Gå til innhold

Å forfalle utseendemessig - by/bygd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke lest hele tråden, men jeg personlig forfalt da jeg bodde i byen, bor nå på landet og blomstrer😇

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygd er jo et veldig vidt begrep. Har inntrykk av at navlebeskuende Oslo-vest folk ofte tror bygd er det samme noen mil utenfor byn, og langs fjord og fjell på Vestlandet  er det samme. Noen mil utenfor byn ser du gjerne uføretrygdede "Laila" på 53, som sminker og klær seg som en klovn, sitte på den lokale brunpuben, å forsøke å være deilig for "Petter" på 24 når han får litt for mye innabords.

På bygda på Vestlandet i dag har ofte folk gode jobber i Olje, fiskeri, oppdrett og verftsindustri. Godt utdannet gjerne etter å ha flyttet hjem fra by`n. Noen Offshorearbeidere har gjerne et småbruk som de driver på hobbybasis når de er hjemme på sine friperioder. Man kombinerer i det hele tatt by og bygdeliv på en helt annen måte enn før.Noen lavpanna harrytasser som reiser til Thailand på fri, finnes nok fortsatt men er i ferd med å bli pensjonister.      Disse finner du mye mer av i bynære strøk enn på det virkelige bygde-Norge.  Det har forandret seg noe veldig på 20-30 år. 

Så dere som hoverer over "teite bygdiser", må se litt lenger enn Øvre Romerike og Mjøndalen ( som eks.)

Anonymkode: 99671...c3c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bygd er jo et veldig vidt begrep. Har inntrykk av at navlebeskuende Oslo-vest folk ofte tror bygd er det samme noen mil utenfor byn, og langs fjord og fjell på Vestlandet  er det samme. Noen mil utenfor byn ser du gjerne uføretrygdede "Laila" på 53, som sminker og klær seg som en klovn, sitte på den lokale brunpuben, å forsøke å være deilig for "Petter" på 24 når han får litt for mye innabords.

På bygda på Vestlandet i dag har ofte folk gode jobber i Olje, fiskeri, oppdrett og verftsindustri. Godt utdannet gjerne etter å ha flyttet hjem fra by`n. Noen Offshorearbeidere har gjerne et småbruk som de driver på hobbybasis når de er hjemme på sine friperioder. Man kombinerer i det hele tatt by og bygdeliv på en helt annen måte enn før.Noen lavpanna harrytasser som reiser til Thailand på fri, finnes nok fortsatt men er i ferd med å bli pensjonister.      Disse finner du mye mer av i bynære strøk enn på det virkelige bygde-Norge.  Det har forandret seg noe veldig på 20-30 år. 

Så dere som hoverer over "teite bygdiser", må se litt lenger enn Øvre Romerike og Mjøndalen ( som eks.)

Anonymkode: 99671...c3c

Her er det vel like mye du som er navlebeskuende med dine beskrivelser av øvre Romerike og Mjøndalen 😀

Anonymkode: 490f4...f11

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig ts. Jeg bor i Oslo, er fra ei lita bygd. De som ble boende der er betydelig mer forfall enn oss som flyttet til byen. De har fått kjærringkroppen. Mennene på bygda forfaller like fort. 

Anonymkode: 7f132...e17

Det blir litt sånn som at en syntes alle andre på sin egen alder ser så gamle ut. Men en skjønner ikke at en ser like gammel ut selv. 

Anonymkode: 6fd67...836

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det vel like mye du som er navlebeskuende med dine beskrivelser av øvre Romerike og Mjøndalen 😀

Anonymkode: 490f4...f11

Hehe….. Det var bare tilfeldige eksempler. Kunne like gjerne sagt Indre Østfold og Øvre Eiker. Du skjønner hva jeg mener med bynære strøk.

