Gå til innhold

So it begins!


Lavterskel

Anbefalte innlegg

Føles liksom ikke ut som at jeg virkelig er gravid. Har ingen særlige symptomer utover litt trøtthet, er irritabel og har murring i magen og ryggen. Har så lyst til å kunne rope ut til hele verden at jeg er gravid, men føler alt er så usikkert at jeg ikke tør fortelle det til noen. Går bare rundt og bekymrer meg dag og natt for at dette ikke skal bli noe baby. Gleder meg sånn til jeg kommer lenger på vei, kan dra på UL og faktisk se at det er noe der inne. Kanskje kan jeg da senke skuldrene litt.

Siden graviditeten føles så uvirkelig har jeg måttet tatt noen tester bare for å se streken på testen. Ellers tror jeg ikke helt på det..Skal ikke ta flere nå! Kun den siste digitale neste uke for å se om det blir 3+..

 

CA61E34A-FDE1-484D-AC51-C322F7265983.jpeg

Endret av Lavterskel
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan tro det kan være vanskelig å slappe av de første ukene som nygravid. Håper skuldrene senker seg etter hvert som tiden går, og at du sitter med en liten baby rundt nyttår ❤️

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Kan tro det kan være vanskelig å slappe av de første ukene som nygravid. Håper skuldrene senker seg etter hvert som tiden går, og at du sitter med en liten baby rundt nyttår ❤️

Tusen takk for oppmuntrende ord🥰 Setter stor pris på at du tar deg tid til det❤️ Håper du snart også sitter der nygravid og det blir vår tur til å berolige deg☺️ Ikke meningen å klage her siden jeg tross alt har blitt gravid når jeg vet det er så mange ikke har lykkes ennå, men dagboka her er liksom eneste sted jeg kan få utløp for mine tanker

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lavterskel skrev:

Føles liksom ikke ut som at jeg virkelig er gravid. Har ingen særlige symptomer utover litt trøtthet, er irritabel og har murring i magen og ryggen. Har så lyst til å kunne rope ut til hele verden at jeg er gravid, men føler alt er så usikkert at jeg ikke tør fortelle det til noen. Går bare rundt og bekymrer meg dag og natt for at dette ikke skal bli noe baby. Gleder meg sånn til jeg kommer lenger på vei, kan dra på UL og faktisk se at det er noe der inne. Kanskje kan jeg da senke skuldrene litt.

Siden graviditeten føles så uvirkelig har jeg måttet tatt noen tester bare for å se streken på testen. Ellers tror jeg ikke helt på det..Skal ikke ta flere nå! Kun den siste digitale neste uke for å se om det blir 3+..

 

CA61E34A-FDE1-484D-AC51-C322F7265983.jpeg

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver! Vi er vel ganske likt i løypen? Jeg hadde sannsynligvis el rundt 23-25 mars. Via gravidapp står det at jeg da er i uke 5. Hvilken uke er du i? 

Jeg har akkurat like lite symptomer som deg, om ikke mindre. Kun litt murringer nederst i magen fra tid til annen. Jeg har bestilt time til sjekk i slutten av mnd. 

Kommer også til å ta flere digitale for å se at det stiger, men siden det bare er tre dager siden jeg fikk 1-2 venter jeg til over helgen 😅

Krysser fingrene for at det går veier for oss begge!

Og det er ikke rart at det føles uvirkelig når det kommer så brått på som for deg som var innstilt på prøverør 😊

Endret av Tussi2018
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver! Vi er vel ganske likt i løypen? Jeg hadde sannsynligvis el rundt 23-25 mars. Via gravidapp står det at jeg da er i uke 5. Hvilken uke er du i? 

Jeg har akkurat like lite symptomer som deg, om ikke mindre. Kun litt murringer nederst i magen fra tid til annen. Jeg har bestilt time til sjekk i slutten av mnd. 

Kommer også til å ta flere digitale for å se at det stiger, men siden det bare er tre dager siden jeg fikk 1-2 venter jeg til over helgen 😅

Krysser fingrene for at det går veier for oss begge!

