Gå til innhold

So it begins!


Lavterskel

Anbefalte innlegg

2 timer siden, bondekone skrev:

Så bra du har fått litt hjelp☺ blir spennende å se hvordan det går nå!

Ja, noen ganger trenger man litt hjelp😊 Håper det nye året bringer gode nyheter til oss alle❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

41 minutter siden, Lavterskel skrev:

Godt å være flere i samme båt😊 Spennende å se om det lykkes nå med litt drahjelp. Krysser fingerne for at du får postivt resultat etter letrozol🤞🏻Går fort mot januar😁

Jeg responderte ikke så veldig bra på Letrozol, var Puregon som satte fart på sakene 😊🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte lese igjennom dagboka di, vi sluttet på pillen samtidig. Vi begynte ikke å prøve før nå i desember da. Ser du har fått hjelp hos privat gynekolog, håper det klaffer for dere snart 😊👍 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Måtte lese igjennom dagboka di, vi sluttet på pillen samtidig. Vi begynte ikke å prøve før nå i desember da. Ser du har fått hjelp hos privat gynekolog, håper det klaffer for dere snart 😊👍 

Takk for at du tok turen innom dagboka😊 Så gøy at dere også har startet prøvingen! Blir et spennende nytt år🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nytt år, nye muligheter😊 Måtte 2019 bli året vi alle får våre babydrømmer oppfylt.

Fikk forrige uke plutselig normal mensen. Har testet for EL litt sånn i hytt og pine fordi jeg ikke aner hvor i syklus jeg er, men testet såklart ikke akkurat i tidsrommet 14 dager før mensen kom nå. Er jo ikke sikkert jeg har hatt EL heller selv om mensen kom.

Etter konsultasjon med gynekologen, skulle jeg nå kjøre rett på en ny runde clomifen. Dag 5 i syklus som var søndag 30.12 startet jeg da med første pille. Tredje pille av fem i dag. Skal inn til undersøkelse mandag 7. januar for å se om pillene har noe effekt. Føler i hvertfall noe er i gang og det kjennes bra😊

Pleier å bli litt trist når juleferien er over, fordi det er min favoritt tid på året, men nå er jeg glad for at dagene går fremover. Så mye spennende i vente og jeg er så utålmodig på og komme i gang! Har en god følelse for veien videre❤️

Endret av Lavterskel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det CD 10 og jeg venter og håper på at en skikkelig eggløsning skal komme. Eggløsningstest fra i dag. Var ikke positiv i ettermiddag. Håper det blir sterkere strek i løpet av helgen. Denne måneden går vi «all in». Kjører på med aksjer fra i dag og fremover til en eventuell eggløsning er påvist. Skal ikke stå på innsatsen i hvertfall. Håper på at sjekk på mandag vil vise egg klar til slipp🤞🏻 Så full klaff hele veien, hehe😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart med der, at jeg har aldri ønsket eggløsning og mensen mer velkommen enn den tiden vi har prøvd. Vil jo helst ikke ha mensen, men hvis det ikke har klaffet uansett, så kan den da bare komme så vi får begynt på en ny PP 🙊😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Patriotpaula skrev:

Rart med der, at jeg har aldri ønsket eggløsning og mensen mer velkommen enn den tiden vi har prøvd. Vil jo helst ikke ha mensen, men hvis det ikke har klaffet uansett, så kan den da bare komme så vi får begynt på en ny PP 🙊😬

Ja, helt enig. Mensen og eggløsning er i hvertfall tegn på at noe skjer, og det er bedre enn ingenting. Merker fortsatt at jeg er like spent og håpefull hver måned, og skuffelsen er like stor når mensen kommer eller graviditetstesten er negativ, men så snart mensen er over stiger håpet igjen. «Denne syklusen skjer det» tenker jeg hver gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Lavterskel skrev:

Ja, helt enig. Mensen og eggløsning er i hvertfall tegn på at noe skjer, og det er bedre enn ingenting. Merker fortsatt at jeg er like spent og håpefull hver måned, og skuffelsen er like stor når mensen kommer eller graviditetstesten er negativ, men så snart mensen er over stiger håpet igjen. «Denne syklusen skjer det» tenker jeg hver gang..