Anonymkode: 99671...c3c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor på bygda, og folk er kanskje litt rundere her enn inne i byen. Har selv bodd i byen, og det var enkelt å holde seg i form for det var jo så mye forskjellig man kunne bli med på. I tillegg til det kan et treningssenter i byen koste 200 kr, mot 800 kr her. Jeg synes likevel vi er sunnere på bygda, vi kjøper kortreist mat, vi kan fiske selv, og vi bruker skogen flittig til tur. Vi er mye mer ute i naturen her på bygda. Når det gjelder å forfalle slik man ser det fysisk kan det jo kanskje ha noe med at vi får flere barn. Mannen min ser smashing ut, men han har ikke trykket de fire arvingene våre ut av tissen sin. Det er såklart kvinner som får masse barn i byen også, men de har igjen mye flere muligheter til å trene og være aktive. En time på treningsstudio er ofte mer effektivt enn en time i skogen, og med masse kids har du kanskje ikke en time til rådighet engang. 

Anonymkode: 7c982...2a6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En time på treningsstudio er ofte mer effektivt enn en time i skogen

Anonymkode: 7c982...2a6

Det kommer an på hvor i skogen man beveger seg. Prøv en tur i bratt oppoverbakke i en time så tror jeg du får minst like god effekt som en time på treningsstudio. Pluss frisk luft og fin utsikt :)

Anonymkode: 39e99...3d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig under oppfatningen av at både damer på bygda og vestkantdamer holder seg veldig bra, fordi begge gruppene er veldig aktive. Her på bygda så er hobbyen til de fleste, fjellturer og ski og god helse, i tillegg til at mange bor på gård, og det er også hardt fysisk arbeid, som gir en sterk og sunn kropp. Motivet til gruppene er kanskje forskjellig. Her på bygda er ikke kroppen og utseendet grunnen til at folk går fjellturer og på ski og er aktive, men helsa og opplevelsen, kroppen er bare en bivirkning av det. Mens på vestkanten så er hovedmålet en fin kropp, så da må det trenes. 

Anonymkode: 5ce13...88d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, a l'orange skrev:

Nemlig. Dette er måten man forfaller i byen, om man kan si det sånn. Man er så mager, overbrun og sterkt sminket, fylt med alskens plast, at man ikke lengre er vakker. Jeg ser kvinner rundt meg som er i starten av tyveårene som ser ut som de er oppe i tredveårene eller desperat på lykkejakt. Og det skyldes ikke at de er tykke - tvert i mot!

Det å stresse, er også å tillate forfall.

TS her. Takk til alle som engasjerer seg!

Vil understreke at jeg på ingen måte mener å si at folk på bygda er stygge, fordi de ikke  tar botox, solarium og opererer seg. Poenget mitt var mer av typen at en ‘naturlig’ usminket bykvinne ofte ser bedre ut enn en ‘naturlig’ usminket kvinne fra bygda. 

Anonymkode: 2aa9d...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er egentlig under oppfatningen av at både damer på bygda og vestkantdamer holder seg veldig bra, fordi begge gruppene er veldig aktive. Her på bygda så er hobbyen til de fleste, fjellturer og ski og god helse, i tillegg til at mange bor på gård, og det er også hardt fysisk arbeid, som gir en sterk og sunn kropp. Motivet til gruppene er kanskje forskjellig. Her på bygda er ikke kroppen og utseendet grunnen til at folk går fjellturer og på ski og er aktive, men helsa og opplevelsen, kroppen er bare en bivirkning av det. Mens på vestkanten så er hovedmålet en fin kropp, så da må det trenes. 

Anonymkode: 5ce13...88d

Med ‘bygd’ mente jeg egentlig små tettsteder utenfor allfarvei osv. Usentrale steder. Tenkte i utgangspunktet ikke på folk som bor på gård. Det ville overrasket meg om de jeg har sett, som var utgangspunktet for denne tråden, bor på gård.

Anonymkode: 2aa9d...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på hvor i skogen man beveger seg. Prøv en tur i bratt oppoverbakke i en time så tror jeg du får minst like god effekt som en time på treningsstudio. Pluss frisk luft og fin utsikt :)

Anonymkode: 39e99...3d3

Hvilken skog tenker du på her? Som er rett opp i en time? Tviler i alle fall på at de folkene jeg omtaler i mitt hovedinnlegg, går skogsturer av det slaget du beskriver.

