Gå til innhold

Å forfalle utseendemessig - by/bygd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Er også flere uføre og syke i bygdene pga lavere utgifter der enn i storby og for en som er syk og må spare på kreftene

Anonymkode: e4d80...376

Hvorfor mener du at det blir flere uføre og syke i bygdene pga lavere utgifter der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha reist litt rundt i landet i sommer, har jeg gjort meg en betraktning.

Har ofte sett menn på kg hevde at kvinner forfaller raskere enn menn. Har stusset over dette, da de fleste kvinner rundt meg holder seg veldig bra lagt opp i trettiårene og inn i førtiårene. Det samme forsåvidt med mennene, men likevel ikke i så stor grad som kvinnene.

Jeg bor på Oslo vest.

Etter noen uker bl.a på Sørlandet, har jeg sett folk fra hele landet (fornøyelsespark). Ser mange, både kvinner og menn, som er svært overvektige, sjuskete og som holder seg generelt dårlig. I disse parene ser jeg imidlertid at det ofte er kvinnene som har forfalt mest. Endel av mennene med disse forfalte konene, ser ikke så verst ut.

Det jeg vil fram til, er at dette med at kvinner forfaller raskere enn menn, kanskje er et bygdefenomen? Som ikke gjør seg gjeldende i høyere samfunnslag? Alle blir vi såklart eldre, får rynker osv. Nå snakker jeg i hovedsak om det å ta vare på seg selv.

Noen andre?

 

Anonymkode: 2aa9d...7e7

Fokuset ligger et helt annet sted. Jeg er fra bygda selv og mange der har andre verdier. I mim familie lå alltid fokuset på det å ha det hyggelig i et roligere tempo. I mitt hjem var fokus på å stelle i hagen, klippe mange mål med plen, vedlikehold av eiendom og kjøretøy. Barn trenger ikke å delta i organisert idrett fordi det er tryggere å ferdes rundt på landet. Det er et enklere og mer avslappet liv uten hig etter å ta seg så bra ut. Moren min bruker ikke sminke, har en klassisk pen klesstil og jobber med hus, hjem, hage og familie. Hun er sterk og fysisk, men har aldri trent eller fokusert på det å holde seg bra. De har et solid ekteskap pg tar godt vare på hverandre. I Oslo er det om å gjøre å hige etter å vise seg frem som så vellykket. Flere av de som tok høyere utdannelse i byen, taklet ikke utseendefokuset og flyttet hjem til de trygge omgivelsene hvor det går helt fint å stikke på butikken i en slitt bukse og en skjorte med malingsflekker. Bogstadveien var helt pyton. Det ble et anstrengt og kunstig liv med fokus på de mindre viktige tingene i livet. De bort godt nå, med gode jobber, store hus og naturen i nærheten. Barna får være barn. Jeg er enig i at flere på bygda drar den litt langt og ser ikke at de er overvektige, men stort sett lever folk med lave skuldre og styres i mindre grad av klokka og alt de " skulle/ burde" for å være best. Det er naturlig å bli eldre, ikke noe som skal bekjempes. Rynker kommer, puppene henger etter 3 barn og hvem bryr seg? Barna leker og foreldrene tar livet mer med ro.

Anonymkode: 01dc8...c70

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Vera skrev:

Jeg har et motspørsmål;

Har barna på bygda mer dedikerte foreldre enn barna i storbyene? 

Jeg bor selv i en relativt stor by, og jeg ser folk som er ekstremt utseendefokuserte her byen, og som velger egentid (spa, manikyr, pedikyr, botox, hudfornyelse osv i det uendelige) og trening foran tid sammen med barna. Disse tilbudene finnes som regel ikke i bygdene - noe som gjør at tiden heller blir brukt sammen med barna. 

Jeg savner «normale» foreldre, med normalt utseende..det gjør vondt langt inni hjertet å se jaget foreldre føler ifht å jakte på det perfekte. Når jeg ser på Instagram, Facebook, blogger, ja, alle sosiale plattformer, ser jeg ikke foreldre som er dedikerte til barna sine, og tiden sammen med dem - jeg ser foreldre som er dedikerte til seg selv, og de nye klærne fra Nelly, den nye klokka, den nye personlige rekorden, den nydelige solnedgangen - som nytes uten barna..alt skjer uten barna! 

Livet SKAL endres når man får barn, du skal ikke lenger stå i fokus. Det hadde du ungdomstiden/ung voksen tiden din til. 