Føler jeg har blitt lurt av kroppen min så mange ganger, så jeg har ingen tro på at det er en graviditet på gang før jeg har en positiv test i hånden 😬 Symptomer er bare lureri 😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det CD 12 og positiv eggløsningstest i dag😊 Håper så inderlig at det er reell eggløsning denne gangen og ikke bare falsk forhøyet LH som tidligere. Skal til kontroll hos hos gynekologen i morgen. Litt spent på om hun kan se om noe er i ferd med å slippe, eller om man kan se om EL akkurat har vært🤔 Maksimal innsats i dagene fremover nå..😅

F01085BD-7B13-4CAC-9330-04140BD5AE5A.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Lavterskel skrev:

Da var det CD 12 og positiv eggløsningstest i dag😊 Håper så inderlig at det er reell eggløsning denne gangen og ikke bare falsk forhøyet LH som tidligere. Skal til kontroll hos hos gynekologen i morgen. Litt spent på om hun kan se om noe er i ferd med å slippe, eller om man kan se om EL akkurat har vært🤔 Maksimal innsats i dagene fremover nå..😅

F01085BD-7B13-4CAC-9330-04140BD5AE5A.jpeg

Temper du? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Temper du? :) 

Ja forsøker, men har litt problemer med å holde rutinen i helgen for tidspunkt så får ikke helt kontroll på det🙄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lavterskel skrev:

Ja forsøker, men har litt problemer med å holde rutinen i helgen for tidspunkt så får ikke helt kontroll på det🙄 

Kan jeg skjønne 🙊 Jeg har alarmen på 0520 hver dag, i helgene temper jeg og så sover jeg videre 😴 Hvis det skal ha noe for seg selv, så må det nesten bli sånn hvis man skal holde på med det 😬 men det er en fin bekreftelsen på at det har vært en EL, noe strimler ikke vil kunne gi samme bekreftelsen på 😊👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Kan jeg skjønne 🙊 Jeg har alarmen på 0520 hver dag, i helgene temper jeg og så sover jeg videre 😴 Hvis det skal ha noe for seg selv, så må det nesten bli sånn hvis man skal holde på med det 😬 men det er en fin bekreftelsen på at det har vært en EL, noe strimler ikke vil kunne gi samme bekreftelsen på 😊👏

Ja, jeg jobber med å få en rutine på dette siden temping vil kunne gi mye bedre oversikt enn disse strimlene😊 Gjør jo alt mulig ellers for å få dette til, så å våkne litt tidlig hver dag burde ikke være noe problem😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll i dag CD 13. Som jeg fryktet ikke tegn på faktisk eggløsning. Større folikler enn tidligere da, så pillene har nok hatt noe virkning. Blir dobbel kur neste runde. Håpet på full pakke med sprøyte og alt, men er alltid sånn «se det ann litt»😣 Jeg har overhodet ikke lyst til å se noe ann, jeg vil bli gravid i går!🤬 Blæææh, merker jeg føler meg litt nedfor nå..babydrømmen virker bare så uendelig fjern. Klarer liksom ikke engang forstille meg at jeg kommer til å bli gravid.

Vel, det hjelper ikke å legge seg ned og gi opp håpet heller. Det var en mulighet for at eggløsning bare bare var forsinket og kommer senere, så får bare fortsette med sengehygge annenhver dag videre...har ikke troa på det, men skal i hvertfall gjøre det jeg kan..

