Gå til innhold

ALTFOR FLINK MANN - EKSPRIMENT


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg lærte å svømme ordentlig, var det fordi to tanter uten å advare meg heiv meg i fjorden med alle andre flere meter unna. Jeg er fortsatt litt imponert over at de turde å sette ting på spill på den måten. Mine foreldre var en landsdel unna. Hvis de skulle ha forklart meg hvordan neste mål skulle oppnås, ville de ikke ha oppnådd sitt momentum. Det er ikke alt som nytter å forhåndsannonsere. 

Anonymkode: e2b41...158

Det kunne gått riktig ille. Du kunne drukna

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 19.8.2018 den 11.03, KALKHOFF skrev:

Kjenner du til begrepet "kvinnelig list"? eller kanskje vært på date eller på byen, prøver for å sjekke noen opp?  Er du en åpen bok og forteller at "jeg vil ha kjæreste", "jeg vil ha et ligg" eller sier at: "jeg er ensom og vil treffen noen" osv? Du skjønner hvor jeg vil hen. Eller du er kanskje en tryllekunstner som åpenhjertlig forteller alle hvordan triksene blir utført fordi "man lyver jo ikke?"

[...]

Hilsen "Flink mann"

Kan du forklare hvordan du, som mann i 2018, definerer begrepet "kvinnelig list"?

Jeg antar at det har forandret seg noe opp gjennom årene, så det ville vært interessant å høre hva din tolkning er i dag.

Endret av applestories
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2018 den 22.24, Maleficenta skrev:

Det kunne gått riktig ille. Du kunne drukna

De gjorde ei riktig vurdering av mine evner i forkant og at jeg ikke turde å stole på min egen "flyt" før jeg måtte. Dessuten sto de jo i nærheten og fulgte nøye med, selv om min opplevelse var at de var langt unna. Jeg er i dag overhodet ikke redd for å svømme noe sted, takket være at jeg fikk dette crashkurset i havsvømming. Kjenner mange som aldri bader i havet fordi de synes det er for krevende. 

Og jeg tenker at det er noe av det dette handler om, kanskje særlig for tenåringen deres - at han må få prøve seg i litt andre omgivelser for å merke at det går bra. For en tenåring skal snart bli voksen og skal ut av redet og klare seg selv. Det er en fordel å klare å gjøre sin del i kollektivet. 

Anonymkode: e2b41...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 4 måneder senere...
På 23.10.2018 den 22.46, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det, altfor flink mann? 

Anonymkode: 81915...a25

 

På 24.10.2018 den 10.55, Alterego666 skrev:

Fantastisk tråd, både eksperimentet og mange av kommentarene. Gleder meg til nye oppdateringer! 

Tenkte det var på tide å skrive litt. I dag er det lørdag.

Hun har vært på fjelltur med foreldrene. Jeg har vært på butikken, laget koselig lørdagsluch, dekket på bordet, ryddet etter måltidet, tømt og fyllt oppvaskemaskinen samt ryddet kjøkkenet. Kjenner jeg blir litt skuffa. Det er jo lov å delta. Har ikke sagt noe. Hin dagen vasket jeg opp alt som var i skittentøyskurgene slik at det er helt tomt for skittentøy. Ingen andre har gjort noe. Fått ungdommen til å ta ansvar for alle de rene klærne sine samt være med å brette håndklær. Hennes klær liker fortsatt i sofan i påvente av å blir brettet og lagt på plass. Ryddet hele soverommet samt vasket og støvsugd på fredag. I dag har hun slengt klær utover...... :sinna:

Tenker at det er på tide med en aldri så liten "aksjon" igjen. Gode forslag til fremgangsmåte? 

 

Hilsen "Altfor flink mann" 

Anonymkode: 81dcc...551

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alterego666

Vanskelig å si. Så langt har ikke jeg klart å spore mye forbedringer, dessverre. På en skala fra én til ti, hvor stor er frustrasjonen din i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Alterego666 skrev:

Vanskelig å si. Så langt har ikke jeg klart å spore mye forbedringer, dessverre. På en skala fra én til ti, hvor stor er frustrasjonen din i dag?

