Gå til innhold

ALTFOR FLINK MANN - EKSPRIMENT


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, KALKHOFF skrev:

Jeg deler ikke din mening. Det er ingenting belærende eller pompøst over det eksempelet som du viser til.  Kanskje det er bare du som bruker ord du ikke helt vet betydningen av. Å være belærende er å korrigere en feilaktig oppfatning hos noen, gjerne på en nedlatende måte.  Pompøs betyr praktfull, høytidelig, staselig eller høyttravende. Hvor har du det fra at jeg gjør dette? Vis gjerne eksempler. 

Hilsen "Flink mann"

Nettopp denne kommentaren sier meg at du anser deg selv som nettopp det. Og ja, du er veldig belærende! 

Anonymkode: 1eddb...fc5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette vil da si at mannen din er det mulig å prate med og tar ting til seg. Med andre ord en annen problemstilling enn det TS her, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du er her.

Anonymkode: 2355b...e2b

Du vet ingenting om hva vi har slitt med. Hvis det faktisk er prat nummer 300 som skulle til så skjønner du vel at det ikke var rett rundt hjørnet? Vi har jobbet beinhardt, derfor svarer jeg her. For i følge denne tråden så er eneste mulighet enten å dumpe eller å manipulere.

Anonymkode: 1eddb...fc5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp denne kommentaren sier meg at du anser deg selv som nettopp det. Og ja, du er veldig belærende! 

Anonymkode: 1eddb...fc5

Fordi han har et ordforråd som er større enn snittet?

Jeg synes fremgangsmåten er helt genial, TS. Ingen stridigheter, og du slipper å være alene om all jobben  

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink mann, du er utrolig fornøyelig å følge!

Innleggene dine vitner om en intelligent mann med integritet. Du virker til å være oppriktig glad i din vakre fantastiske kone. Problemet ditt er et reelt samlivsproblem for veldig mange par/familier og vi kjenner oss lett igjen, enten vi er den flinke eller den late.

De sure kommentarene du får som går ut på at du må prate - som du har gjort mange ganger - er en typisk kvinne-metode, som vi alle vet ofte ikke fungerer. Allikevel skal man fortsette å prate, prate, prate. Jeg synes du har funnet en hensiktsmessig metode OG du er konsekvent. Dette er tricky, å holde ut lenge nok til å få resultatene du er ute etter, uten å skylle forholdet i dass. Du har vært gift i 25 år, altså har du erfaring nok til å vite at de foregående metodene ikke har noe for seg FOR dere. 

Jeg har en søster som er lik din kone. Også et fantastisk vakkert menneske. Hun er generøs, en ekte venn og bohem og alltid i humør. Dessverre har hun ikke peiling på å ha det ryddig rundt seg og rydder bare opp "når alle skap er tomme". Allikevel trekkes alle mot henne som møll mot lyset..... Hvis hun blir samboer noen gang, skal jeg henvise ham til denne metoden :-) 

Så tilbake til de sure kommentarene: de kommer alle fra kvinner som brenner av misunnelse over å ha en mann som deg. De er dessverre heller ikke konsekvente nok til å gjennomføre din metode og kanskje deres mann ikke engang hadde lagt merke til at det var rotete og møkkete overalt. Det kreves et visst nivå i annen etage for å ikke trives når alt flyter rundt en...

Stå på "flink mann" du kommer sikkert til å vinne (dvs. kona di kommer til å fortsette å elske deg, nettopp fordi du gjør som du gjør). Og om hun noengang leser denne tråden, kommer hun til å le høyt og synes at du er en morsom og intelligent luring som vet å respektere forholdet deres.

 

 

Anonymkode: 528be...59c

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KALKHOFF

En aldri så liten oppdatering: 

Ved frokostbordet i dag: 

Jeg: Har du noen planer i dag? 

16 åring: Nei

Jeg: Flott. Da kan du bli med på å fikse litt opp etter frokost? Ta kjøkkenet så kan jeg ta stuen og sånt?  Vi tar det på sånn 20-30 minutter eller noe.

