Gå til innhold

SÅ jævla umulig å få seg knull på byen uten penger. Lei av sexkjøpsloven


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Peter007 skrev:

Et eksempel: En av problemstillingene til legalisering av hasjbruk er knyttet til salg eller dyrking av dette rusmiddelet. Skal det være lov å bruke må det være lov å selge, kjøpe eller dyrke. 

Salg av sex er lov,  men ikke lov å kjøpe. Når er det kjøp og når er det vennetjenste. Vennetjeneste I forbindelse med sex rammes av sexkjøpsloven. 

En annen ting er at salg av sex ikke beskattes. Dette må en bl.a. gjøre om en selger andre hjemmeprodukter eller tjenester. 

Jeg tror det er et ømtålig vepsebol som de politiske myndigheter vegrer seg for og ordne opp I.  Dagens lov er en blanding av en hestehandel mellom kristne og feminist vennlige synspunkter. Jeg velger å ikke si kvinnevennlige for jeg vet jeg har mange kvinner med meg I mine synspunkter.

Er det nøytralt? Jeg ville kalt det konsistent. 

Anonymkode: a4796...62d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Overrasket skrev:

Jeg ser du føler deg berettiget til hovenhet tross at det er du som ikke forstår hvor jeg vil. 

En som kjøper slaver har et reelt, selvstendig valg om å la være En som selger slaver kan også ta et selvstendig og fritt valg om å la være. Men en som er slave har mest sannsynlig ikke et spesielt fritt valg. Derfor er kjøp og salg forbudt, men det betyr ikke at loven bør si at det skal være forbudt å være slave. 

Jeg mistenker at mange andre som argumenterer som deg, er folk som later som om de deltar i en juridisk-filosfoisk debatt, fordi de egentlig bare vil ha loven fjernet i sin helhet. Derfor prøver å undergrave den med det de tror er velgjennomtenkte argumenter, og fremstille deg som om loven er så mangefull. "Ahhh loven er så dårlig, ahh loven bør være sånn og slik, aaargh for en teit lov, ingen har visst hva de drev med". Nei, sexkjøpforbudet er faktisk veldig, veldig bra. 

Jeg er enig med deg. 

Når der gjelder lovverket angående sexkjøp i Norge og i utlandet er dette blitt tatt opp x-antall ganger i diverse medier. Politiet og politikere har forklart hvorfor lovverket er slik som det er. At enkelte ikke har fått det med seg er helt utrolig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Skjønner du virkelig ikke hvorfor lovverket er slik som det er? Der er for å beskytte kvinner og barn slik at den som kjøper sex ikke skal få fortsette å utnytte sårbare mennesker. 

Hei ja nok en gang. Det skrev jeg I det første innlegget mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, GiftMann38 skrev:

Håpløs sammenligning. Et barn som selges som slave blir solgt mot sin vilje. Dersom en dame selger en tjeneste som innebærer vagina er det frivillig. Prøv igjen!

Av interesse; du hengte deg opp i eksemplet - ikke i det egentlige spørsmålet. Er det fordi du ikke forstod argumentasjonen eller er det fordi du ville avlede? 

Anonymkode: a4796...62d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Peter007 skrev:

Hei ja nok en gang. Det skrev jeg I det første innlegget mitt. 

Ok, det fikk jeg ikke med meg da du argumenterer for å endre loven slik at du kan kjøpe sex lovlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, GiftMann38 skrev:

Håpløs sammenligning. Et barn som selges som slave blir solgt mot sin vilje. Dersom en dame selger en tjeneste som innebærer vagina er det frivillig. Prøv igjen!

Du nevnte ingenting om frivillighet da du først lanserte påstanden, du kalte simpelthen sex for en vare. Jeg kan ikke argumentere mot argumenter du ikke har kommunisert.

Jeg sluttet å snakke om frivillighet og fri vilje i tenårene, så det blir vanskelig å fortsette i det sporet. Det gikk på det tidspunktet opp for meg at mennesker gjør veldig mye de ikke vil. Ingenting av det jeg har sett og lært om mennesker siden har gjort noe for å svekke den oppfatningen.

Skal man snakke om sexkjøp så må man snakke om strukturelle årsaker og konsekvenser, man må spørre seg hvilken verden man ønsker seg og man må ha dannet seg en ide om menneskeverd.

Endret av Støvkost
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.7.2018 den 0.02, AnonymBruker skrev:

Hva med oss som både er stygge og blakke? Faens feminister.

Anonymkode: 3f5e9...455

Da får du finne deg ei i din liga! Det må vi alle gjøre. Å pule ei pen jente er ikke en menneskerett...

Anonymkode: 3fd3f...9bd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Overrasket skrev:

Jeg ser du føler deg berettiget til hovenhet tross at det er du som ikke forstår hvor jeg vil. 