3.6 :) 

Hilsen "Altfor flink mann" 

Anonymkode: 81dcc...551

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Tenkte det var på tide å skrive litt. I dag er det lørdag.

Hun har vært på fjelltur med foreldrene. Jeg har vært på butikken, laget koselig lørdagsluch, dekket på bordet, ryddet etter måltidet, tømt og fyllt oppvaskemaskinen samt ryddet kjøkkenet. Kjenner jeg blir litt skuffa. Det er jo lov å delta. Har ikke sagt noe. Hin dagen vasket jeg opp alt som var i skittentøyskurgene slik at det er helt tomt for skittentøy. Ingen andre har gjort noe. Fått ungdommen til å ta ansvar for alle de rene klærne sine samt være med å brette håndklær. Hennes klær liker fortsatt i sofan i påvente av å blir brettet og lagt på plass. Ryddet hele soverommet samt vasket og støvsugd på fredag. I dag har hun slengt klær utover...... :sinna:

Tenker at det er på tide med en aldri så liten "aksjon" igjen. Gode forslag til fremgangsmåte? 

 

Hilsen "Altfor flink mann" 

Anonymkode: 81dcc...551

Vet ikke helt om jeg tror på denne "oppdateringen". Hvorfor skriver du ikke med brukernavn (+ en liten oppdatering på hvorfor du har bytta brukernavn)? Hvorfor har du skrivefeil(ny telefon?)? Og til sist, hvorfor signerer du med noe annet enn tidligere? 

Anonymkode: 71e6b...577

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

3.6 :)

Hilsen "Altfor flink mann" 

Anonymkode: 81dcc...551

Da kan du fortsette med samme strategi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Tenkte det var på tide å skrive litt. I dag er det lørdag.

Hun har vært på fjelltur med foreldrene. Jeg har vært på butikken, laget koselig lørdagsluch, dekket på bordet, ryddet etter måltidet, tømt og fyllt oppvaskemaskinen samt ryddet kjøkkenet. Kjenner jeg blir litt skuffa. Det er jo lov å delta. Har ikke sagt noe. Hin dagen vasket jeg opp alt som var i skittentøyskurgene slik at det er helt tomt for skittentøy. Ingen andre har gjort noe. Fått ungdommen til å ta ansvar for alle de rene klærne sine samt være med å brette håndklær. Hennes klær liker fortsatt i sofan i påvente av å blir brettet og lagt på plass. Ryddet hele soverommet samt vasket og støvsugd på fredag. I dag har hun slengt klær utover...... :sinna:

Tenker at det er på tide med en aldri så liten "aksjon" igjen. Gode forslag til fremgangsmåte? 

 

Hilsen "Altfor flink mann" 

Anonymkode: 81dcc...551

Kjøp en gjennomsiktig pose på ikea og hiv alle tenåringens reine, ikke sammenbretta klær ned i den og bær inn på rommet.

Anonymkode: e2b41...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2019 den 19.40, AnonymBruker skrev:

Vet ikke helt om jeg tror på denne "oppdateringen". Hvorfor skriver du ikke med brukernavn (+ en liten oppdatering på hvorfor du har bytta brukernavn)? Hvorfor har du skrivefeil(ny telefon?)? Og til sist, hvorfor signerer du med noe annet enn tidligere? 

Anonymkode: 71e6b...577

Tenkte jeg skulle være grei å svare på dine spørsmål. Du trenger ikke tro på oppdateringen, ei heller lese den om du ikke syns den er troverdig. Har slettet profilen min for en god stund siden, laget en ny for ikke så lenge siden fordi det var noe her inne jeg ville svare på. Er egentlig ikke noe særlig på KG mer. Har ikke ny telefon, og vet ikke hvilke skrivefeil du sikter til. Signerte med "Altfor flink mann" og trodde sånn cirka det var det jeg pleide å signere med. 

Hilsen "Altfor flink mann" . 

Anonymkode: 81dcc...551

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo så enkelt at alt rent legges i respektives senger. Så får de velge når de legger seg. Slenge alt det rene på gulvet og legge seg, eller brette det sammen og legge vekk selv. 

