofte kommer inn overdeler uten skikkelig passform og at det går ut over litt større damer med smalere midje enn hofter. Vi vil mye heller ha klær med god passform enn at de kompenserer med all slags type fine stoffer, bling bling detaljer og paljetter og nydelig blomstermønstre, for å dekke over at det verken er innsnitt eller noe som helst som markerer bryster eller mulighet til å markere fin midje hvis man har det

Anonymkode: df03e...0fa

100 prosent enig. Jeg har også timeglassfasong selv om jeg tjukk, og selv om jeg ikke er komfortabel med å vise frem verken mage eller rompe, så har jeg innsett at en kjole som følger kroppens linjer likevel er 100 prosent mer flatterende enn en som prøver å skjule konturene. Jeg klarer uansett ikke å kle vekk det at jeg er stor, så det handler om å gjøre det beste ut av det, og det er som regel ikke teltfasong. Hvis jeg føler at en innsvingt kjole viser for mye, kan jeg alltid ha en litt lang cardigan over.

Anonymkode: 41acf...219

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er så mye uten fasong for pluss size. Det er som om produsentene tenker: ""de er tjukke uansett og burde være glad for hva de får""  Jeg finner klær på HM og Lindex, men akkurat den dagen var det ikke noe i finklær/tunika/kjole i  44- 46 igjen så dro til zizzy. Det var ingenting med innsnitt eller prinsessesøm, bare rett opp og ned søm i tyllstoff med snorer med  pyntedusker og uten innsving. Jeg har veldig timeglassfigur selv om jeg er pluss og poseklær får meg bare til å se større ut enn jeg er. Selv damen i butikken innrømmet at det ofte kommer inn overdeler uten skikkelig passform og at det går ut over litt større damer med smalere midje enn hofter. Vi vil mye heller ha klær med god passform enn at de kompenserer med all slags type fine stoffer, bling bling detaljer og paljetter og nydelig blomstermønstre, for å dekke over at det verken er innsnitt eller noe som helst som markerer bryster eller mulighet til å markere fin midje hvis man har det

Anonymkode: df03e...0fa

Jeg nekter å kle meg i sekk! Jeg vil ha innsnitt, gode stoffer, fasong som sitter. Ikke er jeg glad i nylon/polyester og liknende heller. Da blir det netthandel, siden Bergen ikke har eneste stormotebutikk utenom Zizzi. Egentlig burde jeg hatt min egen skredder🥳

Anonymkode: 4e030...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg nekter å kle meg i sekk! Jeg vil ha innsnitt, gode stoffer, fasong som sitter. Ikke er jeg glad i nylon/polyester og liknende heller. Da blir det netthandel, siden Bergen ikke har eneste stormotebutikk utenom Zizzi. Egentlig burde jeg hatt min egen skredder🥳

Anonymkode: 4e030...eb9

ikke akkurat egen skredder, men på etsy kan man kjøpe håndlagde klær etter mål. Jeg er i likhet med deg frustrert over at det er vanskelig å handle i gode naturlige stoffer i plus-størrelse, så jeg bruker etsy innimellom. Jeg har nettopp bestilt linskjorte, skjørt og omslagskjole, og selgeren tok kontakt for å få målene mine for å sikre at jeg hadde bestilt rett størrelse. Nå bestilte jeg ikke etter mål denne gangen, men det kunne jeg sikkert gjort.

https://www.etsy.com/no-en/shop/LoveAndConfuse?ref=simple-shop-header-name&listing_id=1125159436

BRIGITTE Linen Wrap Dress / Ready to ship image 1

Anonymkode: 41acf...219

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

ikke akkurat egen skredder, men på etsy kan man kjøpe håndlagde klær etter mål. Jeg er i likhet med deg frustrert over at det er vanskelig å handle i gode naturlige stoffer i plus-størrelse, så jeg bruker etsy innimellom. Jeg har nettopp bestilt linskjorte, skjørt og omslagskjole, og selgeren tok kontakt for å få målene mine for å sikre at jeg hadde bestilt rett størrelse. Nå bestilte jeg ikke etter mål denne gangen, men det kunne jeg sikkert gjort.

https://www.etsy.com/no-en/shop/LoveAndConfuse?ref=simple-shop-header-name&listing_id=1125159436

Anonymkode: 41acf...219

Jeg elsker flere av de litauiske linbutikkene på Etsy! Har bare kjøpt et par plagg så langt, men jeg planlegger å bestille meg en helt ny sommergarderobe når jeg får råd til det.

Anonymkode: 68dc2...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg elsker flere av de litauiske linbutikkene på Etsy! Har bare kjøpt et par plagg så langt, men jeg planlegger å bestille meg en helt ny sommergarderobe når jeg får råd til det.

Anonymkode: 68dc2...4d4

det er min plan og! dette var begynnelsen 🙂

Har også med hell kjøpt omslagsskjørt og omslagskjole etter mål i bambusjersey, fra en canadisk selger (som dessverre har sluttet.) Men det er mange gode muligheter på etsy.