Endret av Lavterskel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Lavterskel skrev:

Kontroll i dag CD 13. Som jeg fryktet ikke tegn på faktisk eggløsning. Større folikler enn tidligere da, så pillene har nok hatt noe virkning. Blir dobbel kur neste runde. Håpet på full pakke med sprøyte og alt, men er alltid sånn «se det ann litt»😣 Jeg har overhodet ikke lyst til å se noe ann, jeg vil bli gravid i går!🤬 Blæææh, merker jeg føler meg litt nedfor nå..babydrømmen virker bare så uendelig fjern. Klarer liksom ikke engang forstille meg at jeg kommer til å bli gravid.

Vel, det hjelper ikke å legge seg ned og gi opp håpet heller. Det var en mulighet for at eggløsning bare bare var forsinket og kommer senere, så får bare fortsette med sengehygge annenhver dag videre...har ikke troa på det, men skal i hvertfall gjøre det jeg kan..

Tålmodighet er en dyd ass 😬 Min gyn har ikke «se an»-holdningen, så glad for det! 🙊 Deler den tanken med deg, tanken på å bli gravid virker meget fjern 😫 Virker uvirkelig at jeg i det hele tatt skal bli preggo. Skal du på noe videre kontroll? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Tålmodighet er en dyd ass 😬 Min gyn har ikke «se an»-holdningen, så glad for det! 🙊 Deler den tanken med deg, tanken på å bli gravid virker meget fjern 😫 Virker uvirkelig at jeg i det hele tatt skal bli preggo. Skal du på noe videre kontroll? 

Ja, virker bare så fjernt at jeg liksom skal bli gravid. Tror ikke helt på det selv om jeg setter himmel og jord i bevegelse for dette (i hvertfall føles det sånn😝) Skal begynne på dobbel dose klomifen neste syklus og kontroll hos gynekolog CD 15. Litt senere kontroll neste syklus da det ser ut til at EL er sen med piller, hvis den dukker opp i det hele tatt. Føler liksom at håpet er ute denne syklusen, så mensen bare kan komme og jeg kan hive innpå mer piller.. haha😂 Neida, får ta denne syklusen først og se om det skjer noe😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lavterskel skrev:

Ja, virker bare så fjernt at jeg liksom skal bli gravid. Tror ikke helt på det selv om jeg setter himmel og jord i bevegelse for dette (i hvertfall føles det sånn😝) Skal begynne på dobbel dose klomifen neste syklus og kontroll hos gynekolog CD 15. Litt senere kontroll neste syklus da det ser ut til at EL er sen med piller, hvis den dukker opp i det hele tatt. Føler liksom at håpet er ute denne syklusen, så mensen bare kan komme og jeg kan hive innpå mer piller.. haha😂 Neida, får ta denne syklusen først og se om det skjer noe😊

Hehe, helt enig! Jeg driver med det jeg driver med, men at det forhåpentligvis skal bli en baby ut av alt - den tanken er fjern! 😅 Obs at noen er klomifenresistente - sånn at du ikke knasker masse tabletter som uansett ikke har noen virkning :) Alt håp er ikke ute før mensen kommer 👌🏼😊 Hun jeg skrev det til sist her er inne, hun var gravid 😅🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Hehe, helt enig! Jeg driver med det jeg driver med, men at det forhåpentligvis skal bli en baby ut av alt - den tanken er fjern! 😅 Obs at noen er klomifenresistente - sånn at du ikke knasker masse tabletter som uansett ikke har noen virkning :) Alt håp er ikke ute før mensen kommer 👌🏼😊 Hun jeg skrev det til sist her er inne, hun var gravid 😅🤞🏻

Takk for oppmuntring og gode råd🙏🏻😊 Vi får holde motet og humøret oppe😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lavterskel skrev:

Takk for oppmuntring og gode råd🙏🏻😊 Vi får holde motet og humøret oppe😅

Enig, vi får prøve så godt vi kan å backe hverandre opp 👏😊 Et lite håp og en liten tro, men et stort ønske - ei som skrev det til meg i dagboken min tidligere, synes det er så fint skrevet ❤️ Jeg skal til gyn på fredag, kjenner jeg er såå spent! Sist syklus satt gyn meg på Puregon for å «redde» syklusen 😬 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...