Og det er ikke rart at det føles uvirkelig når det kommer så brått på som for deg som var innstilt på prøverør 😊

Ja, vi er omtrent helt likt i løypa🥰 Jeg er ca 4+3 i dag. Godt å være flere i samme båt som skjønner litt av det som rører seg i hodet akkurat nå. Kommer til å bestille meg time for sjekk rett etter påsken. Da kan jeg kanskje slappe litt mer av i påsken😅

Ja, det må bare gå veien for oss begge🌱❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Lenge siden oppdatering her nå. Har nesten ikke turt å skrive eller snakke om graviditeten så langt. Er overlykkelig, men samtidig går jeg litt på nåler frem til i hvertfall de 12 første ukene har passert. 9+5 i dag. Føler meg heldig som har blitt gravid når jeg vet at oddsene var i mot meg og at så mange andre i samme situasjon sliter med og lykkes. 

Formen så langt har vært ganske dårlig. Mye kvalme og hodepine. Føler meg veldig oppblåst og har lagt på meg et par kilo allerede. Dette kun pga usunn småspising. Mest usunne ting som frister når man er kvalm og må spise hele tiden for er konstant sulten. Fått kvalmestillende piller av fastlegen som hjelper noe. Første svangerskapskontroll tidligere i uken. Fikk ultralyd der vi så den lille i magen som lå og sprellet og hjerteslag❤️ Neste kontroll uke 12.

Ikke fortalt til noen ennå, tenker å vente litt for å være på den sikre siden..Gleder meg sånn til jeg kan dele med verden. Blir stadig vanskeligere å måtte unngå diverse mat og drikke i sosiale sammenhenger. Mistenker at noen har begynt å lure litt..😅

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Patriotpaula skrev:

Så koselig med oppdatering 😊❤️

❤️

11 timer siden, ms. Underwood skrev:

Gratulerer så mye!! 

Tusen takk🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre at det går bra med den lille i magen! Håper kvalmen og hodepinen gir seg snart :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2019 den 10.29, Dovendyr1 skrev:

Så fint å høre at det går bra med den lille i magen! Håper kvalmen og hodepinen gir seg snart :klem:

Tusen takk, og så hyggelig at du legger igjen så koselig melding:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
21 minutter siden, Kristina00 skrev:

Gratulerer så mye❤️ Går det fortsatt bra med deg?☺️

Tusen takk🥰 Det går fint med meg, takk som spør😊 Litt vekslende form, men skal ikke klage over det sålenge det er tegn på graviditet. Tiden går fort mot uke 12 nå heldigvis så man kan begynne å puste normalt igjen😅

Krysser fingrene og håper spiren sitter for deg nå også🤞🏻🌱

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg flyttet dagboken fra prøver til gravid🥰 11+3 i dag. Kvalmen kommer og går. Av andre symptomer merker jeg urenhet i huden og puppene har definitivt blitt større. Spiser konstant da det er det eneste som hjelper på kvalmen. Oppblåst og føler meg tung i kroppen. Synes det ser ut som jeg har fått litt mage allerede, men er nok bare luft og overspising. Fosteret er jo bare på størrelse med en lime😅 

Nærmer oss uke 12 nå. Har både svangerskaps kontroll hos lege neste uke og TUL. Tar ultralyd privat for blant annet å sjekke nakkefold og neseben. Skummelt, men gleder meg også sånn til å se den lille i magen🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde TUL i går. Alt var strålende med den lille. Målte 61mm, så ble satt litt frem til 12+4. Ny termin 15.12.  Fantastisk hvor mye man kunne se nå. Helt tydelig en sprellende baby med armer og ben, fingre og tær. Fikk se hovedpulsåre, hjernehalvdeler, magesekk, organer og annet. Nakkefold og neseben var heldigvis bra😊 Fikk beskjed om at jeg trygt kunne kunngjøre nyheten nå❤️ I morgen er det første svangerskapskontroll med prøver hos fastlegen. Nå begynner jeg og føle at dette er virkelig🥰

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Så fantastisk 🥰❤️

😍💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Lavterskel skrev:

Hadde TUL i går. Alt var strålende med den lille. Målte 61mm, så ble satt litt frem til 12+4. Ny termin 15.12.  Fantastisk hvor mye man kunne se nå. Helt tydelig en sprellende baby med armer og ben, fingre og tær. Fikk se hovedpulsåre, hjernehalvdeler, magesekk, organer og annet. Nakkefold og neseben var heldigvis bra😊 Fikk beskjed om at jeg trygt kunne kunngjøre nyheten nå❤️ I morgen er det første svangerskapskontroll med prøver hos fastlegen. Nå begynner jeg og føle at dette er virkelig🥰

Så fantastisk deilig 😍 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...