Gå til innhold

So it begins!


Lavterskel

Anbefalte innlegg

Liten tur innom dagboka igjen :) Sommerferien er i gang og det er så deilig å koble av fra hverdagen! Merker at jeg slapper mye mer av og har ikke fiksert så mye på prøvingen i det siste. Det betyr ikke at jeg ikke tenker på det, fordi det gjør jeg minst en gang i timen, men har lagt av meg den hysteriske oppstartsfasen der alt dreide seg om «prosjekt baby»:gape:  

Tror jeg fikk positiv EL test forrige uke, men litt usikker. Så gikk jeg tom for tester også. Tenker uansett jeg venter på mensen nå før jeg starter testing igjen. Ny forsyning med tester ligger klare, men tenker det vil være lettere å holde styr på syklus og dager fra mensen. Føler kroppen har godt av å komme skikkelig i gang også :)  Formen har vært litt dårlig siste dager med skikkelige magesmerter. Har muligens spist noe dårlig. Begynner å bli bedre nå heldigvis. Har kost meg på hytta med familien. Blir skjemt bort av mine foreldre og gleder meg så mye til den dagen jeg kan gi dem nyheter om et barnebarn❤️ 

Endret av Lavterskel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ahh, hadde den mest fantastiske drøm i natt at jeg hadde en liten baby:rodmer: Var en helt nydelig følelse som fortsatt satt i da jeg våknet. Som jeg ønsker at det kunne være sant, hehe.. 

Ellers går dagene i feriemodus. Føler meg litt usikker på om jeg egentlig har hatt EL ennå da jeg kun hadde en enkelt positiv test som heller ikke var overbevisende sterk. Tenker kanskje det bare var kroppen som forsøkte å slippe egg, men at EL faktisk ikke skjedde. Burde kanske da ha testet videre, men har bare ikke giddet etter at jeg gikk tom forrige uke. Har nå en haug EL og graviditets tester klare til ny runde :) 

Hvis EL skjedde sist uke da den ene testen var positiv (under tvil) er jeg 7/8 dpo i dag. Mulig jeg ryker på en graviditetstest om noen dager. Tror ikke jeg er gravid, men merker at testkløen har meldt seg igjen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare innom her for å le litt av meg selv:fnise: Driver en sånn ellevill symptom jakt her. Alle mulige kroppslige tegn tolker jeg som mulig gravid symptom. Ting jeg ellers ikke ville tenkt over i det hele tatt overtolkes nå så til de grader..Vet ikke om jeg har hatt EL engang, og likevel går jeg og fantaserer om gravid symptomer. Haha, jeg har blitt helt tullerusk

»symptomer» denne uken:

- magesmerter (dette er faktisk reelle senter som har vært skikkelig ille i tre dager nå med magekramper og løs avføring, men kan såklart være hva som helst)

- hodepine (ikke uvanlig før mens)

- oppblåst, luft i magen (sikkert selvforskyldt med mat og drikke)

- trøtt (sikkert pga varmen)

- tett nese (sannsynligvis allergi) 

Går å tar meg selv på puppene jevnlig med forhåpning om at de skal være ømme da det virker som dette er et tegn alle får når de er gravide. Ikke antydning til ømhet her:P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tweet skrev:

Drømmen går nok i oppfyllelse skal du se :) 

:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ikke så mye nytt å melde her. Sommerferien er i full gang og nyter dagene til fulle. Blir kanske vel mye kos for tiden da jeg merker at mange av fjorårets sommerklær ikke passer lenger, men så tenker jeg liksom at det ikke gjør noe fordi jeg forhåpentligvis snart skal bli «:gravid:skikkelig tjukk» Hehe. 

