Gå til innhold

So it begins!


Lavterskel

Anbefalte innlegg

Føler meg ganske så frustrert for tiden. Vet det er alt for kort tid siden pilleslutt til å begynne å mase om det, men føler likevel bare at kroppen ikke spiller på lag. Venter og venter på at hormonene skal roe seg og en normal syklus skal komme i gang.

Føler jeg skyter i blinde uten mål og mening med prøvingen da jeg ikke vet når EL og mens skal dukke opp. Sporadisk positive EL tester gir ingen svar. Har bestilt termometer for å prøve meg på temping. 

Kan ikke denne dumme kroppen bare slippe et egg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skader vel ikke med en tur til legen?

Be om å få tatt en del blodprøver, som blant annet tester om du har de rette nivåene av ulike hormoner. Be eventuelt om henvisning til gynekolog (eller bestill privat om du har råd), og få sjekket hvordan det står til med eggstokker o.l.

Lykke til som prøver! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Mallard skrev:

Det skader vel ikke med en tur til legen?

Be om å få tatt en del blodprøver, som blant annet tester om du har de rette nivåene av ulike hormoner. Be eventuelt om henvisning til gynekolog (eller bestill privat om du har råd), og få sjekket hvordan det står til med eggstokker o.l.

Lykke til som prøver! ❤️

Nei, det er sant. Skader jo ikke😊 

Tusen takk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, første gang jeg har blitt glad for å se brun utflod i trusa😂 Beklager detaljer..Ble bare glad for å se noe tegn på at noe skjer og håper det kanskje er mensen som er på vei. Kanskje er dette første steg på veien til normalisering, hehe. Var kun litt brunt på dagen, er borte nå og ingen merker etter dobesøk. Får som alltid vare vente og se hva kroppen finner på nå...veeeentingen fortsetter. 

Legger inn aksjer 2-3 dager i uken. Kunne såklart hatt mer, men nå gjør vi bare når vi har lyst. Skulle jeg finne EL med sikkerhet skal vi nok legge inn støtet😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig et positivt tegn på at kroppen kanskje kommer i gang! Fra søndag hadde jeg ganske sterke streker på EL strimmel test. Tirsdag bestemte jeg meg for å dobbeltsjekke med digital test da strimmel kan være vanskelig å tyde. Jammen var det smiley😁 Første gang jeg har fått positiv digital EL test og ble kjempeglad! Kan bare tenke meg hvor glad jeg blir den dagen det er en G-test som er postiv😅 torsdag var testen negativ igjen. Krysser da alt for at egget faktisk slapp denne gangen og at også innlagte aksjer gir avkastning..hehe🤗 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, bondekone skrev:

Hurra for positiv EL test👍👍

Ja, det er gøy med positiv test selv om det ikke er graviditetstest engang😅 Håper du også får positiv test når du skal test, og da den som viser babystrek🤞👶🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hvis eggløsning faktisk skjedde denne runden, er jeg vel rundt 5 dpo. Idag formiddag var det plutselig (NB: ekle detaljer følger!) slim med en flekk brunt blod i trusa. Tenkte plutselig på at dette kanskje kunne være den berømte festeblødningen:klo: Aner ikke om det er rett tidspunkt eller «utseende» på dette til å kunne være festeblødning, men kan ikke hjelpe for at håpet ble tent! 

I går og idag har jeg hatt ganske mye stikkinger i nederste del av mage og ut mot siden og i ryggen. Ble plutselig veldig tett i nesa i dag også:overrasket: Krysser alt jeg har for at det kan være noe på gang...

Endret av Lavterskel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du pleier ikke å blø noe utenom mens? Er jo virkelig noe som gir næring til håpet iallefall😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, bondekone skrev:

Du pleier ikke å blø noe utenom mens? Er jo virkelig noe som gir næring til håpet iallefall😉

