Gå til innhold

Vil ikke til farmor og farfar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest BearMama
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sier bare at jeg ikke trenger å fortelle hvorfor! Det er da helt vanlig at man ikke må feriere med alle barna hele sommeren hver sommer?

Anonymkode: b02fd...6d0

Med mindre man er skilt eller barna ønsker å feriere andre steder så ser jeg ikke grunn til å å dra fra barna i 2 uker.

Endret av BearMama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, BearMama skrev:

Med mindre man er skilt eller barna ønsker å feriere andre steder så ser jeg ikke grunn til å å dra fra barna i 2 uker.

Du klarer ikke å se en eneste grunn til det? Det kan umulig finnes en grunn? Det eksisterer ikke en mulighet for at det kan være en grunn?

Sier vel bare noe om din manglende evne til å finne en grunn, ikke at det ikke finnes en.

Anonymkode: b02fd...6d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du klarer ikke å se en eneste grunn til det? Det kan umulig finnes en grunn? Det eksisterer ikke en mulighet for at det kan være en grunn?

Sier vel bare noe om din manglende evne til å finne en grunn, ikke at det ikke finnes en.

Anonymkode: b02fd...6d0

Ikke som er god nok til å overlate barna til en fangeleir nei.... 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, BearMama skrev:

Ikke som er god nok til å overlate barna til en fangeleir nei.... 🙄

Nei, poenget er jo nettopp at det ikke var ønskelig at de skulle være der alene i to uker. Og slik ble det heller ikke, altså løste det seg.

Anonymkode: b02fd...6d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du klarer ikke å se en eneste grunn til det? Det kan umulig finnes en grunn? Det eksisterer ikke en mulighet for at det kan være en grunn?

Sier vel bare noe om din manglende evne til å finne en grunn, ikke at det ikke finnes en.

Anonymkode: b02fd...6d0

Hvorfor vil man ha barn når de bare er til plage for en?

Anonymkode: b39a4...450

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 6/26/2018 at 9:56 AM, AnonymBruker said:

Du klarer ikke å se en eneste grunn til det? Det kan umulig finnes en grunn? Det eksisterer ikke en mulighet for at det kan være en grunn?

Sier vel bare noe om din manglende evne til å finne en grunn, ikke at det ikke finnes en.

Anonymkode: b02fd...6d0

Nå  ble jeg veldig nysgjerrig på hva grunnen er siden den må forsvares så kraftig.

Anonymkode: 1b479...61d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.6.2018 den 17.18, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil man ha barn når de bare er til plage for en?

Anonymkode: b39a4...450

Til plage? Hvem har sagt noe om det?

Anonymkode: b02fd...6d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå  ble jeg veldig nysgjerrig på hva grunnen er siden den må forsvares så kraftig.

Anonymkode: 1b479...61d

Vel, det har ikke du noe med, vil kunne være gjenkjennelig, derfor skriver jeg ikke det.

Anonymkode: b02fd...6d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Vel, det har ikke du noe med, vil kunne være gjenkjennelig, derfor skriver jeg ikke det.

Anonymkode: b02fd...6d0

Jeg vet jeg ikke har noe med det. Har ikke sagt noe annet, men det hadde vel vært lurere å ignorere kommentarer om det enn å hause det opp så mye... 

Anonymkode: 1b479...61d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Vel, det har ikke du noe med, vil kunne være gjenkjennelig, derfor skriver jeg ikke det.

Anonymkode: b02fd...6d0

Hvorfor opprette denne tråden da? Det er bedre at dere løser dette selv, eller spør om hjelp fra noen dere føler at dere kan stole på. Selv om dere skulle bli gjenkjent da også. Det er mye lettere å hjelpe dere og gi råd hvis vi får vite hva saken faktisk dreier seg om. I tillegg til HI har du med dette svaret fra meg 170 kommentarer inkludert dine egne! Kommer du noen vei?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Millimani skrev:

Hvorfor opprette denne tråden da? Det er bedre at dere løser dette selv, eller spør om hjelp fra noen dere føler at dere kan stole på. Selv om dere skulle bli gjenkjent da også. Det er mye lettere å hjelpe dere og gi råd hvis vi får vite hva saken faktisk dreier seg om. I tillegg til HI har du med dette svaret fra meg 170 kommentarer inkludert dine egne! Kommer du noen vei?

Men i alle dager! Dette har da aldri handlet om hva jeg skal gjøre i de to ukene det er snakk om.

Anonymkode: b02fd...6d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2018 den 8.54, AnonymBruker skrev:

Sier bare at jeg ikke trenger å fortelle hvorfor! Det er da helt vanlig at man ikke må feriere med alle barna hele sommeren hver sommer?

Anonymkode: b02fd...6d0

Er litt spesielt å ikke ta med barna på ferie, men likevel dra selv og plassere barna i en fangeleir. 

På 25.6.2018 den 6.29, BearMama skrev:

Hvor skal dere i 2 uker som barna ikke kan være med på?

De skal sikkert noe morsomt som sikkert barna også hadde satt pris på å få oppleve. Ihvertfall mer enn å bli sendt til fangeleiren. 