Ingen spesielle tegn på graviditet, bare oppblåsthet og mageknip som jeg tror bare skyldes den overdrevne mengde mat og drikke. Er litt frustrerende å ikke vite hvor jeg er i syklus. Var så dum å ryke på en test i dag da jeg tror jeg kanske hadde EL forrige mandag. Var blenda. Sannsynligvis klarer jeg ikke holde meg unna en test i morgen og frem mot en angivelig IKM, men vet jo som sagt ikke om EL faktisk har hendt så er jo ganske latterlig egentlig. Vet jeg heller bare bør vente på mensen og smøre meg med den tålmodigheten jeg absolutt ikke har..:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, nå tror jeg egentlig jeg bare vil at mensen skal komme. Aner ikke om jeg har hatt EL og hvor i syklus jeg er. Mensen ville i det minste gitt meg et utgangspunkt. 

Har sluttet med alle kjerringråd. Venter nå heller å ser det hele ann. Tar kun folat. Lever normalt og har hatt lite sengekos siste uke pga magetrøbbel. Lysten kommer forhåpentligvis tilbake snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja, da var ferien over halvveis. Masse sol og har kost meg masse. Veldig heldig som har en fantastisk familie og venner rundt meg:rodmer: 

Lite nytt å melde på prøver fronten. Har kommet frem til at jeg sannsynligvis ikke har hatt EL ennå. Ingen symptomer som slim og kun en postitivt EL test under tvil som ble negativ samme dag. Ingen tegn til mensen heller ennå og er nå over seks uker siden siste pille ble tatt. Har tatt et par graviditetstester for morro skyld også, men såklart blenda hvite. Får bare vente og se hva kroppen finne på videre. Håper på mensen eller andre tegn som kan si meg noe om kroppen er i gang igjen snart:klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper syklusen snart er i gang igjen! Kjenner meg foresten veldig igjen i den «det gjør ikke noe, siden jeg snart blir kjukk uansett» 😂  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.7.2018 den 7.52, bondekone skrev:

Håper syklusen snart er i gang igjen! Kjenner meg foresten veldig igjen i den «det gjør ikke noe, siden jeg snart blir kjukk uansett» 😂  

Ja, er så kjedelig å være i «ingenmannsland» der man ikke aner hva som skjer. 

Hehe, ja jeg har så mange rare tanker nå som prøver. Fortsetter å nyte sommeren med kos og en is eller fem for mye om dagen😜 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, da var det en EL test i går ettermiddag som var svakt på den positive siden. Fortsatt sterk strek i morges, men ikke positiv lenger. Klart negativ i kveld. Kanskje var EL mellom i går ettermiddag og i morges, men har liksom ikke tro på det siden testen i går ikke var overbevisende positiv og jeg har ikke hatt EL slim. Hadde riktignok hodepine i går kveld og i dag, i tillegg kvalme i dag. Noen som kjenner dette som EL symptom? :klo:

Hadde også en svakt positiv test 09.07, men tror denne var falsk positiv. Krysser fingerne for at kroppen nå prøver på ny EL og lykkes denne gang!

Bilde av svakt positiv test 09.07 øverst og gårsdagens svakt positive under

124D0A47-DF67-4855-9924-42D4F7953750.jpeg

D267C323-7B97-4912-9FCF-F7CB7B14E4D9.jpeg

Endret av Lavterskel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, bondekone skrev:

De testene der vil jeg jo si er klart positive!☺

Takk for respons:) Ja, ser positive ut, men usikker på om EL faktisk skjer. Første gang jeg fikk positiv test var det tydeligvis ingen egg som slapp da jeg ikke fikk mensen og ikke ble gravid. Håper nå eggløsning faktisk skjer denne gang og har lagt inn aksjer :fnise:

Vet jo det kan ta tid før kroppen er i gang etter pilleslutt så får bare vente å se. Ikke positiv EL test i dag, men ganske sterk teststrek fortsatt. Er kanskje LH som fortsatt er høy, men synkende :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Lavterskel skrev:

Takk for respons:) Ja, ser positive ut, men usikker på om EL faktisk skjer. Første gang jeg fikk positiv test var det tydeligvis ingen egg som slapp da jeg ikke fikk mensen og ikke ble gravid. Håper nå eggløsning faktisk skjer denne gang og har lagt inn aksjer :fnise:

Vet jo det kan ta tid før kroppen er i gang etter pilleslutt så får bare vente å se. Ikke positiv EL test i dag, men ganske sterk teststrek fortsatt. Er kanskje LH som fortsatt er høy, men synkende :klo: 

Du har ikke prøvd å tempe da? Så vet du om EL faktisk skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, bondekone skrev:

Du har ikke prøvd å tempe da? Så vet du om EL faktisk skjer.