16 åring: ...... ja, oki

Kona: Kan jeg også være med på det?

Jeg: Ja selvfølgelig, ville ikke mase på deg om sånt. 

(Resultatet ble at jeg fikk skiftet på sengen, støvsuget to rom, satt på skittent sengetøy og litt småplukk. Kona ryddet stuen, brettet håndkler - 16 åringen ryddet kjøkkenet, tømte  og fyllte oppvaskemaskinen, vasket noen stekepanner osv. Alle hjalp til, alle sa takk til hverandre etterpå og det er svært hygglig å ha delt litt på nødvendige ting. Og så er det så fint når det er ryddig hjemme) 

Hilsen "Flink mann"

Endret av KALKHOFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KALKHOFF
2 timer siden, Cronosgjesten skrev:

Fordi han har et ordforråd som er større enn snittet?

Jeg synes fremgangsmåten er helt genial, TS. Ingen stridigheter, og du slipper å være alene om all jobben  

Haha, vet ikke om jeg har et ordforråd som er noe særlig, men det jeg liker, det er å faktisk se litt på hva de tingene vi sier egentlig betyr, så går jeg selvfølgelig alltid ut fra at folk vet selv hva de mener med det. 

Jeg også syns fremgangsmåten er smart, ihvertfall når ingenting annet virker - på min kone... Tenker at det alltid vil være litt agresjon og uenigheter under overflaten, vi er jo veldig uenig i alt som har med husarbeid å gjøre..... det er jo følelser i oss. Jeg tenker også at dette er nyttig for meg, jeg holder på å lære meg å drite i hva jeg selv ønsker, drite i kontroll og tåle i stor grad å slippe andre til på deres egne premisser. Jeg må flyte mer med, de andre må av egen vilje bli mer med. Men mest av alt, jeg slipper å være alene om jobben. 

Hilsen "Flink mann" 

Endret av KALKHOFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KALKHOFF
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flink mann, du er utrolig fornøyelig å følge!

Innleggene dine vitner om en intelligent mann med integritet. Du virker til å være oppriktig glad i din vakre fantastiske kone. Problemet ditt er et reelt samlivsproblem for veldig mange par/familier og vi kjenner oss lett igjen, enten vi er den flinke eller den late.

De sure kommentarene du får som går ut på at du må prate - som du har gjort mange ganger - er en typisk kvinne-metode, som vi alle vet ofte ikke fungerer. Allikevel skal man fortsette å prate, prate, prate. Jeg synes du har funnet en hensiktsmessig metode OG du er konsekvent. Dette er tricky, å holde ut lenge nok til å få resultatene du er ute etter, uten å skylle forholdet i dass. Du har vært gift i 25 år, altså har du erfaring nok til å vite at de foregående metodene ikke har noe for seg FOR dere. 

Jeg har en søster som er lik din kone. Også et fantastisk vakkert menneske. Hun er generøs, en ekte venn og bohem og alltid i humør. Dessverre har hun ikke peiling på å ha det ryddig rundt seg og rydder bare opp "når alle skap er tomme". Allikevel trekkes alle mot henne som møll mot lyset..... Hvis hun blir samboer noen gang, skal jeg henvise ham til denne metoden 🙂

Så tilbake til de sure kommentarene: de kommer alle fra kvinner som brenner av misunnelse over å ha en mann som deg. De er dessverre heller ikke konsekvente nok til å gjennomføre din metode og kanskje deres mann ikke engang hadde lagt merke til at det var rotete og møkkete overalt. Det kreves et visst nivå i annen etage for å ikke trives når alt flyter rundt en...

Stå på "flink mann" du kommer sikkert til å vinne (dvs. kona di kommer til å fortsette å elske deg, nettopp fordi du gjør som du gjør). Og om hun noengang leser denne tråden, kommer hun til å le høyt og synes at du er en morsom og intelligent luring som vet å respektere forholdet deres.

