Gå til innhold

Å forfalle utseendemessig - by/bygd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og. Og det handler om at jeg ønsker at mannen min er frisk, men ALDRI om jeg hadde påpekt at han ikke er bra nok. Får vondt i magen bare av å tenke på at han går rundt og bekymrer seg for å ikke være fin nok for meg. Han slet da han mistet håret og jeg fikk så vondt av han fordi han hadde komplekser. Da han slanket seg, så jeg at han ikke hadde det bra. Jeg holder meg frisk for min egen del og vi oppmuntrer hverandre til å gå en tur hvis vi gror fast i sofaen eller ta vann istedenfor brus. Vi gjør det ikke for å se digge ut for hverandre. Har vi lyst til å frotse, så gjør vi det.

Anonymkode: 01dc8...c70

Vi er nok enige, bare uttrykker det forskjellig. 

Anonymkode: 9a9ed...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er TS, og har aldri hevdet at jeg ikke holder meg i form :) Poenget mitt var at vi bykvinner antakelig er endel travlere enn kvinner i utkantstrøk. Ikke minst fordi vi i snitt har høyere utdanning, og dermed mer krevende jobber. Det jeg svarte på var bare denne påstanden om at alt er så mye ‘enklere’ for  kvinner i byen. Og da svarte jeg med å påpeke at det ikke bare er kvinnene på ‘bygda’ som er slitne fordi de har barn.  Vi har også barn. OG krevende jobber ! Tid til trening er en helt annen debatt.

Anonymkode: 2aa9d...7e7

OG treningsstudio rett utenfor døra. 

Jeg har selv bodd i byen, jeg har masterutdanning, jeg har et travelt liv med barn og krevende jobber. Jeg vet av erfaring at en kjapp og effektiv treningsøkt er lettere i byen enn på bygda. Mye på grunn av alle mulighetene for trening som er rett utenfor nesetippen. Jeg kunne gå på yoga eller pilates-timer flere ganger daglig om jeg ville i byen, men her i bygda har vi en time på søndag klokka fem og jeg bruker tjue minutter å kjøre dit hver vei. Spinning onsdager og fredager! Var mye enklere i byen, dessverre. 

Anonymkode: 7c982...2a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tirben skrev:

Tror du undervurderer rike kvinner! De er nok ikke å finne i Dyreparken nei, men derimot på den flotte hytten på Sørlandet eller i Vestfold. Det er der de koser seg i sommerferien! 

Jeg gjør nok sikkert det men hele denne tråden er jo egentlig en eneste orgie i å undervurdere forskjellige grupper ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger noe i dette. Selv er jeg fra bygda-bygda på Østlandet, men bor i Oslo. Jeg ser at de av oss fra bygda som har studert og bosatt oss i Oslo ser langt bedre ut enn de som har blitt igjen hjemme. Selvfølgelig er det de på bygda som ser bra ut, men vi som bor i byen er gjennomsnittlig langt mer opptatt av kropp, mote og sminke (og botox og fillers).  

Anonymkode: 25e43...ba8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bo på bygda er ikke ensbetydende med å bo på gård. Jeg vil tro at en stor andel av de som bor på bygda bør i helt vanlig enebolig/rekkehus, og derfor ikke har den aktive livsstilen mange av dere mener man har når man bør i bygd. Åse som kjører de to kilometerene fra boligfeltet til butikken, Kåre som kjører den halvtimen til jobben i nærmeste by (Må ha to biler, siden kollektivtilbudet er så dårlig), barna som kjøres til fotballtrening fordi det er for langt å gå, er ikke nødvendigvis mer aktive enn Lars som sykler til jobb hver dag fra Bøler til Nasjonalteateret og Silje som tar kollektivt og går. Siden treningssentre er så billige i byen og fordi "alle trener", sniker de gjerne inn en økt på tampen av dagen også. 