Jeg tenker at svaret på spørsmålet ditt kanskje ligger her Ts. At «bygdekjerringen» har helt andre verdier i livet sitt enn hva du har, og at det du ser på som forfall ikke er forfall i hennes øyne. Kan hende hun syns du er rar, som bruker tiden din på utseende? 

Det er dessverre høyere forekomst av barnevernsaker på små steder, så teorien din holder ikke mål... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Inwe skrev:

Absolutt ikke, men denne tråden handlet nettopp om det være å attraktiv. Som du kan se i mitt innlegg var det frisk jeg nevnte, fin var i parentes. Jeg trener og spiser sunt for å holde meg frisk, men jeg har absolutt ikke noe imot å være attraktiv heller. Og jeg er veldig glad min samboer mener det samme så vi kan holde oss friske (og fine) så lenge som mulig. 

Er det noe galt i å ville være attraktiv? 

Det er et filosofisk spørsmål. Leser du bøker som " The Tibetan book of living and dying" eller leser litt psykologi, kan du jo si at det å begjære, vanity osv IKKE er positivt. Det er også linket til narcissisme. Når du lever usminket og et mer " åndelig" liv, kan du bli et mer harmonisk og godt menneske.

Anonymkode: 01dc8...c70

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Ardwinna skrev:

Et ganske viktig spørsmål er jo om det er særlig mange vestkantfruer fra de høyere samfunnslag som drar i fornøyelsespark? Jeg ser ikke helt for meg at de finner glede i sånt. Mine fordommer sier at de er mer opptatt av negler, brunfarge, vesker, søte små hunder, spa, og kafébesøk med venninnene der de snakker om disse tingene :fnise:

Tror du undervurderer rike kvinner! De er nok ikke å finne i Dyreparken nei, men derimot på den flotte hytten på Sørlandet eller i Vestfold. Det er der de koser seg i sommerferien! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, tirben skrev:

Det er dessverre høyere forekomst av barnevernsaker på små steder, så teorien din holder ikke mål... 

Å? Hvor fant du den informasjonen?

Anonymkode: cb372...035

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å? Hvor fant du den informasjonen?

Anonymkode: cb372...035

Det var en stor sak om det i pressen i vinter. Bl.a om en bygd i Nordland(?) hvor det hadde vært så og så mange omsorgsovertakelser. Og i den forbindelse ble det offentliggjort hvor det var flest barnevernsaker (etter folketall), og det var ikke i de største byene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, tirben skrev:

Det er dessverre høyere forekomst av barnevernsaker på små steder, så teorien din holder ikke mål... 

Det er fordi det er på vestkanten og andre deler av Oslo hvor ressurssterke foreldre bor at det burde være flere barnevernsaker. 

Anonymkode: 43ccd...35c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi det er på vestkanten og andre deler av Oslo hvor ressurssterke foreldre bor at det burde være flere barnevernsaker. 

Anonymkode: 43ccd...35c

Hvorfor?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2018 den 22.57, AnonymBruker skrev:

Etter å ha reist litt rundt i landet i sommer, har jeg gjort meg en betraktning.

Har ofte sett menn på kg hevde at kvinner forfaller raskere enn menn. Har stusset over dette, da de fleste kvinner rundt meg holder seg veldig bra lagt opp i trettiårene og inn i førtiårene. Det samme forsåvidt med mennene, men likevel ikke i så stor grad som kvinnene.

Jeg bor på Oslo vest.

Etter noen uker bl.a på Sørlandet, har jeg sett folk fra hele landet (fornøyelsespark). Ser mange, både kvinner og menn, som er svært overvektige, sjuskete og som holder seg generelt dårlig. I disse parene ser jeg imidlertid at det ofte er kvinnene som har forfalt mest. Endel av mennene med disse forfalte konene, ser ikke så verst ut.

Det jeg vil fram til, er at dette med at kvinner forfaller raskere enn menn, kanskje er et bygdefenomen? Som ikke gjør seg gjeldende i høyere samfunnslag? Alle blir vi såklart eldre, får rynker osv. Nå snakker jeg i hovedsak om det å ta vare på seg selv.

Noen andre?

 

Anonymkode: 2aa9d...7e7

For min del så fikk jeg både migrene og stoffskifte problemer etter første svangerskap. I tillegg til at kroppen allerede forandret seg av en graviditet. Hormoner og alt man må gjennom etterpå gjorde at kropp og psyke ikke var som før. Alt dette er ting menn slipper. 