 

 

Anonymkode: 528be...59c

Tusen takk for hyggelige ord. Jeg håper mest av alt at folk leser her inne og  får ideer til å prøve seg frem til hva som kan virker i egen familie. Om vi er menn eller kvinner har lite å si, jeg håper at alle kan dele på de kjedelige oppgavene i hjemmet. 

Og dersom kona skulle lese dette her så tror jeg faktisk at hun hadde blitt skikkelig forbannet og ikke tatt det på en humoristisk måte. La oss nå for alles skyld håpe at det ikke skjer. :) 

Hilsen "Flink mann"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Cronosgjesten skrev:

Fordi han har et ordforråd som er større enn snittet?

Jeg synes fremgangsmåten er helt genial, TS. Ingen stridigheter, og du slipper å være alene om all jobben  

Ordforråd er ikke greia her. 

Anonymkode: 1eddb...fc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du gjør det på en veldig bra måte, jeg var mann i ett forhold og gjorde alt, frustrasjonen bygget seg kraftig opp og det gikk utover forholdet sammen med andre ting. Mistet helt sansen for en samboer som ikke gjorde en ting mens jeg var i full jobb, ryddet, vasket og lagde mat.

Som nysingel forstod jeg at, ja jeg liker å ha det rent og pent rundt meg, men nå som jeg er alene kan jeg fint la mine ting ligge og slenge noen dager. 

Men det virker som om du har forstått dette selv og trives ellers med din kone, at en del av problemene ligger i at du må lære å slappe mer av, at det er helt greit å la ting ligge litt. Dere får nok enda bedre harmoni i hjemmet når alle er på nogenlunde samme nivå.

 

Anonymkode: 39aa9...a44

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KALKHOFF
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp denne kommentaren sier meg at du anser deg selv som nettopp det. Og ja, du er veldig belærende! 

Anonymkode: 1eddb...fc5

Så du kan ikke vise til eksempler....

 

Hilsen "Flink mann"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KALKHOFF
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du gjør det på en veldig bra måte, jeg var mann i ett forhold og gjorde alt, frustrasjonen bygget seg kraftig opp og det gikk utover forholdet sammen med andre ting. Mistet helt sansen for en samboer som ikke gjorde en ting mens jeg var i full jobb, ryddet, vasket og lagde mat.

Som nysingel forstod jeg at, ja jeg liker å ha det rent og pent rundt meg, men nå som jeg er alene kan jeg fint la mine ting ligge og slenge noen dager. 

Men det virker som om du har forstått dette selv og trives ellers med din kone, at en del av problemene ligger i at du må lære å slappe mer av, at det er helt greit å la ting ligge litt. Dere får nok enda bedre harmoni i hjemmet når alle er på nogenlunde samme nivå.

 

Anonymkode: 39aa9...a44

Du misforstår. Problemene ligger ikke i at jeg må slappe av mer, eller sliter med å la ting ligge litt. Du sikter sikkert til det jeg skrev tidligere i tråden.  Problemen ligger i at jeg er dritt lei av å gjøre alt alene og at to andre bare "freerider". Det jeg mente tidligere er at for å få deltagelse fra de andre så må må det skje på deres premisser. Det vil si at jeg må legge ned arbeidet i påvente av at de andre skal oppdage at de faktisk trenger håndkler å tørke seg med, rene klær eller et fat å spise på. Dette handler ikke om at jeg har høy standard eller har store problemer med at ting ikke gjøres på min måte. Det handler om å fremprovoserer deltagelse ved å ikke være hushjelp og kokk lenger. 

Hilsen "Flink mann" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fantastiske er at du fikk bedre resultater ved å forholde deg til din kone som om hun var et barn

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KALKHOFF
35 minutter siden, NO haters please skrev:

Det fantastiske er at du fikk bedre resultater ved å forholde deg til din kone som om hun var et barn

 

Forklar og grei ut. 