Nei, tror ikke det, men er så lenge siden jeg har hatt "vanlig" mens at jeg ikke husker helt 😂Kan jo såklart bare være en hormonell blødning eller noe annet da, mest sannsynlig, men man er jo alltid på den evige symptom jakten da:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite nytt under solen..venter og venter på hva kroppen byr på nå. Hadde bittelitt brunt igjen i dag, men det var borte igjen med en gang. Er nok bare noe hormonelle greier som er på gang. Ingen symptomer eller tegn på graviditet, men har fortsatt veldig tett nese. Tror kanskje jeg bare brygger på en forkjølelse da formen ikke er helt topp. Tenker å ta en graviditetstest til helgen da det blir selskap med alkohol lørdag. Bare for å være på den sikre siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brun utflod tilbake i dag:klo: Ikke mye, men antar da at dette er noe hormonelt før mensen dykker opp etterhvert. Er fortsatt noen dager til den skal dukke opp, men litt spotting mellom EL og IKM er vel ikke uvanlig. Spennende å se om mensen faktisk dukker opp denne måneden da:vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen straks over og ny uke begynner. Åhh, jeg kan bare ikke beskrive hva en graviditet ville betydd, men har ikke troen på at jeg kan bli gravid. Har ingen grunn til å tro det etter så kort tid, men har bare en sånn ekkel følelse av at noe ikke stemmer..Går også å lurer på dette med å gifte meg først. Har alltid drømt om å være gift før barn, men det betyr jo at barn kommer enda lenger frem i tid og føler jeg ikke har tid til å vente. Samtidig vil jo en baby skyve bryllup lenger bak i rekken. Er forlovet og vil gjerne planlegge bryllup nå, men er vanskelig når jeg ikke aner hvordan prøvingen utvikler seg. Vet jo ikke om jeg har blitt gravid innen neste år og vil jo ikke være høygravid brud. Veldig usikker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker å ta en graviditetstest i morgen, bare fordi jeg ikke klarer la være🙈 

Endret av Lavterskel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen positiv test, tok bare en for er veldig sikker på at jeg ikke er gravid. Ingen mensen ennå. Vet ikke om den kommer denne runden heller. Har egentlig blitt litt ambivalent til dette. Vil såklart fortsatt gjerne bli gravid, men så tenker jeg plutselig kanskje vil jeg andre ting også, som bryllup og reise. Aner ikke hvor lang tid dette vil ta og alt blir liksom skjøvet lenger frem i tid med dette. Bare veldig usikker nå for tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fokusert lite på prøving i det siste. Koser oss når vi har lyst, men har lagt tester og alt til side. Tror kanskje det kan være en underforliggende hormonforstyrrelse som gjør at jeg ikke får eggløsning. Flere positive tester i løpet av en syklus,  ingen mens, ingen graviditet og tidvis brun utflod kan tyde på at noe ikke stemmer. Kan såklart bare være ustabilitet etter pilleslutt også. Bare venter og ser det hele an litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Fortsatt ingen mens eller graviditet her i gården. Over tre måneder siden pilleslutt nå. Har hatt en del spotting/ brun utflod siste uken. Har tenkt at nå kommer endelig mensen, men er ingen ordentlig blødning i gang ennå. Bare bitteliitt farge innimellom. Merkelig. Venter og venter. Hadde voldsom hodepine og lettere kvalme i starten av uken. Dette trodde jeg også var mensen symptomer, og stikking i magen. Alt tyder på kommende mensen, men den lar jammen vente på seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og tok blodprøver hos fastlegen forrige uke. Bare for å være på den sikre siden. Har hatt en del brun utflod den siste tiden og har jo også hatt sporadisk positive EL tester. Tenker det muligens kan være en hormonforstyrrelse. Uansett, vet noen om man kun får svar fra legen hvis der er avvik, eller får man svar uansett? Glemte å spørre og nå går jeg og lurer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hadde lagt prøving litt til side, men har tatt noen EL tester siste uke. Mest bare av nyskjerrighet egentlig. Har tatt tre tester på halvannen uke nå og alle har vært postive, eller i hvertfall veldig sterke. Tyder vel på at jeg har forhøyet LH, men blodprøver fra fastlegen viste at alt var bra. Kan vel være noe annet hormonkluss da kanskje. Hadde etter samleie i helgen litt rødt blod etter dobesøk. Aldri hatt det før. Usikke på hva dette skyldes. Ingen mensen å se ennå. Lar det bare skure å gå litt nå videre 

Endret av Lavterskel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, skulle aldri begynt med de EL testene igjen. Nå er jeg jo tilbake på «kjøret»🙈 Tok enda en EL test i dag og nå var den sterkere enn jeg har hatt tidligere. Gidder ikke engang forøke å tolke dette da jeg har tatt feil hver gang sålangt. Kan være kroppen som forsøker EL igjen, hormonkluss eller noe verre..Venter og ser. Slenger ved bilde av dagens test 

3E4F3FFF-0D4F-46C8-B8A9-F2343F2F589E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...