Anonymkode: 51da1...057

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Å bo på bygda er ikke ensbetydende med å bo på gård. Jeg vil tro at en stor andel av de som bor på bygda bør i helt vanlig enebolig/rekkehus, og derfor ikke har den aktive livsstilen mange av dere mener man har når man bør i bygd. Åse som kjører de to kilometerene fra boligfeltet til butikken, Kåre som kjører den halvtimen til jobben i nærmeste by (Må ha to biler, siden kollektivtilbudet er så dårlig), barna som kjøres til fotballtrening fordi det er for langt å gå, er ikke nødvendigvis mer aktive enn Lars som sykler til jobb hver dag fra Bøler til Nasjonalteateret og Silje som tar kollektivt og går. Siden treningssentre er så billige i byen og fordi "alle trener", sniker de gjerne inn en økt på tampen av dagen også. 

Anonymkode: 51da1...057

Bor*, ikke bør. Autocorrect.

Anonymkode: 51da1...057

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer fra byen, men flyttet til bygda for ett år siden. Mitt inntrykk her at veldig mange er opptatt av å holde seg i form, og er ganske aktive. Det er veldig vanlig å gå på fjellet her, og det er ikke noe jeg er vant til der jeg kommer fra. Treningssenteret jeg går på er som regel alltid fult med folk, i alle aldre. Så for min del har jeg ikke merket så stor forskjell på bygd og by. 

Anonymkode: 7965e...6f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

OG treningsstudio rett utenfor døra. 

Jeg har selv bodd i byen, jeg har masterutdanning, jeg har et travelt liv med barn og krevende jobber. Jeg vet av erfaring at en kjapp og effektiv treningsøkt er lettere i byen enn på bygda. Mye på grunn av alle mulighetene for trening som er rett utenfor nesetippen. Jeg kunne gå på yoga eller pilates-timer flere ganger daglig om jeg ville i byen, men her i bygda har vi en time på søndag klokka fem og jeg bruker tjue minutter å kjøre dit hver vei. Spinning onsdager og fredager! Var mye enklere i byen, dessverre. 

Anonymkode: 7c982...2a6

Kan det være at du var student og ikke hadde barn da du jobbet i by? Da er det selvsagt enklere å stikke innom treningsstudioet nårsomhelst. Prøv å være trebarnsmamma i full jobb og bo i by du. Skal love deg at den tiden du da bruker på trening, den tar du fra barna.

Anonymkode: 2aa9d...7e7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan det være at du var student og ikke hadde barn da du jobbet i by? Da er det selvsagt enklere å stikke innom treningsstudioet nårsomhelst. Prøv å være trebarnsmamma i full jobb og bo i by du. Skal love deg at den tiden du da bruker på trening, den tar du fra barna.

Anonymkode: 2aa9d...7e7

Mente «da du bodde i by»

Anonymkode: 2aa9d...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer fra byen, men flyttet til bygda for ett år siden. Mitt inntrykk her at veldig mange er opptatt av å holde seg i form, og er ganske aktive. Det er veldig vanlig å gå på fjellet her, og det er ikke noe jeg er vant til der jeg kommer fra. Treningssenteret jeg går på er som regel alltid fult med folk, i alle aldre. Så for min del har jeg ikke merket så stor forskjell på bygd og by. 

Anonymkode: 7965e...6f4

Det tror jeg er essensen, vi nordmenn tilhører øvre middelklasse og er egentlig alle bønder, selv folk fra Holmenkollen skal ikke gå så mange generasjoner bakover for og finne en familiegård der slekta kommer fra. Historisk sett så har vi aldri hatt adelskap og store klasse forskjeller, i grove trekk

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda til gode å ha vært i en begravelse der den avdøde ble beskrevet som «Flink til å ta vare på sitt ytre, og var attraktiv helt inntil det siste. H*n hadde sin oppvekst og senere virke i en by. Dette forklarer det meste.»

Anonymkode: e6744...d64

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Sirah skrev:

Tja for å ta meg selv som eksempel:

Når jeg bodde på bygda var terskelen lavere for å gå på butikken i joggebukse og med håret i en dott en terskelen er nå som jeg bor i byen. Men det er nå meg.