Anonymkode: 2aa9d...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor på bygda, og folk er kanskje litt rundere her enn inne i byen. Har selv bodd i byen, og det var enkelt å holde seg i form for det var jo så mye forskjellig man kunne bli med på. I tillegg til det kan et treningssenter i byen koste 200 kr, mot 800 kr her. Jeg synes likevel vi er sunnere på bygda, vi kjøper kortreist mat, vi kan fiske selv, og vi bruker skogen flittig til tur. Vi er mye mer ute i naturen her på bygda. Når det gjelder å forfalle slik man ser det fysisk kan det jo kanskje ha noe med at vi får flere barn. Mannen min ser smashing ut, men han har ikke trykket de fire arvingene våre ut av tissen sin. Det er såklart kvinner som får masse barn i byen også, men de har igjen mye flere muligheter til å trene og være aktive. En time på treningsstudio er ofte mer effektivt enn en time i skogen, og med masse kids har du kanskje ikke en time til rådighet engang. 

Anonymkode: 7c982...2a6

Du glemmer at kvinner i byen ofte er i full jobb, i motsetning til sine ofte hjemmeværende eller deltidsarbeidende søstre på bygda. Med barn og full jobb i tillegg er det begrenset hvor mye man får trent.

Anonymkode: 2aa9d...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Mousj skrev:

Morsom tråd:-D Hvis du definerer å holde seg godt som å bruke ytre staffasje med falske vipper, fiskemunn og bryn som ser ut som døde jordrotter, så har du rett i at det er mindre av det på bygda. Vi flyttet fra by til land, rett og slett fordi det er en mye lettere å ha en sunnere og mer aktiv  livsstil på landet, og mindre utseendefiksert press på barna.  Med naturen som helsestudio så er det ingen problem å holde seg både slank og sterk, og det er trenden her som vi bor i allefall. Det samme gjelder barna. Alle driver med idrett. Men det kommer vel an på øyet som ser. Jeg synes Cecilia Skog er veldig mye vakrere enn Karadashianlookalikes, og mannfolka som bor her er stort sett veldig sterke og sunne. Jeg synes alltid det er litt morsomt når vi er på sammenkomster i byen, og håndhilser på lett bleikfeite kontormenn med farget hår og de mykeste hender, eller når vi får besøk av helsestudiotrente bydamer som dauer på selv de letteste fjellturene, fordi det er forskjell på parkett og terreng. De fleste som bor her som er fra 50 år og nedover har gode utdannelser og har tatt bevisste valg om å flytte ut fra byen. I tillegg er tomteprisene så lave at en kan bygge seg de lekreste hus, noe som vi også har gjort. Men at det daffer en og annen ustelt tjukkas rundt, absolutt. Men det er vel ikke direkte et bygdefenomen...

TS her. Tipper at kun folk som føler seg truffet av hovedinnlegget, definerer det å «holde seg godt» på den måten du gjør i starten der.

Cecilie Skog er flott! Og det er flere som ligner henne i de bedre strøk av Oslo, enn som ligner Kardashians.

Anonymkode: 2aa9d...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken skog tenker du på her? Som er rett opp i en time? Tviler i alle fall på at de folkene jeg omtaler i mitt hovedinnlegg, går skogsturer av det slaget du beskriver.

Anonymkode: 2aa9d...7e7

Du har ikke vært mye i skogsterreng utenom Nordmarka/Østmarka, har du vel ?     :fnise:

Anonymkode: 99671...c3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på hvor i skogen man beveger seg. Prøv en tur i bratt oppoverbakke i en time så tror jeg du får minst like god effekt som en time på treningsstudio. Pluss frisk luft og fin utsikt :)

Anonymkode: 39e99...3d3

Ja, men har man en time til rådighet er det ikke sikkert at du rekker å kjøre den tiden det tar for å komme seg til et så bratt terreng. Jeg kan kjøre en halvtime og finne et fjell, men ellers er det ganske slakke knauster i området her. Definitivt mer effekt av en time hard styrketrening og noen intervaller. For det var det som var poenget mitt, tidsaspektet. På Frogner har du fem-seks treningsstudioer utenfor døren, de færreste på bygda bor ved foten av fjellet. 

 

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du glemmer at kvinner i byen ofte er i full jobb, i motsetning til sine ofte hjemmeværende eller deltidsarbeidende søstre på bygda. Med barn og full jobb i tillegg er det begrenset hvor mye man får trent.