Anonymkode: aaca7...05b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at ungene ikke kan/vil være alene i to uker før mamma og pappa får ferie. Det kan jo være at ungene har behov som gjør at de ikke kan være alene hjemme på dagtid heller, mens de voksne er på jobb. Det er ikke alt vi trenger å vite?

Anonymkode: 3be6d...ea6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Men i alle dager! Dette har da aldri handlet om hva jeg skal gjøre i de to ukene det er snakk om.

Anonymkode: b02fd...6d0

Det har jeg da ikke sagt heller. Du ber om hjelp, men sier at du ikke trenger å fortelle hva som er det egentlige problemet her. Men det er betydelig lettere å gi råd om du kommer med flere detaljer. Når ingen av oss får vite grunnen er det veldig vanskelig å komme med råd til deg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår at ungene ikke kan/vil være alene i to uker før mamma og pappa får ferie. Det kan jo være at ungene har behov som gjør at de ikke kan være alene hjemme på dagtid heller, mens de voksne er på jobb. Det er ikke alt vi trenger å vite?

Anonymkode: 3be6d...ea6

Det er nok ikke tilfelle her, for da hadde nok ta nevnt det for lenge siden.

Hun og mannen skal nok ha barne fri i 2 uker, og for at de skal kunne få det så må barna sendes i fangeleir hos besteforeldrene. Et sted ungene i utgangspunktet ikke ville til, men for at ts og mannen skal få 2 friuke så må barna og barnas sommer ofres. 

Anonymkode: aaca7...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Millimani skrev:

Det har jeg da ikke sagt heller. Du ber om hjelp, men sier at du ikke trenger å fortelle hva som er det egentlige problemet her. Men det er betydelig lettere å gi råd om du kommer med flere detaljer. Når ingen av oss får vite grunnen er det veldig vanskelig å komme med råd til deg. 

Hva mener du egentlig? Jeg trenger da ingen råd fra deg. Jeg ba om å vurdere hvorvidt barna burde sendes dit, ut fra hva de fortalte. Jeg har da for lenge siden skrevet at saken løste seg. Men på hvilken måte ville det hjulpet å vite mer?

Anonymkode: b02fd...6d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 hours ago, AnonymBruker said:

Hva mener du egentlig? Jeg trenger da ingen råd fra deg. Jeg ba om å vurdere hvorvidt barna burde sendes dit, ut fra hva de fortalte. Jeg har da for lenge siden skrevet at saken løste seg. Men på hvilken måte ville det hjulpet å vite mer?

Anonymkode: b02fd...6d0

Det svaret finner du i tidligere kommentarer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer på her er at de må være med og stable ved i flere timer, med mindre de selv er med og nyter lange kvelder med peiskos om vinteren. Jeg synes ikke man skal forlange av barn å gjøre masse arbeid når de har ferie, ihvertfall ikke når dette ikke er del av noe de selv kan nyte senere. Da skjønner jeg godt at barna ikke vil dit. Ellers synes jeg selvsagt at barn godt kan hjelpe til med husarbeid, med den forutsetning at de selv kan se hvor bra det blir etterpå. 

Synes dette er like ille som det med middagen. Tvinge barn til å sitte oppe og ikke få legge seg fordi de ikke spiser noe de kanskje ikke liker engang. Det er jo faktisk noe som kan trigge spiseforstyrrelser. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2018 den 19.17, AnonymBruker skrev:

De to minste på 10 og 12 skulle etter planen være hos farmor og farfar i to uker i sommer. Men det vil de ikke, og nå fikk jeg ut av dem hvorfor.

Min manns foreldre er av «den gamle skole». Noen episoder fra sist gang de var der:

-Farmor konfiskerer iPad’ene om de brukes etter en stund, sier hardt «nå må dere slutte å glane på de skjermene! Er jo umulig å oppnå kontakt med dere!»

-Farfar forlangte at de skulle være med og stable ved, kom et lass med noen paller, og dette skulle stables i vedskjulet. Tok nesten tre timer

-Det har vært tradisjon at de får O’Boy der, det får de ikke hjemme. Men dere var visst tomt, og de lurte på om farmor kunne kjøpe ny. «Nei, nå får det være nok, jeg har klart meg ute O’Boy hele livet, og dere klarer dere ikke en dag!», ropte farfar.

Og på kvelden sa han plutselig, helt uten forvarsel: «Dere må se å holde dere unna narkotika!»

Og en dag var det fisk til middag, og da måtte de sitte ved bordet til maten var spist opp. Kl. 22 måtte de legge seg.

Litt fangeleir-aktiv, spør du meg, og jeg skjønner godt at de ikke vil være der. Men min mann mener «de har bare godt av noen uker der, tenk hvor bra de vil synes de har det hjemme etterpå!?» Hallo!? 

Det eneste positive er at de fikk hver sin tusenlapp av farfar da de skulle dra.

Hva tenker dere, trygt å sende dem dit alene? Jeg vil helst at vi skal være der samtidig, men det passer ikke de to ukene..

Anonymkode: b02fd...6d0

Hørest ut som to helt normale og gode besteforeldre. Gratulerer 😂👍

Anonymkode: 8cd05...e49

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...