Med meg er det omvendt. Da jeg bodde i Oslo gikk jeg ofte på butikken usminket og kledd i joggebukse. Traff jo aldri på kjente. Her på bygda jeg bor nå, steller jeg meg alltid, siden jeg kjenner så mange. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Hårstrikk79 skrev:

Med meg er det omvendt. Da jeg bodde i Oslo gikk jeg ofte på butikken usminket og kledd i joggebukse. Traff jo aldri på kjente. Her på bygda jeg bor nå, steller jeg meg alltid, siden jeg kjenner så mange. 

Ja det er forskjeller :)

I bygda hvor jeg bodde ble du nesten sett litt ned på om du stelte deg for mye til hverdags. Slikt var forbeholdt festelige lag :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en kan lese følgende i riksdekkende media, VG i dette tilfellet, så må vi vel bare innse at vi alle er rimelig provinsielle, her i Norge

Fem elger svømte til Tromsøya

I Troms har fem elger svømt over til Tromsøya. 

– Vi samarbeider for øyeblikket med viltnemnda i et forsøk på å holde de unna sentrumsgatene, skriver politiet på Twitter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte innom Nav for å levere noen papirer. Dette er et enormt bygg og jeg gikk feil og kom til der folk leverer søknad om sosialhjelp. Der var det hovedsakelig ikke vestlige innvandrere og overvektige nordmenn i digre slaskete joggebukser og singletter som framhevet alle valker. Jeg ble litt overrasket over å få fordommene mine bekreftet for jeg trodde det var en mer normal blanding av folk der siden alle kan snuble litt i livet.

Anonymkode: 88713...b46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte innom Nav for å levere noen papirer. Dette er et enormt bygg og jeg gikk feil og kom til der folk leverer søknad om sosialhjelp. Der var det hovedsakelig ikke vestlige innvandrere og overvektige nordmenn i digre slaskete joggebukser og singletter som framhevet alle valker. Jeg ble litt overrasket over å få fordommene mine bekreftet for jeg trodde det var en mer normal blanding av folk der siden alle kan snuble litt i livet.

Anonymkode: 88713...b46

Da fikk du jo ikke fordommene dine bekreftet, heller et steg mot å få dem avkreftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte innom Nav for å levere noen papirer. Dette er et enormt bygg og jeg gikk feil og kom til der folk leverer søknad om sosialhjelp. Der var det hovedsakelig ikke vestlige innvandrere og overvektige nordmenn i digre slaskete joggebukser og singletter som framhevet alle valker. Jeg ble litt overrasket over å få fordommene mine bekreftet for jeg trodde det var en mer normal blanding av folk der siden alle kan snuble litt i livet.

Anonymkode: 88713...b46

Siden du tydeligvis ikke leser aviser: Det meste på NAV kan nå ordnes over nettet, og det er ikke meninga at man skal dra innom der med mindre man absolutt må og mange kontorer krever avtale. De som er på NAV mye, er derfor de som ikke skjønner godt nok norsk til å gjøre ting online, ikke skjønner menyer/teknologi eller har veldig komplekse helseutfordringer. De er en liten brøkdel av de som mottar stønader. 

Anonymkode: e1752...cd4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena
2 timer siden, Hårstrikk79 skrev:

Med meg er det omvendt. Da jeg bodde i Oslo gikk jeg ofte på butikken usminket og kledd i joggebukse. Traff jo aldri på kjente. Her på bygda jeg bor nå, steller jeg meg alltid, siden jeg kjenner så mange. 

Akkurat det blir jo en stor forskjell fra å være innflytter til å være født og oppvokst i Oslo. Da er du aldri veldig anonym, Oslo er en liten by og det er alltid stor mulighet for å møte kjente. Så dette er kun et privilegium for innflyttere (i tidlig fase). 

Endret av Atheena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte innom Nav for å levere noen papirer. Dette er et enormt bygg og jeg gikk feil og kom til der folk leverer søknad om sosialhjelp. Der var det hovedsakelig ikke vestlige innvandrere og overvektige nordmenn i digre slaskete joggebukser og singletter som framhevet alle valker. Jeg ble litt overrasket over å få fordommene mine bekreftet for jeg trodde det var en mer normal blanding av folk der siden alle kan snuble litt i livet.

Anonymkode: 88713...b46

Det var fint du overlevde denne opplevelsen.

Anonymkode: e6744...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...