Jeg vet at jeg jobber for å komme i form igjen, jeg vet også om mange som bare tenker at sånn er livet. Det er vel mer press på å bli sett og dømt for utseende i byene enn på bygda. 

Anonymkode: f90ba...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, tirben skrev:

Hvorfor?

Fordi ting ikke blir plukket opp eller lærere/andre ikke tør/vil/synes det er ubehagelig å melde inn bekymring når det er snakk om ressurssterke foreldre. 

Anonymkode: 43ccd...35c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:


Kudos til deg for at du klarer å sende noen fine stikkere til både kvinner, bygdefolk og folk fra lavere samfunnslag! Det er provosering på høyt nivå! ;) Nå regner jeg med at du virkelig gnir deg i de velmanikyrerte hendene dine og kjenner at det sitrer forsiktig i de bedøvde botox-musklene i panna, i vill glede over det geniale innlegget ditt! :ler:

Jeg kjenner også jeg er litt spent! Du har ikke noen spennende teorier selv på hvorfor damene forfaller fortere på bygda mens mennene forfaller litt fortere i byen?

Anonymkode: 39e99...3d3

😂

Jeg er fra bygda, men må være velsignet med svært gode gener. Kanskje forfedrene mine kom fra Bærum? 

Uansett, for et par år siden traff jeg det jeg trodde var drømmemannen. Morsom, kunnskapsrik, sexy. Litt eldre enn meg, men ikke i «forfall». Og fra Oslos beste vestkant og med svært god økonomi. Vi hadde en utrolig kjemi og dype samtaler om alt mellom himmel og jord. Unntatt om hans tidligere kone og mor til hans barn. De vokste fra hverandre, det skjer mange og jeg ønsket ikke å vite skitne detaljer. En dag skulle vi jo samarbeide.

Men etterhvert som forholdet ble mer alvorlig kom han stadig tilbake til årsaken til at de vokste fra hverandre. Det viste seg at hun vokste mest. I bredden. Hun tok ikke hensyn til hans preferanser. Hun er noen år eldre enn meg og han ville forsikre seg om at han ikke gikk i den samme fella igjen. Ville jeg klare å holde meg slank og pen?

Etter den samtalen var det slutt. Jeg ghostet han tvert. Hentet aldri tingene mine (har uansett bare billige ting som lett erstattes). Han forsøkte å kontakte meg i lang tid, gjennom de underligste kanaler, siden han hadde penger til det. 

Til slutt måtte jeg forklare han det innlysende; jeg inngår ikke forhold med mennesker som synes det er greit å avslutte mange års ekteskap og rive opp en familie fordi partneren ikke lenger tilfredsstiller et krav om et perfekt ytre. Snakk om å være grunn!

Anonymkode: 39b1a...b0f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂

Jeg er fra bygda, men må være velsignet med svært gode gener. Kanskje forfedrene mine kom fra Bærum? 

Uansett, for et par år siden traff jeg det jeg trodde var drømmemannen. Morsom, kunnskapsrik, sexy. Litt eldre enn meg, men ikke i «forfall». Og fra Oslos beste vestkant og med svært god økonomi. Vi hadde en utrolig kjemi og dype samtaler om alt mellom himmel og jord. Unntatt om hans tidligere kone og mor til hans barn. De vokste fra hverandre, det skjer mange og jeg ønsket ikke å vite skitne detaljer. En dag skulle vi jo samarbeide.

Men etterhvert som forholdet ble mer alvorlig kom han stadig tilbake til årsaken til at de vokste fra hverandre. Det viste seg at hun vokste mest. I bredden. Hun tok ikke hensyn til hans preferanser. Hun er noen år eldre enn meg og han ville forsikre seg om at han ikke gikk i den samme fella igjen. Ville jeg klare å holde meg slank og pen?

Etter den samtalen var det slutt. Jeg ghostet han tvert. Hentet aldri tingene mine (har uansett bare billige ting som lett erstattes). Han forsøkte å kontakte meg i lang tid, gjennom de underligste kanaler, siden han hadde penger til det. 

Til slutt måtte jeg forklare han det innlysende; jeg inngår ikke forhold med mennesker som synes det er greit å avslutte mange års ekteskap og rive opp en familie fordi partneren ikke lenger tilfredsstiller et krav om et perfekt ytre. Snakk om å være grunn!