Anonymkode: 41acf...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

ikke akkurat egen skredder, men på etsy kan man kjøpe håndlagde klær etter mål. Jeg er i likhet med deg frustrert over at det er vanskelig å handle i gode naturlige stoffer i plus-størrelse, så jeg bruker etsy innimellom. Jeg har nettopp bestilt linskjorte, skjørt og omslagskjole, og selgeren tok kontakt for å få målene mine for å sikre at jeg hadde bestilt rett størrelse. Nå bestilte jeg ikke etter mål denne gangen, men det kunne jeg sikkert gjort.

https://www.etsy.com/no-en/shop/LoveAndConfuse?ref=simple-shop-header-name&listing_id=1125159436

BRIGITTE Linen Wrap Dress / Ready to ship image 1

Anonymkode: 41acf...219

Men der kommer det moms på? Og gebyrer til posten osv? Men fin ja😊

 

Anonymkode: 4e030...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wonders skrev (På 23.7.2018 den 14.43):

 

 

Jeg er for stor til å handle på Mango, Cubus og Zara som oftest, og for liten til å handle blindt på Zizzi. 

42-48 er i mellom. 

 

Ofte er armhulene på pluss size-klær helt gigantiske på meg, og man ser både armhule og bh, sånn skal det ikke være.

 

 

 

 

 


Jeg beveger meg også inn i en mellomstørrelse, men mest fordi jeg er lang, og har brede skuldre, og smale hofter. Midjen havner ofte på bysten (ikke fint), og armen slutter ofte der armhulen min begynner (heller ikke fint). Bukser er en plage å kjøpe. Lange nok bein finnes ikke. Er 86 cm fra skritt til kulen på leggen. Var i hvert fall det jeg kom fram til sist jeg målte. Hadde jeg vunnet i lotto, tror jeg faktisk jeg hadde betalt min egen skredder.

Anonymkode: 48fb4...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte denne  forrige uke. Har ikke fått den enda og prøvd den på. Har litt mage, men ikke så store pupper så litt usikker på passformen om den blir for stor øverst 😬

 

1692750695_Screenshot_20220425-083126_SamsungInternet.thumb.jpg.55c8f6cd878ee85a1a5f77882c2fc654.jpg

Anonymkode: 7dfd2...ce7

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan trygt anbefale jeans fra ylvia.no

Har kjøpt to par derfra (begge i modellen Viola), og er kjempefornøyd! God stretch, mykt stoff, godt utvalg i størrelser og benlengder, super service (jeg sendte midje og hoftemål inn fordi jeg var usikker på hvilken størrelse jeg burde ha, og fikk kjempegod hjelp) og fint å støtte norske grundere. 

Og det beste av alt! Etter masse bruk og masse vask er buksa like fin og ikke antydning til slitasje på innsiden av lårene (enkelte av buksene fra blant annet Zizzi har blitt slitt på innsiden av lårene før jeg har rukket å blunke). 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men der kommer det moms på? Og gebyrer til posten osv? Men fin ja😊

 

Anonymkode: 4e030...eb9

ja, men vi betaler jo moms i norske butikker og 🙂

Anonymkode: 41acf...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

ikke akkurat egen skredder, men på etsy kan man kjøpe håndlagde klær etter mål. Jeg er i likhet med deg frustrert over at det er vanskelig å handle i gode naturlige stoffer i plus-størrelse, så jeg bruker etsy innimellom. Jeg har nettopp bestilt linskjorte, skjørt og omslagskjole, og selgeren tok kontakt for å få målene mine for å sikre at jeg hadde bestilt rett størrelse. Nå bestilte jeg ikke etter mål denne gangen, men det kunne jeg sikkert gjort.

https://www.etsy.com/no-en/shop/LoveAndConfuse?ref=simple-shop-header-name&listing_id=1125159436

BRIGITTE Linen Wrap Dress / Ready to ship image 1

Anonymkode: 41acf...219

Hvorfor gikk jeg inn dit 🙃 Opplever du stoffet som tynnere eller mer tykt? Og hvor mykt/fast er det synes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fløff skrev (1 time siden):

Hvorfor gikk jeg inn dit 🙃 Opplever du stoffet som tynnere eller mer tykt? Og hvor mykt/fast er det synes du?

jeg har ikke mottatt varene ennå, så det vet jeg ikke. Men du kan lese feedbacken fra andre kunder - det er ganske mange.

Anonymkode: 41acf...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

jeg har ikke mottatt varene ennå, så det vet jeg ikke. Men du kan lese feedbacken fra andre kunder - det er ganske mange.

Anonymkode: 41acf...219

Gi gjerne en review når du mottar klærne :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.3.2022 den 17.57):

Noen som har denne jakken, eller lignende jakke fra Sportypluss? 
Trenger ny turjakke til høst, vinter og vårturer, men mange av de jeg prøver i butikkene er for smale over skuldre/overarmer eller ikke har store nok størrelser (eller for store størrelser så de blir ubehagelige å gå med) 

Aldri bestilt fra Sportypluss før

B1BC9B88-F2EE-49A1-85E1-C4F041D9F4B2.jpeg

Anonymkode: 66638...951

Kjøpte denne jakken og har fått testet den på et par turer nå. Veldig fornøyd og kan anbefales 😍 såpass fornøyd at jeg vurderer å bestille et par turbukser derfra snart

Anonymkode: 66638...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjøpte denne jakken og har fått testet den på et par turer nå. Veldig fornøyd og kan anbefales 😍 såpass fornøyd at jeg vurderer å bestille et par turbukser derfra snart

Anonymkode: 66638...951

Jeg har både jakker og turbukser fra twentyfour og er kjempefornøyd. Buksene var knallgode så de anbefales. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...