Anonymkode: 2aa9d...7e7

Næ, jeg gjorde det og det gikk helt fint. Du stikker innom treningssenteret på vei hjem, eller så tar du en liten time ut døra etter ungene har lagt seg. Går helt supert det. Verre når man må planlegge kjøring fra og til en hard nok skogsløype, og i tillegg til det bør gå før det blir for mørkt. 

Men sunnere er vi nok her på bygda, helt klart. Bedre helse med mer friluft :) 

Anonymkode: 7c982...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor på bygda, og folk er kanskje litt rundere her enn inne i byen. Har selv bodd i byen, og det var enkelt å holde seg i form for det var jo så mye forskjellig man kunne bli med på. I tillegg til det kan et treningssenter i byen koste 200 kr, mot 800 kr her. Jeg synes likevel vi er sunnere på bygda, vi kjøper kortreist mat, vi kan fiske selv, og vi bruker skogen flittig til tur. Vi er mye mer ute i naturen her på bygda. Når det gjelder å forfalle slik man ser det fysisk kan det jo kanskje ha noe med at vi får flere barn. Mannen min ser smashing ut, men han har ikke trykket de fire arvingene våre ut av tissen sin. Det er såklart kvinner som får masse barn i byen også, men de har igjen mye flere muligheter til å trene og være aktive. En time på treningsstudio er ofte mer effektivt enn en time i skogen, og med masse kids har du kanskje ikke en time til rådighet engang. 

Anonymkode: 7c982...2a6

Akkurat det der med at man ikke har tid til trening når man får barn skjønner jeg ikke helt. Jeg gjør ikke annet enn å trene sammen med barna - hvis trening ikke er ensbetydende med å løfte vekter, springe på tredemølla osv. Det er plenty med trening i å leke med barna - sisten, gjemmeleken i skogen, rødt lys, stiv heks, sykkeltur, fjelltur..ja mulighetene er uendelige 👌🏻 Følger man et barn gjennom dagen (i helgene feks) får man fort 20.000 skritt. Man må ikke være på et treningssenter for å trene. Jeg har vært aktiv helt fra barnsben (drev med idrett av hundre forskjellige slag), og har ikke blitt mindre aktiv av å få barn. Og jeg elsker det! Å få være fysisk aktiv med barna mine gir både meg og dem noe som aldri kan kjøpes for penger! Og, bare for å få med enda litt selvskryt - jeg har aldri vært så pen som jeg var etter mitt første barn! Før jeg fikk barn var jeg syltynn (styggtynn), etter barn kom hofter, pupper og rumpe på plass :nigo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men har man en time til rådighet er det ikke sikkert at du rekker å kjøre den tiden det tar for å komme seg til et så bratt terreng. Jeg kan kjøre en halvtime og finne et fjell, men ellers er det ganske slakke knauster i området her. Definitivt mer effekt av en time hard styrketrening og noen intervaller. For det var det som var poenget mitt, tidsaspektet. På Frogner har du fem-seks treningsstudioer utenfor døren, de færreste på bygda bor ved foten av fjellet. 

 

Næ, jeg gjorde det og det gikk helt fint. Du stikker innom treningssenteret på vei hjem, eller så tar du en liten time ut døra etter ungene har lagt seg. Går helt supert det. Verre når man må planlegge kjøring fra og til en hard nok skogsløype, og i tillegg til det bør gå før det blir for mørkt. 

Men sunnere er vi nok her på bygda, helt klart. Bedre helse med mer friluft :) 

Anonymkode: 7c982...2a6

Jeg er TS, og har aldri hevdet at jeg ikke holder meg i form :) Poenget mitt var at vi bykvinner antakelig er endel travlere enn kvinner i utkantstrøk. Ikke minst fordi vi i snitt har høyere utdanning, og dermed mer krevende jobber. Det jeg svarte på var bare denne påstanden om at alt er så mye ‘enklere’ for  kvinner i byen. Og da svarte jeg med å påpeke at det ikke bare er kvinnene på ‘bygda’ som er slitne fordi de har barn.  Vi har også barn. OG krevende jobber ! Tid til trening er en helt annen debatt.

Anonymkode: 2aa9d...7e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...