Hilsen "Flink mann"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, KALKHOFF said:

Forklar og grei ut. 

Hilsen "Flink mann"

Du la opp til at hun skulle føle trygghet og ikke mase, du kjørte i gang og hadde en greie med en tredjepart, og så hang hun seg på. 

Minner meg om scenen fra codename mercury, hvor lille Sam ikke tør å spise eller ta imot noe respons fra en annen mor. Så hun bare snakker til sin egen sønn i stedet, og sier at Sam kan få lov å være med hvis han har lyst. Ikke noe prat, men handling. Så de går og han følger etter.

Kona di er som Sam

Endret av NO haters please
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KALKHOFF
35 minutter siden, NO haters please skrev:

Du la opp til at hun skulle føle trygghet og ikke mase, du kjørte i gang og hadde en greie med en tredjepart, og så hang hun seg på. 

Minner meg om scenen fra codename mercury, hvor lille Sam ikke tør å spise eller ta imot noe respons fra en annen mor. Så hun bare snakker til sin egen sønn i stedet, og sier at Sam kan få lov å være med hvis han har lyst. Ikke noe prat, men handling. Så de går og han følger etter.

Kona di er som Sam

For noe tull og pølsevev. Kona er voksen og skal ikke trenge å bli fortalt hva hun skal gjøre. 16 åringen er 16 år og trenger å draes i gang. Ingen ble behandlet som barn her. 

Hilsen "Flink mann"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, KALKHOFF said:

For noe tull og pølsevev. Kona er voksen og skal ikke trenge å bli fortalt hva hun skal gjøre. 16 åringen er 16 år og trenger å draes i gang. Ingen ble behandlet som barn her. 

Hilsen "Flink mann"

Hun er som et barn i mine øyne, så får vi være enige om å være uenige.

Forresten får man bedre suksess med kvinner om man velger å forholde seg til de som nettopp det. Det forklarer mange av handlingene deres som ikke kan rasjonaliseres ellers.

Ønsker deg lykke til i ditt prosjekt som "flink mann" :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest KALKHOFF
Akkurat nå, NO haters please skrev:

Hun er som et barn i mine øyne, så får vi være enige om å være uenige.

Forresten får man bedre suksess med kvinner om man velger å forholde seg til de som nettopp det. Det forklarer mange av handlingene deres som ikke kan rasjonaliseres ellers.

Ønsker deg lykke til i ditt prosjekt som "flink mann" :) 

Kvinner her inne. Hva syns dere om et slikt syn på dere selv? Noen som kjenner seg igjen i beskrivelsen? 

Som mann så deler jeg ikke ditt kvinnesyn. Det er alt for enkelt til at det kan valideres på noe som helst måte. 

Hilsen "Flink mann" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, KALKHOFF said:

Kvinner her inne. Hva syns dere om et slikt syn på dere selv? Noen som kjenner seg igjen i beskrivelsen? 

Som mann så deler jeg ikke ditt kvinnesyn. Det er alt for enkelt til at det kan valideres på noe som helst måte

Hilsen "Flink mann" 

Det er nettopp det som er hele greia. Vi mennesker (menn og kvinner) er enkle vesener.

Sekundet du gjør det lettere er sekundet du får det lettere. Et lite profftips er å bruke omvendt psykologi og sjalusi med disse damene. Det fungerer 110%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, KALKHOFF skrev:

Så du kan ikke vise til eksempler....

 

Hilsen "Flink mann"

Jeg syns hele det innlegget viste det som sagt. Ikke nok?

Anonymkode: 1eddb...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, KALKHOFF skrev:

For noe tull og pølsevev. Kona er voksen og skal ikke trenge å bli fortalt hva hun skal gjøre. 16 åringen er 16 år og trenger å draes i gang. Ingen ble behandlet som barn her. 

Hilsen "Flink mann"

Fordi du ikke ser det selv når noen kommer med grundig svar så er det tull og pølsevev. Jaja.

Anonymkode: 1eddb...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...