Nei, har ikke det ennå. Tror nok det kan være en god ide ja. Litt ustabilt søvnmønster nå i ferien, men tenker jeg kan starte når hverdagen kommer tilbake👍🏻😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Da var ferien over for denne gang og hverdagen tilbake i morgen. Alltid litt kjedelig når ferien er over, men greit med hverdag også😊 Kan være bra å få travle dager igjen der dagen flyr avgårde med jobb og alt annet. Ikke så mye tid til grubling rundt dette med prøving.

Er spent på om EL faktisk skjedde denne gang. I såfall er jeg i det kjente og kjære dpo land nå. Skal i hvertfall ikke teste etter graviditet før neste helg hvis ikke mensen kommer, forsøke å vente i hvertfall😜 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, var vi da i dpo land eller ikke🤔 Litt kjedelig å ikke vite hva som skjer med kroppen. Kan ikke gjøre annet enn bare vente og se hva som skjer. 

Lever helt normalt og følger nå ingen andre råd enn folat. Har sex jevnlig etter ønske og koser meg med litt vin når jeg føler for det. Kommer til å fortsette å teste etter EL hvis ikke mensen dukker opp denne gangen heller. Tror det øker sjansen så man ikke «skyter i blinde». Krysser fingrene for at noe skjer snart. Vet det har gått veldig kort tid ennå, men ville vært så utrolig perfekt å bli gravid nå. Vi er begge helt klare for barn, og alt er på stell i livet ellers😊❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se om mensen dukker opp denne måneden. Hvis EL var 31.07/01.08 så skal mensen komme i disse dager, hvis jeg ikke skulle ha blitt gravid da😛 Håper lever enn så lenge. Tar vel en graviditetstest onsdag hvis ikke mensen har dukket opp tenker jeg😊 Ser frem til å komme igang med stabile sykluser etterhvert. Er jo bare 2 måneder siden pilleslutt, så fortsatt er vel kroppen ikke klar for å vende tilbake til normalen ennå. Hjelper ikke at jeg er veldig klar da😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, ser ikke ut som det var EL denne gang heller. Er såklart tidlig å forvente at kroppene er i gang igjen, men kan ikke nekte for at jeg er utålmodig likevel😏 Har bare så lyst til å komme i gang med ordentlige sykluser og prøving. Trodde EL var i gang den 31.07-01.08, men ingen tegn til mensen ennå. Tok en graviditetstest i dag også for sikkerhetsskyld, men var såklart negativ. 

Har hatt noe stikking i siden, hodepine og kvalme, så trodde kanske mensen var på vei, men er nok bare tilfeldig da. Vel vel, må bare vente og se. Usikker på om jeg skal fortsette med EL testing? Aner jo nå ikke når EL kan forventes. Virker som kroppen forsøker på EL, men ikke får det til. Skal jeg da bare fortsette testing til jeg får ny positiv test? Vet jeg burde tempe, men har ikke fått kjøpt termometer og har ganske ustabilt søvnmønster. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har ønsket noe så mye som å bli bli gravid. De siste dagene har jeg ikke klart å tenke på stort annet. Ønsker bare så inderlig å bli gravid. Merker at jeg blir skikkelig misunnelig på alle gravide jeg ser rundt omkring. Har så lyst til å få mage og kunne glede alle de rundt meg med en baby. Awww, jeg håper så inderlig at EL snart kan komme! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...