Anonymkode: 39b1a...b0f

Oioioi. Han må ha vært passe enkel? En ting er å ønske å holde seg sunn, frisk og sterk for sin partner, men det samme ytre? Høres ut som avtalen Trump ryktes i å ha inngått med kona. Hun ville ha barn, han sa ja kun om hun lovte å ikke miste fasongen. Fysj. Da spiller det liten rolle HVEM man er på innsiden. 

Dog leste jeg en påstand denne uka om at ytre forfall var tegn på en sinnslidelse (eller noe slikt), så kom påstanden i en annen tråd om at det ikke nyttet å bare være pen og flott. Litt spent på hva du får i svar her. 

Anonymkode: 9a9ed...bb6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor på bygda, men her er det svært få overvektige damer og menn. Idrett og friluftsliv er en stor del av hverdagen til de fleste familier. Driver ikke man ikke med idrett blir man sett litt rart på. Langs veien er det alltid folk som sykler, løper, går på rulleski eller går tur. Fluss med ulike idretter og kommunen sponser idretter i hytt og pine. 

Men å pynte seg og slikt er det mindre av. 

Anonymkode: 50955...d67

(Litt tilfeldig valgt sitat). Vi bor i Oslo, vi har barn som liker seg i svømmehall og badeland, vi er ofte på det, men i Oslo er de få og fulle. Andre steder, derimot, i retning besteforeldre, hytta og venner, der finns det badeland Og herlighet, vi snakker ikke om forskjell i forfall på godt voksne mennesker her: BARNA er jo overvektige! Og barnas foreldre: tykke 23-åringer med de grusomste tatoveringer, menn som kvinner. Det er jo ikke snakk om å «ta vare på seg selv» eller ikke, de ødelegger jo utseendet ditt fra 19-års alder av. Og hvem som helst kan gå en søndag på henholdsvis Risløkka badeland, Raufoss badeland, Sarpsborg badeland, svømmehallen i Drammen, den i Askim. Gjett hvor ALLE er slankest, og færrest er stygt tatovert. 

Anonymkode: dd28c...f06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oioioi. Han må ha vært passe enkel? En ting er å ønske å holde seg sunn, frisk og sterk for sin partner, men det samme ytre? Høres ut som avtalen Trump ryktes i å ha inngått med kona. Hun ville ha barn, han sa ja kun om hun lovte å ikke miste fasongen. Fysj. Da spiller det liten rolle HVEM man er på innsiden. 

Dog leste jeg en påstand denne uka om at ytre forfall var tegn på en sinnslidelse (eller noe slikt), så kom påstanden i en annen tråd om at det ikke nyttet å bare være pen og flott. Litt spent på hva du får i svar her. 

Anonymkode: 9a9ed...bb6

Å holde seg i form for sin partner? Elsker du en person og vet hva kjærlighet er, så ser du kun person, ikke kropp. Jeg er i stand til å elske, men lurer snart på om jeg er i fåtall. 

Anonymkode: 01dc8...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å holde seg i form for sin partner? Elsker du en person og vet hva kjærlighet er, så ser du kun person, ikke kropp. Jeg er i stand til å elske, men lurer snart på om jeg er i fåtall. 

Anonymkode: 01dc8...c70

Man må elske seg selv før man kan elske en annen. Jeg skrev: sunn, frisk og sterk. Og det står jeg for. Jeg vil være mitt aller beste for mannen jeg elsker. 

Anonymkode: 9a9ed...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må elske seg selv før man kan elske en annen. Jeg skrev: sunn, frisk og sterk. Og det står jeg for. Jeg vil være mitt aller beste for mannen jeg elsker. 

Anonymkode: 9a9ed...bb6

Jeg og. Og det handler om at jeg ønsker at mannen min er frisk, men ALDRI om jeg hadde påpekt at han ikke er bra nok. Får vondt i magen bare av å tenke på at han går rundt og bekymrer seg for å ikke være fin nok for meg. Han slet da han mistet håret og jeg fikk så vondt av han fordi han hadde komplekser. Da han slanket seg, så jeg at han ikke hadde det bra. Jeg holder meg frisk for min egen del og vi oppmuntrer hverandre til å gå en tur hvis vi gror fast i sofaen eller ta vann istedenfor brus. Vi gjør det ikke for å se digge ut for hverandre. Har vi lyst til å frotse, så gjør vi det.

Anonymkode: 01dc8...c70

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...