Teit ja - men effektivt. 

Heldigvis har jeg en veldig flink mann som er flinkere til å rydde enn meg. Men jeg er flinkere enn han til å vaske og lage middag. Så alt flyter fint her. 

Anonymkode: 62395...d85

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Oppdatering:

I dag har jeg invitert hun med på å handle for hele uken. Det ble hun med på. Og tanken er at all mat er i huset og alle kan bidra til å lage middag......, for matvarene er jo der. Hun har fast arbeidstid, jeg har litt av vært og er noen dager/uker senere enn andre. Som regel er hun hjemme lenge før meg. Så tenkte at det blir slutt på at jeg lager middag hver dag. I tillegg så har jeg begynt å bruke håndkle etter dusj to ganger. Skal vaske fire håndkler slik at jeg har til hele uken. Så får de andre klare seg selv når de blir tom for håndkler. Det samme gjelder klesvasken. Kommer til å bare vaske mitt eget fremover. (I dag vasket hun en maskin fordi hun mente hun ikke hadde noe rent....)

Og så var det å skifte på sengen da. For to uker siden skiftet jeg på sengen. Hun har ikke vist initiativ. Så tenkte jeg skulle vente å se hvor lenge det går før hun trår til. Personlig foretrekker jeg å skifte på sengen en gang i uken, 14 dager er max for meg...... 

NÅ BLIR DET STREIK IGJEN ! 🤭

Hilsen "altfor flink mann"

 

Anonymkode: 81dcc...551

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, puffy123 skrev:

Har tennåringen din plutselig blitt ei jente? Hm

Hva snakker du om? "Tenåringen er en gutt". Kona er en "hun". Posten over omhandler kona. 

Hilsen Flink mann (Ja nå skriver jeg det og ikke "altfor flink mann"..... ser du blir forvirret! 😲)

Anonymkode: 81dcc...551

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ut fra tråden forstår man jo at denne manipulative handlingen din med å få henne til å bli som deg, ikke fungerer i lengden. Du går hele tiden tilbake på å måtte manipulere på nytt for å få henne dit du vil. Hun endrer seg kun i korte perioder av gangen. 

Dere passer ikke til å bo sammen slik jeg ser det.

Anonymkode: 1eddb...fc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ut fra tråden forstår man jo at denne manipulative handlingen din med å få henne til å bli som deg, ikke fungerer i lengden. Du går hele tiden tilbake på å måtte manipulere på nytt for å få henne dit du vil. Hun endrer seg kun i korte perioder av gangen. 

Dere passer ikke til å bo sammen slik jeg ser det.

Anonymkode: 1eddb...fc5

Jeg ønsker ikke at hun skal bli som meg, bare delta litt mer.... Kan ikke tenke meg en flottere dame å bo sammen og dele livet med. Syns vi passer veldig bra sammen på de fleste områder i samlivet -unntatt når det kommer til fordeling av husarbeid. 

Ja eller tja. Vil ikke si jeg manipulerer.Å manipulere betyr å forandre noe på en utspekulert måte for at noe skal tjene ens egne hensikter. Dette er ikke for min egen vinnings skyld, men heller et ønske om å være litt mer likeverdig. Er det manipulerende å streike? ......ikke noe særlig.

Hilsen "Flink mann"

Anonymkode: 81dcc...551

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker ikke at hun skal bli som meg, bare delta litt mer.... Kan ikke tenke meg en flottere dame å bo sammen og dele livet med. Syns vi passer veldig bra sammen på de fleste områder i samlivet -unntatt når det kommer til fordeling av husarbeid. 

Ja eller tja. Vil ikke si jeg manipulerer.Å manipulere betyr å forandre noe på en utspekulert måte for at noe skal tjene ens egne hensikter. Dette er ikke for min egen vinnings skyld, men heller et ønske om å være litt mer likeverdig. Er det manipulerende å streike? ......ikke noe særlig.

Hilsen "Flink mann"

Anonymkode: 81dcc...551

Det er jo manipulerende når du med hensikt begynner eller slutter med noe for at hun skal gi deg den handlingen du mener. 

Anonymkode: 1eddb...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...