En som kjøper slaver har et reelt, selvstendig valg om å la være En som selger slaver kan også ta et selvstendig og fritt valg om å la være. Men en som er slave har mest sannsynlig ikke et spesielt fritt valg. Derfor er kjøp og salg forbudt, men det betyr ikke at loven bør si at det skal være forbudt å være slave. 

Jeg mistenker at mange andre som argumenterer som deg, er folk som later som om de deltar i en juridisk-filosfoisk debatt, fordi de egentlig bare vil ha loven fjernet i sin helhet. Derfor prøver å undergrave den med det de tror er velgjennomtenkte argumenter, og fremstille deg som om loven er så mangefull. "Ahhh loven er så dårlig, ahh loven bør være sånn og slik, aaargh for en teit lov, ingen har visst hva de drev med". Nei, sexkjøpforbudet er faktisk veldig, veldig bra. 

Jeg skrev I det første innlegget mitt at det er behov for beskyttelse mot mennesker som blir utnyttet. Se en gang til. Jeg skev også det finnes et lovverk utenfor sexkjøpsloven mot utnyttelse av mennesker. Jeg er som sagt nok en gang MOT utnyttelse av mennesker. Arogansen er din når du tillegger meg holdninger jeg ikke har ved antagelser. Tro kan en gjøre en annen plass. 

Endret av Peter007
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Peter007 said:

Jeg er som sagt nok en gang ikke imot utnyttelse av mennesker.

Du er ikke imot utnyttelse av mennesker???

 

 

Anonymkode: 34d0f...b87

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Ok, det fikk jeg ikke med meg da du argumenterer for å endre loven slik at du kan kjøpe sex lovlig. 

Jeg har argumentert for å endre loven. Jeg har speilet forskjellige synspunkter. Ikke alle er mine synspunkter. Mine synspunkter er at vi trenger en bedre lov for å beskytte mennesker som blir utnyttet.

Hva skjer med markedet når salg blir forbudt?

Hva skjer med markedet kjøp blir forbudt? 

Hva skjer samlet når begge deler blir forbudt? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2018 den 0.00, Drakan skrev:

Da kan du faen meg være jomfru resten av livet.
Om du ikke er villig til å behandle damer som folk, så har du ingenting du skulle sagt.
Dra til et annet land og kjøp sex der, du er tydelig desperat nok, så ikke sutre hær.

Bare til opplysning så gjelder sexkjøpsloven like fult i utlandet som i Norge for norske statsborgere. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke imot utnyttelse av mennesker???

 

 

Anonymkode: 34d0f...b87

Beklager det er feil. Er MOT utnyytelse. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på feilen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Salg av sex er lov,  men ikke lov å kjøpe. Når er det kjøp og når er det vennetjenste. Vennetjeneste I forbindelse med sex rammes av sexkjøpsloven. 

 En annen ting er at salg av sex ikke beskattes. Dette må en bl.a. gjøre om en selger andre hjemmeprodukter eller tjenester. 

 Jeg tror det er et ømtålig vepsebol som de politiske myndigheter vegrer seg for og ordne opp I.  Dagens lov er en blanding av en hestehandel mellom kristne og feminist vennlige synspunkter. Jeg velger å ikke si kvinnevennlige for jeg vet jeg har mange kvinner med meg I mine synspunkter.

Alle disse argumentene dine her er usammenhengende svada. Du blander inn hasj, vennetjenester, hjemmeprodukter.. Er det tupperware produkter du argumenterer for? I tillegg topper du hele greia med å si at flere kvinner deler dine synspunkter?

Du blander inn kristne og feminister.. Ærlig talt, du har tapt hele debatten. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Peter007 skrev:

Jeg har argumentert for å endre loven. Jeg har speilet forskjellige synspunkter. Ikke alle er mine synspunkter. Mine synspunkter er at vi trenger en bedre lov for å beskytte mennesker som blir utnyttet.

Hva skjer med markedet når salg blir forbudt?

Hva skjer med markedet kjøp blir forbudt? 

Hva skjer samlet når begge deler blir forbudt? 

 

Du har ikke kommet med noen gode argumenter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det nøytralt? Jeg ville kalt det konsistent. 

Anonymkode: a4796...62d

Konsistent, fast, varig, ensartet, sammenhengende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Peter007 skrev:

Beklager det er feil. Er MOT utnyytelse. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på feilen. 

Det ser da virkelig ut som du er for kjøp og utnyttelse av mennesker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Du har ikke kommet med noen gode argumenter.

Jeg spør her med spørsmålstegn bak setningene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Det ser da virkelig ut som du er for kjøp og utnyttelse av mennesker. 

Hvordan? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Peter007 skrev:

Jeg spør her med spørsmålstegn bak setningene. 

Hvorfor det? Det er da innlysende at ingen er enig med deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Peter007 skrev:

Hvordan? 

Slutt å gjøre deg til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...